مقالات

دلایل سفت بودن فرمان ساندرو

دلایل سفت بودن فرمان ساندرو
دلایل سفت بودن فرمان ساندرو

آنچه خواهید خواند

موارد مختلفی هستند که می توانند از دلایل سفت بودن فرمان ساندرو محسوب شوند که شمایی که صاحب ساندرو هستید باید با آن ها آشنا باشید. فرمان و سیستم آن یکی از مهم ترین بخش های هر خودروی داخلی و یا خارجی هستند که نقش بسیار مهمی در کارکرد درست خودرو دارند. دلیل این موضوع هم را حتما می دانید که فرمان مهم ترین بخش هدایت خودرو است و اگر که دچار مشکل شود و یا به خوبی کار نکند، شما قادر نخواهید بود خودرویتان را به خوبی هدایت کنید و در نهایت ممکن است خدای ناکرده حادثه ای برایتان رخ دهد. به همین خاطر بهتر است که با علائم خرابی جعبه فرمان و و مطالبی مثل سفت شدن فرمان بعد از تعمیر جلوبندی که در ادامه به آن ها اشاره شده است آشنا باشید تا بتوانید بیشتر مراقب خودرویتان باشید.

دلایل سفت بودن فرمان ساندرو

در ابتدا پیش از صحبت درباره دلایل سفت بودن فرمان ساندرو، کمی درباره خود سیستم فرمان ساندرو بدانیم. سیستم فرمان ساندرو یک سیستم فرمان هیدرولیک است که با استفاده از یک پمپ و یک مایع فشاری، نیروی لازم برای چرخش چرخ‌های جلو را تأمین می‌کند. این سیستم باعث می‌شود که فرمان خودرو به راحتی و با کمترین تلاش قابل کنترل باشد. اما در مورد بحث اصلی یعنی دلایل سفت بودن فرمان ساندروهم باید گفت که می‌توانند برخی از موراد زیر باشند. در صورتی که احساس می کنید که تعمیر جعبه فرمان ساندرو نیاز دارید، توصیه می شود که حتما سری هم به سایت ایران رنو که یک تعمیرگاه تخصصی ساندرو حرفه ای میباشد مراجعه کنید.

  • کم بودن یا نشتی روغن هیدرولیک.
  • فرسوده یا شل شدن تسمه یا کمربند هیدرولیک.
  • خرابی پمپ هیدرولیک.
  • خرابی جعبه فرمان.
  • ورود هوا به سیستم هیدرولیک.
  • کاهش فشار باد لاستیک.
  • عدم تناسب رینگ و لاستیک و تنظیم نادرست جعبه فرمان.

بیشتر بخوانید: سرویس دوره ای رنو ساندرو در تهران

به طور کلی راه حل‌هایی برای رفع دلایل سفت بودن فرمان ساندرو و علائم خرابی جعبه فرمان ساندرو جلوگیری از وجود دارندکه عبارتند از بررسی و تعویض روغن هیدرولیک، بررسی و تعویض تسمه یا کمربند هیدرولیک، بررسی و تعویض پمپ هیدرولیک، بررسی و تعویض جعبه فرمان، بررسی و خارج کردن هوا از سیستم هیدرولیک، بررسی و تنظیم فشار باد لاستیک، بررسی و تعویض رینگ و لاستیک، و بررسی و تنظیم جعبه فرمان.

دلایل سفت بودن فرمان ساندرو

دلایل سفت بودن فرمان ساندرو

علائم خرابی جعبه فرمان ساندرو

به جز دلایل سفت بودن فرمان ساندرو و علت سفت شدن فرمان بعد از گرم شدن ساندرو، یکسری از علائم خرابی جعبه فرمان ساندرو که بهتر است با آن ها آشنا باشید.

روغن ریزی سیستم های هیدرولیک، ایجاد صداهای نابه هنجار در هنگام چرخاندن فرمان به سمت چپ و راست، ایجاد صدا در هنگام کارکردن درجا اتومبیل، سفت شدن فرمان خودرو، لرزش فرمان در هنگام سرعت زیاد، پس زدن فرمان و تعادل نداشتن خودرو هنگام رانندگی. ین علائم نشان می‌دهند که جعبه فرمان دچار ایراد فنی شده است و نیاز به پرداخت اجرت تعمیر جعبه فرمان ساندرو یا تعویض دارد.

علت سفت شدن فرمان بعد از گرم شدن ساندرو

علت سفت شدن فرمان بعد از گرم شدن ساندرو که ممکن است با برخی دلایل سفت بودن فرمان ساندرو و علت سفت شدن فرمان هیدرولیک ساندرو در زمستان همی یکی باشند، می‌توانند به دلایلی مثل ایراد در پمپ هیدرولیک، خرابی شیر هیدرلیک، اشکال در جک دو طرفه هیدرولیک، خراب شدن جعبه فرمان یا قطعات سیستم تعلیق باشد. این مشکل باعث می‌شود که فرمان به سختی حرکت کند و رانندگی را دشوار و خطرناک کند.

دلایل سفت بودن فرمان ساندرو

دلایل سفت بودن فرمان ساندرو

علت سفت شدن فرمان هیدرولیک ساندرو در زمستان

علت سفت شدن فرمان هیدرولیک ساندرو در زمستان که آن هم می تواند با دلایل سفت بودن فرمان ساندرو و علت سفت شدن فرمان بعد از تعمیر جلوبندی یکی باشد، ممکن است به دلیل این باشد که روغن هیدرولیک در هوای سرد غلیظ شده و جریان آن در سیستم کاهش پیدا کند. این موضوع یکی از مواردی است که در علت سفت شدن فرمان هیدرولیک ساندرو در زمستان مطرح می‌شود. زیرا سردی هوا باعث شدت یافتن مشکل می‌شود. در صورتی که بعد از رانندگی و گرم شدن خودرو متوجه شدید که همچنان فرمان سفت است، ممکن است علت دیگری داشته باشد. برای رفع این مشکل باید روغن هیدرولیک را با روغن مناسب برای زمستان تعویض کنید.

بیشتر بخوانید: علت روشن نشدن ماشین ساندرو

سفت شدن فرمان بعد از تعمیر جلوبندی ساندرو

سفت شدن فرمان بعد از تعمیر جلوبندی ساندرو می‌تواند به دلیل این باشد که تنظیمات جلوبندی و تعمیر جعبه فرمان ساندرو به درستی انجام نشده باشد. اگر جلوبندی خودرو را در تعمیرگاهی انجام داده‌اید، باید با آن‌ها تماس بگیرید و مشکل را گزارش کنید. اگر خودتان جلوبندی را تعمیر کرده‌اید، باید مطمئن شوید که تمام قطعات را به درستی نصب و تنظیم کرده‌اید. برای این کار می‌توانید از راهنمای تعمیرات ساندرو و دلایل سفت بودن فرمان ساندرو استفاده کنید.

تعمیر جعبه فرمان ساندرو

برای تعمیر جعبه فرمان ساندرو، باید ابتدا علت خرابی را مثل دلایل سفت بودن فرمان ساندرو بررسی کرده و سپس قطعات معیوب را تعویض یا تعمیر کرده و تنظیمات لازم را انجام دهید. برای این کار می‌توانید از راهنمای تعمیرات ساندرو یا از تعمیرگاه‌های تخصصی ساندرو استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر بخاری ساندرو در تهران

اجرت تعمیر حعبه فرمان ساندرو

اجرت تعمیر جعبه فرمان ساندرو بستگی به نوع خرابی، قطعات مورد نیاز، تعمیرگاه انتخابی و شهر محل سکونت شما دارد. از آنجایی که اجرت تعمیر جعبه فرمان ساندرو به دلایل مختلفی مثل عدم ثبات اقتصادی مثل گفتن دلایل سفت بودن فرمان ساندرو نیست، بهتر است که برای کسب اطلاعات دقیق در این مورد با شماره 09128896509 تماس بگیرید.

تعمیرگاه تخصصی ساندرو

در نهایت اگر که به دنبال یافتن دلایل سفت بودن فرمان ساندرو به طور دقیق هستید و اگر که می خواهید برای تعمیر جعبه فرمان خودرویتان اقدام نمایید، توصیه می شود که حتما سری هم به سایت ایران رنو که یک تعمیرگاه تخصصی ساندرو می باشد، مراجعه کنید. تعمیرگاه‌ ایران رنو مرکزی است که خدمات فنی و مکانیکی به خودروهای رنو ساندرو ارائه می‌دهند. این خدمات شامل تعمیر موتور، گیربکس، جلوبندی، سیستم هیدرولیک، سیستم برق، سیستم ترمز، سیستم انژکتور، سیستم تعلیق و سیستم ایمنی می‌شوند. تعمیرگاه تخصصی ایران رنو از قطعات اصلی و با کیفیت برای تعمیر و تعویض قطعات خراب استفاده می‌کنند. این به شما اطمینان می‌دهد که خودروی شما با استانداردهای کارخانه و بهترین کیفیت خدمات مرتبط می‌شود.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *