مقالات

دلایل روشن شدن چراغ گیربکس اتوماتیک ال 90

دلایل روشن شدن چراغ گیربکس اتوماتیک ال 90
دریافت نوبت
دلایل روشن شدن چراغ گیربکس اتوماتیک ال 90

آنچه خواهید خواند

دلایل روشن شدن چراغ گیربکس اتوماتیک ال 90 موضوعات مختلفی می توانند باشند که شمایی که این چراغ را در خودرویتان مشاهده می کنید و یا شمایی که نگران این هستید که روزی خدای ناکرده این چراغ را در خودرویتان مشاهده کنید، بهتر است اطلاعات بیشتری در مورد آن داشته باشید. گیربکس یکی از مهم ترین قسمت های هر خودرویی است، به همین خاطر شما باید اهمیت ویژه ای به سلامت آن بدهید و از مسائلی مثل این که روشن شدن چراغ گیربکس اتوماتیک ال نود به چه معناست، مطلع باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه هم همراه تعمیرگاه تخصصی ایران رنو بمانید. با تعمیرگاه تخصصی ال 90 همراه باشید.

تعمیر گیربکس ال نود در تهران

اما نمی شود در مورد دلایل روشن شدن چراغ گیربکس اتوماتیک ال 90 صحبت کرد ولی در مورد خود گیربکس چیزی ندانست. همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد گیربکس یکی از اصلی ترین اجزای وسایل نقلیه می باشد. ارزش آن به قدری است که شاید بتوانیم با موتور در یک جایگاه قرارش دهیم. دو دلیل برای اهمیت بالای گیر بکس وجود دارد. اول آنکه هر موتوری دور محدودی داراست و بیشتر از آن نمی تواند کار بکند و نکته دوم گشتاور معینی است که هر موتور با حداکثر دور خود می تواند تولید بکند. گیربکس ها که درزبان فارسی معادل آن “جعبه دنده “می باشد بخش هایی از خودرو هستند که بعد از موتور قرار می گیرند و می توان با کم و زیاد کردن بوسیله مکانیزم داخل گیربکس، گشتاور مورد نیاز دستگاه را بدست آورد.

در مورد گیربکس های اتوماتیک در بحث دلایل روشن شدن چراغ گیربکس اتوماتیک ال 90 هم باید عنوان کرد که گیربکس های اتوماتیک همان طور که از نامشان مشخص است دنده را به صورت خودکار تغییر می دهند. این سیستم ها دیگر نیازی به پدال کلاچ نداشته و رانندگی راحت تری به دنبال خواهند آورد. در این سیستم ها خودرو در زمان درجا کار کردن نیاز به خلاص شدن ندارد. به همین دلیل اندکی مصرف سوخت در این زمان بیشتر از گیربکس های دستی است. البته در حرکت با سرعت های بالا میزان مصرف سوخت به شدت کاهش یافته و مقرون به صرفه خواهد بود. تعداد بالایی از خودرو های رنو وجود داردند که از گیربکس اتوماتیک بهره می برند. شما می توانید همه چیز درباره گیربکس ال 90 روی لینک کلیک کنید.

دلایل روشن شدن چراغ گیربکس اتوماتیک ال 90

چراغ گیربکس اتوماتیک معمولاً زمانی روشن می‌شود که مشکلی در سیستم گیربکس وجود داشته باشد. این مشکلات یا همان دلایل روشن شدن چراغ گیربکس اتوماتیک ال 90 می‌توانند شامل موارد زیر باشند.

عیوب الکتریکی یا مکانیکی: اگر اجزای گیربکس دچار مشکل شوند، چراغ هشدار فعال می‌شود تا به راننده اطلاع دهد.

مشکلات سنسوری: اگر سنسورهای مرتبط با سیستم گیربکس دچار خطا شوند، ممکن است این مورد دلایل روشن شدن چراغ گیربکس اتوماتیک ال 90 باشد و چراغ گیربکس روشن شود.

نوسان در فشار روغن یا انسداد آن: اگر فشار روغن گیربکس نامناسب باشد یا مسدود شود، ممکن است چراغ هشدار دهنده روشن شود.

ایراد در ECU: اگر واحد کنترل الکترونیکی خودرو (ECU) دچار مشکل شود، ممکن است چراغ گیربکس روشن شود.

خدمات بیشتر: سرویس دوره ای کامل ال 90

کد خطای گیربکس اتوماتیک ال 90

به جز دلایل روشن شدن چراغ گیربکس اتوماتیک ال 90، بهتر است که با برخی از کدهای خطا راهی برای شناسایی مشکلات خاص در سیستم گیربکس هستند هم آشنا شوید. این کدها مکانیک خوب ال 90 شاغل در ایران رنو کمک می‌کنند تا مشکل را دقیق‌تر شناسایی و رفع کند. اگر چراغ گیربکس روشن شد، بهتر است هرچه سریع‌تر به یک تعمیرگاه مراجعه کنید تا از بروز خسارت‌های بیشتر جلوگیری شود.

دلایل روشن شدن چراغ گیربکس اتوماتیک ال 90

دلایل روشن شدن چراغ گیربکس اتوماتیک ال 90

P0700: نقص سیستم کنترل گیربکس

P0730: نسبت دنده نادرست

P0731: سبت نادرست دنده 1

P0732: نسبت نادرست دنده 2

P0733 : نسبت نادرست دنده 3

P0734: نسبت نادرست دنده 4

P0735: نسبت نادرست دنده 5

P0750: خرابی شیر برقی دنده.

روشن شدن چراغ گیربکس ال نود اتومات به چه معناست؟

علامت چراغ گیربکس در خودروی ال 90 معمولاً به شکل یک چرخ‌دنده با یک علامت اخطار در وسط آن است. این نماد برای هشدار دادن به راننده در مورد مشکلی در سیستم گیربکس استفاده می‌شود و مثل دلایل روشن شدن چراغ گیربکس اتوماتیک ال 90 می‌تواند نشان‌دهنده‌ی یکی از موارد زیر باشد.

خرابی قطعات برقی یا مکانیکی: اگر قطعات برقی یا مکانیکی داخل یا نصب شده بر روی گیربکس دچار مشکل شوند.

نیاز به تعویض روغن گیربکس: اگر به زمان تعویض روغن گیربکس رسیده باشید.

آسیب به جعبه‌دنده یا گیربکس: اگر جعبه‌دنده یا گیربکس آسیب دیده باشد.

اطلاعات بیشتر: روش های کاهش مصرف سوخت ال 90

تعمیر گیربکس اتومات ال 90

اما شما که به دنبال فهمیدن دلایل روشن شدن چراغ گیربکس اتوماتیک ال 90 یا حتی تعمیر گیربکس اتومات ا 90 هستید، باید کمی هم در مورد مدل و نوع گیربکس به کار رفته در ال ۹۰ بدانید. گیربکس اتوماتیکی که در ال ۹۰ به کار رفته از نوع Al4 است که یک گیربکس عرضی پنج دنده‌ای است. چهار دنده آن برای حرکت به جلو و یک دنده آن برای حرکت به عقب است. گیربکس‌ Al4، در بین گیربکس‌های موجود در ایران از کیفیت مناسب و استانداردی برخوردار است. گیربکس رنو ال 90 که میتوان در صورت خرابی، با پرداخت هزینه تعمیر گیربکس ال نود در مرکز معتبری تعویض و یا تعمیر کرد.

دلایل روشن شدن چراغ گیربکس اتوماتیک ال 90

دلایل روشن شدن چراغ گیربکس اتوماتیک ال 90

هزینه تعمیر گیربکس ال نود

هزینه تعمیر گیربکس ال نود بستگی به نوع خرابی، نوع قطعات مورد نیاز، نوع خدمات و نوع تعمیرگاهی که برای تعمیر خودرویتان به آن مراجعه میکنید، دارد. در بحث دلایل روشن شدن چراغ گیربکس اتوماتیک ال 90 این موضوع را هم باید بدانید که امروزه روز فاکتور جدیدی هم به بحث هزینه تعمیرات خودرویی و قطعات آنها اضافه شده است. این فاکتور بحث قیمت لحظه ای میباشد که وابسته به قیمت دلار است و دائما نوسان دارد و همواره بالا و پایین میشود، به همین خاطر قیمت قطعات خودرو که وارداتی هستند هم همش تغییر میکنند و لحظه ای شده اند. به همین خاطر برای دقیق تر شدن بحث هزینه، بهتر است به تعمیرگاه های معتبر مراجعه کنید و نظر کارشناسان را بپرسید.

مکانیک خوب ال 90

در کل توصیه میشود پس از این که دلایل روشن شدن چراغ گیربکس اتوماتیک ال 90 را دانستید، و شاهد خرابی گیربکس ال نود تان با انواع گیرکس ال نود دستی یا اتومات بودید، با پرداخت هزینه تعمیر گیربکس ال 90، به یک مکانیک خوب ال 90 همچون مکانیک های مجرب تعمیرگاه تخصصی ایران رنو مراجعه کنید. مکانیک های تعمیرگاه رنوی ایران رنو دارای مهارت، تجربه، دانش و تجهیزات لازم برای نگهداری و انجام انواع تعمیرات بر روی خودروهای مختلف رنو هستند. مکانیکهای ایران رنو با ویژگی‌ها، قطعات و سیستم‌های خودروهای رنو آشنا هستند و می توانند خرابی ‌ها را به سرعت تشخیص و آنها را رفع کند. همچنین مکانیک های ایران رنو قیمت منصفانه و خدماتی با کیفیت را به مشتریان ارائه میدهند.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *