دسته‌بندی نشده

علت خطای گیربکس اتوماتیک مگان

علت خطای گیربکس اتوماتیک مگان
علت خطای گیربکس اتوماتیک مگان

آنچه خواهید خواند

علت خطای گیربکس اتوماتیک مگان چیست؟ مشکلات گیربکس اتوماتیک و دلایل خرابی گیربکس اتوماتیک، از جمله مطالبی می توانند باشند که در صورتی که برای گیربکس خودروی مگان تان مشکلی پیش بیاید، می تواند در ذهن تان نقش ببندند. خودروی مگان یکی از مدل خودرو های ساخت شرکت رنو است که در اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه 90 در ایران هم توسط شرکت پارس خودرو تولید می شد. اما با برگشتن تحریم ها شرکت رنو هم از ایران کاملا رفت و حتی تولید و ارسال قطعات به ایران را متوقف کرد. به همین خاطر اگر که صاحب خودروی مگان هستید و نگران تعمیر آن هستید، بهتر است که در ادامه هم همراه باشید. شما عزیزان برای تعمیر گیربکس مگان می توانید به مجموعه ایران رنو مراجعه کنید.

کمی در مورد گیربکس اتوماتیک مگان

گیربکس اتوماتیک مگان یک گیربکس عرضی پنج دنده‌ای است که از نوع AL4 یا DP0 است. این گیربکس توسط شرکت‌های رنو و پژو بومی‌سازی شده و به نام‌های مختلفی معروف است. این گیربکس از نوع تیپ ترونیک است که به معنی این است که شما می‌توانید بین حالت‌های دستی و اتوماتیک تعویض دنده کنید. این گیربکس دارای سیستم کلاچ سیاره‌ای و دو سیستم دستی و اتومات برای تعویض دنده است. به دلیل ساختار خاص این گیربکس توصیه می شود که اگر که میخواهید به طور دقیق در مورد دلایل خرابی گیربکس مگان، یا علت خطای گیربکس اتوماتیک مگان چیست بدانید، به یک مکانیک حرفه ای مگان در تهران همچون مکانیک های تعمیرگاه تخصصی مگان مراجعه کنید.

مشکلات گیربکس اتوماتیک مگان

مشکلات گیربکس اتوماتیک مگان هم مانند دلایل خرابی گیربکس اتوماتیک مگان و علت خطای گیربکس اتوماتیک مگان چیست می‌توانند مختلف باشند و باعث کاهش عملکرد و راندمان خودرو شوند. برخی از مشکلات رایج گیربکس اتوماتیک مگان در قسمت پایینی گرد آوری شده اند.

نرمی و تاخیر در تعویض دنده: این مشکل می‌تواند ناشی از کمبود یا کیفیت پایین روغن گیربکس، خرابی شیر برقی یا سنسورهای گیربکس، تنظیم نادرست فشار روغن یا تنظیم نادرست کلاچ و یکی از موراد علت خطای گیربکس اتوماتیک مگان چیست باشد.

 لرزش و صدای نامطلوب در گیربکس: این مشکل می‌تواند ناشی از ساییدگی یا شکستگی قطعات داخلی گیربکس مانند دیسک‌ها، پلیت‌ها، چرخ‌دنده‌ها، رینگ‌ها یا بلبرینگ‌ها باشد.

عدم تعویض دنده یا گیر کردن گیربکس در یک دنده: این مشکل می‌تواند ناشی از خرابی کامپیوتر گیربکس، سیم‌کشی گیربکس، شیر برقی گیربکس، سنسورهای گیربکس یا قطعات داخلی گیربکس باشد.

بیشتر بخوانید: هزینه تعمیر گیربکس مگان

علت خطای گیربکس اتوماتیک مگان

علت خطای گیربکس اتوماتیک مگان

علت خطای گیربکس اتوماتیک مگان

علت خطای گیربکس اتوماتیک مگان یکی از مشکلاتی است که ممکن است بر خلاف صدای گیربکس مگان اتومات در صفحه کیلومتر خودرو به نمایش درآید. این خطا نشان دهنده این است که گیربکس اتوماتیک دچار اختلال شده است و نیاز به بازدید و تعمیر دارد. این که علت خطای گیربکس اتوماتیک مگان چیست می‌تواند متفاوت باشد، اما برخی از عوامل رایج عبارتند از:

تعویض نکردن روغن گیربکس: روغن گیربکس نقش مهمی در روانکاری و خنک‌کاری گیربکس دارد. اگر روغن گیربکس تعویض نشود، خاصیت خود را از دست می‌دهد و باعث افزایش فشار و دما در گیربکس می‌شود. این موضوع می‌تواند سبب خرابی شیر برقی، سوپاپ، کلاچ و دیگر قطعات گیربکس شود.

 بروز ایراد در شیر رادیاتور گیربکس: شیر رادیاتور گیربکس وظیفه دارد که روغن گیربکس را به رادیاتور بفرستد تا خنک شود. اگر این شیر خراب شود، روغن گیربکس به رادیاتور نمی‌رسد و دمای گیربکس بالا می‌رود. این موضوع می‌تواند باعث تقه زدن گیربکس و خرابی قطعات و در نتیجه یکی از موارد علت خطای گیربکس اتوماتیک مگان شود.

خرابی در سیستم برقی گیربکس: گیربکس اتوماتیک مگان دارای یک کامپیوتر (ECU) است که برای کنترل شیرها و رگلاتورهای واحد هیدرولیک، پیام‌های مختلفی از سنسورها دریافت می‌کند. اگر سیستم برقی گیربکس دچار اختلال شود، مثلاً به دلیل شل شدن اتصالات، سوختن فیوزها، خرابی سنسورها یا کابل‌ها، کامپیوتر گیربکس نمی‌تواند به درستی عمل کند و باعث خطای چک گیربکس می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعویض روغن گیربکس مگان

دلایل خرابی گیربکس مگان

دلایل خرابی گیربکس مگان، مثل مشکلات گیربکس اتوماتیک مگان و یا علت خطای گیربکس اتوماتیک مگان چیست می‌توانند متنوع باشند. دلایل خرابی گیربکس اتوماتیک مگان تا حد بسیار زیادی به علت خطای گیربکس اتوماتیک مگان و مشکلات گیربکس اتوماتیک مگان شباهت دارد و می شود گفت تقریبا ترکیبی از آن دوتاست، به همین خاطر در اینجا از تکرار مکررات پرهیز می کنیم.

صدای گیربکس مگان اتومات

صدای گیربکس مگان اتومات یکی از مشکلاتی است که ممکن است مثل علت خطای گیربکس اتوماتیک مگان، در هنگام دنده عقب گرفتن یا تعویض دنده به وجود بیاید. این صدا می‌تواند نشانه‌ای از خرابی قطعات داخلی گیربکس مانند دیسک‌ها، پلیت‌ها، چرخ‌دنده‌ها، رینگ‌ها یا بلبرینگ‌ها باشد. همچنین ممکن است ناشی از صدای فشار روغن یا خرابی شیر برقی یا سنسورهای گیربکس باشد. برای رفع این مشکل، باید گیربکس را توسط تعمیرکار متخصص بررسی و تعمیر، و یا حتی ریست گیربکس مگان را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره گیربکس مگان

علت خطای گیربکس اتوماتیک مگان

علت خطای گیربکس اتوماتیک مگان

ریست گیربکس مگان

ریست گیربکس مگان یکی از عملیاتی است که در زمان وقوع علت خطای گیربکس اتوماتیک مگان، برای بهبود عملکرد گیربکس اتوماتیک مگان انجام می‌شود. این عملیات باعث می‌شود که مقادیر اولیه ی گیربکس را ریست کنید و بعضی از مشکلات نرم افزاری که باعث ضربه زدن و تعویض خشن دنده ها می‌شود، و یا صدای گیربکس مگان اتومات را برطرف کنید. همچنین این عملیات ریست پس از تعویض روغن گیربکس، تعویض فیلتر گیربکس اتوماتیک، و یا تعمیرات مکانیکی و الکتریکی آن توصیه می‌شود. برای انجام این عملیات، می‌توانید از دستگاه جی اسکن استفاده کنید که به راحتی می‌توانید آن را به کامپیوتر گیربکس متصل کنید و مقادیر اولیه را ریست کنید.

تعویض فیلتر گیربکس اتوماتیک مگان

تعویض فیلتر گیربکس اتوماتیک مگان یکی از عملیاتی است که در زمان وقوع علت خطای گیربکس اتوماتیک مگان، برای حفظ عملکرد بهینه گیربکس اتوماتیک مگان انجام می‌شود. فیلتر گیربکس اتوماتیک مگان وظیفه دارد تا ذرات ریز و آلودگی‌هایی که در روغن گیربکس وجود دارند را جدا کند و از ورود آنها به قطعات حساس گیربکس جلوگیری کند. برای تعویض فیلتر گیربکس اتوماتیک مگان، باید ابتدا روغن گیربکس را تخلیه کرد و سپس فیلتر قدیمی را با فیلتر جدید تعویض کرد. برخی از گیربکس‌های اتوماتیک مگان دارای فیلتر کارتل بغل هستند که برای دسترسی به آنها باید کارتل گیربکس را باز کرد.

مکانیک حرفه ای مگان در تهران

در نهایت اگر که صدای گیربکس مگان اتومات اذیت تان می کند و یا می خواهید که ریست گیربکس مگان یا تعویض فیلتر گیربکس اتوماتیک مگان را انجام دهید، به شما توصیه می شود که به یک مکانیک حرفه ای مگان در تهران همچون مکانیک های تعمیرگاه تخصصی رنو مراجعه کنید. مکانیک های ایران رنو افرادی هستند که دارای تخصص و تجربه کافی در زمینه تعمیر و نگهداری خودروهای رنو هستند. این افراد می‌توانند با استفاده از دیاگ اصلی مگان، عیب‌یابی دقیق و سریعی را بر روی خودرو انجام دهند و مشکلات فنی مثل علت خطای گیربکس اتوماتیک مگان، مشکلات مکانیکی، الکتریکی و الکترونیکی را رفع کنند.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

1 دیدگاه در “علت خطای گیربکس اتوماتیک مگان

  1. بهزاد گفت:

    سلام من گیربکسمو تازه سرویس کردم دوماه گذشته باز چراغش روشن شده به نظرتون دلیلش چیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *