مقالات

علت روغن سوزی مگان

علت روغن سوزی مگان
علت روغن سوزی مگان

آنچه خواهید خواند

اگر که صاحب خودروی مگانی هستید و خودرویتان روغن سوزی دارد، و به دنبال علت روغن سوزی مگان هستید، صفحه را ترک نکنید. روغن سوزی یکی از مشکلاتی است که نشان از وجود مشکلات در موتور خودرو می دهد و برای تعمیر آن باید کل سیستم موتور پیاده شده، عیب یابی و تعمیر شود، و سپس مجددا سوار شود. به همین خاطر بهتر است که از علائم روغن سوزی موتور مطلع باشید تا اگر زمانی دیدید که خودرویتان روغن سوزی دارد، بدانید که برای درمان روغن سوزی خودرویتان باید چه کار کنید. برای این که بیشتر در درباره روغن سوزی و این که اصلا از کجا بفهمیم خودرویمان روغن سوزی دارد، در ادامه هم همراه باشید.

علت روغن سوزی مگان چیست؟

بدون فوت وقت به سراغ مهم ترین بحث این مقاله یعنی علت روغن سوزی مگان می رویم. در ابتدا پیش از این که با مطالبی مثل علائم روغن سوزی مگان آشنا شوید، بهتر است که کمی در مورد خود عارضه روغن سوزی بدانید. روغن سوزی خودرو به معنای سوختن روغن موتور در موتور خودرو است. روغن موتور در موتور خودرو نقش مهمی ایفا می‌کند و وظیفه روانکاری قطعات متحرک موتور، خنک کردن موتور و پاک کردن رسوبات از روی قطعات موتور را بر عهده دارد و گاهی ممکن است موتور خودرو به شکلی کار کند که روغن موتور بسوزد و در روند سوختن بنزین دخالت کند. برای درمان روغن سوزی مگان می توانید به تعمیرگاه تخصصی مگان شرق تهران مراجعه کنید.

روغن سوزی خودرو می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد، یکسری علت روغن سوزی مگان عبارت اند از:

خرابی رینگ‌های پیستون: رینگ‌های پیستون وظیفه آب‌بندی بین پیستون و سیلندر را بر عهده دارند. اگر رینگ‌های پیستون خراب شوند، روغن موتور می‌تواند وارد محفظه احتراق شود و بسوزد.

خرابی سوپاپ‌ها: سوپاپ‌ها وظیفه ورود هوا و سوخت به محفظه احتراق و خروج دود از محفظه احتراق را بر عهده دارند. اگر سوپاپ‌ها خراب شوند، روغن موتور می‌تواند وارد محفظه احتراق شود و بسوزد.

خرابی واشر سرسیلندر: واشر سرسیلندر وظیفه آب‌بندی بین سرسیلندر و بلوک سیلندر را بر عهده دارد. اگر واشر سرسیلندر خراب شود، روغن موتور می‌تواند وارد محفظه احتراق شود و بسوزد.

استفاده از روغن موتور نامناسب: استفاده از روغن موتور نامناسب می‌تواند یکی از موارد علت روغن سوزی مگان باشد.

رانندگی نامناسب: رانندگی نامناسب مانند رانندگی با دور موتور بالا و ناگهانی توقف و حرکت هم می‌تواند باعث روغن سوزی خودرو شود.

علت روغن سوزی مگان

علت روغن سوزی مگان

علائم روغن سوزی مگان

همانطور که قبل تر هم به آن اشاره شد، دانستن علائم روغن سوزی مگان، درست به اندازه دانستن علت روغن سوزی مگان و استفاده از مکمل روغن سوزی مگان مهم است. از علائم روغن سوزی خودرو می توان به، دود آبی از اگزوز، کاهش سطح روغن موتور، وجود روغن در محفظه احتراق، دود کردن موتور، لرزش موتور، کاهش قدرت موتور و مواردی این چنینی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: دلایل کم کردن روغن موتور مگان

رفع مشکل روغن سوزی مگان

درمان روغن سوزی خودرو به علت روغن سوزی مگان بستگی دارد. در صورتی که روغن سوزی خودرو به دلیل خرابی رینگ‌های پیستون باشد، باید رینگ‌های پیستون تعویض شوند. در صورتی که روغن سوزی خودرو به دلیل خرابی سوپاپ‌ها باشد، باید سوپاپ‌ها تعویض یا تعمیر شوند. در صورتی که روغن سوزی خودرو به دلیل خرابی واشر سرسیلندر باشد، باید واشر سرسیلندر تعویض شود و در صورتی که روغن سوزی خودرو به دلیل استفاده از روغن موتور نامناسب یا بی‌کیفیت باشد، باید روغن موتور را تعویض کرد.

از کجا بفهمیم مگان روغن سوزی دارد؟

یکی از سوالاتی که بعد از خواندن علت روغن سوزی مگان ممکن است برای تان پیش بیاید این است که از کجا بفهمیم مگان مان روغن سوزی دارد. برای تشخیص روغن سوزی خودروی مگان، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

چک کردن دود اگزوز: اگر دود اگزوز خودروی شما آبی رنگ باشد، احتمال روغن سوزی وجود دارد.

چک کردن سطح روغن موتور: اگر سطح روغن موتور خودروی شما به طور مداوم کاهش پیدا می‌کند.

چک کردن محفظه احتراق: اگر روغن در محفظه احتراق خودروی شما وجود داشته باشد.

مکمل روغن سوزی مگان

اما احتمالا اگر که خودرویتان روغن سوزی پیدا کرده باشد، پس از این که علت روغن سوزی مگان را کشف کرده باشید، ممکن است شنیده باشید که محصولاتی وجود دارند تحت عنوان مکمل روغن سوزی مگان، مکمل روغن سوزی مگان محصولاتی هستند که ادعا می‌کنند می‌توانند روغن سوزی خودرو را کاهش دهند. این مکمل‌ها معمولاً حاوی موادی هستند که می‌توانند خاصیت آب‌بندی رینگ‌های پیستون را بهبود بخشند.

بیشتر بخوانید: دلایل روشن شدن چراغ روغن مگان

علت روغن سوزی مگان

علت روغن سوزی مگان

علل خروج بخار از درب روغن موتور

گاهی ممکن است که شاهد خروج بخار آب از درب روغن موتور باشید و این سوال برایتان پیش بیاید که علت آن چیست. این مورد خود می تواند از موارد علت روغن سوزی مگان نیز باشد. یکسری از علل خروج بخار از درب روغن موتور را در زیر با هم مشاهده می کنیم.

روغن سوزی خودرو:  اگر خودروی شما دچار روغن سوزی باشد، بخار روغن از درب روغن موتور خارج می‌شود و خود این موضوع می تواند یکی از موارد علت روغن سوزی مگان باشد.

رانندگی با دور موتور بالا: اگر با دور موتور بالا رانندگی کنید، دمای موتور افزایش پیدا می‌کند و این امر می‌تواند باعث خروج بخار از درب روغن موتور شود.

استفاده از روغن موتور نامناسب: استفاده از روغن موتور نامناسب نیز می‌تواند باعث خروج بخار از درب روغن موتور شود.

خرابی واشر درب روغن موتور: اگر واشر درب روغن موتور خراب شود، بخار از درب روغن موتور خارج می‌شود.

هزینه رفع مشکل روغن سوزی مگان

پس از این که با علت روغن سوزی مگان آشنا شدید، نوبت به آن می رسد که برای تعمیر روغن سوزی مگان اقدام نمایید. به طور کلی باید گفت که هزینه تعمیر روغن سوزی مگان در یک تعمیر موتور مگان در شرق تهران به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

بیشتر بخوانید: علت سوختن واشر سرسیلندر مگان

علت روغن سوزی مگان:  اگر روغن سوزی خودرو به دلیل خرابی رینگ‌های پیستون باشد، هزینه تعمیر روغن سوزی مگان بیشتر از زمانی است که روغن سوزی به دلیل خرابی واشر سرسیلندر باشد.

شدت روغن سوزی: اگر روغن سوزی خودرو شدید باشد، طبیعتا هزینه تعمیر بیشتر از زمانی است که روغن سوزی خودرو خفیف باشد.

نوع خودرو: مدل و سال ساخت خودرو نیز می‌تواند بر هزینه تعمیر روغن سوزی مگان تأثیر بگذارد.

تعمیرگاه تخصصی مگان در شرق تهران

پس از این که پاسخ سوال اینکه از کجا بفهمیم خودروی مان روغن سوزی دارد، آشنا شدید و علائم روغن سوزی را در خودروی خود مشاهده کردید و با علت روغن سوزی مگان هم آشنا شدید، نوبت به آن می رسد که برای تعمیر روغن سوزی مگان اقدام نمایید. اگر که در شرق تهران ساکن هستید، باید به شما گفت که در شرق تهران تعمیرگاه‌های مختلفی وجود دارند که تعمیر روغن سوزی مگان را انجام می‌دهند که یکی از آن ها هم تعمیرگاه تخصصی  رنو است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این تعمیرگاه کاربلد به سایت ایران رنو مراجعه نمایید.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *