مقالات

علت ریپ زدن مگان

علت ریپ زدن مگان
علت ریپ زدن مگان

آنچه خواهید خواند

علت ریپ زدن مگان می تواند موضوعات مختلفی باشد که نشانه های ریپ زدن خودرو یا علت گاز نخوردن خودرو برخی از آن ها هستند. حتما برای شما هم پیش آمده است که زمانی که سوار خودروی مگان تان هستید و در حال رانندگی می باشید، خودرویتان شروع به زدن ضربه های شدید کند یا تکان های شدید بی دلیل، به خصوص در زمان گاز دادن بکند. به این اتفاقات ریپ زدن خودرو گفته می شود که ممکن است برای هر خودروی داخلی یا خارجی، از پراید گرفته تا همین مگان پیش بیاید. به همین خاطر توصیه می شود که در ادامه هم همراه تعمیرگاه مگان باشید تا بیشتر درباره این مسئله بدانید.

علت ریپ زدن ماشین اتومات چبست؟

قبل از این که ببینیم علت ریپ زدن مگان چیست، بهتر است که با تعریف دقیق این که ریپ زدن ماشین اتومات چیست، آشنا شویم. ریپ زدن ماشین اتومات یعنی اینکه ماشین شما دچار لرزش‌های ریز و درشتی بشود که نتوان به خوبی آن را کنترل کرد. این اتفاق را معمولا همه پس از چند ثانیه از روشن کردن خودرو با تکان خوردن‌های عجیب ماشین تجربه کرده‌اند. ریپ زدن می‌تواند نشانه‌ای از بروز ایراد نسبتا جدی و مهم در موتور باشد که باید حتما نسبت به رفع آن اقدام کرد، وگرنه ممکن است ایرادات بزرگ و پرهزینه‌تری به دنبال داشته باشد.

علت ریپ زدن مگان

به طور کلی علت ریپ زدن مگان می‌تواند از عوامل مختلفی ناشی شود. برخی از عوامل ممکن است به دلیل سایش طبیعی قطعات باشند و برخی دیگر ممکن است به دلیل ضربات خارجی، نصب نادرست قطعات، استفاده از قطعات غیراصلی یا عدم سرویس‌دهی منظم باشند. برای تشخیص دقیق علت ریپ زدن مگان باید به تعمیرگاه مگان در شمال تهران یعنی تعمیرگاه ایرانه رنو مراجعه کرد و قطعات مختلف را بررسی، تنظیم، تعویض یا تعمیر کرد. برخی از علت‌های رایج ریپ زدن مگان که نشانه های ریپ زدن مگان را هم به همراه خواهند داشت، عبارتند از مواردی که در زیر آمده اند.

بیشتر بخوانید: علت خطای گیربکس اتومات مگان

علت ریپ زدن مگان

علت ریپ زدن مگان

خرابی یا کثیفی شمع‌ها: شمع‌ها باید هر ۳۰۰۰۰ کیلومتر تعویض شوند. اگر شمع‌ها کثیف یا سوخته باشند، احتراق ناقص صورت می‌گیرد و باعث ریپ زدن می‌شود.

آلودگی یا گرفتگی سیستم تنفس موتور: اگر موتور نتواند به نحو مطلوب هوای تمیز را به داخل بکشد و دود را به طور روان از طریق اگزوز تخلیه نکند، عملکرد آن با مشکل مواجه شده و علت ریپ زدن مگان می‌شود.

خرابی یا تنظیم نادرست سیستم جرقه‌زنی: سیستم جرقه‌زنی باید به طور صحیح عملکرد خود را انجام دهد. اگر کوئل، وایرها، پلاتین یا فنرهای آوانس اتوماتیک گریز از مرکز خراب یا تنظیم نشده باشند، موتور ریپ می‌زند.

بیشتر بخوانید: علائم خرابی واتر پمپ مگان

نشانه های ریپ زدن مگان

نشانه‌های ریپ زدن مگان که به اندازه دانستن علت ریپ زدن مگان و یا علت گاز نخوردن مگان اتومات و دستی مهم هستند در قسمت پایینی این بخش گردآوری شده اند.

 لرزش‌های ریز و درشتی در موتور که باعث از دست رفتن کنترل خودرو می‌شوند.

تکان خوردن‌های عجیب خودرو پس از چند ثانیه از روشن کردن آن.

  • کاهش قدرت و شتاب خودرو.
  • افزایش مصرف سوخت.
  • افزایش دمای موتور.
  • افزایش صدای موتور.
  • افزایش دود اگزوز.

علت گاز نخوردن مگان اتومات

اما به جز دانستن این که در زمان ریپ زدن ماشین چه بکنیم، باید با علت گاز نخوردن مگان اتومات که آن هم شایع است آشنا باشید. گاز نخوردن مگان اتومات یعنی اینکه موتور خودرو به پدال گاز واکنش نشان نمی‌دهد و قدرت و شتاب خودرو کاهش می‌یابد. این اتفاق می‌تواند نشانه‌ای از بروز ایراد در سیستم سوخت‌رسانی یا سیستم انژکتور باشد که باید حتما نسبت به رفع آن اقدام کرد. علت گاز نخوردن مگان اتومات درست مثل علت ریپ زدن مگان می‌تواند از عوامل مختلفی ناشی شود. برخی از علت‌های ممکن را در پایین با هم مشاهده می کنیم.

بیشتر بخوانید: علت روغن سوزی مگان

علت ریپ زدن مگان

علت ریپ زدن مگان

خرابی یا آلودگی انژکتورها: انژکتورها باید به طور منظم تمیز شوند. اگر انژکتورها کثیف یا مسدود باشند، سوخت به میزان کافی به موتور ارسال نمی‌شود و موتور گاز نمی‌خورد

خرابی یا تنظیم نادرست سنسورها: سنسورهای مختلفی مانند سنسور گاز، سنسور دور موتور، مپ سنسور و سنسور پدال گاز و کلاچ، اطلاعات مربوط به موقعیت دریچه گاز، دور موتور، فشار منیفولد و وضعیت پدال گاز و کلاچ را به ECU ارسال می‌کنند. اگر این سنسورها خراب یا تنظیم نشده باشند، اطلاعات نادرستی به ECU منتقل می‌شود و در نتیجه موتور خوب گاز نمی خورد.

زمان ریپ زدن مگان چه بکنیم؟

در زمان ریپ زدن مگان چه بکنیم، این بسته به شدت و علت ریپ زدن مگان، ممکن است بتوانید با رعایت برخی نکات ادامه رانندگی را داشته باشید یا باید خودرو را توقف کنید و به تعمیرگاه مگان در شمال تهران مراجعه کنید و با پرداخت اجرت تعمیر ریپ زدن مگان مشکل را حل کنید. برخی از نکاتی که می‌توانید در زمان ریپ زدن مگان رعایت کنید در زیر آورده شده اند.

بیشتر بخوانید: علت سوختن واشر سرسیلندر مگان

اگر ریپ زدن موتور در دورهای پایین یا هنگام روشن کردن خودرو اتفاق می‌افتد، ممکن است بتوانید با افزایش دور موتور یا تغییر دنده، ریپ زدن را کاهش دهید.

 اگر ریپ زدن موتور در دورهای بالا یا هنگام شتاب دادن اتفاق می‌افتد، ممکن است بتوانید با کاهش دور موتور یا تغییر دنده، ریپ زدن را کاهش دهید.

اگر علت ریپ زدن مگان و موتور آن همراه با افزایش دما، صدا یا دود موتور باشد، باید خودرو را توقف کنید و از روشن بودن فن خنک کننده، سطح آب و روغن موتور و سالم بودن شمع‌ها اطمینان حاصل کنید.

حل مشکل ریپ زدن مگان

اجرت تعمیر ریپ زدن مگان ممکن است بسته به علت و شدت ریپ زدن، نوع قطعات مورد نیاز و تعمیرگاهی که انتخاب می‌کنید متفاوت باشد. برای مثال، تعویض شمع‌ها ممکن است بین از بالای 1 میلیون تومان هزینه اش شروع شود، تعویض انژکتورها ممکن است مقدار خاصی هزینه داشته باشد، و حتی تعمیر گیربکس اتوماتیک ممکن است بین ۲۵ تا ۴۰ میلیون تومان یا بیشتر هزینه داشته باشد. برای داشتن اطلاعات دقیق‌تر در مورد اجرت تعمیر ریپ زدن مگان، بهتر است با شماره 09128896509 تماس حاصل کنید.

بیشتر بخوانید: علت سفت شدن فرمان مگان

تعمیرگاه مگان در شمال تهران

در نهایت اما اگر که می خواهید علت ریپ زدن مگان یا علت گاز نخوردن مگان را به طور دقیق بدانید، به شما پیشنهاد می شود که سری هم به سایت تعمیرگاه تخصصی ایران رنو بزنید. مراجعه به تعمیرگاه ایران رنو یکی از خدماتی است که برای نگهداری و تعمیر خودروی مگان نیاز است. خودروی مگان یکی از محصولات شرکت رنو است که در ایران طرفداران زیادی دارد. برای تعمیر و سرویس این خودروها و رفع علت ریپ زدن مگان، باید به جایی مثل ایران رنو مراجعه کرد که دارای دانش، تجهیزات و قطعات مناسب باشد.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

1 دیدگاه در “علت ریپ زدن مگان

  1. محمد عبدالهی گفت:

    سلام سال نو مبارک ماشین من مگان 2000درحال درجا گازمیخوردوموقع حرکت گازنمیخورهواز50تابیشترنمیره مثل اینکه تودنده سه دستی کشیدن شده قدرت شتاب ندارد.علت ازکدام قسمت می‌تونه باشه ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *