مقالات

تعمیر گیربکس تالیسمان

تعمیر گیربکس تالیسمان
تعمیر گیربکس تالیسمان

آنچه خواهید خواند

با معرفی بهترین مرکز تعمیر گیربکس تالیسمان در تهران در خدمت شما هستیم. تعمیرگاه تخصصی رنو یکی از بهترین مرازک تعمیر گیربکس اتوماتیک تالیسمات در تهران می باشد که برای تعمیر و یا سرویس گیربکس تالیسمان خود می توانید به این مجموعه مراجعه کنید. برای دریافت نوبت تعمیر گیربکس تالیسمان تنها کافیست با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید و با مهندسین مجموعه ایران رنو صحبت کنید. ایران رنو یکی از معتبرتری مراکز در زمینه تعمیر خودروهای رنو و تعمیرگاه تالیسمان در تهران می باشد.

تعمیر گیربکس تالیسمان از کارهایی است که اگر در زمان خرابی گیربکس و مشاهده کردن علائم خرابی گیربکس انجام ندهید، ممکن است هزینه تعمیر گیربکس، یا تعویض دبل کلاچ را به هزینه تعویض کل گیربکس تبدیل کند، که طبیعتا همان گونه که می دانید هزینه ای بسیار سنگین تر است. اهمیت گیربکس در همه خودJرو ها بسیار زیاد است و فرقی هم نمی کند که خودرو اتوماتیک باشد یا دستی. دلیل این امر هم بخاطر نحوه کارکرد گیربکس و فعالیت هایی است که در خودرو انجام می دهد تا خودرو بدون عیب و نقص کارکرد و عمل سرعت گیری خودرو به موقع و به بهترین شکل صورت بگیرد. برای دانستن موضوعات دیگر در مورد گیربکس مثل این که تعمیر گیربکس چقدر زمان میبرد، صفحه را ترک نکنید.

تعمیر گیربکس تالیسمان در تهران

همان گونه که اشاره شد، گیربکس یکی از اجزای اصلی خودرو است که وظیفه انتقال قدرت از موتور به چرخ‌ ها را بر عهده دارد. گیربکس با تغییر نسبت دور موتور و چرخ‌ ها، به خودرو امکان می ‌دهد که در سرعت‌ های مختلف حرکت کند و از قدرت موتور به طور بهینه استفاده کند. اگر که صاحب خودروی تالیسمانی هستید و احساس می کنید که گیربکس خودرویتان به خوبی کار نمیکند، به دنبال علت صدای گیربکس تالیسمان هستید، و گمان می کنید که زمان انجام تعویض دبل کلاچ تالیسمان یا تعمیر کل گیربکس تالیسمان فرا رسیده است، به شما توصیه میشود که به یک مرکز تعمیر گیربکس تالیسمان کاربلد، مثل تعمیرگاه تخصصی ایران رنو مراجعه نمایید.

بد نیست حال که در بحث تعمیر گیربکس تالیسمان هستیم، کمی در مورد اجزا و بخش‌های گیربکس بدانیم که عبارت اند از دنده‌ ها، دنده‌ها قطعاتی هستند که با درگیر شدن با یکدیگر، باعث تغییر نسبت دور موتور و چرخ‌ها می‌شوند، محورها، محورها قطعاتی هستند که دنده‌ها را روی خود نگه می‌دارند، سینی روغن، سینی روغن قطعه‌ای است که روغن گیربکس را در خود نگه می‌دارد، پمپ روغن، پمپ روغن قطعه‌ای است که روغن گیربکس را به گردش در می‌آورد، کلاچ، کلاچ قطعه‌ای است که ارتباط بین موتور و گیربکس را قطع و وصل می‌کند، مبدل گشتاور، مبدل گشتاور قطعه‌ای است که باعث می‌شود دور موتور و چرخ‌ها به طور تدریجی تغییر کند، دبل کلاچ و… .

تالیسمان دو نوع گیربکس اتوماتیک ارائه می دهد: 6 EDC و 7 EDC. EDC مخفف Efficient Dual Clutch است، به این معنی که گیربکس دارای دو کلاچ است که به طور مستقل برای تعویض بین دنده های فرد و زوج عمل می کنند. این تکنولوژی باعث کاهش اتلاف انرژی و بهبود سرعت پاسخگویی و نحوه تعویض دنده می شود. همین چند خط کافیست برای اینکه بدانید تعمیر گیربکس تالیسمان کاملا تخصصی است و نباید آن را به تعمیرگاه های عمومی سپرد.

تعمیر گیربکس تالیسمان در تهران

تعمیر گیربکس تالیسمان در تهران

6 EDC یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک است که برای برخی از موتورهای دیزلی (dCi 110، dCi 130) و برخی از موتورهای بنزینی (TCe 150، TCe 200) موجود است. 6 EDC می تواند از 0 تا 60 مایل در ساعت در 9.4 ثانیه شتاب بگیرد و میانگین سرعت موتور بهینه آن 4640 دور در دقیقه است.

7 EDC یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک است که برای برخی از موتورهای بنزینی (TCe 160، TCe 225) و برخی از موتورهای هیبریدی (E-TECH Plug-in Hybrid) در دسترس است. 7 EDC می تواند از 0 تا 60 مایل در ساعت در 8.4 ثانیه شتاب بگیرد و میانگین دور موتور بهینه آن 4640 دور در دقیقه است.

خدماتی که ایران رنو ارائه می دهد شامل تعمیر گیربکس تالیسمان، سرویس دوره ای، بازدید فنی گیربکس اتوماتیک همراه با گارانتی می باشد. لذا برای دریافت هریک از این خدمات می توانید به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو مراجعه کنید و یا با شماره 09128896509 تماس بگیرید.

تعمیر گیربکس تالیسمان

تعمیر گیربکس تالیسمان

محدوده دیزلی شامل یک موتور 1.7 لیتری Blue dCi جدید با قدرت 120 اسب بخار یا 150 اسب بخار و یک گیربکس شش سرعته دستی است. این مجموعه همچنین شامل یک موتور دو لیتری Blue dCi با قدرت 160 اسب بخار یا 200 اسب بخار است که با یک گیربکس شش سرعته دو کلاچه همراه شده است.

مطالعه بیشتر: تعویض روغن گیربکس تالیسمان با روغن اصلی

تعمیر گیربکس اتوماتیک تالیسمان

تعمیر گیربکس رنو تالیسمان توسط تعمیرگاه تخصصی ایران رنو با به‌روزترین امکانات و دانش تخصصی در زمینه تعمیرات و عیب‌یابی گیربکس با افتخار اعلام می‌دارد:

خدماتی که در این مرکز ارائه می‌گردد شامل: تعمیر گیربکس اتوماتیک، سرویس دوره‌ای تعمیر گیربکس اتوماتیک، بازدید فنی جهت تعمیر گیربکس اتوماتیک به همراه گارانتی یکساله می‌باشد.

گیربکس اتوماتیک بدلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن، نسبت به خودروهایی با دنده دستی، مستلزم دقت و حساسیت بیشتری است.

لذا با درک این موضوع می‌بایست موارد زیر را در نظر گرفت؛

  • خطاهای گیربکس را جدی گرفته و در اولین فرصت به تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید. ادامه رانندگی با گیربکس معیوب، باعث گسترش خرابی به سایر قطعات شده که در نتیجه هزینه و زمان تعمیرات آن را چندین برابر می‌کند.
  • روغن گیربکس را در زمانبندی و کیلومتر تعیین شده تعویض کنید.
  • خودروهای اتوماتیک سیستم برق پیچیده‌تری نسبت به سایر خودروها دارند، ترجیحا از وسایل برقی اضافه مانند چراغ زنون، آمپلی فایر، دزدگیر متفرقه و … استفاده نکنید.
  • مجموعه گیربکس اتوماتیک، سنسورها و مدارهای الکترونیکی حساسی دارد و موتورشویی برای آنها توصیه نمی‌شود.

گیربکس اتوماتیک نیز مانند سایر اجزای خودرو نیاز به بازدیدهای دوره‌ای دارد. سرویس‌های دوره‌ای بنا به توصیه کمپانی ها وابسته به کارکرد کیلومتر یا زمان باید صورت گیرد. تعویض روغن، فیلتر و سرویس‌‌های دوره‌‌ای گیربکس اتوماتیک به موقع، رانندگی اصولی و آگاهی نسبی از عملکرد گیربکس، نقش مهمی در افزایش طول عمر قطعات گیربکس دارد. تعمیر گیربکس تالیسمان در تهران. زمان توصیه شده برای تعویض روغن و سرویس‌‌های دوره‌‌ای گیربکس اتوماتیک بین 20000 کیلومتر تا 60000 کیلومتر می‌باشد. لازم به ذکر است یکی از عوامل تعیین زمان تعویض روغن و سرویس‌‌های دوره‌‌ای ، شرایط رانندگی می باشد.

تعویض دبل کلاچ تالیسمان

یکی از سیستم های پیشرفته ای که در خودرو های امروزی و در خودرو های اتوماتیک می بینیم، دبل کلاچ است. دبل کلاچ سیستمی ساده، اما در عین حال پیچیده و کاربردی دارد. دبل کلاچ تالیسمان یک سیستم انتقال قدرت پیشرفته است که از دو کلاچ مجزا تشکیل شده است. یک کلاچ برای درگیر کردن دنده‌های فرد و کلاچ دیگر برای درگیر کردن دنده‌های زوج استفاده می‌شود. این سیستم باعث می‌شود که تعویض دنده‌ها سریع‌تر و روان‌تر انجام شود. در صورتی که دبل کلاچ خودرویتان خراب شود هم ممکن است نیاز به تعویض دبل کلاچ تالیسمان یا تعمیر گیربکس تالیسمان پیدا کنید.

تعمیرکار گیربکس تالیسمان

اگر در رابطه با هزینه تعمیرگیربکس رنو تالیسمان پرسشی دارید می توانید از طریق اینستاگرام با ما در ارتباط باشید. مهندسین ما در کمترین زمان ممکن با شما در ارتباط خواهند بود.

البته برای اعلام هزینه دقیق نیاز است تا به صورت حضوری خودرو خود را به مجموعه ما که آدرس آن در پایین همین صفحه برای شما نوشته شده است بیاورید.

تعمیر گیربکس تالیسمان

تعمیر گیربکس تالیسمان

زمانی که شما به تعمیرگاه ما مراجعه میکنید ما به صورت دقیق و کامل بررسی میکنیم و با توجه به قطعات لازم و تعمیراتی که نیاز است تا انجام بشود ، هزینه را به شما اطلاع میدهیم و در صورت تمایل شما ، شروع به کار میکنیم.

ما علاوه بر تعمیر تعمیرگیربکس رنو تالیسمان، خدمات سرویس دوره ای شامل تعویض روغن و فیلتر ها ، تعویض لنت های ترمز ، عیب یابی سیستم تعلیق و جلوبندی ، تنظیم موتور و … را نیز ارائه میدهیم.

کم شدن قدرت و شتاب خودرو ، زیاد شدن غیر طبیعی مصرف بنزین ، صداهای غیر طبیعی و … از جمله نشانه های خرابی این بخش مهم از خودرو شما می تواند باشد. تعمیر گیربکس اتوماتیک تالیسمان در تهران.

اگر تعمیرگیربکس رنو تالیسمان را به تاخیر بیندازید و با همین وضعیت به استفاده از خودرو ادامه دهید ، این کار باعث خراب شدن قطعات بیشتر و در نتیجه هزینه بیشتر برای شما می شود.

بنابراین پیشنهاد میکنیم در اولین زمان ممکن برای عیب یابی و درست کردن این بخش مهم به تعمیرگاه تخصصی رنو ما مراجعه نمایید.

شما عزیزان می‌توانید برای تعمیر برق خودروی رنوی خود همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 9 صبح تا 7 بعدازظهر به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو واقع در تهرانپارس بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی پلاک 10 به مدیریت مهندس قدردان مراجعه کنید.

شماره تماس:

09128896509-مهندس قدردان

021-77785115

021-77785114

نحوه کارکرد گیربکس تالیسمان

احتمالا شمایی که به دنبال تعمیر گیربکس تالیسمان هستید، با اهمیت گیربکس در خودرو و این که گیربکس خودرو چه کار می کند، آشنایی نسبی ای داشته باشید. اما در هر صورت در مورد نحوه کارکرد گیربکس تالیسمان باید گفت که گیربکس تالیسمان و در کل همه خودرو ها  به این صورت کار می‌کند که دنده‌های مختلف را با یکدیگر درگیر می‌کند. با درگیر شدن دنده‌ها، نسبت دور موتور و چرخ‌ها تغییر می‌کند و شما می توانید سرعت بالا تری را در خودرویتان داشته باشید.

اهمیت گیربکس در خودرو

بار ها در این جا به اهمیت گیربکس در خودرو اشاره شده است. اهمیت گیربکس در خودرو این گونه است که اگر نباشد خودر بدون استفاده خواهد بود و یا اگر مشکلی برای آن پیش بیاید و شما برای تعمیر گیربکس تالیسمان اقدام ننمایید، خودرو با مشکلات جدی مواجه خواهد شد. اما همانطور که به آن اشاره شد گیربکس یکی از اجزای مهم خودرو است که در صورت خرابی، امکان حرکت خودرو وجود ندارد. گیربکس با تغییر نسبت دور موتور و چرخ‌ها، به خودرو امکان می‌دهد که در سرعت‌های مختلف حرکت کند و از قدرت موتور به طور بهینه استفاده کند.

علائم خرابی گیربکس تالیسمان

به طور کلی علائمی که مثل صدای گیربکس تالیسمان نشان میدهند که زمان تعمیر گیربکس تالیسمان فرا رسیده است عبارت اند از،، لرزش فرمان هنگام رانندگی، شتاب‌گیری کند خودرو، صدای غیرعادی از گیربکس، نشتی روغن از گیربکس، چشمک زدن چراغ گیربکس و مواردی این گونه که تحت عنوان علائم خرابی گیربکس تالیسمان و هر خودرویی شناخته می شوند.

علت صدای گیربکس تالیسمان

صدای گیربکس تالیسمان معمولاً به دلیل خرابی دنده‌ها، پمپ روغن یا مبدل گشتاور ایجاد می‌شود. این صدا معمولاً به صورت ضربه یا کوبیدن از زیر خودرو شنیده می‌شود. صدای گیربکس تالیسمان یکی از مهم ترین علائم نیاز به تعمیر گیربکس و در کل از جدی ترین علائم خرابی گیربکس تالیسمان است که ممکن است مواجه شدن با آن سوالاتی را مثل اینکه تعمیر گیربکس تالیسمان چقدر طول می کشد را در ذهن شما ایجاد کند.

تعمیر گیربکس تالیسمان چقدر زمان میبرد

در پاسخ به این که تعمیر گیربکس تالیسمان چقدر زمان می برد نمی توان پاسخ دقیقی داد، زیرا مدت زمان مورد نیاز تعمیر تالیسمان هم درست به مانند هزینه تعمیر گیربکس تالیسمان به موارد و مسائل مختلفی بستگی دارد. زمان لازم برای تعمیر گیربکس به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله، نوع خرابی گیربکس، میزان آسیب‌دیدگی گیربکس، کیفیت قطعات استفاده شده و… . اما به در حالت کلی باید گفت که، در حالت معمول و خرابی های نرمال تعمیر گیربکس رنو تالیسمان بین 2 تا 4 روز زمان می‌ برد.

هزینه تعمیر گیربکس تالیسمان

همان طور که قبل تر هم به آن اشاره شد، هزینه تعمیر گیربکس تالیسمان به موارد مختلفی وابسته است و این گونه نیست که بتوانیم درجا قیمت خاصی را برای آن اعلام کنیم. همچنین علاوه بر آن ها مشکلات دیگری از جمله عدم وجود ثبات در قیمت ها و نوسانات قیمت دلار هم دلیل محکم دیگری است که قیمت خاصی را نمی توان در اینجا اعلام کرد، زیر همان گونه که می دانید قطعات و لوازم خودروی تالیسمان همگی وارداتی هستند و وابستگی شدیدی به قیمت دلار دارند.

مرکز تعمیر گیربکس تالیسمان

با این که اهمیت گیربکس در خودرو به چه شکل است، این که تعمیر گیربکس تالیسمان چقدر طول میکشد آشنا شدیم، علت صدای گیربکس تالیمسان چیست، اما در اینجا نوبت به مسئله مهم تری می رسد. در حالت کلی در صورتی که مشکلی برای خودرویتان و به خصوص گیربکس خودرویتان به وجود آمد، به شما پیشنهاد می شود که به یک مرکز تعمیر گیربکس تالیسمان معتبر و کاربلد همچون تعمیرگاه تخصصی ایران رنو که دارای تعمیرکاران و کادری مجرب است مراجعه نمایید و با خیال راحت تعمیر گیربکس و حتی سایر قسمت های خودروی تالیسمان خود را به آن ها بسپارید.

تعمیر گیربکس تالیسمان در تهران

تعمیر گیربکس تالیسمان در تهران

سوالات متداول

علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک تالیسمان چیست؟

یکی از مهم ترین دلایل تقه زدن گیربکس اتومات تالیسمان ایراد در بخش برقی خودرو می باشد همچنین زمانی که روغن گیربکس فشار کافی نداشته باشد این مشکل پیش می اید در برخی از موارد نیز این مشکل ناشی از خرابی و یا پارگی در دسته موتورهای گیربکس می باشد

چرا گیربکس اتومات تالیسمان زوزه می کشد؟

صدای زوزه عموما ناشی از صدای فشار روغن و یا خرابی دنده ها می باشد که می بایست در یک تعمیرگاه تخصصی بررسی شود

علت گاز هرز خوردن گیربکس اتومات چیست؟

نبود روغن و کمبود آن باعث گاز هرز خوردن می شود که در نتیجه روغن کافی به پشت کاسه کلاچ نمی رسد و باعث مستهلک شدن و خرابی صفحه کلاچ می گردد

خلاص شدن گیربکس اتومات تالیسمان به چه معناست؟

در خلاص شدن گیربکس موارد زیر دخیل هستند. بریدن دنده اویل پمپ – خراب شدن توربین – هرز شدن پلوس – خالی بودن گیربکس از روغن و یا معیوب شدن چرخ دنده‌های داخل گیربکس

حالت اضطراری گیربکس اتوماتیک در دنده ۳ به چه معنایی می باشد ؟

در زمان خرابی گیربکس اتوماتیک خودرو در یک دنده خاص مثل دنده ۳ ( البته در بعضی خودرو ها تعداد دنده های خودرو بیشتر است نظیر هفت دنده و هشت دنده این عدد متفاوت است) یا حالت اضطراری قرار می‌گیرد تا خودرو به اولین تعمیرگاه گیربکس مراجعه کند.

علت گیر کردن دنده در حالت پارک چیست ؟

گیر کردن دنده در حالت پارک موارد زیر را شامل می‌شود. نبود برق در سیستم پارک یا خالی بود باطری خودرو – خرابی استاپ زیر پدال ترمز – شکستن اهرم تعویض دنده از داخل گیربکس و یا خرابی در سلکتور

لرزش خودرو هنگام حرکت ناشی از چیست ؟

لرزش خودرو علت های زیر را شامل می‌شود: خرابی در دسته موتور – بکسواد کردن (هرز چرخیدن) صفحه کلاچ‌ها – خرابی پلوس

آیا گیربکس‌های هیبرید (هایبرید) هم نیاز به تعویض روغن دارند ؟

بلی. در خودرو‌های نظیر تویوتا پریوس، ۷۵ هزار کیلومتر و در خودروهای نظیر هیوندای سوناتا، ۴۵ هزار کیلومتر تعویض روغن انجام می‌گردد.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

1 دیدگاه در “تعمیر گیربکس تالیسمان

  1. امیر گفت:

    بهترین تعمیرگاه برای تالیسمانه من سه سال مشتری این مجموعه ام خیلی کارشون تخصصیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *