خدمات

علائم خرابی دسته موتور شاطونی داستر

علائم خرابی دسته موتور شاطونی داستر
دریافت نوبت
نشانه های مصرف سوخت بالای داستر

آنچه خواهید خواند

علائم خرابی دسته موتور شاطونی داستر را باید شناسایی کنید تا اگر که زمانی مشکلی برای دسته موتور شاطونی خودرویتان به وجود آمد، بدانید که مشکل از چیست و آن را تعویض کنید. دسته موتور ها یکی از ساده ترین ها و در عین حال یکی از مهم ترین انواع قطعات و لوازم یدکی خودرو ها می باشد. دسته موتور ها وظیفه بسیار مهمی را بر عهده دارند و آن هم این است که در زمانی که خودرو از نا همواری ها و دست انداز ها از تکان خوردن موتور و وارد شدن ضربات به موتور خودرو جلوگیری می کند. برای این که بیشتر در مورد دسته موتور خودرو ها بدانید در ادامه هم همراه باشید. با تعمیرگاه تخصصی داستر همراه باشید.

انواع دسته موتور داستر

یکی از مهم ترین موضوعات در بحث علائم خرابی دسته موتور شاطونی داستر، آشنایی با تعریف دسته موتور ها است. دسته موتور داستر یک قطعه فلزی است که به موتور خودرو متصل می‌شود و وظیفه آن حفظ تعادل و جلوگیری از لرزش موتور است. دسته موتور داستر شامل چندین نوع مختلف است که هر کدام نقش خاصی در عملکرد موتور دارند. برخی از انواع دسته موتور داستر را در پایین با هم مشاهده می کنیم.

دسته موتور راست داستر: این دسته موتور را از سمت راست نگه می‌دارد و باعث می‌شود موتور در جای خود بماند. این دسته موتور از جنس فولاد است و با چهار پیچ به بدنه خودرو متصل می‌شود.

دسته موتور بالا راست داستر: این دسته موتور را از سمت بالا راست نگه می‌دارد و باعث می‌شود موتور در جای خود بماند. این دسته موتور از جنس فولاد است و با چهار پیچ به بدنه خودرو متصل می‌شود.

دسته موتور شاتونی داستر: این دسته موتور را از سمت پایین نگه می‌دارد و باعث می‌شود موتور در جای خود بماند. این دسته موتور از جنس فلز است و با دو پیچ به بدنه خودرو متصل می‌شود. قبل تر هم به آن اشاره شد که توجه به علائم خرابی دسته موتور شاطونی داستر بسیار مهم میباشد.

علائم خرابی دسته موتور شاطونی داستر

برای کسب اطلاعات دقیق تر در  مورد دسته موتور شاتونی باید گفت که دسته موتور شاطونی داستر یک قطعه فلزی است که موتور را به شاسی خودرو متصل می‌کند. این قطعه جلوگیری از لرزش و ارتعاش موتور در هنگام کار کردن و تحمل وزن موتور را بر عهده دارد. این قطعه همچنین باعث تعادل موتور و گیربکس در زمان حرکت و استارت می‌شود. علائم خرابی دسته موتور شاطونی داستر را در زیر با هم مشاهده می کنیم.

تعویض تسمه دینام داستر

دشواری در تغییر دنده‌ها: اولین مورد از علائم خرابی دسته موتور شاطونی داستر این است که اگر دسته موتور شاطونی داستر دچار خرابی باشد، ممکن است دشواری در تغییر دنده‌ها ایجاد شود. این دشواری می‌تواند از ناهماهنگی دسته موتور با سیستم گیربکس ناشی شود.

صداهای غیرعادی: اگر دسته موتور شاطونی داستر خراب شود، ممکن است صداهای غیرعادی مانند صدای خرابی یا ترترک دسته در هنگام استفاده بشنوید3.

لرزش شدید: یکی از رایج‌ترین علائم خرابی دسته موتور شاطونی داستر لرزش غیرعادی ماشین در هنگام رانندگی است. این لرزش می‌تواند به دسته دنده، پدال‌ها، فرمان و صندلی راننده منتقل شود.

تکان خوردن موتور: اگر دسته موتور شاطونی داستر شکسته باشد، ممکن است موتور خودرو در هنگام روشن و خاموش شدن تکان بخورد. این تکان خوردن می‌تواند به عملکرد موتور و گیربکس آسیب برساند.

کم شدن ارتفاع موتور: اگر دسته موتور شاطونی داستر آسیب ببیند، ممکن است موتور از سطح زمین پایین بیاید. این کم شدن ارتفاع که از علائم خرابی دسته موتور شاطونی داستر هم هست، می‌تواند باعث ایجاد فشار بر روی لوله‌ها و سیم‌های موتور شود.

علائم خرابی دسته موتور شاطونی داستر

علائم خرابی دسته موتور شاطونی داستر

دلایل خرابی دسته موتور شاطونی داستر

به جز دانستن علائم خرابی دسته موتور شاطونی داستر بهتر است در مورد دلایل خرابی دسته موتور شاطونی داستر هم اطلاعاتی داشته باشید. یکسری از دلایل خرابی دسته موتور شاطونی داستر در زیر آمده اند.

استفاده نادرست از کلاچ و تغییر دنده‌ها: اگر شما به طور ناگهانی و زیاد دنده‌ها را تغییر دهید یا کلاچ را بی‌رویه فشار دهید، ممکن است فشار و دمای موتور افزایش یابد و باعث ذوب یا تغییر شکل قسمت لاستیکی دسته موتور شود.

دستی‌کشیدن و دور زدن با سرعت بالا: اگر شما با سرعت بالا دستی‌کشیده یا دور بزنید، ممکن است شاسی خودرو دچار پیچش و تنش شود و دسته موتور را آسیب ببیند و علائم خرابی دسته موتور شاطونی داستر خود را نشان دهند.

زمان تعویض ترموستات داستر

برخورد با موانع و جاده‌های ناهموار: اگر شما با موانعی مانند سنگ، گودال یا پله برخورد کنید یا از جاده‌های ناهموار و آسفالت نشده عبور کنید، ممکن است موتور خودرو تکان بخورد و دسته موتور را شکسته یا کج کند.

سن و فرسودگی: دسته موتور مانند هر قطعه دیگری عمر مشخصی دارد و با زمان فرسوده می‌شود. معمولاً دسته موتور در خودروهای 5 تا 7 ساله دچار خرابی می‌شود.

تعویض دسته موتور شاطونی داستر

در بحث علائم خرابی دسته موتور شاطونی داستر بهتر است بدانید که تعویض دسته موتور شاطونی داستر مراحلی دارد که در پایین آن ها را مشاهده می کنیم.

تشخیص خرابی: برای تشخیص خرابی دسته موتور شاطونی داستر، می‌توانید از علائمی که در پاسخ قبلی ذکر کردم استفاده کنید. همچنین می‌توانید موتور خودرو را روشن کنید و با یک دست فرمان را بگیرید و با دست دیگر دسته دنده را به حالت N ببرید. سپس گاز بدهید و ببینید که موتور چقدر تکان می‌خورد. اگر تکان خوردن زیاد باشد، ممکن است این از علائم خرابی دسته موتور شاطونی داستر باشد و دسته موتور خراب باشد.

علائم خرابی دسته موتور شاطونی داستر

تعویض دسته موتور: برای تعویض دسته موتور شاطونی داستر، باید ابتدا خودرو را با چکش بالا ببرید و با داربست ایمن کنید. سپس موتور را با یک جک پشتیبانی کنید. بعد از آن، پیچ‌ها و مهره‌های دسته موتور را باز کنید و دسته موتور قدیمی را بردارید. سپس دسته موتور جدید را در جای خود قرار دهید و پیچ‌ها و مهره‌ها را محکم کنید. در نهایت، جک و چکش را بردارید و خودرو را از داربست آزاد کنید.

هزینه تعویض دسته موتور: هزینه تعویض دسته موتور شاطونی داستر بستگی به نوع و کیفیت دسته موتور و تعرفه تعمیرگاه دارد.

هزینه تعویض دسته موتور شاطونی داستر

قبل تر هم به آن اشاره شد که وقتی پس از مشاهده علائم خرابی دسته موتور شاطونی داستر، تصمیم به تعویض آن گرفتید، هزینه تعویض دسته موتور شاطونی داستر بستگی به نوع و کیفیت دسته موتور و تعرفه تعمیرگاه دارد. اما به طور تقریبی، می‌توان گفت که هزینه دسته موتور شاطونی داستر یک حدود مشخصی دارد و هزینه تعویض دسته موتور شاطونی داستر هم هزینه مشخصی دارد. البته گفتنی است که این هزینه‌ها ممکن است با توجه به شرایط بازار و نرخ ارز تغییر کنند.

علائم خرابی واترپمپ داستر

زمان تعویض دسته موتور شاطونی داستر

زمان تعویض دسته موتور شاطونی داستر بستگی به مهارت و تجربه تعمیرکار و وضعیت خودرو دارد. اما به طور متوسط، می‌توان گفت که پس از مشاهده علائم خرابی دسته موتور شاطونی داستر و اقدام برای تعویض آن، زمان تعویض دسته موتور شاطونی داستر حدود یک تا دو ساعت طول می‌کشد. البته این زمان ممکن است با توجه به شلوغی تعمیرگاه و موجودی قطعات تغییر کند.

مرکز تعمیر داستر در تهران

مرکز تعمیر داستر یا تعمیرگاه تخصصی ایران رنو یک مکان است که خودروهای داستر را با کیفیت و سرعت بالا تعمیر می‌کند. این مرکز یعنی ایران رنو دارای تکنسین‌های مجرب و متخصص است که با تمام مشکلات و خرابی‌های این خودروها آشنا هستند. تعمیرگاه تخصصی رنوی ایران رنو از قطعات اصلی و با کیفیت برای تعمیر خودروها استفاده می‌کند و گارانتی کار خود را می‌دهد. ایران رنو همچنین از دستگاه‌های دیاگ و تجهیزات پیشرفته برای عیب‌یابی و تنظیم خودروها بهره می‌برد.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *