مقالات

علت ریپ زدن ال 90

علت ریپ زدن ال 90
علت ریپ زدن ال 90

آنچه خواهید خواند

اگر که تکان های ناسپند را در هنگام رانندگی احساس می کنید، آیا می دانید که علت ریپ زدن ال 90 چیست؟، اگر که نمی دانید در ادامه بحث هم همراه باشید. خودوری ال 90 یکی از پر تیراژ ترین خودرو های خارجی تاریخ ایران است که تا سال 99 تولید آن در کشور ادامه داشت. دلیل توجه مردم به خودروی ال 90 هم استهلاک کم، مصرف پایین، و معروف بودن به دیر خراب شدن این خودرو بود. اما یکی از مشکلاتی که ممکن است برای ال 90 یا خودرو های دیگر پیش بیاید، ریپ زدن است، به همین خاطر بهتر است با یکسری موضوعات مثل علت ریپ زدن ال 90، علت صدای زیاد موتور و… که در ادامه به آنها اشاره شده است آشنا باشید. با تعمیرگاه تخصصی ال 90 همراه ما باشید.

آشنایی با موتور ال 90

در قدم اول از بحث علت ریپ زدن ال 90 بهتر است که کمی در مورد موتور این خودرو بدانیم. موتور ال 90 یا تندر 90 یک موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری است که از نوع K4M می‌باشد. این موتور توسط شرکت رنو طراحی و تولید شده و در خودروهای مختلفی مانند رنو لوگان، رنو ساندرو، رنو داستر و رنو فلوئنس استفاده شده است. این موتور دارای 16 سوپاپ، تنفس طبیعی، تزریق چند نقطه‌ای و استاندارد آلایندگی یورو 4 است. توان این موتور 105 اسب بخار و گشتاور آن 148 نیوتن متر می‌باشد. این موتور با دو جعبه دنده دستی و اتوماتیک تولید می‌شود. موتور ال 90 موتوری با کیفیت فنی بالا، استهلاک پایین و مصرف سوخت مناسب است.

علت ریپ زدن ال 90 چیست؟

اما در مورد خود علت ریپ زدن ال 90 باید گفت که ریپ زدن ماشین یعنی عدم عملکرد یکنواخت و متوازن موتور و ایجاد تکان‌ها و ارتعاشات غیر طبیعی در خودرو. ریپ زدن ماشین می‌تواند نشانه‌ای از بروز ایراد نسبتا جدی و مهم در موتور باشد که باید حتما نسبت به رفع آن اقدام کرد. ریپ زدن ماشین می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که برخی از آن‌ها را در زیر با هم مشاهده می کنیم. اگر که احساس می کنید، خودرویتان ریپ می زند، بهتر است که برای تعمیر آن به یک تعمیرگاه تخصصی رنو ال 90 در تهران مثل همین تعمیرگاه معتبر ایران رنو مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر دینام ال 90

 خرابی یا کثیفی در سیستم تنفس موتور، خرابی یا کثیفی در سیستم جرقه‌زنی و شمع‌ها، خرابی یا کثیفی در سیستم سوخت‌رسانی و انژکتورها، خرابی یا نشتی در سیستم اگزوز و مبدل کاتالیزور، خرابی یا تنظیم نبودن سنسورهای موتور مانند سنسور اکسیژن و سنسور دریچه گاز، به هم خوردن نسبت تراکم محفظه احتراق و کم شدن فشار در کمپرس و… از موارد علت ریپ زدن ال 90 هستند.

اما برخی از موارد علت ریپ زدن ال 90 ممکن است بیشتر در ال 90 دیده شوند. برای مثال، خرابی سنسور اکسیژن یکی از شایع‌ترین علل ریپ زدن ال 90 است. این سنسور وظیفه اندازه‌گیری غلظت گازهای خروجی از محفظه احتراق را دارد و اطلاعات آن را به ای سی یو می‌فرستد. ای سی یو با تنظیم نسبت سوخت به هوا، مقدار سوخت وارد شده به موتور را مدیریت می‌کند. اگر این سنسور خراب شود یا تنظیم نباشد، مقدار سوخت وارد شده به موتور بیشتر یا کمتر از حد مطلوب خواهد بود و باعث ریپ زدن موتور می‌شود. برای رفع این مشکل باید سنسور اکسیژن را تعویض یا تنظیم کنید.

علت ریپ زدن ال 90

علت ریپ زدن ال 90

علت صدای زیاد موتور ال 90

به جز مشکل علت ریپ زدن ال 90 یکی دیگر از مشکلات هم علت صدای زیاد موتور ال 90 است. صدای زیاد موتور می‌تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. برخی از عوامل مهم که می‌توانند باعث صدای زیاد موتور شوند عبارتند از:

نوع روغن موتور: اگر روغن موتور مناسب با مشخصات فنی خودرو انتخاب نشود، ممکن است باعث کاهش روانکاری قطعات موتور و افزایش اصطکاک و صدا شود.

. نوع سوخت: اگر سوخت با اکتان پایین و یا آلوده استفاده شود، ممکن است باعث ایجاد صدای تق تق در موتور شود که به ضریه زنی سر پیستون معروف است.

نوع شمع: اگر شمع‌های موتور غیراستاندارد و یا با خودرو همخوانی نداشته باشند، ممکن است باعث اختلال در عملیات احتراق و ایجاد صدای زیاد موتور شوند.

فیلتر هوا: اگر فیلتر هوا کثیف و یا مسدود باشد، ممکن است باعث کاهش ورود هوا به موتور و افزایش مصرف سوخت و صدا شود.

نوع کاتالیزور: اگر کاتالیزور خودرو آلوده و یا مسدود شده باشد، ممکن است باعث افزایش فشار در خروجی اگزوز و ایجاد صدای زیاد موتور شود.

بیشتر بخوانید: علائم خرابی واترپمپ ال نود

علت لرزش موتور ال 90

علت لرزش موتور ال 90 که تا حد زیادی شبیه علت ریپ زدن ال 90 می باشد می‌تواند نشان دهنده‌ی عدم تعادل در قطعات موتور و یا نقص فنی در سیستم‌های مرتبط با موتور باشد. برخی از عوامل مهم که می‌توانند باعث لرزش موتور شوند خرابی یاتاقان و پیستون هستند. اگر یاتاقان و پیستون موتور فرسوده و یا آسیب دیده باشند، ممکن است باعث ایجاد لرزش در موتور شوند. این لرزش نشان دهنده‌ی عدم تعادل در قطعات موتور می باشد.

علت لرزش موتور ال 90

علت لرزش موتور ال 90

علت صدای سرسیلندر ال نود

این که علت صدای سرسیلندر ال 90 چیست هم سوالی است شبیه این که علت ریپ زدن ال 90 چیست. صدای سرسیلندر ال نود می تواند به دلیل خرابی واشر سرسیلندر، سوپاپ ها، شمع ها، کاتالیزور یا یاتاقان و پیستون ایجاد شود. این قطعات موتور را تشکیل می دهند و نقش مهمی در احتراق سوخت و هوا و تولید قدرت موتور دارند. اگر این قطعات خراب شوند، می توانند باعث شوند که احتراق ناقص یا نامنظم ایجاد شود و صدای زیادی از سرسیلندر شنیده شود.

برای تشخیص و رفع این مشکل باید به علائمی مانند بالا رفتن آمپر، کاهش آب رادیاتور، نشت ضدیخ و آب از خودرو، شنیدن صدای سوت زن، تیک تیک، کلنگ کلنگ یا ترمز خوردن از سرسیلندر، دیدن دود سفید، آبی یا مشکی از اگزوز و تغییر رنگ روغن موتور به رنگ کافه ای توجه کرد. این موارد می توانند درمان علت ریپ زدن ال 90 هم باشند.

بیشتر بخوانید: تعمیر گیربکس ال نود

تعمیرگاه تخصصی رنو ال 90 در تهران

اگر که به دنبال مورادی مثل علت ریپ زدن ال 90، علت صدای سرسیلندر، علت لرزش موتور، علت صدای زیاد و در کل هر گونه نکته و موضوع فنی خودرو هستید، به شما توصیه می شود که حتما سری هم به سایت ایران رنو بزنید. تعمیرگاه تخصصی رنو ال 90 در تهران ایران رنو یک مرکزی است که خدمات مختلفی را به صاحبان این خودرو ارائه می‌دهد. این تعمیرگاه از قطعات اصلی رنو استفاده می‌کند و با تجربه داشتن در زمینه تعمیرات خودروهای رنو، کیفیت بالایی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *