دسته‌بندی نشده

علت بالا رفتن آمپر آب کپچر

علت بالا رفتن آمپر آب کپچر
دریافت نوبت
علت بالا رفتن آمپر آب کپچر

آنچه خواهید خواند

این که علت بالا رفتن آمپر آب کپچر چه عامل یا عواملی می تواند باشد، ممکن است که برای شمایی هم که صاحب این خودروی فرانسوی هستید، تاکنون سوال شده باشد. یکی از مهم ترین موضوعات در هر خودرویی که از سوخت های فسیلی همچون بنزین استفاده می کند، سیستم خنک کننده می باشد. سیستم خنک کننده ای که در خودرو ها 90 درصد کارش بر دوش آب است. به همین خاطر باید و باید حواستان به مطالبی مثل میزان آب در رادیاتور و آمپر آب که دمای آب در رادیاتور و موتور را نشان می دهد باشد. برای این که بیشتر در مورد آمپر آب و علل خرابی آن بدانید، حتما در ادامه بحث هم صفحه را ترک نکنید.

علت بالا رفتن آمپر آب کپچر

آمپر آب یا گیج دمای آب، یک نمایشگر الکترونیکی است که دمای مایع خنک‌کننده موتور را به راننده نشان می‌دهد. این گیج با استفاده از یک سنسور دما که در تماس با مایع خنک‌کننده قرار دارد، مقدار ولتاژ را اندازه‌گیری می‌کند و آن را به صورت دما نمایش می‌دهد. کار آمپر آب این است که راننده را از وضعیت حرارتی موتور آگاه کند و در صورت بالا رفتن دما بیش از حد مجاز، هشدار دهد. دمای مناسب موتور بستگی به نوع خودرو و شرایط محیطی دارد، اما معمولاً بین ۸۰ تا ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد است. اگر که می خواهید علت بالا رفتن آمپر آب کپچر را بدانید یا برای تعمیر آمپر کپچر تان اقدام کنید، توصیه می شود سری هم به تعمیرگاه تخصصی رنو کپچر شرق یا همان تعمیرگاه ایران رنو بزنید.

اما بالا رفتن آمپر آب کپچر می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برخی از موارد علت بالا رفتن آمپر آب کپچر را در زیر می بینیم. با تعمیرگاه تخصصی کپچر همراه باشید.

خرابی پمپ آب: پمپ آب مسئول گردش مایع خنک‌کننده در سیستم است. اگر پمپ آب خراب یا ضعیف باشد، مایع خنک‌کننده نمی‌تواند به رادیاتور و موتور برسد و در نتیجه دمای موتور افزایش می‌یابد.

قفل شدن ترموستات: ترموستات یک قطعه است که با توجه به دمای موتور، باز یا بسته می‌شود و جریان مایع خنک‌کننده را کنترل می‌کند. اگر ترموستات قفل شده و باز نشود، مایع خنک‌کننده نمی‌تواند به رادیاتور برسد و موتور داغ می‌شود.

علت بالا رفتن آمپر آب کپچر

علت بالا رفتن آمپر آب کپچر

مسدود شدن مجاری رادیاتور: اگر مجاری عبور مایع خنک‌کننده در رادیاتور مسدود یا کثیف باشند، مانع گردش صحیح مایع خنک‌کننده شده و باعث کاهش بازدهی رادیاتور می‌شوند. این مسئله می‌تواند به دلیل وجود رسوب، گرد و خاک، روغن یا حشرات مرده روی رادیاتور اتفاق بیفتد.

کم بودن مایع خنک‌کننده: اگر مقدار مایع خنک‌کننده در رادیاتور کم باشد، نمی‌تواند گرمای موتور را به خوبی منتقل کند. این کمبود می‌تواند به دلیل نشتی، تبخیر یا عدم تعویض به موقع مایع خنک‌کننده رخ دهد.

خرابی فن رادیاتور: فن رادیاتور با چرخش خود باعث خنک شدن فضای کلی رادیاتور و موتور می‌شود. اگر فن رادیاتور خراب یا ضعیف باشد، نمی‌تواند گرمای رادیاتور را به محیط منتقل کند و در نتیجه دمای موتور بالا می‌رود.

علت بالا و پایین شدن آمپر آب کپچر

علت بالا و پایین شدن آمپر آب کپچر، ممکن است از چندین عامل تاثیر گرفته باشند. برخی از این عوامل را که برخی از آنها با علت بالا رفتن آمپر آب کپچر مشترک هستند را در پایین میبینیم.

خرابی ترموستات.

خرابی رادیاتور.

اطلاعات بیشتر: همه چیز درباره گیربکس کپچر

علت بالا رفتن امپر کپچر در سرما

علت بالا رفتن آمپر کپچر در سرما، هم مثل علت بالا رفتن آمپر آب کپچر موارد مختلفی می تواند باشد. یکسری از مهم ترین دلایل این موضوع در پایین آمده اند.

خرابی سنسور دما.

کثیف بودن رادیاتور.

علائم خرابی آمپر کپچر

علائم خرابی آمپر کپچر که ممکن است علت بالا رفتن آمپر آب کپچر باشند، می‌تواند شامل استارت نخوردن یا دیر استارت خوردن خودرو، روشن نشدن چراغ و عدم وجود برق پشت آمپر، روشن نشدن چراغ پشت کیلومتر و استارت نخوردن خودرو کپچر در هوای سرد باشد.

بالا رفتن امپر کپچر بعد از خاموش شدن کپچر

بالا رفتن آمپر کپچر بعد از خاموش شدن کپچر می تواند از موضوعات مختلفی مثل موارد علت بالا رفتن آمپر آب کپچر نشات بگیرد. اما به طور کلی مهم ترین دلیل این بحث یک مورد می تواند باشد که در زیر آمده است.

علت بالا رفتن آمپر آب کپچر

علت بالا رفتن آمپر آب کپچر

خرابی سیستم الکتریکی: اگر سیستم الکتریکی خودرو دچار اختلال شود، ممکن است باعث شود که بعد از خاموش شدن کپچر، برق به بعضی قطعات مانند فن رادیاتور، کولر، رادیو و … ادامه داشته باشد.

علت بالا رفتن آمپر آب کپچر در سرعت بالا

در رابطه با علت بالا رفتن آمپر آب کپچر در سرعت بالا باید گفت که، معمولا دلیل اصلی این مشکل، خرابی یا ضعف سیستم خنک‌کننده و رادیاتور ماشین است. زیرا در سرعت‌های بالا، موتور با سرعت بیشتری در حال کار کردن است و طبیعتا گرمای بیشتری تولید می‌کند. اگر سیستم خنک‌کننده به خوبی کار نکند، موتور ماشین خنک نشده و داغ می‌شود. این داغی در نهایت به آمپر می‌رسد و باعث بالا رفتن آمپر آب می‌شود.

اطلاعات بیشتر: علائم خرابی جلوبندی کپچر

نحوه تعویض آمپر آب کپچر

نحوه تعویض آمپر آب کپچر هم برای وقتی که با علت بالا رفتن آمپر آب کپچر روبرو شدید، به شرح زیر است.

ابتدا خودرو را خاموش کرده و از اتصال باتری خودرو قطع کنید.

سپس کاپوت خودرو را باز کرده و آمپر آب کپچر را از جای خود جدا کنید.

بعد از آن، سیم‌های متصل به آمپر آب کپچر را از آن جدا کرده و آمپر آب کپچر را از خودرو بردارید.

سپس آمپر آب کپچر جدید را در جای خود قرار دهید و سیم‌های مربوطه را به آن متصل کنید.

در آخر، کاپوت خودرو را بسته و اتصال باتری خودرو را برقرار کنید.

هزینه تعویض آمپر آب کپچر

هزینه تعویض آمپر آب کپچر که پرداخت آن در زمان دیدن علت بالا رفتن آمپر آب کپچر ضروری است، بستگی به نوع و برند آمپر آبی دارد که می‌خواهید استفاده کنید. آمپر آب اصلی رنو کپچر در بازار عرضه می‌شود هزینه نصب و تنظیم آمپر آب نیز بستگی به تعمیرگاهی دارد که مراجعه می‌کنید. برای کسب اطلاعات در مورد هزینه تعویض آمپر آب کپچر با شماره 09128896509 تماس بگیرید.

اطلاعات بیشتر: دلیل روشن شدن چراغ آچار کپچر

تعمیرگاه تخصصی رنو کپچر شرق

تعمیرگاه تخصصی رنو کپچذ شرق یکی از مراکزی است که می‌توانید برای تعمیر و سرویس خودروی کپچر خود و فهمیدن علت بالا رفتن آمپر آب کپچر به طور دقیق به آن مراجعه کنید. تعمیرگاه تخصصی رنو کپچر شرق یا همان تعمیرگاه ایران رنو دارای مکانیک‌های ماهر و مجهز به دستگاه‌های دیاگ و تعمیرات تخصصی است. آدرس تعمیرگاه تخصصی ایران رنو به شرح زیر است:

تهران، تهرانپارس، بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی، پلاک ۱۰.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *