مقالات

علائم خرابی جلوبندی داستر

علائم خرابی جلوبندی داستر
دریافت نوبت
نشانه های مصرف سوخت بالای داستر

آنچه خواهید خواند

علائم خرابی جلوبندی داستر را باید بشناسید و با آن ها آشنایی داشته باشید تا اگر روزی خدای ناکرده مشکلی برای سیستم جلوبندی خودروی داستر تان به وجود آمد، بدانید که چه کنید. یکی از مهم ترین بخش های هر خودرویی که نقشی اساسی در کارکرد صحیح خودرو دارد، جلوبندی خودرو است. جلوبندی هم اما، درست به مانند تمامی قطعات خودرو ها، پس از گذشت مدتی خراب می شود. به همین خاطر شما باید با علائم خرابی جلوبندی رنو داستر آشنا باشید تا در زمان لازم، برای تعمیر آن اقدام نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر صفحه را ترک نکنید و با تعمیرگاه تخصصی داستر همراه باشید.

تعمیر جلوبندی داستر

اما حال که داریم در مورد علائم خرابی جلوبندی داستر صحبت می کنیم. بهتر است که کمی تعریف جلوبندی ماشین و یکسری از قسمت های آن را مرور کنیم. جلوبندی خودرو به قسمت جلو و زیرین خودرو گفته می شود که یکی از وظایف آن ایجاد راحتی رانندگی و تعلیق خودرو در هنگام حرکت و رد شدن از سطوح ناهموار می باشد. 

سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو از قسمت‌های مهم و حیاتی اتومبیل است که باعث حفظ تعادل خودرو در حال حرکت و حتی در حالت سکون میشود. سلامت و عملکرد صحیح سیستم تعلیق خودرو آسایش و راحتی بیشتری را برای سرنشینان اتومبیل به ارمغان می آورد. سیستم جلوبندی خودرو، حرکت را در ناهمواری‌ها، چاله‌ها، پیچ جاده‌ها، دست اندازها و … تسهیل و به عبارتی هندل می کند.

این نکته هم در بحث علائم خرابی جلوبندی داستر قابل توجه است که جلوبندی خودروهای مختلف بسته به نوع طراحی و وزن خودرو متفاوت هستند و به همین خاطر برای تنظیم و تعمیرات آنها ‌می‌بایست آشنایی کافی با سیستم مهندسی هر خودرو و فناوری‌‌های به کار رفته در آن وجود داشته باشد. سپردن کار تعمیر جلوبندی خودرو به افراد غیر متخصص ممکن است خسارات جبران ‌ناپذیری همچون افت شدید خودرو را در بر داشته باشد. از همین رو در زمان انتخاب بهترین تعمیرگاه جلوبندی داستر شما باید دقت بسیار زیادی به خرج دهید و یک مرکز حرفه ای مانند ایران رنو را انتخاب کنید.

علائم خرابی جلوبندی داستر

در قسمت پایینی با هم یکسری از علائم خرابی جلوبندی داستر را با هم می بینیم.

سواری خشک و سفت: یکی از علائم خرابی جلوبندی داستر سواری خشک و سفت می باشد. در صورتی که با گذشت زمان راحتی رانندگی کردن شما کم شده است و احساس میکنید که ماشین سفت و خشک سواری میدهد، به این معنی است که جلوبندی ماشین و سیستم تعلق آن فرسوده شده است و نیاز به بازبینی و تعمیر و تعویض دارد. در این حالت در عین حالی که در خودرو نشسته ‌اید، تمام پستی و بلندی های جاده را احساس می‌کنید.

علائم خرابی جلوبندی داستر

علائم خرابی جلوبندی داستر

خرابی دستگاه تعلیق: یکی از کارهایی که می تواند خراب بودن جلوبندی ماشين را نشان دهد و از علائم خرابی جلوبندی رنو داستر می باشد، این است که به هنگام پارک بودن خودرو، دستان خود را بر روی یک قسمت کاپوت قرار دهید و آن را فشار دهید، و سپس دستان خود را بردارید، اگر در این هنگام بالا و پایین رفتن خودرو بیش از دو یا سه بار باشد، به احتمال زیاد داستر دچار خرابی اجزای جلوبندی است و نیاز به بررسی و احیانا تعمیر و تعویض قطعات دارد، که شما می توانید برای انجام آن به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو مراجعه نمایید.

روغن زدگی اجزا و قطعات سیستم تعلیق: روغن زدگی و روغنی بودن قطعاتی مانند کمک فنر را می توان از دیگر علائم خرابی جلوبندی داستر برشمرد. بر این اساس، چنانچه پس از وارسی و بررسی قسمت های زیرین ماشین، با ظاهر روغنی و چرب فنر و کمک فنر مواجه شدید، به احتمال بسیاری قوی، سیستم جلوبندی خودرو دچار نقص و ایراد فنی شده است. بنابراین، در اسرع وقت بایستی با مراجعه به یک تعمیرگاه معتبر، برای تعمیر جلوبندی داستر اقدام نمود و درصدد رفع ایراد و مشکل به وجود آمده برآمد.

ایجاد صداهای نامتعارف در هنگام عبور از موانع و دست اندازها که می تواند به دلیل خرابی در کمک فنرها و میل تعادل و در کل از علائم خرابی جلوبندی داستر باشد.

شنیده شدن صدای سوت مانند از چرخ ها به خصوص در هنگام دور زدن که يكي از علائم خرابی جلوبندی رنو داستر می باشد، معمولا در اثر خرابی در بلبرینگ چرخ ها اتفاق می افتد.

علائم خرابی جلوبندی داستر

علائم خرابی جلوبندی داستر

 کشیده شدن فرمان به یک سمت که در هنگام رها کردن فرمان برای چند ثانیه در مسیر مستقیم به وجود می آید از علائم خرابی جلوبندی ماشین است.

 گیج زدن خودرو و منحرف شدن آن به طرفین نیز یکی دیگر از نشانه های علائم خرابی جلوبندی داستر است.

لرزش فرمان در سرعت های خاص که می تواند به دلیل بالانس نبودن چرخ ها یا وجود مشکل در سیبک ها نیز اتفاق بیفتد.

زمان تعمیر جلوبندی داستر

زمان تعمیر جلوبندی داستر مهم تر از همه بستگی به نوع خرابی، قطعات مورد نیاز، تعمیرگاه انتخابی و تعداد خودرو های در انتظار دارد. به طور کلی، زمان تعمیر جلوبندی را نمی توان حدس زد زیرا علاوه بر اینکه، این بحث به علائم خرابی جلوبندی داستر بستگی دارد، برای مثال یک قطعه ممکن است تا اخر نیاز نباشد تعویض یا تعمیر شود مگر این که خراب شود و یک قطعه دیگر از همان جلوبندی ممکن است که لازم باشد در کیلومتر های مشخصی و پس از بر فرض کارکرد خودرو در هر 80 هزار کیلومتر عوض شود. به طور کلی برای تعمیر جلوبندی رنو داستر، باید ابتدا خودرو را به یک تعمیرگاه تخصصی رنو ببرید و از عیب ‌یابی کامپیوتری استفاده کنید.

هزینه تعمیر جلوبندی داستر

این را هم در بحث علائم خرابی جلوبندی داستر بدانید که هزینه تعمیر جلوبندی داستر عبارتند از هزینه خرید قعطات جدید و هزینه نصب آن. از انجایی که این قیمت ‌ها ممکن است بسته به نوع و برند قطعات مختلف جلوبندی، محل خرید و نصب، و شرایط بازار متفاوت باشند، بهتر است که برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد قیمت قطعات جلوبندی رنو ساندرو و هزینه خرید آن ها و  اجرت تعویضشان با شماره 09128896509 تماس بگیرید.

بهترین تعمیرگاه جلوبندی داستر

اگر که علائم خرابی جلوبندی داستر در خودرویتان مشاهده می کنید و به دنبال بهترین تعمیرگاه جلوبندی داستر هستید، باید بهتان بگوییم که به خاطر میزان نیاز خریداران این خودرو ها به یک تعمیرگاه تخصصی رنو خوب و حرفه ای مجموعه تعمیرگاه تخصصی ایران رنو چند وقتی است که شروع به فعالیت کرده است و با در دست داشتن یک تیم مجرب و با تمام امکانات روز جهان، آماده است به صورت تخصصی خودرو های شما را تعمیر کند. برای مشاهده خدمات و راه های تماس با متخصصین تعمیرگاه ایران رنو، به سایت تعمیرگاه تخصصی ایران رنو که یک مرکز تعمیر جلوبندی رنو داستر هم هست، مراجعه فرمایید.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *