مقالات

علت بد کار کردن موتور داستر

علت بد کار کردن موتور داستر
علت بد کار کردن موتور داستر

آنچه خواهید خواند

اگر که اخیرا احساس می کنید که موتور داسترتان به خوبی قبل کار نمی کند، لازم است که به دنبال علت بد کارکردن موتور داستر باشید. موتور خودرو را می توان مهم ترین قسمت آن و قلب آن دانست. زیرا موتور جایی است که عمل تولید نیرو و انرژی برای حرکت که مهم ترین اتفاق در نحوه کارکرد خودرو هم هست، در آن شکل می گیرد. به همین خاطر اگر که موتور خودرویتان به خوبی قبل کار نمیکند، لازم است که در مورد این که تک کار کردن ماشین چیست، علت بالا پایین شدن دور موتور در حالت درجا و سایر مطالبی از این قبیل که در ادامه مقاله به آنها پرداخته شده است، بدانید. با تعمیرگاه تخصصی داستر همره ما باشید.

کمی آشنایی با موتور داستر

پیش از این که ببینیم علت بد کارکردن موتور داستر چیست، بیاید تا با خود موتور بیشتر آشنا شویم. موتور خودرو یک دستگاه مکانیکی است که انرژی سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. این انرژی مکانیکی برای به حرکت درآوردن خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. موتور خودرو از اجزای مختلفی تشکیل شده است که هر کدام وظیفه خاصی را بر عهده دارند. اجزای اصلی موتور خودرو عبارتند از سیلندر، میل لنگ، میل سوپاپ، سوپاپ، سرسیلندر، منبع تغذیه، سیستم احتراق.

همچنین موتور رنو داستر رنو داستر در مدل های مختلف با موتورهای مختلفی عرضه می شود. برخی از موتورهای رنو داستر عبارتند از، موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی کخ این موتور 114 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و موتور 1.6 لیتری توربوشارژ که این موتور هم 156 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. اگر که بدون اطلاعات کامل درباره علت بد کارکردن موتور داستر هستید، به شما توصیه می شود که برای تعمیر موتور داستر خود به تعمیرگاه تخصصی رنو داستر ایران رنو مراجعه نمایید.

علت بد کارکردن موتور داستر

علت بد کارکردن موتور داستر

علت بد کارکردن موتور داستر

علت بد کارکردن موتور داستر می تواند مباحث مختلفی باشد. از برخی موارد علت بد کارکردن موتور داستر میتوان به نقص در سیستم سوخترسانی که می تواند باعث کمبود سوخت یا عدم ورود سوخت به موتور شود، نقص در سیستم احتراق که می تواند باعث عدم احتراق سوخت و هوا شود. نقص در سیستم برق که می تواند باعث عدم عملکرد صحیح موتور شود. و نقص در قطعات مکانیکی مانند پیستون، میل لنگ، سوپاپ و غیره می تواند که می تواند علت بد کارکردن موتور باشد اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: تعمیر تخصصی موتور داستر

همچنین حال که موارد علت بد کارکردن موتور داستر را دیدید بهتر است با علائم بد کار کردن موتور داستر هم آشنا باشید. یکسری علائم مانند، شتاب ضعیف، لرزش موتور، دود زیاد از اگزوز، خاموش شدن ناگهانی موتور، صدای غیرعادی از موتور، و… . به طور کلی در صورت مشاهده هر یک از این علائم، باید خودرو را به یک تعمیرگاه تخصصی رنو داستر منتقل کرد تا علت مشکل تشخیص داده شود.

برای جلوگیری از وقوع علت بد کارکردن موتور داستر هم یک سری نکاتی وجود دارند که بهتر است آن ها را رعایت کنید تا سلامت خودرویتان تهدید نشود. نکاتی چون اینکه از سوخت با کیفیت استفاده کنید. به طور منظم روغن موتور را تعویض کنید. فیلتر هوا را به طور منظم تعویض کنید. از سرویس دوره ای خودرو غافل نشوید و… .

بیشتر بخوانید: تعویض روغن موتور داستر با روغن اورجینال

تک کار کردن ماشین چیست؟

اما شما که با علت بد کارکردن موتور داستر بهتر است با این که تک کار کردن ماشین چیست هم آشنا شوید. تک کار کردن ماشین به معنی از کار افتادن یکی از سیلندرهای موتور است. در این حالت، موتور به جای چهار سیلندر، با سه سیلندر کار می کند. تک کار کردن موتور باعث کاهش قدرت و شتاب خودرو می شود و همچنین باعث ایجاد لرزش و صدا می شود. علل تک کار کردن ماشین هم چیز هایی هستند مثل خرابی شمع، خرابی کوئل، خرابی انژکتور، خرابی سوپاپ، خرابی واشر سرسیلندر و مواردی از این قبیل.

صدای تق تق از موتور داستر

صدای تق تق از موتور ماشین که خود می تواند علت بد کارکردن موتور داستر باشد، می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برخی از دلایل رایج موارد هستند همانند، خرابی سوپاپ، خرابی میل لنگ، خرابی بلبرینگ ها، خرابی تسمه تایم و سایر موارد.

علت بد کارکردن موتور داستر

علت بد کارکردن موتور داستر

علت بالا پایین شدن دور موتور در حالت درجا

دانستن علت بالا پایین شدن دور موتور در حالت درجا هم به اندازه دانستن علت بد کارکردن موتور داستر مهم است بالا پایین شدن دور موتور در حالت درجا معمولا بخاطر موضوعاتی مثل، نقص در سیستم سوخترسانی، نقص در سیستم احتراق، نقص در سیستم برق، و نقص در قطعات مکانیکی اتفاق بیفتد

راه های جلوگیری از تک کار کردن، صدای تق تق و بالا پایین شدن دور موتور در حالت درجا

برای جلوگیری از تک کار کردن، صدای تق تق و بالا پایین شدن دور موتور در حالت درجا، و در کل جلوگیری از وقوع موارد علت بد کارکردن موتور داستر باید نکات زیر را رعایت کرد:

از سوخت با کیفیت استفاده کنید.

به طور منظم روغن موتور را تعویض کنید.

فیلتر هوا را به طور منظم تعویض کنید.

از سرویس دوره ای خودرو غافل نشوید.

علت ریپ زدن داستر در حالت درجا

ریپ زدن ماشین در حالت درجا به معنی لرزش و تکان خوردن موتور خودرو در حالت سکون است، علت ریپ زدن ماشین که به اندازه علت بد کارکردن موتور داستر مهم است مواردی است به سان موارد علت بالا پایین شدن دور موتور در حالت درجا، به همین خاطر از تکرار مکررات در این بخش جلوگیری می کنیم، زیرا دلیل خاص و تفاوت زیادی میان این دو اتفاق وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: تعویض تسمه دینام داستر

اما نشانه هایی که می توانند به شما علت بد کارکردن موتور داستر یا همان علت ریپ زدن ماشین در حالت درجا باشند عبارت اند از، لرزش و تکان خوردن موتور خودرو در حالت سکون، افزایش مصرف سوخت، کاهش قدرت و شتاب خودرو، دود سیاه یا سفید از اگزوز و… .

تعمیرگاه تخصصی رنو داستر

در نهایت اما اگر که به دنبال جواب دقیق این که علت بالا پایین شدن دور موتور در حالت درجا یا این که علت بدکار کردن موتور داستر چیست می گردید، به شما پیشنهاد می شود که سری به سایت تعمیرگاه تخصصی رنو بزنید. تعمیرگاه تخصصی رنو داستر ایران رنو یک مرکز تعمیراتی است که به صورت تخصصی به تعمیر و نگهداری خودروهای رنو می پردازد. این تعمیرگاه دارای متخصصان با تجربه و تجهیزات پیشرفته است که می توانند مشکلات خودروهای رنو را به درستی تشخیص دهند و آنها را به طور موثر رفع کنند

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *