مقالات

علت سوختن واشر سرسیلندر مگان

علت سوختن واشر سرسیلندر مگان
علت سوختن واشر سرسیلندر مگان

آنچه خواهید خواند

اگر که مشکل واشر زدن خودرو برایتان پیش آمده باشد، ممکن است این سوال در ذهن تان شکل بگیرد که علت سوختن واشر سرسیلندر مگان چیست؟. واشر سرسیلندر یکی از قطعات موتور و سرسیلندر است که یک قطعه پلاستیکی ساده به نظر می رسد اما نقشی مهم و تعیین کننده در خودرو دارد. به همین علت اگر که حواستان به علائم خرابی واشر سرسیلندر خودرو نباشد، ممکن است این قطعه دچار مشکل و حتی سوختگی شود و هزینه ای بسیار سنگین تر از تعویض واشر سرسیلندر برای شما بتراشد. علاوه بر این سوختن واشر سرسیلندر زمان نسبتا زیادی را هم برای تعمیر موتور مگان از شما خواهد گرفت. به دلیل اهمیت بالای واشر سرسیلندر بهتر است در ادامه هم همراه باشید تا بیشتر با سرسیلندر و این قطعه آشنا شوید.

توضیحی درباره سرسیلندر

قبل از صحبت درباره این که علت سوختن واشر سرسیلندر مگان چیست بدانیم، بیایید تا کمی با سرسیلندر خودرو آشنا شویم. سرسیلندر قطعه‌ای است که روی بلوک سیلندر قرار می‌گیرد و وظیفه‌های مختلفی را در خودرو بر عهده دارد، از جمله، ایجاد محفظه احتراق برای احتراق مخلوط سوخت و هوا، هدایت جریان آب و روغن در موتور، اتصال سیلندرها به سیستم اگزوز و… . به طور کلی اگر که احساس می کنید موتور خودرویتان به خوبی کار نمیکند، بهتر است سرسیلند و واشر سرسیلندر خودرویتان را به یک تعمیرکار مگان در تهران حرفه ای همچون تعمیرکاران ایران رنو نشان دهید.

همچنین این را هم در بحث علت سوختن واشر سرسیلندر مگان چیست بدانید که سرسیلندر از اجزا و بخش‌های مختلفی تشکیل شده است، مانند، محفظه احتراق، محفظه احتراق محلی است که در آن مخلوط سوخت و هوا احتراق می‌شود. سوراخ‌های سیلندر، سوراخ‌های سیلندر محل قرارگیری پیستون‌ها هستند. کانال‌های آب و روغن، کانال‌های آب و روغن وظیفه هدایت جریان آب و روغن در موتور را بر عهده دارند. منیفولد ورودی و خروجی، منیفولد ورودی و خروجی وظیفه اتصال موتور به سیستم هوا و سوخت و سیستم اگزوز را بر عهده دارند. و… .

بیشتر بخوانید: تعمیر گیربکس مگان در تهران

علت سوختن واشر سرسیلندر مگان

علت سوختن واشر سرسیلندر مگان

علت سوختن واشر سرسیلندر مگان چیست؟

اما نمی توان در مورد علت سوختن واشر سرسیلندر مگان چیست یا دلایل خرابی واشر سرسیلندر مگان صحبت کرد اما در مورد خودر واشر سرسیلندر چیزی نگفت. واشر سرسیلندر قطعه‌ای است که بین سرسیلندر و بلوک سیلندر قرار می‌گیرد و وظیفه آب‌بندی بین این دو قطعه را بر عهده دارد. واشر سرسیلندر از جنس فلز یا لاستیک ساخته می‌شود و دارای شیارهای مختلفی است که وظیفه آب‌بندی بین سرسیلندر و بلوک سیلندر را بر عهده دارند.

دانستن این که واشر زدن ماشین چیست به اندازه دانستن علت سوختن واشر سرسیلندر مگان چیست مهم است. واشر زدن ماشین، اصطلاحی است که برای سوختن واشر سر سیلندر بکا‌ر می‌رود. هرچند این قطعه توان مقاومت زیادی در برابر فشار و حرارت دارد؛ اما اگر فشار و دمای موتور بیشتر از محدوده مجاز شود، این قطعه در معرض آسیب قرار می‌گیرد. البته این قطعه نیز مانند سایر تجهیزات خودرو، عمر مفید مشخصی دارد.

در پاسخ به این که علت سوختن واشر سرسیلندر مگان چیست هم باید گفت که دلایل خرابی واشر سرسیلندر مگان و سوختن آن عبارت اند از گرم شدن بیش از حد موتور، استفاده از روغن نامناسب، عدم خنک‌کاری مناسب موتور، تصادفات و… . ممکن است دلایل دیگری هم وجود داشته باشند که پاسخ سوال علت سوختن واشر سرسیلندر مگان چیست باشند اما در حالت کلی این ها مهم ترین ها هستند. در حالت کلی بهتر است کمی با نحوه کارکرد واشر سرسیلندر مگان آشنا باشید تا بهتر بتوانید از این قطعه مراقبت کنید.

نحوه کارکرد واشر سرسیلندر مگان

شکلی کلی نحوه کارکرد واشر سرسیلندر مگان که دانستن آن می تواند از علت سوختن واشر سرسیلندر مگان چیست جلوگیری کند به این شکل است که در هنگام احتراق، مخلوط سوخت و هوا در محفظه احتراق منفجر می‌شود و انفجار مخلوط سوخت و هوا باعث ایجاد فشار و حرارت زیادی می‌شود، در اینجا اما واشر سرسیلندر وظیفه دارد که این فشار و حرارت را بین سرسیلندر و بلوک سیلندر مهار کند. در صورت خرابی واشر سرسیلندر هم، فشار و حرارت ناشی از احتراق می‌تواند باعث نشتی آب یا روغن از موتور شود.

بیشتر بخوانید: علت استارت نخوردن مگان چیست؟

علائم خرابی واشر سرسیلندر مگان

توجه به علائم خرابی واشر سرسیلند مگان و مراقبت به موقع از آن می تواند جلوی واشر زدن مگان و این که سوالاتی مثل علت سوختن واشر سرسیلندر مگان چیست و تعمیر سرسیلندر مگان چقدر زمان میبرد را بگیرد به همین دلیل است که دانستن آن ها مهم است. علائم خرابی واشر سرسیلندر عبارت اند از، خارج شدن دود آبی از اگزوز، کاهش سطح آب رادیاتور، افزایش دمای موتور، نشتی روغن از سرسیلندر، روغنی شدن شمع‌ها و… .

علت سوختن واشر سرسیلندر مگان

علت سوختن واشر سرسیلندر مگان

تعمیر سرسیلندر مگان چقدر زمان میبرد

اگر که خدای ناکرده سوال علت سوختن واشر سرسیلندر مگان چیست از آنجایی برایتان ایجاد شده است که خودرویتان واشر زده است و کار از کار گذشته است، احتمالا این سوال برایتان ایجاد شود که هزینه تعمیر سرسیلندر مگان چقدر است، یا این که تعمیر سرسیلندر مگان چقدر زمان میبرد. در پاسخ به سوال دوم باید گفت که زمان لازم برای تعمیر سرسیلندر مگان به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله، نوع خرابی سرسیلندر، میزان آسیب‌دیدگی سرسیلندر، کیفیت قطعات استفاده شده و… . اما  در حالت کلی، تعمیر سرسیلندر مگان بین 2 تا 4 روز زمان می‌برد.

هزینه تعمیر سرسیلندر مگان

جواب دادن به این که هزینه تعمیر سرسیلندر مگان چقدر است، بسادگی پاسخ دادن به سوالاتی مثل علت سوختن واشر سرسیلندر مگان چیست، نمی باشد، زیرا به مطالب و موضوعات مختلفی بستگی دارد. زیرا قطعات و لوازم موتوری و در کل همه لوازم مگان که در کشور وجود دارند، وارداتی هستند و قیمت های قطعات و لوازم وارداتی هم با توجه به نوسانات دلار، به طور لحظه ای تغییر می کنند.

بیشتر بخوانید: علائم خرابی جلوبندی مگان

تعمیرکار مگان در تهران

اما اگر که به دنبال یافتن پاسخ دقیق سوال علت سوختن واشر سرسیلندر مگان چیست هستید، به شما پیشنهاد میشود که سری هم به سایت تعمیرگاه تخصصی رنو بزنید. تعمیرگاه ایران رنو یکی از بهترین تعمیرگاه های خودرو های رنو در تهران می باشد که دارای تعدادی تعمیرکار مگان در تهران حرفه ای و کاربلد است که آمادگی دارند نه تنها پاسخ سوالات شما مثل این که تعمیر سرسیلندر مگان چقدر طول می کشد و علت سوختن واشر سرسیلندر مگان چیست را بدهند، بلکه آمادگی دارند تا به بهترین شکل ممکن خودروی شما را تعمیر کنند و به شما تحویل دهند.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *