مقالات

دلایل بیشتر شدن صدای موتور ال 90

دلایل بیشتر شدن صدای موتور ال 90
دلایل بیشتر شدن صدای موتور ال 90

آنچه خواهید خواند

در زمانی که احساس می کنید موتور خودرویتان به خوبی کار نمیکند و صدای آن هم هی زیاد میشود، ممکن است به این فکر بیفتید که دلایل بیشتر شدن صدای موتور ال 90 چه می باشد. موتور قلب تپنده هر خودرویی اعم از برقی یا بنزینی است و بدون تردید مهم ترین قسمت خودرو است. به همین خاطر شما باید اهمیت بالایی به سلامت آن و نحوه کارکردش بدهید. اگر هم که روزی احساس کردید موتور خودرویتان به خوبی کار نمیکند، باید برای تعمیر اساسی موتور در یک تعمیرگاه تخصصی رنو ال 90 اقدام نمایید. برای این که بیشتر در مورد تعمیر موتور ال 90، مشکلات آن و نحوه رفعشان بدانید، در ادامه هم همراه بمانید.

موتور ال 90 و مشخصات آن

قبل از این که در مورد دلایل بیشتر شدن صدای موتور ال 90 صحبت کنیم، بهتر است که با موتور ال 90 آشنا شویم. موتور ال 90 یک پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۶ سوپاپ است که حجم آن ۱۶۰۰ سی سی می‌باشد. این موتور قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه تولید می‌کند و گشتاور آن ۱۴۰ نیوتن متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه است. این موتور با گیربکس‌های دستی ۵ دنده یا اتوماتیک ۴ دنده هماهنگ است و دیفرانسیل جلو را متحرک می‌کند. این موتور از سیستم تزریق سوخت چند نقطه‌ای استفاده می‌کند و مصرف سوخت آن در شرایط مختلف بین ۶.۹ تا ۹.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر متغیر است. اگر که احساس می کنید، موتور خودرویتان به خوبی کار نمیکند، می توانید با مراجعه به سایت ایران رنو و پرداخت اجرت تعمیر موتور ال 90، ایرادات خودرویتان را رفع نمایید.

دلایل بیشتر شدن صدای موتور ال 90

صدای موتور ال 90 ممکن است به دلایل مختلفی مثل علائم خرابی موتور ال 90 بیشتر شود. برخی از عوامل موثر بر افزایش صدای موتور و به عبارتی دلایل بیشتر شدن صدای موتور ال 90  عبارتند از مواردی که در بخش پایینی آمده اند.

سایش و فرسودگی قطعات موتور مانند پیستون، شمع، سوپاپ، تسمه، دینام و غیره. این عوامل باعث کاهش کارایی موتور و افزایش اصطکاک و ارتعاش در آن می‌شوند. برای رفع این مورد از دلایل بیشتر شدن صدای موتور ال 90 باید قطعات فرسوده را تعویض کرد و موتور را تعمیر کرد.

نوسانات فشار سوخت در سیستم تزریق. این عامل می‌تواند باعث شود که سوخت به صورت نامنظم و ناهمگن به سیلندرها برسد و باعث اختلال در احتراق و تولید صدا شود. برای رفع این مشکل باید سیستم تزریق را تنظیم و تعیین کرد و از کیفیت سوخت مناسب استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: تعویض روغن موتور ال نود

دلایل بیشتر شدن صدای موتور ال 90

دلایل بیشتر شدن صدای موتور ال 90

نقص و نشتی در سیستم خنک کننده موتور. این عامل می‌تواند باعث افزایش دمای موتور و کاهش راندمان آن شود. همچنین ممکن است باعث ترکیدگی یا شکستگی قطعات موتور شود که صدای زیادی تولید می‌کنند. برای رفع این برای رفع این مورد از دلایل بیشتر شدن صدای موتور ال 90 هم باید سیستم خنک کننده را بررسی و تعمیر کرد و از مایع خنک کننده مناسب استفاده کرد.

علائم خرابی موتور ال 90

برای انواع مشکلات موتوری ال 90، که پس از گذشت عمر مفید موتور ال 90 خود را نشان میدهند، باید قطعات فرسوده را تعویض کرد و موتور را تعمیر و تنظیم کرد. همچنین باید از کیفیت سوخت و مایع خنک کننده مناسب استفاده کرد. علائم خرابی موتور ال 90 که ممکن است با دلایل بیشتر شدن صدای موتور ال 90 هم یکسان باشند، شامل موارد پایین میباشند.

  • سروصدای اضافی و بیش از حد لرزش خودرو.
  • عدم انطباق شلنگ‌های شکسته تسمه و رادیاتور.
  • آسیب رسانی به موتور.
  • نوسانات فشار سوخت در سیستم تزریق.
  • نقص و نشتی در سیستم خنک کننده موتور.
  • ترکیدگی یا شکستگی قطعات موتور.
  • کاهش قدرت و راندمان موتور.
  • افزایش مصرف سوخت و دود کردن خروجی موتور.

عمر مفید موتور ال 90

عمر مفید موتور ال ۹۰ بستگی به شرایط استفاده و نگهداری از خودرو دارد. اگر از خودرو در شرایط سخت استفاده می‌شود و یا رانندگی با خودرو اکثرا بصورت اسپرت و پر گاز هست و یا خودرو در حالت درجا زیاد کار می‌کند و شما به دلایل بیشتر شدن صدای موتور ال 90 اهمیتی نمیدهید، باید هر ۴۰ هزار کیلومتر یا ۴ سال هرکدام که زودتر فرا میرسد، تعویض یا برای تعمیر اساسی موتور ال 90 اقدام گردد. اما اگر از خودرو در شرایط عادی استفاده می‌شود و یا رانندگی با خودرو اکثرا بصورت معمولی و کم گاز هست و یا خودرو در حالت درجا کم کار می‌کند، باید هر ۶۰ هزار کیلومتر یا ۶ سال هرکدام که زودتر فرا میرسد، تعویض گردد.

بیشتر بخوانید: علت ریپ زدن ال 90 چیست؟

دلایل بیشتر شدن صدای موتور ال 90

دلایل بیشتر شدن صدای موتور ال 90

صدای تسمه تایم ال 90

صدای تسمه تایم ال 90، تا حد بسیار زیادی ترکیبی از صدای لق لق موتور ال 90 و دلایل بیشتر شدن صدای موتور ال 90 می باشد. به همین خاطر برای عدم تکرار مباحثی که پیش تر گفته شد، در اینجا از دادن توضیحات اضافی خودداری می کنیم. شما عزیزان برای تعویض تسمه تایم ال نود می توانید به نمایندگی آن مراجعه کنید.

صدای لق لق موتور ال 90

صدای لق لق موتور ال 90 هم مثل علت صدای تسمه تایم ال 90 و دلایل بیشتر شدن صدای موتور ال 90  ممکن است به دلیل عواملی که در قسمت زیرین آن ها را مشاهده می کینم، ایجاد شوند.

فرسودگی یا لقی پین پیستون که باعث ایجاد ارتعاش و صدای چق چق در موتور می‌شود. برای رفع این مشکل باید پین پیستون را تعویض کرد.

ساییدگی بوش که باعث ایجاد فاصله بین پیستون و سیلندر می‌شود و صدای لق لق را ایجاد می‌کند. برای رفع این مشکل باید بوش را تعویض کرد.

کمبود روغن که باعث کاهش لغزندگی و افزایش اصطکاک بین قطعات موتور می‌شود و صدای لق لق را تشدید می‌کند. برای رفع این مشکل باید میزان روغن را بررسی و تکمیل کرد.

تعمیر اساسی موتور ال 90

تعمیر اساسی موتور ال 90 که پس از صدای لق لق موتور ال 90 و یا دیدن دلایل بیشتر شدن صدای موتور ال 90 به فکر آن می افتیم، یک عملیات پیچیده و زمان‌بر است که شامل باز کردن و تعویض قطعات فرسوده یا خراب موتور مانند رینگ و پیستون، سوپاپ، سرسیلندر، تسمه، واتر پمپ، انژکتور، فلایویل و غیره می‌شود. این عملیات به منظور افزایش کارایی و راندمان موتور و کاهش مصرف سوخت و آلایندگی انجام می‌شود.

اجرت تعمیر موتور ال 90

اجرت تعمیر موتور ال 90 بستگی به نوع و میزان خرابی و قطعات مورد نیاز دارد. از آنجایی که قیمت‌ها ممکن است در تعمیرگاه‌های مختلف متفاوت باشند و علاوه بر این هم قیمت ها ثبات ندارند، به شما توصیه می شود که به یک تعمیرگاه تخصصی رنو ال 90 همچون ایران رنو برای اطلاع دقیق دلایل بیشتر شدن صدای موتور ال 90 مراجعه کنید و یا برای بدست آوردن اطلاعات اولیه و برای فهمیدن قیمت دقیق اجرت تعمیر اساسی موتور ال 90 با شماره تعمیرگاه ایران رنو یعنی با شماره 09128896509 تماس حاصل کنید.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *