مقالات

تعویض روغن موتور کولیوس

تعویض روغن موتور کولیوس

آنچه خواهید خواند

تعویض روغن موتور کولیوس با روغن اصلی و اورجینال در تعمیرگاه تخصصی ایران رنو

یکی از خودروهای لوکس رنو که بسیار گرانقیمت و در عین حال پرطرفدار می باشد کولیوس می باشد. این خودرو در سال 2017 وارد بازار شده است و کیفیت بسیار بالایی دارد. قطعات داخلی موتور کولیوس با استفاده از روغن موتور فعالیت می کنند. می توان گفت روغن موتور به عنوان یک روان کننده و خنک کننده نقش مهم و حیاتی را در عمر مفید قطعات خودرو ایفا می کند. در صورتی که روغن موتور خاصیت خود را از دست بدهد قطعات روی هم ساییده شده و یا دمای موتور بیش از حد بالا می رود و در نتیجه عملکرد موتور با مشکل مواجه می شود. در این حالت اهمیت تعویض روغن موتور کولیوس نمایان می شود.

بهترین روغن موتور برای کولیوس

از آنجایی که روغن موتور، مهم‌ترین نقش را در داخل موتور ایفا می‌کند، توجه به نوع آن بسیار مهم است. هنگام تعویض روغن موتور، باید استاندارد‌های مهمی را مد نظر بگیرید تا موتور خودروی شما عمر بیشتری داشته باشد. به استاندارد‌های نوشته شده روی جعبه روغن دقت کنید. شاخص‌ترین استاندارد، api است که مخفف شده انجمن نفت آمریکاست.

تعویض روغن موتور کولیوس

تعویض روغن موتور کولیوس

در روغن‌های موتور دیزلی، کنار کلمه api از حروف a تا n قرار دارد. هرچه این حروف بالا‌تر باشد، یعنی کیفیت روغن مطلوب‌تر است. به عنوان مثال  ظروغن با api sn با‌کیفیت‌تر از se است. دومین شاخص، میزان گرانروی روغن موتور است. این استاندارد، به شرایط آب و هوایی محل زندگی بستگی دارد. چرا که در فصول سرد سال، روغن موتور سفت می‌شود. برای همین، اگر در مناطق سردسیر زندگی می‌کنید، روغنی با گران‌روی کم‌تر را برای موتور انتخاب کنید.

تعویض روغن موتور کولیوس در ایران رنو

اگر شما نیز دارای خودرو کولیوس هستید و نیاز به تعویض روغن موتور کولیوس خود دارید می توانید به یک تعمیرگاه تخصصی و معتبر در زمینه خودرو خود مراجعه کنید و با خیالی آسوده روغن موتور خودرو را تعویض کنید. در این راستا مجموعه تخصصی ایران رنو آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. با مراجعه به تعمیرگاه تخصصی رنو دیگر نگران اصل بودن قطعات نخواهید بود و همچنین می توانید تمامی سوالات تخصصی خود را در زمینه تعمیر و سرویس خودرو از متخصصین ایران رنو بپرسید.

زمان تعویض روغن موتور کولیوس

 برای اطلاع دقیق از زمان مناسب تعویض روغن موتور خودروی خود، می‌توانید به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید یا از مشاوران مجرب نمایندگی تخصصی ایران رنو راهنمایی بخواهید. همچنین هیچگاه از دو مدل روغن موتور مختلف استفاده نکنید. زیرا موتور خودروی شما تنها با یک نوع روغن سازگاری دارد و زمانی که مدل آن را تغییر می‌دهید یا دو مدل روغن را با یکدیگر ترکیب می‌کنید، در روان‌کنندگی و خنک‌کاری قطعات داخلی موتور، مشکل به وجود می‌آید.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:

ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *