مقالات

تعویض دیسک و صفحه ساندرو

تعویض دیسک و صفحه ساندرو
تعویض دیسک و صفحه ساندرو

آنچه خواهید خواند

تعویض دیسک و صفحه ساندرو اگر که در موعد های مقرری صورت نگیرد، ممکن است مشکلاتی را برای خودروی ساندرویتان به وجود بیاورد. به همین دلیل است که متخصصان همواره معتقدند که باید به علائم خرابی دیسک و صحفه توجه نمایید تا اگر هم که دیدید مشکلی هم پیش آمده، بتوانید با هزینه کم و تنها قیمت دیسک و صفحه، خودرویتان را تعمیر و مثل روز اولش بکنید. از آنجایی مه دیسک و صفحه کلاچ نقش مهمی در هر خودرویی دارند، توجه به زمان تعویض دیسک و صفحه که در دفترچه راهنمای ساندرو هم نوشته شده است، موضوع مهمی است و باید مد نظر شما قرار بگیرد. در ادامه بحث با تعمیرگاه ساندرو همراه ما باشید.

تعویض دیسک و صفحه ساندرو

وقتی شما پدال کلاچ را فشار می‌دهید، دیسک و صفحه کلاچ از هم جدا می‌شوند و این باعث می‌شود که شما بتوانید دنده را تغییر دهید. وقتی پدال کلاچ را رها می‌کنید، دیسک و صفحه کلاچ به هم فشار می‌آورند و این باعث می‌شود که قدرت موتور به چرخ‌های خودرو منتقل شود. دیسک کلاچ یک قطعه گرد و نازک است که به یک پلاک فلزی به نام فلای ویل که به موتور خودرو وصل است، فشار می‌آورد، صفحه کلاچ هم یک قطعه دایره‌ای است که به گیربکس خودرو وصل است و دیسک کلاچ را در بر می‌گیرد. صفحه کلاچ با استفاده از چندین فنر، دیسک کلاچ را به فلای ویل فشار می‌دهد و باعث انتقال قدرت موتور به گیربکس می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعویض تسمه تایم ساندرو

باید بدانید دیسک و صفحه ساندرو با زمان و استفاده، ساییده و خسته می ‌شوند و نیاز به تعویض دیسک و صفحه ساندرو پیدا می کنند. اگر این قطعات خراب شوند، علائم خرابی دیسک و صفحه ساندرو خود را نشان می دهند و عملکرد کلاچ خودرو تحت تاثیر قرار می‌ گیرد و باعث مشکلات در رانندگی می ‌شود. بنابراین، لازم است که دیسک و صفحه ساندرو را در زمان تعویض دیسک و صفحه ساندرو، در یک تعمیرگاه ساندرو در شرق تهران معتبر همچون تعمیرگاه تخصصی ایران رنو جایگزین کنید.

تعویض دیسک و صفحه ساندرو

تعویض دیسک و صفحه ساندرو

علائم خرابی دیسک و صفحه ساندرو

برخی از علائم خرابی دیسک و صفحه ساندرو که نشان از نیاز خودرو به تعویض دیسک و صفحه ساندرو هستند، عبارتند از: صدای لغزش گیر یا لغزش دنده هنگام شروع حرکت یا تغییر دنده، عدم همخواني پدال كلاچ با حالت ريلكس شده يا فشار داده شده، نياز به فشار زياد بر روي پدال كلاچ براي تغيير دنده، افت قدرت خودرو هنگام شتاب زدن، بوی سوختگی از جلوی خودرو و… .

زمان تعویض دیسک و صفحه ساندرو

زمان تعویض دیسک و صفحه ساندرو بستگی به نوع و مدل خودرو، شرایط رانندگی و کارکرد خودرو دارد. به طور کلی، پیشنهاد می‌شود که هر 100 هزار کیلومتر یا 5 سال (بستگی به اینکه کدام زودتر فرا برسد)، دیسک و صفحه ساندرو را بررسی و در صورت نیاز با پرداخت قیمت دیسک و صفحه ساندرو، اقدام به تعویض دیسک و صفحه ساندرو کنید. البته که اگر علائم خرابی دیسک و صفحه ساندرو را مشاهده کردید، باید بلافاصله به تعمیرگاهی معتبر همچون تعمیرگاه ساندرو در شرق تهران مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر گیربکس ساندرو

قیمت دیسک و صفحه ساندرو

قیمت دیسک و صفحه ساندرو بستگی به نوع و برند آن‌ها، وارداتی یا داخلی بودن، قیمت دلخواه و شخصی فروشگاه یا تعمیر گاه و… دارد. به همین سبب که به دلیل نوسانات و پایین و بالا شدن دائمی دلار نمی توان قیمت مشخصی را برای دیسک و صفحع ساندرو در بحث تعویض دیسک ئ صفحه ساندرو اعلام کرد و به این دلیل که در بازار کشور ما در هر زمینه ای چه خودرو و چه سایر ثباتی وجود ندارد، بهتر است که از گفتن قیمت امروز دیسک و صفحه صرف نظر کرد، زیرا ممکن است که فردا این قیمت معتبر نباشد.

دلایل خرابی دیسک و صفحه ساندرو

اما یکسری دلایل خرابی دیسک و صفحه ساندرو هستند که می توانند شما را به فکر تعویض دیسک و صفحه و این که تعویض دیسک و صفحه چقدر طول می کشد، بیاندازند. برخی از دلایل خرابی دیسک و صفحه ساندرو عبارتند از: رانندگی نامناسب و نادرست مانند فشار زياد يا مكث طولاني بر روي پدال كلاچ، تغيير نكردن دنده در زمان مناسب، رانندگي با پاي پياده روي پدال كلاچ، رانندگي با چسبيدن پا به پدال گاز. استفاده از قطعات غیر اصلی یا با کیفیت پایین. عدم تعويض روغن گيربكس در زمان مناسب. عملكرد نادرست يا خرابي قطعات جانبي مثل فشار سنج كلاچ، فورك كلاچ، بلبرينگ كلاچ، كابل كلاچ و… .

تعویض دیسک و صفحه ساندرو

تعویض دیسک و صفحه ساندرو

تعویض دیسک و صفحه ساندرو چقدر طول می‌ کشد؟

این که تعویض دیسک و صفحع ساندرو چقدر طول می کشد بستگی به نوع خودرو، مشکلات جانبی و تعمیرگاه ساندرو در شرق تهران یا هر تعمیرگاهی که به آن مراجعه کرده باشید دارد. به طور کلی، تعویض دیسک و صفحه ساندرو زمان خیلی زیادی را برای جایگزینی نیاز نخواهد داشت و می توان گفت یک نیمروز زمانی کافی و مناسب برای انجام صفر تا صد تعویض دیسک و صفحه ساندرو باشد.

بیشتر بخوانید: هزینه تعمیر سرسیلندر ساندرو

اجرت تعویض دیسک و صفحه ساندرو

 اجرت تعویض دیسک و صفحه ساندرو به موارد و آیتم های مختلفی بستگی دارد و نمی تواند به طور جامع در مورد همه تعمیرگاه ها گفته شود. این مقدار ممکن است بستگی به نوع و مارک قطعات، محل و کیفیت تعمیرگاه و شرایط خودرو داشته باشد. همچنین باید در نظر داشت که برخی از قطعات جانبی مثل بلبرینگ کلاچ، فلایویل، پره‌های دیسک و لنت‌های صفحه کلاچ نیز ممکن است نیاز به تعویض یا تعمیر داشته باشند.

تعمیرگاه ساندرو در شرق تهران

دلایل خرابی دیسک و صفحه ساندرو را دیدیم، و فهمیدیم که تعویض دیسک و صفحه ساندرو چقدر طول می کشد. در نهایت هم اما باید گفت که اگر به دنبال یک تعمیرگاه رنو در شرق تهران می گردید که اجرت تعویض دیسک و صفحه ساندروی معقول و مناسبی بگیرد، به شما توصیه می شود که به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو که در منطقه شرق تهران وجود دارد و شما می‌توانید برای بهره بردن از خدمات مختلفی مثل همین تعویض دیسک و صفحه خودرو، تعمیر موتور، گیربکس، جلوبندی، برق و الکترونیک، سرویس دوره‌ای و رفع عیب‌های فنی انواع و اقسام خودرو های ساخت رنو همچون ساندرو و… به آن‌ جا مراجعه کنید.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *