مقالات

تعویض روغن موتور کپچر

تعویض روغن موتور کپچر
تعویض روغن موتور کپچر

آنچه خواهید خواند

یکی از فعالیت های لازم و ضروری برای صاحبین خودرو های رنو کپچر، تعویض روغن موتور کپچر می باشد. نگهداری و مراقبت از خودرو ها ملزم و نیازمند انجام فعالیت های مختلف و متنوعی است. انجام این فعالیت ها موجب می گردد که خودروی شما همواره ه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ کارکرد وضعیت خوب، سالم و درستی داشته باشد. یکی از این فعالیت های لازم و ضروری برای موتور خودرو هم که انجام آن پس از گذشت تعداد کیلومتر مشخصی پیمایش اجباری می باشد و برای سلامت موتور بسیار اهمیت دارد، تعویض روغن موتور است. این مورد در ارتباط با خودروی رنو کپچر هم وجود دارد. از همین رو در صورتی که خودروی صاحب رنو کپچری هستید، برای کسب اطلاعات بیشتر همراه با تعمیرگاه تخصصی کپچر در مورد مسائلی مثل تعویض روغن موتور کپچر، روغن موتور مخصوص رنو، قیمت روغن موتور الف کپچر و…، در ادامه بحث  همراه تعمیرگاه رنو تهران بمانید.

تعویض روغن موتور کپچر در تهران

در اولین قدم از بحث تعویض روغن موتور کپچر بهتر است که کمی در مورد خود خودروی رنو کپچر بدانیم. شرکت خودروسازی رنو فرانسه نیز به عنوان یکی از پیشگامان طراحی و تولید خودرو در اروپا و جهان با توجه به این نیاز روزافزون مشتریان، توانست خودروهای بسیار خوب و کاربردی از جمله رنو کپچر را به بازار عرضه کند. رنوکپچر در سال  ۲۰۰۳ توسط شرکت خودرو سازی رنو فرانسه تولید شد و خیلی زود توانست جایگاه خوبی در بازار کشورهای مختلف پیدا کند و نتیجه نیز موفقیت آمیز بود و این مدل جدید توانست موفقیت نسل های قبلی خود را تا به امروز ادامه دهد.

دراین خودروها از فناوری های پیشرفته ای  استفاده می شود که از این میان به لانچ کنترل، کاهش آنی چند دنده برای افزایش کنترل بر خودرو، سیستم نظارت بر اطلاعات سنسورهای خودرو، سیستم تعلیق مستقل محور فرمان جلو و فناوری توربوشارژر پیشرفته اشاره کرد.

کسب اطلاعات بیشتر: مرکز تعمیر موتور کپچر در تهران

تعویض روغن موتور کپچر

تعویض روغن موتور کپچر

بدون فوت بیشتر وقت به سراغ صحبت در مورد روغن موتور مخصوص رنو کپچر و تعویض روغن موتور کپچر می رویم. همانطور که می‌دانید، تمامی مواد و ترکیب‌ها هریک دارای تاریخ مصرف و عمر مفیدی هستند که پس از مدتی این تاریخ به پایان می‌رسد. حتی اگر در خودروی شما از بهترین روغن موتور استفاده شده باشد، روزی عمر آن تمام می‌شود و کارایی خود را از دست می‌دهد. از سویی دیگر، با از دست رفتن خواص روغن و عدم تاثیر صحیح آن، روی عملکرد مابقی قطعات فنی خودرو نیز تاثیر می‌گذارد.

تعویض روغن موتور کپچر شرق تهران

یکی از مهم‌ترین خواص روغن موتور که پس از گذشت مدتی از بین می‌رود، ویسکوزیته یا گرانروی آن است. همچنین روغن موتور، تمام اجزای ریز و زباله‌های داخل موتور از جمله براده آهن و غیره را به خود جذب می‌کند و همین امر، روغن موتور را پس از مدتی آلوده می‌کند. توجه کنید که روغن موتوری که غلظت مناسب ندارد، هرگز برای روان‌کاری و خنک‌کاری اجزای داخلی موتور مناسب نیست. فشاری که یک روغن نا‌مناسب به موتور وارد می‌کند، آنقدر زیاد است که در نهایت می‌تواند باعث افزایش دمای بیش از حد قطعات، ایجاد اصطکاک بالا و از کار افتادن موتور شود.

لذا پیشنهاد می‌شود تعویض روغن موتور را جدی بگیرید. یکی از این مراکزی هم که شما با پرداخت قیمت روغن موتور الف کپچر می توانید برای تعویض روغن موتور کپچر در آن اقدام نمایید، تعمیرگاه تخصصی ایران رنو می باشد. مزایای استفاده از خدمات ایران رنو را در زیر با هم می بینیم.

کسب اطلاعات بیشتر: مرکز تعمیر گیربکس کپچر در تهران

استفاده از روغن موتور اصلی و مواد مصرفی بر اساس پیشنهاد رنو: روغن موتور مهم ترین عامل حفظ سلامت موتور خودروی شما میباشد. استفاده از روغن های بی کیفیت و یا تقلبی تاثیر مستقیمی در کاهش عمر وسیله نقلیه شما دارد. ایران رنو برای تعویض روغن موتور کپچر فقط از روغن و مواد مصرفی اریجینال، مورد تایید شرکت رنو استفاده می نماید.

استفاده از دستگاه تعویض روغن با تکنولوژی روز دنیا: علاوه بر جنس روغن مورد استفاده روش تعویض روغن موتور نیز مورد اهمیت میباشد. در صورت تعویض روغن با دستگاه های غیر استاندارد کل روغن استفاده شده در خودرو تخلیه نمی گردد.

تعویض توسط افراد متخصصی و دارای دانش فنی: انجام سرویس های دوره ای خودرو های ساخت رنو توسط افراد فاقد دانش فنی میتواند باعث آسیب جدی به موتور خودرو و هزینه های مضاعف برای شما گردد. کارشناسان ایران رنو همگی دوره های تخصصی خودرو را گذرانده اند و با سیستم های فنی خودروهای داخلی و خارجی آشنایی کامل دارند.

باطل نشدن گارانتی خودرو: استفاده از روغن موتور و مواد مصرفی غیر فابریک باعث ابطال گارانتی خودروی شما خواهد شد. لوازم مصرف شده برای تعویض روغن موتور در تعمیرگاه ایران رنو دارای استاندارد کارخانه سازنده و مورد تایید نمایندگی های مجاز خودروی شما میباشند.

کسب اطلاعات بیشتر: تعویض تسمه تایم کپچر در تهران

تعویض روغن موتور کپچر

تعویض روغن موتور کپچر

تعویض روغن موتور اصل کپچر

اما این را هم پیش از پرداخت قیمت روغن موتور الف کپچر و بحث تعویض روغن موتور باید بدانید که روغن موتور مخصوص رنو کپچر طبق دفترچه راهنمای خودرو 05W-40 SN سینتتیک می‌باشد. حجم روغن موتور قابل تعویض برای رنو کپچر با فیلتر روغن: 4.6 لیتر بهترین شاخص SAE برای خودرو رنو کپچر درجه ويسكوزيته SAE 5W-40 براي مناطق معتدل و خنك و زمستان، مناطق مركزي ايران درجه ويسكوزيته SAE 10W-40، براي مناطق گرم و جنوب و تابستان درجه ويسكوزيته SAE 5W-30، و براي مناطق خيلي سرد روغن موتور رنو کپچر بر اساس شاخص پایه روغن، سنتتیک می‌باشد که برای عملکرد بهتر موتور و افزایش راندمان در فرآیند روانکاری بین قطعات موتور بسیار موثر است. نكته مهم در روغن رنو کپچر روغن موتور رنو كپچر Capture در هر ۷۰۰۰ کیلومتر تعویض و همراه آن حتما فیتر روغن نیز تعویض گردد.

معرفی بهترین روغن موتور برای کپچر

مطالبی در طی بحث تعویض روغن موتور کپچر عنوان شدند مثل تعویض روغن موتور ، روغن موتور مخصوص رنو، قیمت روغن موتور الف کپچر و…، که امید است برای شما مفید بوده باشند. اگر دوست دارید خودروی شما بی عیب کار کند و در آینده برای تعمیر و نگهداری از آن کمتر هزینه کنید، سعی کنید به صورت منظم به انجام سرویس های دوره ای خودروی خود بپردازید. استفاده از خدماتی مانند سرویس دوره‌ای خودرو می‌تواند یک حرکت پیش گیری کننده عمل کند.

تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که در زمان‌های معین، خودرو خود را برای انجام سرویس های دوره ای به مرکز تعمیرگاهی متخصص ببرید. در صورتی که می خواهید از قیمت روغن موتور الف کپچر مطلع شوید یا برای تعویض روغن موتور اقدام نمایید، به شما توصیه می شود که حتما سری هم به تعمیرگاه کپچر در تهران بزنید. تعمیرگاه تخصصی ایران رنو با کادری مجرب و با دانش آماده خدمت رسانی تضمینی در این زمینه به شما عزیزان می باشد.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *