مقالات

تعویض تسمه تایم سیمبل

تعویض تسمه تایم سیمبل
تعویض تسمه تایم سیمبل

آنچه خواهید خواند

تعویض تسمه تایم سیمبل اگه که در زمان تعویض تسمه تایم که در دفترچه راهنمای خودرو آمده است صورت نگیرد، ممکن است مشکلاتی را برای خودروی شما به وجود بیاورد. تسمه تایم نقش بسیار مهمی در خودرو ها دارد و به نوعی هماهنگی میان میل یکسری از قطعات موتوری را که کنار هم کار میکنند را به وجود میاورد. به همین سبب مهم است که در صورت دیدن علائم خرابی تسمه تایم، با تهیه بهترین مارک تسمه تایم، به یک تعمیرگاه رنو سیمبل حرفه ای که از نحوه تعویض تسمه تایم مطلع باشد، مراجعه کنید تا تسمه تایم خودرویتان عوض شود و خیالتان از بابت کارکرد خودرویتان راحت شود.

تعویض تسمه تایم سیمبل

در بحث تعویض تسمه تایم سیمبل این را باید بدانید که در واقع تسمه تایم حرکت میل‌لنگ را به میل سوپاپ (میل بادامک) انتقال می‌‌دهد و میل سوپاپ هم سوپاپ‌ها را بالا و پایین می‌کند. به عبارتی دیگر در مورد چگونگی عملکرد تسمه تایم را باید گفته شود که این قطعه با هماهنگ کردن سرعت چرخش میل‌لنگ با میل سوپاپ، زمان باز و بسته شدن سوپاپ‌ها را تنظیم می‌کند. اگر که در زمان تعویض تسمه تایم رنو سیمبل برای عوض کردن این قطعه اقدام نکنیم، اره شدن تسمه که منجر به برخورد پیستون با سوپاپ ها می شود، و معمولا با صدایی همراه است رخ میدهد. البته در یکسری خودرو های امروزی خراب شدن تسمه فقط خاموشی موتور خودرو را به دنبال دارد.

در کل باید گفت که هنگامی که یک تسمه تایم به درستی کار نمی کند، سوپاپ های وسیله نقلیه شما به درستی جهت ورود و خروج هوا همگام سازی نمی شوند، به این معنی که ممکن است پیستون ها آسیب ببینند. تعویض تسمه تایم سیمبل در زمانی که علائم خرابی تسمه تایم رنو سیمبل را دیدید یکی از موارد مهم در نگهداری خودرو و به خصوص رنو سیمبل است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. برای تهیه بهترین مارک تسمه تایم سیمبل و در کل تعویض تسمه تایم سیمبل هم توصیه میگردد که از افراد حرفه ای همچون افرادی که در تعمیرگاه سیمبل ایران رنو کار میکنند کمک بگیرید.

تعویض تسمه تایم سیمبل

تعویض تسمه تایم سیمبل

علائم خرابی تسمه تایم رنو سیمبل

خرابی و پارگی تسمه تایم مانند خرابی دیگر قطعات یدکی خودرو دارای نشانه‌هایی می‌باشد. در قسمت پایینی یکسری از علائم خرابی تسمه تایم رنو سیمبل، که شما را مجبور به استفاده از نحوه تعویض تسمه تایم سیمبل میکنند را با هم مشاهده می کنیم. در صورت تجربه و مشاهده هر یک از این نشانه‌ها باید سریعاً به یک متخصص مکانیک خودرو مراجعه کنید تا در صورت نیاز تسمه تایم را تعویض کند.

بیشتر بخوانید: تعمیر گیربکس اتومات سیمبل

  • دور موتور غیرعادی.
  • مشکل در استارت خوردن ماشین.
  • خاموش شدن ناگهانی خودرو.
  • نشت روغن از جلوی موتور.
  • از بین رفتن دندانه‌های تسمه.
  • افزایش مصرف سوخت.
  • شنیدن صدای کلیک یا تیک از موتور.
  • خروج دود زیاد پس از روشن کردن ماشین.

زمان تعویض تسمه تایم سیمبل

زمان تعویض تسمه تایم رنو سیمبل به عوامل مختلفی بستگی دارد که معمولی‌ترین آن، پس از طی شدن مسافتی مشخص است. میزان این مسافت را می‌توانید در وبسایت شرکت سازنده‌‌ی خودروی خود یا در دفترچه‌ی راهنمای خودرو به راحتی پیدا کنید. مثلا در دفترچه‌ی خودروی رنو سیمبل ذکر شده است که باید هر ساله وضعیت تسمه تایم را بررسی کرد و پس از رسیدن به حدود کیلومتر 90 هزار، باید برای تعویض تسمه تایم سیمبل اقدام نمود.           

نحوه تعویض تسمه تایم سیمبل

برای تعویض تسمه تایم خودروهای مختلف به مجموعه‌ای از آچارهای رینگی ۱۰ تا ۱۴ میلی‌متری و دوسرتخت ۲۱ تا ۲۳ میلی‌متری همراه جک دستی نیاز است. در مورد نحوه تعویض تسمه تایم سیمبل باید گفت که ابتدا باید محفظه فیلتر هوا را درآورید. پیچ تسمه‌‌سفت‌کن و پیچ‌های اطراف آلترناتور را شل و تسمه کولر و آلترناتور را خارج کنید. پولی پمپ آب و قاب بالایی تسمه تایم را باز کنید. زیر خودرو جک بزنید و فضای اطراف محل تسمه تایم را آزاد کنید.

سپس قاب پایینی تسمه تایم را خارج کنید. پیشرانه را بچرخانید تا در حالت تایم قرار گیرد. تسمه‌سفت‌کن را به عقب ببرید و تسمه تایم را از روی پیشرانه خارج کنید. تسمه تایم جدید را به‌همراه تسمه نو برای آلترناتور و کولر در محل خود نصب کنید. پیچ تسمه‌سفت‌کن را سفت کنید. مراحل را برعکس انجام دهید تا همه چیز به حالت اول برگردد.

تعویض تسمه تایم سیمبل

تعویض تسمه تایم سیمبل

تفاوت تسمه تایم و تسمه دینام سیمبل

اما با این که دانستن تفاوت تسمه تایم و دینام سیمبل به اندازه شناخت بهترین مارک تسمه تایم سیمبل مهم نمیباشد، اما بد نیست با آن هم در بحث تعویض تسمه تایم سیمبل آشنا باشید. عملکرد تسمه دینام به این شکل است که یک پولی روی میل لنگ قرار میگیرد که به همراه میل لنگ میچرخد، یک پولی هم روی پمپ هیدرولیک قرار میگیرد. تسمه روی این دو پولی نصب میشود و حرکت پولی اول تسمه دینام را میچرخاند. چرخش تسمه دینام، موجب حرکت پولی دوم و در نهایت کار کردن پمپ هیدرولیک میشود. تفاوت تسمه دینام و تسمه تایم در این است که از تسمه تایم برای به حرکت درآوردن میل سوپاپ استفاده میکنیم.

بهترین مارک تسمه تایم سیمبل

یکی دیگر از مهم ترین موارد در زمان تعویض تسمه تایم سیمبل، استفاده از بهترین مارک تسمه تایم سیمبل می باشد. به خاطر این که اگر از تسمه بی‌ کیفیت استفاده کنید مطمئنا در مدت‌ زمانی بسیار کوتاه ‌تر ناچار به تعویض مجدد آن و ایجاد هزینه مجدد خواهید شد. به طور کلی باید گفت که خرید تسمه تایم اصل به معنی افزایش طول عمر و ماندگاری تسمه است اما شما را از تعویض این قطعه بی‌ نیاز نمی‌ کند و پس از گذشت کیلومتری مشخص باید مجددا برای تعویض تسمه تایم سیمبل اقدام نمایید.

تعمیرگاه سیمبل

در نهایت هم اگر که می خواهید برای تعویض تسمه تایم سیمبل اقدام نمایید، باید بدانید که تعمیرگاه سیمبل ایران رنو یکی از بهترین تعمیرگاه‌های خودرو در شهر تهران است که با داشتن تجهیزات پیشرفته و تیم متخصص و با تجربه، خدمات تعمیر و نگهداری انواع خودروهای رنو را ارائه می‌دهد. متخصصین تعمیرگاه رنو با اطلاع داشتن از موارد مهمی همچون علائم خرابی تسمه تایم سیمبل، بهترین مارک تسمه تایم سیمبل، تفاوت تسمه تایم و تسمه دینام سیمبل، آماده هستند تا با استفاده از بهترین نحوه تعویض تسمه تایم سیمبل، تسمه کهنه و معیوب خودروی شما را با یک تسمه باکیفیت تعویض کنند.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *