مقالات

همه چیز درباره گیربکس مگان

همه چیز درباره گیربکس مگان
همه چیز درباره گیربکس مگان

آنچه خواهید خواند

برای این که همه چیز در مورد گیربکس مگان را بدانید باید با گیربکس مگان 2000، گیربکس مگان 1600 و آموزش دنده اتومات مگان آشنا باشید. مگان یک خودروی فرانسوی ساخت رنو است که مدل های قدیمی آن در بازار خودرویی کشورمان به وفور یافت می شود. اما مگان هم درست به مانند سایر خودرو های خارجی و وارداتی، قطعاتش در بازار یافت نمی شوند و تنها باید از خارج از کشور وارد شوند. به همین خاطر است که شما باید با یک مکانیک مگان در تهران یا هر شهری که ساکن هستید آشنا باشید تا کارهای خودروی خود را تماما به او بسپارید. برای این که بیشتر در مورد این موضوعات اطلاعات کسب کنید در ادامه هم همراه بمانید. برای تعمیر گیربکس اتومات مگان می توانید به وب سایت ایران رنو مراجعه کنید.

صحبتی در مورد خودروی مگان

برای این که همه چیز در مورد گیربکس مگان را بدانید، باید در مورد خود خودروی مگان هم اطلاعات داشته باشید. خودروی مگان یک خودروی سدان فرانسوی است که توسط شرکت رنو تولید می‌شود. این خودرو از سال ۱۹۹۵ تا کنون چهار نسل مختلف داشته است که هر کدام با طراحی و مشخصات فنی متفاوتی عرضه شده‌اند. نسل دوم مگان با نام مگان II از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۵ توسط پارس خودرو مونتاژ و عرضه شد. نسل های بعدی مگان اما به بازار خودرویی ایران راه پیدا نکردند. اگر که می خواهید علت تقه زدن گیربکس اتومات مگان را بدانید و آن را رفع کنید، توصیه می شود که به مکانیک مگان در تهران هایی که در تعمیرگاه تخصصی مگان شاغل هستند مراجعه کنید.

همه چیز درباره گیربکس مگان

همه چیز درباره گیربکس مگان

همه چیز در مورد گیربکس مگان

اما نوبت به همه چیز در مورد گیربکس مگان میرسد. گیربکس مگان یکی از قسمت‌های مهم خودرو است که وظیفه تبدیل دور و گشتاور موتور به چرخ‌ها را دارد. گیربکس مگان از نوع اتوماتیک و دستی است که تعویض دنده‌ها را در مدل اتومات بدون نیاز به فشار دادن کلاچ انجام می‌دهد. گیربکس اتومات مگان از نوع AL4 است که یک گیربکس پنج دنده‌ای عرضی است که چهار دنده برای حرکت به جلو و یک دنده برای حرکت به عقب دارد. گیربکس مگان دارای سیستم کلاچ سیاره‌ای و دو سیستم دستی و اتومات برای تعویض دنده است.

بیشتر بخوانید: هزینه تعمیر گیربکس مگان

گیربکس مگان از سیستم کنترل الکترونیکی ECU برای کنترل شیرها و رگلاتورهای واحد هیدرولیک استفاده می‌کند. گیربکس اتومات و دنده ای مگان از سنسورهای مختلفی برای دریافت اطلاعات مربوط به سرعت، دور موتور، فشار و دمای روغن، وضعیت اهرم انتخاب دنده و پتانسیومتر دریچه گاز استفاده می‌کند. برای کسب اطلاعات عملی در بحث همه چیز در مورد گیربکس مگان، بهتر است که آموزش دنده اتومات مگان را دیده باشید.

گیربکس مگان 1600

در بحث همه چیز در مورد گیربکس مگان این را باید بدانید که گیربکس مگان 1600 برعکس گیربکس مگان 2000 دستی و پنج دنده و یک دنده عقب دارد. همانطور که مشخص است علت تقه زدن گیربکس اتومات در این خودرو وجود ندارد و شما باید به کمک کلاچ و دنده دستی خودرو را حرکت دهید. همچنین ظرفیت موتور مگان دنده ای هم حدود 400 سی سی کمتر از مدل اتومات است.

گیربکس مگان 2000

برای درک کامل همه چیز در مورد گیربکس مگان باید بدانید که گیربکس مگان 2000 برخلاف گیربکس مگان 1600 از نوع اتوماتیک هست که تعویض دنده‌ها را بدون نیاز به فشار دادن کلاچ انجام می‌دهد. گیربکس مگان 2000 چهار دنده دارد. هر دو نوع گیربکس مگان از سیستم کنترل الکترونیکی ECU برای کنترل شیرها و رگلاتورهای واحد هیدرولیک استفاده می‌کنند. همچنین از سنسورهای مختلفی برای دریافت اطلاعات مربوط به سرعت، دور موتور، فشار و دمای روغن، وضعیت اهرم انتخاب دنده و پتانسیومتر دریچه گاز استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: تعویض تسمه تایم مگان

همه چیز درباره گیربکس مگان

همه چیز درباره گیربکس مگان

آموزش دنده اتومات مگان

برای آموزش دنده اتومات مگان در بحث همه چیز در مورد گیربکس مگان، هم باید گفت که برای رانندگی با خودروی مگان دنده اتومات، باید ابتدا دنده را در حالت P قرار دهید و پای خود را روی ترمز فشار دهید. سپس سوئیچ را بچرخانید و ماشین را روشن کنید. برای شروع حرکت، باید دنده را در حالت D قرار دهید و به آرامی پای خود را از روی ترمز بردارید. ماشین به صورت خودکار حرکت خواهد کرد و دنده ها را تعویض می کند. برای توقف، باید پای خود را روی ترمز بگذارید و دنده را در حالت P قرار دهید. برای رانندگی به عقب، باید دنده را در حالت R قرار دهید. برای استفاده از دنده های دستی، باید دنده را در حالت M قرار دهید و با استفاده از دکمه های + و – دنده ها را تعویض کنید.

علت تقه زدن گیربکس اتومات مگان

برای دانستن همه چیز در مورد گیربکس مگان باید علت تقه زدن گیربکس اتومات مگان را بدانید. علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک مگان می تواند نشان دهنده خرابی و ایراد در این قطعه باشد. برخی از علل ممکن برای تقه زدن گیربکس اتوماتیک مگان عبارتند از اشکال در رانندگی، خرابی شیر رادیاتور گیربکس، از بین رفتن کیفیت روغن گیربکس، خراب شدن سوپاپ ها و شل شدن اتصالات. برای رفع این مشکل، باید خودرو را برای عیب یابی و تعمیر گیربکس مگان به پیش یک مکانیک مگان در تهران ببرید و از رانندگی صحیح پیروی کنید. همچنین باید روغن گیربکس را در زمان مناسب تعویض کنید و از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید.

قیمت گیربکس مگان اتومات

دانستن این موضوع هم برای دانستن همه چیز در مورد گیربکس مگان ضروری است که به طور کلی با توجه به نوسانات قیمت دلار نمی توان قیمت گیربکس مگان اتومات را به طور دقیق اعلام کرد. اما میتوان گفت که قیمت گیربکس اتوماتیک رنو مگان 2000 اصلی کار کرده (استوک) به شرط سلامت و با ضمانت ۳۲ میلیون تومان و قیمت گیربکس اتوماتیک رنو مگان 2000 نو اصلی ۷۵ میلیون تومان است. البته این قیمت‌ها ممکن است با توجه به شرایط بازار و موجودی قطعات تغییر کنند. برای اطلاع از قیمت دقیق و به روز گیربکس مگان اتومات، بهتر است با فروشندگان معتبر و مجاز تماس بگیرید.

مکانیک مگان در تهران

اما در نهایت برای دانستن همه چیز در مورد گیربکس مگان به معنای واقعی و اطلاع از موضوعاتی مثل علت تقه زدن گیربکس اتومات مگان و یا قیمت گیربکس مگان اتومات و دستی، به شما توصیه می شود که سری به سایت ایران رنو بزنید. ایران رنو یک تعمیرگاه تخصصی رنو برای خودرو های رنو است که تعداد زیادی از مکانیک مگان در تهران های حرفه ای و چیره دست در آنجا فعالیت می کنند و آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *