مقالات

علائم خرابی جلوبندی کپچر چیست؟

علائم خرابی جلوبندی کپچر
علائم خرابی جلوبندی کپچر

آنچه خواهید خواند

این که علائم خرابی جلوبندی کپچر را بدانید و با آن ها آشنایی داشته باشید مزایای مختلفی را برای شما خواهد داشت. قسمت های مختلف خودرو هر کدام به جهت خاصی بر روی خودرو قرار داده شده اند و هر کدام کاری خاص را برای خودرو انجام می دهند. یکی از مهم ترین این قسمت های خودرو هم، جلوبندی خودرو می باشد که نقشی اساسی را بر عهده دارد. به همین خاطر است که باید حواستان به علائم خرابی جلوبندی کپچر باشید و مراقب باشید تا زمانی که آن ها را مشاهده کردید، سریعا برای تعمیر جلوبندی کپچر به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید. برای این که بیشتر در مورد جلوبندی و علائم خرابی آن بدانید، در ادامه هم همراه بمانید.

تعمیر جلوبندی کپچر

قبل از صحبت درباره علائم خرابی جلوبندی کپچر بدانید که جلوبندی کپچر، بخشی از سیستم تعلیق خودرو است که مسئول اتصال چرخ‌ها به بدنه خودرو و کنترل حرکت آن‌ها است. جلوبندی کپچر، شامل قطعات مختلفی است هر یک از این قطعات، نقش مهمی در عملکرد جلوبندی دارند و باید به صورت دوره‌ای بررسی، و تعمیر جلوبندی کپچردر یک تعمیرگاه رنو کپچر غرب تهران معتبری همچون ایران رنو، بر روی آن ها انجام شود.

سیستم فرمان: قسمتی از جلوبندی که به فرمان خودرو متصل است و باعث هدایت چرخ‌های جلو می‌شود.

سیستم تعلیق در جلو: قسمتی از جلوبندی که با کمک فنر و کمک فنر، ضربات و ارتعاشات را از چرخ‌ها به بدنه خودرو منتقل می‌کند و راحتی سرنشینان را افزایش می‌دهد.

اکسل: قسمتی از جلوبندی که چرخ‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند و باعث انتقال نیروی موتور به چرخ‌ها می‌شود.

سیبک: قسمتی از جلوبندی که به جعبه فرمان متصل است و باعث انتقال حرکت فرمان به چرخ‌ها می‌شود. میل تعادل و میل

علائم خرابی جلوبندی کپچر

علائم خرابی جلوبندی کپچر

موجگیر: قسمت‌هایی از جلوبندی که به کمک فنر و کمک فنر، تعادل خودرو را در حالت‌های مختلف حفظ می‌کنند و از تکان خوردن خودرو جلوگیری می‌کنند.

بلبرینگ و توپی چرخ‌ها: قسمت‌هایی از جلوبندی که به کمک توپ‌های فلزی، چرخش راحت و صاف چرخ‌ها را فراهم می‌کنند و از سایش و اصطکاک آن‌ها کاهش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: تعمیر گیربکس اتوماتیک کپچر

سیستم چرخ‌ها: قسمتی از جلوبندی که شامل تایر، رینگ، لاستیک و پیچ‌های چرخ است و باعث اتصال چرخ‌ها به اکسل می‌شود.

علائم خرابی جلوبندی کپچر

در قسمت پایینی با هم یکسری از علائم خرابی جلوبندی کپچر را با هم می بینیم.

سواری خشک و سفت: یکی از علائم خرابی کپچر سواری خشک و سفت می باشد. در صورتی که با گذشت زمان راحتی رانندگی کردن شما کم شده است و احساس میکنید که ماشین سفت و خشک سواری میدهد، به این معنی است که جلوبندی ماشین و سیستم تعلق آن فرسوده شده است و نیاز به بازبینی و تعمیر و تعویض دارد. در این حالت در عین حالی که در خودرو نشسته ‌اید، تمام پستی و بلندی های جاده را احساس می‌کنید.

خرابی دستگاه تعلیق: یکی از کارهایی که می تواند خراب بودن جلوبندی ماشين را نشان دهد و از علائم خرابی جلوبندی کپچر می باشد، این است که به هنگام پارک بودن خودرو، دستان خود را بر روی یک قسمت کاپوت قرار دهید و آن را فشار دهید، و سپس دستان خود را بردارید، اگر در این هنگام بالا و پایین رفتن خودرو بیش از دو یا سه بار باشد، به احتمال زیاد کپچر دچار خرابی اجزای جلوبندی است و نیاز به بررسی و احیانا تعمیر و تعویض قطعات دارد، که شما می توانید برای انجام آن به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو مراجعه نمایید.

روغن زدگی اجزا و قطعات سیستم تعلیق: روغن زدگی و روغنی بودن قطعاتی مانند کمک فنر را می توان از دیگر علائم خرابی جلوبندی کپچر برشمرد. بر این اساس، چنانچه پس از وارسی و بررسی قسمت های زیرین ماشین، با ظاهر روغنی و چرب فنر و کمک فنر مواجه شدید، به احتمال بسیاری قوی، سیستم جلوبندی خودرو دچار نقص و ایراد فنی شده است. بنابراین، در اسرع وقت بایستی با مراجعه به یک تعمیرگاه معتبر مثل ایران رنو، برای تعمیر جلوبندی کپچر اقدام نمود و درصدد رفع ایراد و مشکل به وجود آمده برآمد.

ایجاد صداهای نامتعارف در هنگام عبور از موانع و دست اندازها که می تواند به دلیل خرابی در کمک فنرها و میل تعادل و در کل از علائم خرابی جلوبندی کپچر باشد.

بیشتر بخوانید: علل خرابی گیربکس کپچر

شنیده شدن صدای سوت مانند از چرخ ها به خصوص در هنگام دور زدن که يكي از علائم خرابی جلوبندی کپچر می باشد، معمولا در اثر خرابی در بلبرینگ چرخ ها اتفاق می افتد.

 کشیده شدن فرمان به یک سمت که در هنگام رها کردن فرمان برای چند ثانیه در مسیر مستقیم به وجود می آید از علائم خرابی جلوبندی ماشین است.

 گیج زدن خودرو و منحرف شدن آن به طرفین نیز یکی دیگر از نشانه های علائم خرابی جلوبندی کپچر است.

لرزش فرمان در سرعت های خاص که می تواند به دلیل بالانس نبودن چرخ ها یا وجود مشکل در سیبک ها نیز اتفاق بیفتد.

علائم خرابی جلوبندی کپچر

علائم خرابی جلوبندی کپچر

زمان تعمیر جلوبندی کپچر

زمان تعمیر جلوبندی کپچر مهم تر از همه بستگی به نوع خرابی، قطعات مورد نیاز، تعمیرگاه انتخابی و تعداد خودرو های در انتظار دارد. به طور کلی، زمان تعمیر جلوبندی را نمی توان حدس زد زیرا علاوه بر اینکه، این بحث به علائم خرابی جلوبندی کپچر  بستگی دارد، برای مثال یک قطعه ممکن است تا اخر نیاز نباشد تعویض یا تعمیر شود مگر این که خراب شود و یک قطعه دیگر از همان جلوبندی ممکن است که لازم باشد در کیلومتر های مشخصی و پس از بر فرض کارکرد خودرو در هر 80 هزار کیلومتر عوض شود. به طور کلی برای تعمیر جلوبندی رنو کپچر، باید ابتدا خودرو را به یک تعمیرگاه تخصصی رنو ببرید و از عیب ‌یابی کامپیوتری استفاده کنید.

هزینه تعمیر جلوبندی کپچر

هزینه تعمیر جلوبندی کپچر عبارتند از هزینه خرید قعطات جدید و هزینه نصب آن. از انجایی که این قیمت ‌ها ممکن است بسته به نوع و برند قطعات مختلف جلوبندی، محل خرید و نصب، علائم خرابی جلوبندی کپچر، و شرایط بازار متفاوت باشند، بهتر است که برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد قیمت قطعات جلوبندی رنو کپچر و هزینه خرید آن ها و  اجرت تعویضشان با شماره 09128896509 تماس بگیرید.

تعمیرگاه رنو کپچر غرب تهران

تا به امروز انواع خودرو‌های رنو همچون کپچر وارد بازار ایران شده است که به علت کیفیت خوب این ماشین ها فروش آنها نیز زیاد بوده است. به خاطر میزان نیاز خریداران این خودرو ها مانند کپچر به یک تعمیرگاه رنو کپچر غرب تهران خوب و حرفه ای مجموعه تعمیرگاه تخصصی ایران رنو چند سالی است که شروع به فعالیت کرده است و با در دست داشتن یک تیم مجرب و با تمام امکانات روز جهان، آماده است به صورت تخصصی خودرو های رنو را تعمیر کند. برای مشاهده خدمات و راه های تماس با متخصصین تعمیرگاه ایران رنو، و اطلاع از علائم خرابی جلوبندی کپچر به سایت تعمیرگاه تخصصی ایران رنو مراجعه فرمایید

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *