مقالات

تعویض روغن گیربکس ال نود

تعویض روغن گیربکس ال نود

آنچه خواهید خواند

با بهترین مرکز تعویض روغن گیربکس ال نود در خدمت شما هستیم. می دانید که ال نود یکی از خودروهای محبوب در ایران محسوب می شود و بسیاری از افراد از این خودرو استفاده می کنند. یکی از مهم ترین گزینه در زمینه نگهداری ازخودرو تعویض به موقع روغن گیربکس می شود. خودروهای رنو با توجه به دفترچه خود دارای یک زمانبندی مشخص برای تعویض روغن گیربکس ال نود می باشند. در صورتی که قصد تعویض روغن گیربکس را دارید و می خواهید به یک مرکز معتبر در زمینه خودروهای رنو مراجعه کنید، تعمیرگاه ال نود در تهران یعنی تعمیرگاه ایران رنو بهترین گزینه برای شما می باشد.

تماس جهت دریافت نوبت تعویض روغن گیربکس: 09128896509

شما عزیزان میتوانید همه روزه از ساعت 9صبح تا 7 بعدازظهر به این مرکز تعمیرگاهی مراجعه کنید. به منظور رفاه حال شما مشتریان گرامی شما عزیزان میتوانید برای جلوگیری از اتلاف وقت خود اقدام به تعیین وقت قبلی برای مراجعه حضوری نمایید همچنین شما عزیزان میتوانید سوالات فنی خود را با کارشناسان ما در میان گذاشته و راهنمایی های لازم را دریافت کنید. در نظر داشته باشید ایران رنو جهت رفاه حال مشتریان پس از یک بار تعویض روغن گیربکس ال نود زمان مراجعه بعدی شما جهت تعویض روغن را از طریق پیامک یادآوری می کند.

تعویض روغن گیربکس ال 90

روغن گیربکس یک مایع روانکار است که قطعات متحرک موجود در داخل گیربکس را روغن کاری می کند. در گیربکس های اتوماتیک این روغن وظیفه ی خنک کاری گیربکس و وظیفه ی انتقال نیرو از سوی موتور به سمت جعبه دنده را نیز بر عهده دارد.
در گیربکس های مختلف از روغن های گوناگونی برای روغن کاری استفاده می شود. در گیربکس های خودکار از روغن هایی با نام ATF استفاده می شود که مخفف روغن گیربکس اتوماتیک است. برای گیربکس های دستی اما روغن های مختلفی وجود دارد. از روغن هایی با مشخصات مشابه با روغن موتور گرفته تا روغن های سنگین تر مخصوص دنده های هیپوئیدی و حتی در برخی موارد نادر روغن های مشابه با روغن گیربکس های اتوماتیک.

تعویض روغن گیربکس ال نود

تعویض روغن گیربکس ال نود

زمان تعویض روغن گیربکس ال نود

رای گیربکس های دستی معمولا در خودروهای مختلف بین 50 هزار تا 100 هزار کیلومتر یکبار لازم است تا روغن گیربکس را تعویض کرد. در برخی خودروها که برا کار در شرایط سخت هستند و تحت فشار زیادی قرار دارند ممکن است هر 30 هزار کیلومتر لازم شود روغن گیربکس را تعویض کنید. از آنجایی که این عدد برای هر مدل خودرو می تواند متفاوت باشد برای دانستن آن می توانید به دفترچه راهنمای خودرو رجوع کنید.
در گیربکس های خودکار معمولا روغن گیربکس را باید در هر 60 هزار کیلومتر تعویض کرد اما این عدد در برخی خودروها تا 100 هزار کیلومتر نیز می رسد. زودتر تعویض کردن روغن گیربکس ایرادی ندارد و اگر هزینه مهم نباشد می توانید همیشه زودتر از موعد روغن را تعویض کنید.

توصیه مهندسین تعمیرگاه تخصصی ایران رنو به شما ال نود سواران عزیز تعویض روغن گیربکس اتوماتیک و دستی در هر 50 هزار کیلومتر است.

شکل زیر مقایسه ای بین روغن گیربکس مناسب و روغن گیربکس نیازمند تعویض را نشان می دهد.

در گیربکس های دستی معمولا روغن کیفیت خود را از دست نمی دهد بلکه دچار آلودگی می شود. این آلودگی ناشی از مستهلک شدن دنده ها و برینگ ها است در نتیجه ذرات کوچک فلزی وارد روغن گیربکس می شوند. همانطور که می دانید ذرات میکروسکوپی فلزی درون روغن باعث می شوند که روغن کاری دچار اختلال شود و روغن نتواند کار خود را به درستی انجام دهد. بنابراین اگر روغن گیربکس را تعویض نکنید باعث کاهش شدید عمر گیربکس دستی شما خواهد شد.
در گیربکس های اتوماتیک به دلیل حرارت بالاتری که وجود دارد روغن کیفیت خود را نیز از دست می دهد و خراب می شود. همچنین مانند گیربکس های دستی، روغن گیربکس های خودکار نیز آلوده می شود. کثیف شدن روغن گیربکس اتوماتیک می تواند باعث آسیب دیدن قطعات داخلی گیربکس است.
اگر روغن گیربکس را تعویض نکنیم چه می شود؟
در صورت تعویض نکردن به موقع روغن گیربکس، روغن کثیف و خراب می تواند شروع به آسیب زدن به قطعات داخلی گیربکس کند. این مس
اله روی طول عمر گیربکس تاثیر بسیار بدی دارد و معمولا از نظر مالی بسیار گران تمام می شود. بنابراین باید بدانید که تعویض به موقع روغن گیربکس در حقیقت نوعی سرمایه گذاری مطمئن روی خودرو است.

همیشه در هنگام سرویس دوره ای خودرو باید سطح روغن گیربکس نیز چک شود. اگر روغن گیربکس کم باشد دنده ها ممکن است به خوبی تعویض نشوند. کم بودن روغن درون گیربکس همچنین باعث آسیب دیدن گیربکس نیز می شود. متاسفانه آسیب دیدن گیربکس معمولا هیچ علایمی مانند سر و صدا ندارد ندارد و اگر حواستان به سرویس های به موقع نباشد ممکن است خیلی دیر متوجه شوید. چک کردن روغن در گیربکس های دستی کمی مشکل است و بهتر است از یک مکانیک برای این کار کمک بخواهید. البته برخی خودروسازان گیج روغن را برای گیربکس دستی تعبیه می کنند اما کار معمولی نیست.
در خودروهای دنده اتوماتیک معمولا یک گیج روغن مثل گیج روغن موتور وجود دارد باید حواستان باشد این دو گیج را با هم اشتباه نگیرید و یا آنها را اشتباهی جای هم قرار ندهید. معمولا در گیربکس های خودکار باید در حالی که موتور گرم است و گیربکس در حالت پارک قرار دارد سطح روغن را چک کنید. همچنین در صورت دیدن نشتی روغن گیربکس فورا به مکانیک مراجعه کنید.


نکته ی مهم
روغن گیربکس بر خلاف روغن موتور تبخیر نمی شود بنابراین اگر دیدید که سطح روغن گیربکس پایین رفته است حتما در جایی نشتی وجود دارد و باید فورا به تعمیرگاه تخصصی رنو مراجعه کنید.

تعویض روغن گیربکس ال نود

تعویض روغن گیربکس ال نود

چه روغن گیربکسی مناسب خودروی ال نود است؟

توصیه مهندسین تعمیرگاه تخصصی ایران رنو به شما ال نود سواران عزیز استفاده از روغن گیربکس الف اورجینال است اما متاسفانه در سال های اخیر به دلیل تحریم های وارده روغن گیربکس الف اصلی در بازار داخلی موجود نمی باشد بنابراین این مجموعه تخصصی به شما ال نود سواران پیشنهاد می کند از روغن گیربکس ادینول است که تصویر آن ها را مشاهده می کنید.

مرکز تعویض روغن گیربکس ال نود در تهران

خودروهایی که برای کمپانی های خاص می باشند. عموما می بایست صرفا توسط یک کارشناس و مهندس مکانیک در این زمینه سرویس و یا تعمیر شوند. شاید یکی از عمده ترین مشکلاتی که در طولانی مدت برای خودروها ایجاد می شود همین کارشناسی اشتباه در تعمیر خودروهای خارجی می باشد. برای اینکه از خرابی اساسی در خودرو رنو خود پیشگیری کنید پیشنهاد می کنیم که برای تعویض روغن گیربکس ال نود خود به یک مرکز معتبر در این زمینه مراجعه کنید. یکی از بهترین مراکز تعویض روغن گیربکس ال نود در تهران تعمیرگاه تخصصی ایران رنو می باشد که توانسته است در مدت بسیار کوتاهی تبدیل به یکی از بهترین گزینه ها برای تعمیر و سرویس خودروهای رنو شود.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

4 دیدگاه در “تعویض روغن گیربکس ال نود

  1. ebad گفت:

    بسیار عالی بود

    1. مهدی گفت:

      بله محتوای کاملی بود ممنونم

  2. احسان لیاقت گفت:

    ببخشید سوال داشتم؛ گردگیر پلوس ال نود خراب بود، مکانیک درش آورد که عوض کنه روغنش ریخت زمین، و گردگیر نو انداخت، همینطوری ۲ لیتر روغن 85_90 ریخت داخلش . معمولا گردگیر پلوس در میاد چند لیتر واسکازین تخلیه میشه؟ متشکرم

    1. zahra kouroshi rafat گفت:

      با مجموعه ایران رنو در ساعات کاری تماس بگیرین راهنماییتون می کنن 09128896509

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *