مقالات

علت سفت شدن فرمان مگان

علت سفت شدن فرمان مگان
علت سفت شدن فرمان مگان

آنچه خواهید خواند

اگر که صاحب خودروی مگان باشید و احساس کنید فرمان خودرویتان به خوبی کار نمی کند، این سوال که علت سفت شدن فرمان مگان چیست، ممکن است در ذهن تان نقش ببندد. خودرو ها از بخش های مختلفی تشکیل شده اند که یکی از مهم ترین این بخش ها مرتبط با هدایت و کنترل خودرو است که قسمتی از آن که راننده بیشترین برخورد را با آن دارد، فرمان است. به همین خاطر است که فرمان و سلامت آن اهمیت زیادی دارد و توصیه می شود که در ادامه بحث علت سفت شدن فرمان مگان هم همراه باشید تا با موضوعاتی همچون علت سفت شدن فرمان برقی مگان، علت سفت شدن فرمان مگان، سفت شدن فرمان بعد از تعمیر جلوبندی مگان، راهنمای تعمیر فرمان برقی مگان، تعمیرگاه مگان و… بیشتر آشنا شوید.

علت سفت شدن فرمان برقی مگان

فرمان خودرو، به عنوان کنترل اصلی خودرو باید هم برای خودرو و هم راننده آن چنان راحت باشد که رانندگی با کمترین خطر را برای راننده تضمین کند. فرمان خودرو قطعه‌ای است که چرخ‌های جلوی را هدایت کرده و آنها را به سمت چپ یا راست می‌چرخاند. فرمان خودرو تنها شامل غربیلک نبوده و قطعات پیچیده‌تری را نیز شامل می‌شود. شاید بتوان ملموس‌ترین قطعه این سیستم را همان غربیلک درنظر گرفت که با چرخش دست راننده حرکت کرده و چرخ‌ها را به سمت چپ یا راست هدایت می‌کند. وظیفه افزایش گشتاور نیز برعهده این قطعه است. به دلیل نقش مهمی که فرمان دارد، این موضوع اهمیت دارد که پس از وقوع علت سفت شدن فرمان برقی مگان و در کل علت سفت شدن فرمان مگان برای تعمیر آن در یک تعمیرگاه مگان معتبر همچون ایران رنو، اقدام نمایید.

علت سفت شدن فرمان مگان

نکته ای که پیش از صحبت در مورد علت سفت شدن فرمان مگان باید بدانید این است که فرمان خودروی مگان برقی است و برای تعمیر آن، تعمیرکاری که به آن مراجعه می کنید باید با راهنمای تعمیر فرمان برقی مگان آشنا باشد. اکثر خودرو های ساخت رنویی که در جاده تردد می کنند با فرمان برقی الکترونیکی (EPS) عرضه می شوند. این فرمان یک نمونه بسیار کارآمد است. فرمان الکترونیکی بر خلاف فرمان هیدرولیک، که از طریق مایع کار کمک می کند، مستقیماً با مجموعه فرمان در ارتباط است. اگر بخواهیم در مورد نحوه کار کردن فرمان برقی الکترونیکی توضیح دهیم، باید گفت که این سیستم هیدرولیک و سیال تحت فشار را از سیستم حذف کرده و از یک موتور آهنربای دائمی دو جهته که به ستون فرمان یا چرخ دنده فرمان متصل است، استفاده می کند.

بیشتر بخوانید: تعمیر موتور مگان

زمانی که راننده فرمان را می چرخاند، سنسور حرکت را تشخیص می دهد و اکنون موتور الکتریکی با کاهش نیروی چرخش برای راننده کمک می کند. سنسور ها تشخیص می دهند که فرمان به کدام سمت می چرخد تا به حرکت چرخ دنده در جهت صحیح کمک کند. فرم پیشرفته تر فرمان برقی مزایای زیادی نسبت به فرمان هیدرولیک دارد نگهداری نامنظم و عدم سرویس به موقع همراه با فرسودگی برخی قطعات از اصلی ترین علت سفت شدن فرمان ماشین هستند. دانستن علت آنها بسیار مهم است زیرا به شما کمک می‌کند علائم را زود تشخیص دهید و ماشین را قبل از وخیم شدن به سرویس دهی ببرید. در قسمت پایینی این بخش یکسری از موارد علت سفت شدن فرمان مگان را که ممکن است علت سفت شدن فرمان بعد از تعمیر جلوبندی مگان هم باشند را با هم می بینیم.

علت سفت شدن فرمان مگان

علت سفت شدن فرمان مگان

 

مشکل در جعبه فرمان خودرو: جعبه فرمان خودرو وظیفه کنترل ماشین و هدایت آن را بر عهده دارد، به همین خاطر خرابی قطعه مارپیچ درون آن باعث سفت شدن فرمان می شود. هنگامی که خودرو سرد است و فرمان سفت کار می کند نیز نشانه ای از این باشد که علت سفت شدن فرمان مگان، اختلال در جعبه فرمان است.

رینگ و لاستیک نامناسب و باد تایر: شاید در ابتدا ارتباطی میان باد لاستیک و علت سفت شدن فرمان مگان ارتباطی نبینید اما کم بودن باد لاستیک‌های خودرو می‌تواند روی این فاکتور تاثیرگذار باشد. با پایین‌بودن فشار باد لاستیک‌ها، فرمان‌پذیری به دشواری صورت می‌گیرد و تاثیر این حرکت سخت حرکت لاستیک‌ها، در فرمان‌پذیری خودرو هویدا و آشکار خواهد بود؛ درست مانند زمانی که بخواهید با خودروی پنچر حرکت کنید! استفاده از رینگ‌ و لاستیک نامناسب نیز می‌تواند در سفت‌شدن فرمان تاثیر داشته باشد.

ورود هوا به فرمان: در زمان چرخش سریع فرمان اگر حرکت به سختی انجام بگیرد، نشانه وجود هوا در فرمان باشد که یکی از موارد علت سفت شدن فرمان مگان است، بنابراین برای رفع این مشکل باید به تعمیرگاه مگانی مطمئن مراجعه کرده و نسبت به رفع این مشکل اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر بخاری مگان

سفت شدن فرمان بعد از تعمیر جلوبندی مگان

سفت شدن فرمان بعد از تعمیر جلوبندی مگان و دقیق تر پس از تعویض طبق یکی از مشکلاتی است که معمولا برای بعضی از خودروها رخ می‌دهد. طبق یکی از اجزای سیستم تعلیق خودرو است که در قسمت های مختلف سیستم تعلیق نصب می‌شود. طبق‌ها برای عملکرد خودروی شما حیاتی هستند، زیرا ضربه های ناشی از دست اندازها و چاله چوله های جاده را جذب می‌کنند و باعث میشوند رانندگی نرم تری داشته باشید. همچنین طبق‌ها از اصطکاک جلوگیری می‌کنند و سر و صدا را نیز کاهش می‌دهند. با تعویض طبق احتمال دارد که علت سفت شدن فرمان مگان رخ دهد، در صورت بروز این مشکل لازم است خودروی نزد افراد متخصص ببرید تا پس از بررسی، مشکل علت سفت شدن فرمان مگان بعد از تعویض طبق را حل کنند.

علت سفت شدن فرمان مگان

علت سفت شدن فرمان مگان

تعمیر فرمان برقی مگان

در مورد راهنمای تعمیر فرمان برقی مگان باید گفت که، ابتدا باید مشکل را تشخیص دهید. به همین سبب در ادامه به بررسی چندین عامل که باعث ایجاد علت سفت شدن فرمان مگان می شوند، اشاره شده است.

پمپ هیدرولیک فرمان برقی معیوب است: در صورتی که فرمان سنگین و دشوار است، ممکن است پمپ هیدرولیک فرمان برقی خراب شده باشد. در این صورت، باید پمپ را تعمیر یا تعویض کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر سرسیلندر مگان

 سنسورهای فرمان برقی معیوب هستند: سنسورهای فرمان برقی به عنوان بخشی از سیستم کنترل فرمان برقی عمل می‌ کنند. در صورتی که یکی از سنسورها معیوب باشد، ممکن است فرمان شما عمل نکند. برای رفع این مشکل، باید سنسورها را تعویض نمایید

تعمیرگاه مگان

امید است مطالبی همچون علت سفت شدن فرمان برقی مگان، علت سفت شدن فرمان مگان، سفت شدن فرمان بعد از تعمیر جلوبندی مگان، راهنمای تعمیر فرمان برقی مگان، تعمیرگاه مگان و… که در مقاله علت سفت شدن فرمان عنوان شدند برایتان مفید بوده باشند. در نهایت هم در صورتی که به دنبال علت سفت شدن فرمان مگان و یا در کل به دنبال یک تعمیرگاه مگان معتبری می گردید، به شما توصیه میشود که سری هم به وبسایت تعمیرگاه تخصصی رنوی ایران رنو بزنید. تعمیرگاه رنو، با ارائه قیمت های منصفانه و خدمات با کیفیت، یکی از بهترین گزینه های شما برای تعمیر و نگهداری مگان است.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *