مقالات

سرویس دوره ای داستر در تهران فوری و تضمینی

نشانه های مصرف سوخت بالای داستر
دریافت نوبت
نشانه های مصرف سوخت بالای داستر

آنچه خواهید خواند

سرویس دوره ای داستر چه زمانی است؟ جدول خدمات سرویس دوره ای داستر چیست؟ اگر دارای خودرو داستر باشید می دانید که در زمان های تعیین شده برای سرویس دوره ای می بایست به یک تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید. در این مقاله می خواهیم در مورد خدماتی که طی سرویس دوره ای خودرو خود دریافت می کنید را برای شما بیان کنیم. با تعمیرگاه تخصصی داستر همراه ما باشید.

تعمیرگاه ایران رنو آمادگی کامل برای ارائه ی خدمات تعمیر موتور داستر، سرویس دوره ای و عیب یابی داستر، جلوبندی ،تعمیر برق رنو و تعوض روغن به همراه فیلتر های مربوطه مربوط به داستر، بازدید لنت ترمز ها و در صورت نیاز تعویض لنت ترمز چرخ های جلو و عقب، رگلاژ ترمز دستی، تنظیم موتور برای کاهش مصرف سوخت و … را دارد. برای ارتباط با مجموعه ایران رنو می توانید با ما در تماس باشید.

تعمیر بخاری رنو | تعمی برق رنو| همه چیز درباره برق خودرو | تعمیرگاه تخصصی رنو

خدماتی که در تعمیرگاه تخصصی ایران رنو قابل انجام است:

1-تعمیر گیربکس اتوماتیک و دستی

2-تعویض روغن گیربکس توسط دستگاه تمام اتوماتیک(ساکشن)

3سرویس دوره ای رنو

4- خدمات جلوبندی رنو

5-خدمات تعمیر برق رنو

6-کارشناسی فنی خودروهای رنو

آدرس:

تهرانپارس بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی پلاک 10 به مدیریت مهندس قدردان

شماره تماس:

09128896509

021-77785115

021-77785114

سرویس دوره ای داستر در تهران

سرویس دوره ای، برای نگهداری خودرو بسیار ضروری و مهم است. فرقی نمی­کند مالک چه خودرویی هستید، برای حفظ خودروتان، سرویس دوره ای باید به موقع و در زمان معین انجام شود. به تعویض و بررسی قطعات مصرفی خودروتان در زمان مشخص آن، انجام سرویس دوره ای گفته می شود. قطعات مصرفی شامل اقلام مختلفی در خودرو می باشند که ما مهم ترین آنها را به شما می­گوییم. شما عزیزان می توانید برای سرویس دوره ای خودروی رنوی خود به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو مراجعه کنید.

سرویس دوره ای داستر در تهران

سرویس دوره ای داستر در تهران

روغن موتور داستر

در سرویس دوره ای داستر بازدید و تعویض روغن موتور از مهمترین اولویت های نگهداری خودرو است. در صورتی که سطح روغن پایین تر از علامت min باشد، حتماً مقداری روغن به آن اضافه کنید تا سطحش بین دو علامت روی گیج قرار گیرد. البته توجه داشته باشید که زیاد بودن روغن  (یعنی بیشتر از مقدار max تعیین شده بر روی آن) نیز به موتور آسیب می رساند.

حتی وقتی از خودرو استفاده نمی کنید، روغن موتور آن فاسد و خراب می شود . پس باید به فاصله زمانی بین دو تعویض روغن که معمولاً شرکت سازنده خودرو آن را تعیین می کند، توجه کرد. همچنین شرایط کاری و نوع موتور در این زمان مؤثر است در خودروهای رنو ، عددی بین 8000 تا 10000 کیلومتر یا حداکثر یکسال می باشد. چند نکته مهم در مورد روغن موتور که در سرویس دوره ای داستر باید در تظر داشته باشید را به شما  یادآور می شویم:

  1. مسئله زمان و تاریخ انقضا روغن موتور امری پر اهمیت است اگر مصرف خودروتان به شکلی است که همواره در شهر و ترافیک هستید. یا اصلا خیلی به ندرت از خودروتان استفاده می کنید. در چنین شرایطی عامل زمان (که منجر به فاسد شدن روغن به مرور می شود)، معیار تعیین کننده تری است تا کارکرد. به خاطر داشته باشید که روغن تازه، شفاف و روشن است؛ و پس از استفاده کم کم به سمت تیرگی می رود.
  2. هنگام تعویض روغن ، حتماً به سطح کیفی API و گریدویسکوزیته روغن مطابق با فصول سال توجه و از روغن های ذکر شده در دفترچه راهنمای خودرو استفاده کنید.که در خصوص خودروهای رنو برند elf که از زیر مجموعه های TOTALمی باشد است.
  3. توصیه می شود همیشه از یک نوع روغن موتور استفاده کنید، چون تعویض پی در پی نوع روغن، به دلیل تفاوت در فرمولاسیون آن ها ممکن است باعث واکنش شیمیایی و آسیب رسیدن به موتور خودرو شود
  4. انتخاب روغن موتور ارزان قیمت می تواند هزینه شما را کاهش دهد. زمانی که خودرو روشن است حتی اگر حرکتی نداشته باشد، موتور در ظرفی از روغن فرایند خود را پیش می برد. در انتها اینکه اگر خیلی به روغن موتور اهمیت نمی دهید به گرانروی یا ویسکوزیته آن بنا بر دما و محیط و نوع کارکرد خود دقت کنید. (روغن موتور های با ویسکوزیته بالا تر باعث نرم تر کار کردن و همچنین محافظت موتور می شوند. تنها عیب روغن با ویسکوزیته بالا این است که پس از استارت زمان بیشتری طول می کشد تا در تمام اجزای موتور گردش پیدا کند. دقت کنید که روشن کردن موتور بیشتر از کارکردن در حالت عادی موتور را فرسوده می کند.)

کیت تایم و دینام داستر

سیمبل و داستر پس از کارکرد 60 هزار کیلومتری باید به کیت تایم جدیدی مجهز شوند. از دیگر بخش های سرویس دوره ای داستر بررسی کیت تایم و تسمه تایم آن می باشد. به زمان باز و بسته شدن سوپاپ ها و زدن جرقه در مجموع انجام عمل احتراق ، تایم موتور گفته می شود. برای انتقال نیروی میل لنگ به میل سوپاپ از یک تسمه استفاده شده که به تسمه تایم معروف است.

اصلی ترین عاملی که باعث پاره شدن تسمه تایم می شود استفاده از دوره های بالای موتور، مخصوصاً دورهای بیشتر از 4000 دور در دقیقه است که باعث استهلاک سریع قطعات می شود تسمه تایم می تواند بر اثر فشار زیاد زودتر از موعد خراب شود.

در همان لحظه اول پارگی تسمه، سوپاپ ها کج شده و پیستون و سر سیلندر آسیب جدی می بینند. به همین دلیل است که در خودروهای زیادی به جای تسمه از زنجیر استفاده می شود. گرچه زنجیر در مقابل پارگی مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد اما تولید صدای زیاد، استهلاک بسیار بیشتر و وزن بالا ، باعث شده که تسمه در بسیاری از موارد جای زنجیر فلزی را بگیرد.

فیلتر روغن داستر

در زمان سرویس دوره ای داستر فیلتر روغن مورد بررسی قرار می گیرد. فیلتر روغن با توجه به توصیه سازنده با هر بار تعویض روغن یا یکبار در میان ، باید تعویض شود . این کار ضمن کاهش مصرف سوخت ، باعث افزایش شتاب و عمر موتور خودروی شما می شود.

فیلتر هوا داستر

از اثرات فیلتراسیون بد هوا می توان به نارسایی در سیستم سوخت رسانی ، تخریب رینگ های پیستون ، کاهش شتاب ، افزایش مصرف سوخت و آلایندگی اشاره کرد . بنابراین تعویض به موقع فیلتر هوا برای افزایش کارایی و بازده موتور ضروری است.

روغن گیربگس داستر

از جمله روان کننده های مهم در خودرو روغن گیربکس است که با توجه به نوع گیربکس ( دستی یا اتوماتیک ) این مهم است که بر اساس جدول زمان بندی سرویس دوره ای داستر میزان سطح روعن گیربکس و کیفیت کارایی آن بررسی و در صورت لزوم تعویض شود. زمان تعویض روغن گیربگس اتوماتیک و دستی در هر خودرو متفاوت است و بستگی به دفترچه راهنما خودرو دارد بهتر است در هر 60000 کیلومتر تعویض شود.

سرویس دوره ای داستر در تهران

سرویس دوره ای داستر در تهران

توجه: سرویس دوره ای روغن گیربگس داستر باعث روانی کارکرد گیربکس، افزایش طول عمر قطعات و چرخ دنده ها، کاهش حرارت گیربکس در حین کارکرد می شود . ضعیف شدن روغن گیربکس موجب تعویض سخت تر دنده ها و در نتیجه خودرگی آنها می شود که نهایتا منجر به وارد شدن براده های آهن به سیستم گیربگس و در نتیجه خراب شدن آن شود. با توجه به اینکه تعمیرات سیستم گیربگس بسیار پر هزینه است بهتر است به روغن گیربگس اهمیت ویژه ای داده شود تا از ایجاد هر گونه آسیب احتمالی جلوگیری شود.

روغن هیدرولیک فرمان داستر

این روغن علاوه بر روانکاری قطعات داخلی سیستم هیدرولیک فرمان، باعث انتقال قدرت از سیستم فرمان به چرخ های جلو خودرو می شود. که به طور در خودروهای رنو نیازی به تعویض آن نیست .

شمع داستر

سرویس و نگهداری شمع ها که وظیفه مشتعل کردن مخلوط سوخت و هوا را در موتور به عهده دارند ، بسیار مهم است .نوک شمع ها باید سفید رنگ باشد و اثری از دوده ، چربی و رنگ زدگی در آن ها مشاهده نشود . جرقه نامنظم ، استارت نامناسب ، شتاب کم ، احتراق ناقص ، لرزش در دور آرام موتور و دود آبی رنگ اگزوز می تواند نشانه معیوب بودن شمع های خودرو باشد . شمع ها را باید با نظر و توصیه سازنده تعویض کرد.

مایع خنک کننده (ضد یخ)

همانطوری که میدانید ضد یخ در زمستان از یخ زدگی و در تابستان از داغ شدن بیش از حد موتور جلوگیری می کند. از آنجا که خواص این مایع با گذشت زمان تغییر می کند ، توصیه می شود حداکثر دوسال یکبار آن را تعویض کنید.

لنت

عملکرد نامطلوب ترمزها یا روشن شدن چراغ اخطار آمپر می تواند نشان دهنده زمان تعویض کفشک ترمز در ترمزهای کاسه ای و لنت در ترمز های دیسکی باشد اگر ضخامت کفشک یا لنت کمتر از 5/1 میلیمتر بوده یا سطحش روغنی شده باشد ، آن را تعویض کنید بعد از تعویض لنت ها بهتر است مدار ترمز هواگیری شود چون در غیر این صورت ممکن است پدال ترمز سفت تر یا نرم تر از حد معول عمل کند که امری خطرناک می باشد . به یاد داشته باشید اگر لنت ها استاندارد نباشند ، احتمال آسیب رسیدن به دیسک یا کاسه ترمز نیز وجود دارد.

روغن ترمز

شاید اصلی ترین و مهمترین بخش از سرویس های دوره ای داستر بررسی روغن ترمز است. روغن ترمز به طور طبیعی رطوبت را جذب کرده و معمولاً بعد از دو سال حدود 3 درصد آب جذب می کند. در ترمزهای شدید این آب بخار می شود و قدرت ترمزگیری کاهش می یابد. بنابراین هر دو سال یک بار یا پس از طی کردن 60 هزار کیلومتر باید مخزن آن تخلیه و روغن جدید در آن ریخته شود.

باتری

باتری وظیفه تامین برق خودرو یعنی استارت زدن و روشن کردن خودرو را بر عهده دارد. تخلیه سنگین باتری در مواقعی که تجهیزات الکتریکی هنگام خاموش بودن خودرو مورد استفاده قرار می گیرند ، باعث فرسودگی تدریجی و خالی شدن شارژ باتری می شود باتری در زمان فعالیت دینام باید استراحت کند و شارژ شود! هم چنین مشکل شارژ دینام (شارژ کم یا بیش از حد) ،به باتری آسیب جدی می رساند و لازم است در سرویس های ادواری وضعیت باتری با دستگاه مگاترونیک کنترل شود و در زمان تعویض باتری نیز به آمپر و CCA باتری توجه ویژه گردد.

سرویس دوره ای داستر در تهران

سرویس دوره ای داستر در تهران

چرخ و لاستیک

میزان فشار باد داخل تایر تأثیر مستقیمی در میزان سایش آن دارد . برای مثال در اثر کاهش فشار و کم باد شدن تایر ، شاهد سایش بیش تر قسمت های بیرونی تایر که با زمین در تماسند ، در مقایسه با قسمت های داخلی خواهیم بود. افزایش مصرف سوخت و افزایش گرمای تولید شده در تایرها از دیگر عواقب کم بودن فشار تایرهاست.

از طرف دیگر باد زیاد لاستیک ها هم باعث کمتر شدن تعادل خودرو، کم شدن کیفیت سواری خودرو و … می شود. در نتیجه همواره فشار درون تایر ها را (طبق آنچه بر خودروتان درج شده) تنظیم کنید و  به تاریخ انقضا لاستیک ها که معمولا چهار سال از تاریخ تولید می باشد و بر روی لاستیک درج شده است ( دو رقم اول از سمت چپ نشان دهنده سال تولید و دورقم بعد هفته تولید می باشد)  در سرویس های ادواری توجه ویژه نمود .

بالانس چرخ ها

لرزش خودرو  یکی از مشکلاتی است که به علت وضعیت ناهموار جاده ها و خیابان های کشورمان گریبان گیر خودروهای حاضر در ایران می شود. مهم ترین علت های لرزش خودرو عبارتند از: لرزش های ممتد و بلند مدت خودرو باعث آسیب به آن می شود، زمانی که خودرو دچار لرزش شود بخشی از نیروی تولید شده توسط موتور از بین می رود. بالانس کردن تایرها به منظور رفع ناهماهنگی موضعی لاستیک ها و رینگ ها است. با سرویس دوره ای داستر در ایران رنو چرخ ها را هم بالانس کنید.

رینگ خودروها در صورت داشتن تابیدگی با عبور از هر ناهمواری میزان آن افزایش خواهد یافت. نامتوازن بودن تایر می تواند در سرعت های مختلف دیده شود . عدم بالانس بودن تایر ها باعث لاستیک سایی می شود. بالانس چرخ ها به دو صورت انجام می شود درمرحله اول چرخ ها کاملا جدا شده و به صورت مجزا بالانس می شوند که در این حالت سایر ایرادات سیستم تعلیق خودرو مشخص خواهد شد.

مرحله دوم زمانی که چرخ ها جدا نمی شوند و به صورت درجا بالانس می شوند. زمانی که تایر های جلو ایراد داشته باشند، لرزش در سرعت های بین 80 تا 90 کیلومتر بر ساعت خودش را نشان می دهد و عدم توازن چرخ های عقب نیز باعث لرزش در سرعت های 120 تا 140 کیلومتر بر ساعت می شود.

خدمات سرویس دوره ای داستر

اگر در رابطه با تعمیر برق رنو خود پرسشی دارید می توانید از طریق اینستاگرام با ما در ارتباط باشید. مهندسین ما در کمترین زمان ممکن با شما در ارتباط خواهند بود.

البته برای اعلام هزینه دقیق نیاز است تا به صورت حضوری خودرو خود را به مجموعه ما که آدرس آن در پایین همین صفحه برای شما نوشته شده است بیاورید.

زمانی که شما به تعمیرگاه ما مراجعه میکنید ما به صورت دقیق و کامل بررسی میکنیم و با توجه به قطعات لازم و تعمیراتی که نیاز است تا انجام بشود ، هزینه را به شما اطلاع میدهیم و در صورت تمایل شما ، شروع به کار میکنیم.

ما علاوه بر تعمیر برق رنو ، خدمات سرویس دوره ای داستر شامل تعویض روغن و فیلتر ها ، تعویض لنت های ترمز ، عیب یابی سیستم تعلیق و جلوبندی ، تنظیم موتور و … را نیز ارائه میدهیم.

کم شدن قدرت و شتاب خودرو ، زیاد شدن غیر طبیعی مصرف بنزین ، صداهای غیر طبیعی و … از جمله نشانه های خرابی این بخش مهم از خودرو شما می تواند باشد.

اگر تعمیر خودور را به تاخیر بیندازید و با همین وضعیت به استفاده از خودرو ادامه دهید ، این کار باعث خراب شدن قطعات بیشتر و در نتیجه هزینه بیشتر برای شما می شود.

بنابراین پیشنهاد میکنیم در اولین زمان ممکن برای عیب یابی و درست کردن این بخش مهم به تعمیرگاه تخصصی رنو ما مراجعه نمایید.

شما عزیزان می‌توانید برای تعمیر و نگهداری خودروی رنوی خود همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 9 صبح تا 7 بعدازظهر به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو واقع در تهرانپارس بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی پلاک 10 به مدیریت مهندس قدردان مراجعه کنید.

شماره تماس:

0912889650-مهندس قدردان

021-77785115

021-77785114

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین

2 دیدگاه در “سرویس دوره ای داستر در تهران فوری و تضمینی

  1. محمد علی گفت:

    خسته نباشین. برای سرویس داستر باید نوبت قبلی بگیرم؟

    1. admin گفت:

      سلام دوست عزیز بله با شماره 09128896509 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *