مقالات

دلایل روشن شدن چراغ روغن مگان

دلایل روشن شدن چراغ روغن مگان
دلایل روشن شدن چراغ روغن مگان

آنچه خواهید خواند

موارد مختلفی وجود دارند که می توانند دلایل روشن شدن چراغ روغن مگان باشند که بهتر است با آن ها آشنا باشید. روغن موتور یکی از عناصر بسیار مهم در خودرو و موتور آن می باشد، به همین خاطر این که روغن خودرو به اندازه باشد و کم و زیاد نشود، اهمیت بسیار بالایی دارد. به همین خاظر بهتر است که با موضوعاتی مثل دلایل روشن شدن چراغ روغن مگان، علت روشن شدن چراغ روغن در حالت درجا، علت روشن شدن چراغ روغن بعد از گرم شدن ماشین، علت روشن شدن چراغ روغن و استپ در دور پایین، بهترین تعمیرگاه مگان و… آشنایی ضمنی ای داشته باشید.

دلایل روشن شدن چراغ روغن مگان

قبل از این که ببینیم دلایل روشن شدن چراغ روغن مگان، و یا علت روشن شدن چراغ روغن در حالت درجا چیست، با ماهیت چراغ های پشت آمپر آشنا شویم. چراغ‌های پشت آمپر خودرو رنگ‌ها و معانی مختلفی دارند و می‌توانند شما را از خطرات جدی آگاه کنند. توجه به آنها شما را از هزینه‌های سنگین تعمیر خودرو و به خطر افتادن جان سرنشینان نجات می‌دهد. بسیاری از این چراغ‌ها در همه خودروها مشترک هستند و برخی از آنها تنها در خودروهای پیشرفته دیده می‌شوند. در حالت کلی رنگ‌بندی متفاوتی دارند و در سه رنگ سبز یا آبی، زرد یا نارنجی، سفید و قرمز پشت فرمان خودرو تعبیه شده‌اند.

 چراغ‌هایی که به رنگ قرمز هستند، علائم هشدار دهنده را نشان می‌دهند. تا زمانی که علائم قرمز روی صفحه روشن هستند  نباید حرکت نکنید. چراغ‌های زرد یا نارنجی برای علائم ایمنی خودرو استفاده می‌شوند و  اننده باید به سرعت به این هشدارها توجه و آن‌ها را برطرف کند. چراغ‌های سبز یا آبی هم درباره وضعیت موود خودرو به راننده اطلاع می‌دهند و چراغ‌های سفید به معنی هشدار درباره وضعیت ایمنی خودرو در فصول سرد هستند. یکی از مهم ترین این چراغ ها هم چراغ روغن موتور است که همین هم اهمیت فهمیدن دلایل روشن شدن چراغ روغن مگان را نیز آشکار میکند.

بیشتر بخوانید: علت سفت شدن فرمان مگان

دلایل روشن شدن چراغ روغن مگان

دلایل روشن شدن چراغ روغن مگان

پمپ روغن یا اویل پمپ اگر به خوبی به وظایف خود عمل نکند، ممکن است فشار روغن در جریان حرکت در بخش های مختلف موتور، کاهش یابد و در نتیجه چراغ روغن در پشت آمپر روشن شود. این پمپ که معمولا با استفاده از قدرت موتور فعالیت می کند، در اثر عدم عملکرد صحیح تسمه پروانه یا دینام نیز نمی تواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد.پمپ روغن یا اویل پمپ اگر به خوبی به وظایف خود عمل نکند، ممکن است فشار روغن در جریان حرکت در بخش های مختلف موتور، کاهش یابد و در نتیجه دلایل روشن شدن چراغ روغن مگان خود را نشان دهند و چراغ روغن در پشت آمپر روشن شود.

 در صورت وقوع مشکل برای بخش روغن خودرو و یا برای یافتن دلایل روشن شدن چراغ روغن مگان به شما توصیه می شود که سری هم به سایت بهترین تعمیرگاه مگان، بعنی تعمیرگاه تخصصی ایران رنو بزنید. این پمپ که معمولا با استفاده از قدرت موتور فعالیت می کند، در اثر عدم عملکرد صحیح تسمه پروانه یا دینام نیز نمی تواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد. یکسری از دلایل روشن شدن چراغ روغن مگان را در زیر با هم می بینیم.

  • کاهش سطح فشار روغن
  • کم شدن میزان روغن در مخزن روغن موتور
  • خرابی فیلتر روغن
  • ضعیف شدن پمپ روغن
  • خرابی میل لنگ، یاتاقان، و یا میل سوپاپ
  • وجود ناخالصی در روغن

علت روشن شدن چراغ روغن مگان در حالت درجا

این که علت روشن شدن چراغ روغن در حالت درجا هم از سوالات دیگری است که در کنار دلایل روشن شدن چراغ روغن مگان ، ممکن است برای شما پیش بیایند. علت روشن شدن چراغ روغن در حالت درجا و یا حتی علت روشن شدن چراغ روغن بعد از گرم شدن ماشین، می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد که از مهم ترین دلایل آن می توان به مواردی مثل خرابی فیلتر و یا پمپ روغن اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: دلایل کم کردن روغن مگان

دلایل روشن شدن چراغ روغن مگان

دلایل روشن شدن چراغ روغن مگان

علت روشن شدن چراغ روغن بعد از گرم شدن ماشین

علت روشن شدن چراغ روغن بعد از گرم شدن ماشین موارد مختلفی می تواند باشد، که یکسری از موارد آن هم با موارد دلایل روشن شدن چراغ روغن مگان مشترک هستند. به طور کلی اما می توان گقا علت روشن شدن چراغ روغن و استپ در دور پایین یا بعد از گرم شدن ماشین موردی نیست به جز مشکلات برقی خودرو؛ کم بودن میزان سوخت خودرو، کثیف بودن فیلتر روغن؛ انسداد صافی توری روغن؛ ضعیف بودن پمپ اویل و… .

علت روشن شدن چراغ روغن و استپ در دور پایین

علت روشن شدن چراغ مشترک باشند. روغن و استپ در دور پایین هم ممکن است با برخی از موارد دلایل روشن شدن چراغ روغن مگان مشترک باشند. در صورتی که علت روشن شدن چراغ روغن و استپ در دور پایین را دیدید به شما توصیه می شود که  در این مواقع ابتدا چک کنید که نشتی وجود نداشته باشد و در صورت نبود نشتی، می توانید بخش های دیگری از خودرو را چک کنید:. اما همواره توصیه می شود که این کار را به دست افراد متخصص و حرفه ای تر بسپارید.

بیشتر بخوانید: دلایل کم شدن آب مگان

بهترین تعمیرگاه مگان

امید است مطالبی همچون دلایل روشن شدن چراغ روغن مگان، علت روشن شدن چراغ روغن در حالت درجا، علت روشن شدن چراغ روغن بعد از گرم شدن ماشین، علت روشن شدن چراغ روغن و استپ در دور پایین، بهترین تعمیرگاه مگان و… که در بحث دلایل روشن شدن چراغ روغن مگان عنوان شدند برای شما مفید و کاربردی بوده باشند. در نهایت هم به شما عزیزان توصیه می شود که برای اتجام تعمیرات بر روی خودروی مگان تان سری هم به سایت ایران رنو بزنید.

تعمیرگاه رنو یا همان بهترین تعمیرگاه مگان، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. اگر که شما هم صاحب خودروی مگان هستید، احتمالا به دنبال بهترین تعمیرگاه مگان که به طور تخصصی بر روی خودرو های رنو کار می کند، باشید. در صورتی که وقوع موارد دلایل روشن شدن چراغ روغن مگان یا موضوعات دیگر را شاهد بودید، به شما توصیه می شود که با مراجعه به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو به سرعت برای رفع آن ها اقدام نمایید.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

2 دیدگاه در “دلایل روشن شدن چراغ روغن مگان

  1. فرشاد گفت:

    سلام من تازه چراغ روغن ماشینمو عوض کردم ولی بعد ی رانندگی طولانی روشن میشه دوباره ماشینو خاموش روشن کردنی خاموش میشه علتش چی میتونه باشه؟

    1. پشتیبان سایت گفت:

      سلام ممکنه ایراد در سیم کشی باشه تشریف بیارین تعمیرگاه بررسی بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *