مقالات

علائم خرابی واتر پمپ مگان

علائم خرابی واتر پمپ مگان
علائم خرابی واتر پمپ مگان

آنچه خواهید خواند

اگر که علائم خرابی واتر پمپ مگان را مشاهده کردید، به شما پیشنهاد می شود که سریعا برای تعمیر آن به یک تعمیرکار حرفه ای مگان آن را نشان دهید. قطعه ها و بخش های مختلفی هستند که دست به دست هم می دهند تا یک خودرو و موتور آن به شکلی بی نقص کار کنند و شما را از جایی به جای دگیر ببرند. یکی از این قطعه ها هم واتر پمپ خودرو می باشد. اما درست مانند همه قطعات خودرو، عمر مفید واتر پمپ هم وجود دارد و برای این که علائم خرابی واتر پمپ مگان را نبینید، باید تست واتر پمپ را انجام دهید تا شاهد مسائلی مثل صدای جیر جیر واتر پمپ نباشید. برای این که در مورد این موضوعات بیشتر بدانید در ادامه هم صفحه را ترک نکنید. با تعمیرگاه تخصصی مگان همراه ما باشید.

واتر پمپ خودرو چیست و اجزای آن

 واتر پمپ خودرو یکی از اجزای سیستم خنک کننده موتور است که مایع رادیاتور را به سمت موتور پمپاژ می‌کند تا از بالا رفتن حرارت موتور جلوگیری کند، در بحث علائم خرابی واتر پمپ مگان این را هم بدانید که واتر پمپ معمولاً توسط تسمه تایم یا تسمه کمکی به حرکت درمی‌آید اجزای اصلی تشکیل دهنده واتر پمپ عبارتند از مواردی که در زیر آن ها را می بینیم. اگر احساس می کنید که زمان تعویض واتر پمپ مگان سر رسیده است، توصیه می شود که برای انجام آن به یک تعمیرکار حرفه ای مگان که شاغل در تعمیرگاه خوش نامی همچون ایران رنو است، کار را بسپارید.

 پوسته: قسمت بیرونی واتر پمپ که از جنس فولاد یا آلومینیوم است و محفظه‌ای را برای قرارگیری سایر اجزا فراهم می‌کند.

فنج: قسمتی که به تسمه تایم یا تسمه کمکی متصل می‌شود و با چرخش آن، میل شفت و پره‌های واتر پمپ را می‌چرخاند.

میل شفت: قسمتی که به فنج واتر پمپ متصل است و از طریق بلبرینگ‌ها در پوسته واتر پمپ قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: علت روشن شدن چراغ باطری مگان

آب پخش کن: قسمتی که به انتهای میل شفت متصل است و دارای چندین پره است که با چرخش آن، مایع رادیاتور را به سمت موتور و رادیاتور می‌فرستد.

 واشر: قسمتی که بین پوسته و آب پخش کن قرار می‌گیرد و از نشتی مایع رادیاتور جلوگیری می‌کند. این قسمت معمولاً از جنس فیبر یا لاستیک است و دارای یک فنر است که فشار را روی واشر ایجاد می‌کند.

علائم خرابی واتر پمپ مگان

واتر پمپ مگان یکی از قطعات مهم خودرو است که در صورت خرابی آن، ممکن است مشکلات جدی برای موتور ایجاد شود. برخی از علائم خرابی واتر پمپ مگان که زمان به پایان رسیدن عمر مفید واتر پمپ مگان خود را نشان می دهند را با هم می بینیم.

علائم خرابی واتر پمپ مگان

علائم خرابی واتر پمپ مگان

افزایش دمای موتور: اگر واتر پمپ مگان کار نکند یا کارایی ضعیفی داشته باشد، مایع رادیاتور به درستی در سیستم خنک کننده جریان نمی‌یابد و در نتیجه دمای موتور افزایش می‌یابد و بیش از حد گرم می‌شود. این موضوع می‌تواند باعث آسیب رسیدن به واشر سرسیلندر، ترموستات، فن خنک کننده و سایر قطعات موتور شود.

بیشتر بخوانید: علت روغن سوزی مگان چیست؟

نشتی مایع رادیاتور: اگر واتر پمپ مگان فرسوده شده باشد یا واشر آن خراب شده باشد، ممکن است مایع رادیاتور از آن نشت کند و روی زمین ریخته شود. این مایع معمولاً به رنگ قرمز یا سبز است و بنابراین اگر در نزدیکی جایی که واتر پمپ قرار دارد، مایعی به این رنگ دیدید، به واتر پمپ مشکوک شوید. این مورد یکی از مشخص ترین علائم خرابی واتر پمپ مگان است.

صدای ناهنجار از موتور: اگر واتر پمپ مگان دچار سایش یا خرابی شده باشد، ممکن است صدایی ناهنجار از موتور شنیده شود. این صدا معمولاً به صورت صدای جیر جیر واتر پمپ مگان، سوت یا ناله است که در هنگام رانندگی با سرعت بالا شدیدتر می‌شود. این مورد اخرین مورد از علائم خرابی واتر پمپ مگان میباشد.

تست واتر پمپ مگان

برای تست واتر پمپ مگان، به جز دیدن علائم خرابی واتر پمپ مگان، می‌توانید از روش‌هایی مثل، بررسی نشتی مایع رادیاتور که اگر واتر پمپ مگان فرسوده شده باشد یا واشر آن خراب شده باشد، ممکن است مایع رادیاتور از آن نشت کند و روی زمین ریخته شود، استفاده کنید، زیرا کاملا ملموس است و نیاز به دانش فنی خاصی برای تشخیص ندارد.

عمر مفید واتر پمپ مگان

 عمر مفید واتر پمپ مگان بستگی به شرایط استفاده، نوع مایع خنک کننده و کیفیت واتر پمپ دارد. به طور کلی، می‌توان گفت که عمر مفید واتر پمپ مگان بین ۶۰ هزار تا ۹۰ هزار کیلومتر است. اما برخی از واتر پمپ‌ها ممکن است بیشتر یا کمتر از این مدت دوام بیاورند. به همین خاطر مهم است که همواره حواستان به علائم خرابی واتر پمپ مگان باشد.

صدای جیر جیر واتر پمپ مگان

صدای جیر جیر واتر پمپ مگان ممکن است نشانه خرابی یا فرسودگی برخی از اجزای واتر پمپ باشد. برخی از علل احتمالی این صدا که برخی از آن ها با علائم خرابی واتر پمپ مگان یکسان هستند، خرابی مهر و موم دینامیکی ، خرابی بلبرینگ‌ها، تراز نبودن فولی‌ها و مواردی از این قبیل می باشند.

بیشتر بخوانید: علت سوختن واشر سرسیلندر مگان

تعویض واتر پمپ مگان

 تعویض واتر پمپ مگان یکی از عملیات تعمیراتی است که باید در صورت دیدن علائم خرابی واتر پمپ مگان، و خرابی یا فرسودگی واتر پمپ انجام شود. واتر پمپ یکی از اجزای سیستم خنک کننده موتور است که مایع رادیاتور را به سمت موتور پمپاژ می‌کند تا از بالا رفتن حرارت موتور جلوگیری کند، به دلیل تخصصی بودن کار تعویض واتر پمپ، توصیه می شود که قیمت واتر پمپ مگان را بپردازید و کار تعویض آن را به یک تعمیرکار حرفه ای مگان بسپارید.

علائم خرابی واتر پمپ مگان

علائم خرابی واتر پمپ مگان

قیمت واتر پمپ مگان

قیمت واتر پمپ مگان ممکن است بسته به شرکت تولید کننده، کیفیت، مدل و سال تولید متفاوت باشد. بحث دیگری هم که وجود دارد به دلیل وارداتی بودن تمامی لوازم و قطعات خودرو های خارجی از جمله همین مگان، و نوسانات قیمت دلار، نمی توان مثل علائم خرابی واتر پمپ مگان، یک قیمتی را اعلام کرد و گفت که این قیمت تا حتی چند روز ثابت می ماند. به همین خاطر بهتر است که قیمت این قطعه را از مراکز معتبر استعلام نمایید.

بیشتر بخوانید: علت سفت شدن فرمان مگان چیست؟

تعمیرکار حرفه‌ای مگان

 برای تعمیر و یا تعویض واتر پمپ مگان، و حتی تهیه و پرداخت قیمت وانر پمپ مگان، شما به یک تعمیرکار یا مکانیک ماهر و تخصصی نیاز دارید که با سیستم‌های پیچیده و مدرن این خودرو آشنا باشد. به همین خاطر توصیه می شود که اگر روزی علائم خرابی واتر پمپ مگان را دیدید، خودرویتان را به تعمیرگاه تخخصی رنو ببرید و این تعمیرگاه با داشتن تکنسین‌های مجرب و تعدادی تعمیرکار حرفه ای مگان، و دستگاه‌های دیاگ اصلی، می‌تواند خدماتی مانند تعمیر گیربکس اتوماتیک، تعویض تسمه تایم، تعمیر جلوبندی، تعمیر موتور، تعمیر برق و سایر خدمات مربوط به خودرو های رنو را با کیفیت بالا و قیمت مناسب ارائه دهد.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *