مقالات

تعویض روغن موتور ال نود

تعویض روغن موتور ال نود
تعویض روغن موتور ال نود

آنچه خواهید خواند

با معرفی بهترین مرکز تعویض روغن موتور ال نود در خدمت شما هستیم. بارها مشاهده شده است که دارندگان خودرو ال نود برای تعویض روغن موتور خودرو خود به تعمیرگاه های متفرقه مراجعه کرده اند و به دلیل استفاده از روغن تقلبی با مشکلات جدی روبرو شده اند. پیشنهاد می کنیم برای تعمیر و یا سرویس و یا حتی تعویض روغن موتور ال نود خود به تعمیرگاه تخصصی ال نود در تهران مراجعه کنید تا از نتیجه کار اطمینان حاصل کنید. شما عزیزان برای تعویض روغن موتور تندر 90 و یا تعویض روغن موتور پارس تندر می توانید با تعمیرگاه رنو تهران همراه باشید.

تعویض روغن موتور ال نود در تهران

روغن موتور به عنوان یک ترکیب چند منظوره، نقش بسیار مهم و اساسی در کارکرد مطمئن موتور خودرو ایفا می کند. اهمیت وجود روغن موتور به حدی است که جزء ملزومات هر خودروئی محسوب می گردد و بدون حضور روغن، عملاً امکان حرکت از اتومبیل سلب می گردد. همگام با تغییرات در طراحی موتور، سطح کارایی روغن های موتوری نیز ارتقاء می یابد.

بطور کلی، هر روغن موتور، حاصل ترکیب دو قسمت می باشد: روغن پایه و مواد افزودنی. روغن پایه که بر حسب نوع، بین ٨٠ تا ٩۵ درصد روغن موتور راتشکیل می دهد، غالباً از منابع معدنی یا نفت خام، تهیه می گردد. البته فرآیند تولید روغن پایه از نفت خام، پیچیده بوده در سالیان اخیر، روغنهای پایه سنتزی نیز حضور پر رنگتری یافته و برخی از تولید کنندگان روانکار، از ترکیبات سینتتیک بجای روغن پایه معدنی استفاده می نمایند. لازم به ذکر است به علت نوع و ساختار ترکیبات سنتزی، امکان تولید آنها در داخل کشور در حال حاضر وجود ندارد.

تعویض روغن موتور ال نود

تعویض روغن موتور ال نود

وظایف روغن موتور

١- روانکاری و کاهش اصطکاک: اصلی ترین و مهمترین وظیفه هر روغنی، روانکاری و کاهش اصطکاک بوده که باعث بهبود راندمان موتور خواهد شد. تشکیل فیلم روغن با ضخامت مناسب، موجب کاهش سائیدگی قطعات مختلف تا کمترین حد ممکن می گردد.

٢- انتقال حرارت: کمک به سیستم خنک کننده و خارج ساختن بخشی ازحرارت ایجاد شده در اثر کارکرد موتور.

٣- جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی: حفاظت سطوح قطعات فلزی در مقابل زنگ زدگی و خوردگی به علت فعل و انفعالات شیمیایی.

۴- پاک کنندگی و معلق سازی: تعلیق ذرات حاصل از سایش قطعات و ترکیبات ناشی از احتراق سوخت و تجزیه روغن و پاک کردن سطوح در تماس.

۵- آب بندی سیستم: کمک به عمل آب بندی موتور با قرار گرفتن در فضای بین رینگ پیستون و سیلندر که موجب افزایش کارایی موتور خواهد شد.

۶- ضربه گیری: کاهش اثرات منفی ضربه های قطعات متحرک در حین کار.

٧- کاهش مصرف سوخت: در صورت استفاده از روغن با گرید مناسب، درلحظه استارت، زمان رسیدن روانکار به قطعات موتور کاهش یافته که این امر در پائین آوردن میزان مصرف سوخت تأثیر به سزائی دارد.

موارد ذکر شده از مهمترین وظایف یک روغن موتور مرغوب می باشد. یک روغن موتور مناسب، محصولی است که از روغن پایه مرغوب و مواد افزودنی لازم تولید گردد. مهمترین مواد افزودنی که به روغن موتور اضافه می شوند عبارتند از:

١- بالابرنده شاخص گرانروی
٢- پاک کننده ها و معلق کننده ها
٣- ترکیبات ضد اکسیداسیون
۴- بازدارنده های خوردگی و زنگ زدگی
۵- پائین آورنده اصطکاک و مواد ضدسایش
۶- پائین آورنده نقطه ریزش
٧- ضد کف

زمان تعویض روغن موتور ال نود 

روغن موتور مناسب برای خودروی ال نود شما کدام است؟روغن موتور مناسب داخلی است یا خارجی؟

بر اساس تحقیقات کارشناسان، یکی از مهم ترین عوامل تأثیرگذار در طول عمر و کارایی روغن موتورها ، دمای محیط است؛ بنابراین اگر قصد تعویض روغن موتور ال ۹۰ یا هر خودروی دیگری را دارید، قطعاً محلی که در آن زندگی می کنید و آب و هوای آن اهمیت دارد

مهم ترین مسئله برای تعویض روغن موتور ال ۹۰ ، نوع روغن و زمان تعویض آن است. روغن موتور ، مهم ترین عامل در عملکرد صحیح سیستم موتور خودرو است. این ماده سیال، وظیفه روان کاری قطعات ، خنک کنندگی محیط داخلی موتور و قطعات آن و نیز جذب مواد زائد و آلودگی ها را بر عهده دارد.

به عقیده کارشناسان ایران رنو در صورت کارکرد اصولی خودرو و در شرایط ایده آل زمان تعویض روغن موتور هر 10 هزار کیلومتر است ولی به علت ترافیک سنگین که این روزها در تمامی شهرهای ایران حاکم است روغن موتور خودروی ال نود شما هر 7000 کیلومتر باید تعویض شود. پس اگر نکات مهم در خصوص تعویض روغن را بدانید، به طول عمر آن و کارایی بهتر سیستم موتور خودروی تان کمک شایانی خواهید کرد. ناگفته نماند در دفترچه راهنمای خودروها به کیلومتر مخصوص تعویض روغن موتور اشاره شده است.

تعویض روغن موتور ال نود

تعویض روغن موتور ال نود

توجه داشته باشید به هنگام تعویض روغن موتو خودروی ال نود شما فیلتر روغن،فیلتر هوا و فیلتر بنزین باید تعویض شوند و در هر دو بار سرویس یک بار فیلتر کابین باید تعویض گردد.

توصیه کارشناسان ایران رنو برای شما ال نود سواران برای مارک روغن موتور مورد استفاده ادینول و روغن موتور الف(توجه داشته باشید در حال حاضر این روغن موتور به صورت اورجینال بسیار کمیاب است) است.

به منظور رفاه حال شما ال نود سواران عزیز تعمیرگاه تخصصی ایران رنو برای تعویض روغن خودوری ال نود شما از مناسب ترین روغن موتور استفاده خواهد کرد.

اجرت تعویض روغن موتور ال نود

هزینه تعویض رونغن موتور تمامی خودروهای رنو در ایران رنو ثابت می باشد و می توانید برای دریافت اطلاعات در مورد هزینه ها و اجرت با شماره 09128896509 تماس بگیرید. ایران رنو در زمینه تعمیر و سرویس تمامی خودرو های رنو مانند ال 90 آماده ارائه خدمات به شما می باشد.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *