دسته‌بندی نشده

علت بالا رفتن آمپر آب ال 90

علت بالا رفتن آمپر آب ال 90
دریافت نوبت
علت بالا رفتن آمپر آب ال 90

آنچه خواهید خواند

اگر که خدای ناکرده شاهد بالا رفتن بی دلیل آمپر خودرویتان باشید، ممکن است این سوال در ذهن تان شکل بگیرد که علت بالا رفتن آمپر آب ال 90 چیست؟. یکی از مهم ترین موضوعات در خودرو های امروزی و به خصوص خودرو هایی که با سوخت هایی همچون، گاز، گازوئیل و یا بنزین کار می کنند، این است که دمای موتور باید در حد درستی باشد و خیلی بالا نباشد، زیرا دمای بالای آب می تواند اثرات و مشکلات جبران ناپذیری را برای خودروی شما به وجود بیاورد. برای این که بیشتر در مورد آمپر آب خودرو، دلایل خرابی آمپر آّ و مسائلی این چنینی بیشتر بدانید، در ادامه هم صفحه را ترک نکنید. با تعمیرگاه ال 90 همراه باشید.

علت بالا رفتن آمپر آب ال 90

آمپر آب ال 90  یک نشانگر است که دمای آب موتور خودرو را نشان می‌دهد. آمپر آب ال 90 در صفحه داشبورد خودرو قرار دارد و با یک علامت ترمومتر شکل است. آمپر آب ال 90 باید در حالت عادی در میانه باشد و نشان دهد که دمای آب موتور در حد مطلوب است. اگر آمپر آب ال 90 به سمت چپ یا راست حرکت کند، نشان دهنده این است که دمای آب موتور خیلی پایین یا خیلی بالا است و ممکن است مشکلی در سیستم خنک‌کننده خودرو وجود داشته باشد.

اما علت بالا رفتن آمپر آب ال 90 ممکن است به چندین عامل بستگی داشته باشد. برای رفع مشکل بالا رفتن آمپر آب ال 90 باید علت آن را شناسایی کرده و قطعه خراب را تعمیر یا تعویض کرد. برای این کار بهتر است به یک نمایندگی رنو ال 90 تهران همچون ایران رنو مراجعه کنید و از قطعات اصلی استفاده کنید.  برخی از علل بالا رفتن آمپر یا علت نوسان آمپر ال 90 را در زیر با هم می بینیم.

اولین مورد از علت بالا رفتن آمپر آب ال 90  این است که خرابی ترموستات موتور که باعث می‌شود آب گرم به رادیاتور نرسد.

علت بالا رفتن آمپر آب ال 90

علت بالا رفتن آمپر آب ال 90

کثیفی یا گرفتگی رادیاتور که باعث می‌شود آب گرم در آن جریان نداشته باشد.

خرابی فن رادیاتور که باعث می‌شود هوای گرم را از رادیاتور دور کند.

خرابی واتر پمپ که باعث می‌شود آب گرم را به رادیاتور انتقال ندهد.

کثیفی بدنه موتور که باعث می‌شود حرارت موتور به خارج منتقل نشود.

عدم تنظیم موتور که باعث می‌شود موتور در دور بالا فشار زیادی را تحمل کند.

مسدود شدن خروجی اگزوز که باعث می‌شود فشار زیادی به موتور وارد شود.

سوختن واشر سر سیلندر که باعث می‌شود آب موتور با گازهای احتراقی مخلوط شود.

اطلاعات بیشتر: علائم خرابی استپر موتور ال 90

آخرین مورد از موارد علت بالا رفتن آمپر آب ال 90 هم این است که علت بالا رفتن آمپر آب ال 90 نوسان برقی که باعث می‌شود نشانگر آمپر آب ال 90 نادرست کار کند.

علائم خرابی سنسور دمای آب ال 90

سنسور دمای آب یا حسگر دمای مایع خنک‌کننده موتور، قطعه‌ای است که دمای آب را اندازه‌گیری و به واحد کنترل موتور (ECU) اطلاع می‌دهد. این سنسور برای تنظیم جرقه، زمان پاشش انژکتور، روشن شدن فن و نمایش دمای آب در آمپر مهم است. اگر این سنسور خراب شود و علت بالا رفتن آمپر آب ال 90 خود را نشان دهد، علائم زیر را ممکن است مشاهده کنید.

  • دمای آب در آمپر نشان داده نشود یا نادرست باشد.
  • دود کردن خودرو در زمانی که موتور خنک یا گرم است.
  • بد روشن شدن خودرو در هوای سرد.
  • داغ کردن خودرو و دیر روشن شدن فن.
  • یکسره کار کردن فن رادیاتور.
  • بیشتر شدن میزان مصرف سوخت.
  • روشن شدن چراغ چک موتور یا چراغ اخطار پیشرانه.

علت جوش آوردن ال 90

علت جوش آوردن ال 90 که می تواند نتیجه علت بالا رفتن آمپر آب ال 90 باش، یعنی افزایش دمای آب بیش از حد مجاز که موجب تبخیر و فوران آب می‌شود. این اتفاق می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد مانند، پاره شدن یا شل بودن تسمه پروانه که باعث کاهش جریان آب می‌شود. کمی یا کیفیت نامناسب آب رادیاتور که باعث افزایش دما و ایجاد رسوب می‌شود. کثیف یا گرفته بودن رادیاتور یا شیارهای آن که باعث مانع شدن جریان آب می‌شود. خرابی ترموستات که باعث می‌شود آب به رادیاتور نرسد و در محفظه موتور بماند. خرابی فن رادیاتور یا یونیت کنترل آن که باعث می‌شود فن در دمای مورد نیاز روشن نشود. فشار زیاد بر روی موتور که باعث افزایش دما می‌شود. سوختن واشر سرسیلندر که باعث ورود هوا به سیستم خنک‌کننده می‌شود. خرابی سنسور دمای آب که باعث ارسال اطلاعات نادرست به ECU می‌شود.

اطلاعات بیشتر: علائم خرابی شمع ال 90

علائم خرابی سنسور دمای آب ال 90

علائم خرابی سنسور دمای آب ال 90

علت نوسان دمای آب ال 90

علت نوسان دمای آب ال 90 دقیقا به معنای علت بالا رفتن آمپر آب ال 90 نیست و یعنی اینکه نشانگر دمای آب موتور خودرو در صفحه داشبورد خودرو به صورت نامنظم یا ناپایدار حرکت می‌کند و دمای آب موتور را درست نشان نمی‌دهد. این ممکن است نشان دهنده این باشد که مشکلی در سیستم خنک‌کننده خودرو وجود دارد و باید بررسی و رفع شود.

خرابی فشنگی آب ال 90

فشنگی آب یا سنسور دمای آب، قطعه‌ای است که دمای آب را اندازه‌گیری و به آمپر و ECU اطلاع می‌دهد. این قطعه معمولا در کنار ترموستات قرار دارد و با مقاومت معکوس عمل می‌کند. یعنی با افزایش دما مقاومت آن کاهش پیدا می‌کند و با کاهش دما مقاومت آن افزایش می‌یابد. خرابی فشنگی آب ال 90 هم مثل علت بالا رفتن آمپر آب ال 90 می‌تواند به دلایلی رخ دهد مثل، سوختن فشنگی آب که باعث قطع شدن اتصالات و سیم‌ها می‌شود. ایجاد رسوب و زنگ‌زدگی بر روی حس‌گر که باعث کاهش دقت و عملکرد آن می‌شود. قطع سوکت و عدم برقراری برق که باعث از کار افتادن سنسور می‌شود. جابه‌جا شدن سوکت‌های فشنگی آب که باعث ارسال اطلاعات نادرست می‌شود و… .

اطلاعات بیشتر: علائم خرابی واتر پمپ ال 90

هزینه تعویض آمپر آب ال 90

هزینه تعویض آمپر آب ال 90 که پرداخت آن در زمان دیدن علت بالا رفتن آمپر آب ال 90 ضروری است، بستگی به نوع و برند آمپر آبی دارد که می‌خواهید استفاده کنید. آمپر آب اصلی رنو ال 90 در بازار عرضه می‌شود هزینه نصب و تنظیم آمپر آب نیز بستگی به تعمیرگاهی دارد که مراجعه می‌کنید. برای کسب اطلاعات در مورد هزینه تعویض آمپر آب ال 90 با شماره 09128896509 تماس بگیرید.

نمایندگی رنو ال 90 تهران

در نهایت اگر که به دنبال یک نمایندگی رنو ال 90 تهران معتبر و حرفه ای می گردید، توصیه می شود که سری به ایران رنو بزنید تا متخصصین ایران رنو اطلاعات کاملی در مورد علت بالا رفتن آمپر آب ال 90 به شما بدهند. تعمیرگاه تخصصی ایران رنو با داشتن تجهیزات پیشرفته و کارشناسان مجرب، خدمات مکانیکی، جلوبندی، دیاگ، سرویس دوره‌ای و تنظیم موتور را با کیفیت بالا و قیمت مناسب ارائه می‌دهد.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *