مقالات

دلیل روشن شدن چراغ آچار کپچر

دلیل روشن شدن چراغ آچار کپچر
دلیل روشن شدن چراغ آچار کپچر

آنچه خواهید خواند

دلیل روشن شدن چراغ آچار کپچر موضوعات مختلفی می تواند باشد. یکی از خودرو های شرکت رنو که پس از گشایش تحریم ها و بازگشت شرکت خودروسازی رنو به بازار ایران، عرضه شد، خودرویی نبود به جز خودروی رنو کپچر. رنو کپچر یکی از خودرو های باکیفیت شرکت خودروسازی رنو می باشد. اما کیفیت این خودرو موجب نخواهد شد که هیچگاه هیچ مشکلی برای آن به وجود نیاید و به همین خاطر اگر که صاحب کپچر هستید، توصیه میشود که با مطالبی مثل دلیل روشن شدن چراغ آچار کپچر، علت روشدن شدن چراغ چک رنو کپچر، خطا های رنو کپچر، نمایندگی کپچر در تهران و… در طول دلیل روشن شدن چراغ آچار کپچر، بحث آشنا شوید تا در صورت بروز مشکل روشدن شدن چراغ آچار، بدانید باید چه کنید.

 با تعمیرگاه تخصصی کپچر همراه ما باشید.

دلیل روشن شدن چراغ آچار کپچر

همانطور که می دانید، در ابتدا علائم هشدار رنو کپچر و به طور کلی چراغ های روی کیلومتر شمار خودرو شامل مجموعه ای از کنترل ها و ابزارهای ساده برای نشان دادن سرعت خودرو، فشار روغن و سطح سوخت بود. اما امروزه داشبوردهای مدرن در خودروهای جدید شامل تعداد زیادی از علائم، مثل هشدار روشن بودن سیستم کروز، سیستم ‌های کنترل آب و هوا (یخ‌ زدگی جاده) و سایر کنترل ‌ها به همراه اطلاعات آن ها می باشد. 

چراغ های هشدار مختلف با علائم خاص خود به راننده نشان می دهد که چه مشکلات احتمالی وجود دارد که که اگر به آن ها توجه نشود شاید با خطراتی همراه باشد و برای مثال با دیدن چراغ آچار، صاحب خودرو باید به دنبال دلیل روشن شدن چراغ آچار کپچر، و رفع آن باشد.

بیشتر بخوانید: تعویض روغن گیربکس کپچر

اما پیش از اشاره به دلیل روشن شدن چراغ آچار کپچر، باید به خودر چراغ آچار هم اشاره کرد. چراغ آچار یا چراغ سرویس، در پشت آمپر قرار دارد و چنانچه پس از باز کردن سوئیچ روشن گردد بیانگر آن است که زمان سرویس‌های دوره‌ای خودرو فرا رسیده است. اگر چراغ به درستی تنظیم شده باشد شما را از موعد سرویس‌های دوره‌ای خودرویتان آگاه می‌ کند و می توان گفت که دلیل روشن شدن چراغ آچار کپچر این موضوع می باشد. 

دلیل روشن شدن چراغ آچار کپچر

دلیل روشن شدن چراغ آچار کپچر

نحوه خاموش کردن چراغ آچار کپچر

اما بعد از انجام سرویس دوره‌ای چگونه باید آن را خاموش و یا به اصطلاح ریست نمود تا در سرویس‌های دوره‌ای آتی نیز شما را با خبر نماید؟، برای اطلاع از این موضوع و فهمیدن موضوعاتی مثل علت روشن شدن چراغ چک رنو کپچر، توصیه میشود حتما به نمایندگی کپچر در تهران، یا همان تعمیرگاه تخصصی ایران رنو مراجعه نمایید.

علت روشن شدن چراغ چک رنو کپچر

روشن شدن این چراغ احتمال دارد به معنای یک مشکل پر هزینه، مانند خرابی کاتالیزور باشد یا ممکن است علت روشن شدن چراغ چک رنو کپچر مثل دلیل روشن شدن چراغ آچار کپچر، میتواند یک مشکل جزئی مانند شل بودن در باک بنزین باشد. چراغ چک موتور که به طور رسمی ‌تر چراغ نشان ‌دهنده عیب نامیده می ‌شود، علامتی از سوی ECU یا کامپیوتر خودرو است که نشان می دهد خطایی رخ داده است. 

یک تعمیرکار مجاز می ‌تواند با گرفتن مبلغی خطاهای رنو کپچر ایجاد ‌شده را تشخیص دهد، ولی راهی برای پیش بینی احتمالی خطای مذکور وجود دارد. چراغ چک خودرو بخشی از سیستم تشخیصی خودرو شما است که عملکردهای مانند سرعت موتور، مخلوط سوخت در محفظه و زمان احتراق و… را تنظیم و کنترل می کنند. یکسری از علل روشن شدن چراغ چک کپچر را در زیر با هم میبینیم.

بیشتر بخوانید: تعمیر توربوشارژر کپچر

  • خرابی سنسور اکسیژن.
  • ایراد در مبدل کاتالیستی.
  • مشکل در سنسور جریان هوا.

خطاهای رنو کپچر

این که بتوانیم خطاهای رنو کپچر را رفع کنیم، به جرات می توان گفت که به اندازه فهمیدن دلیل روشن شدن چراغ آچار کپچر، مورد اهمیت است. برای رفع خطاهای رنو کپچر تعمیرکار باید به کمک دیاگ تخصصی خودرو های رنو به برند رنو وارد شده و سپس گزینه ی کپچر را انتخاب کند و با کلیک بر روی گزینه ی جستجوی خودکار سیستم ها، دیاگ تخصصی رنو تمام یونیت ها را اسکن کرده و کدهای خطا را به شما و تعمیرکار نمایش می دهد.پس از پایان جستجو، در ادامه با استفاده از گزینه ی پاک کردن کدهای خطا، DTC ها پاک میشوند و دوباره اسکن کدها را تعمیرکار میزند تا خطاهای دائم را به شما نمایش دهد و برای رفع آن ها اقدام عملی نماید.

دلیل روشن شدن چراغ آچار کپچر

دلیل روشن شدن چراغ آچار کپچر

نمایندگی کپچر در تهران

مطالبی مثل دلیل روشن شدن چراغ آچار کپچر، علت روشدن شدن چراغ چک رنو کپچر، خطا های رنو کپچر، نمایندگی کپچر در تهران و… در طول مقاله لیل روشن شدن چراغ آچار کپچر، به شما عزیزان گفته شدند تا شما اطلاعات بیشتر و کامل تری در مورد خودروی رنو کپچرتان داشته باشید و در زمان وقوع مشکلاتی مثل روشدن شدن چراغ های پشت آمپر از جمله چراغ آچار، چراغ چک و… بدانید که باید چه کاری انجام دهید تا رفع شوند. به طور کلی اما به شما پیشنهاد می شود که برای انجام کارهای تخصصی بر روی کپچرتان همچون همین رفع ایراد چراغ آچار، حتما به یک تعمیرگاه کاربلد و حرفه ای مراجعه نمایید.

یکی دیگر از مهم ترین موضوعاتی که برای افراد صاحب خودرو های رنو، و به خصوص صاحبین خودروی رنو کپچر وجود دارد، بحث یافتن بهترين نمایندگی کپچر در تهران است که به اندازه مطالبی مثل دلیل روشن شدن چراغ آچار کپچر، علت روشدن شدن چراغ چک رنو کپچر، خطا های رنو کپچر، نمایندگی کپچر در تهران و… اهمیت دارد. به همین خاطر در صورتی که به دنبال یک تعمیرگاه کار درست و حرفه ای برای تعمیر خودرویتان میگردید، به شما توصیه می شود که به مهارت ها و تخصص ها، و خدماتی که در یک تعمیرگاه حرفه ای باید به شما ارائه گردد توجه نمایید.  

یکی از حرفه ای ترین تعمیرگاه های خودروهای ساخت رنو در تهران هم اما، جایی نیست به جز تعمیرگاه تخصصی رنوی ایران رنو که با داشتن کادری مجرب و حرفه ای، که هر کدام سابقه کار و تعمیر ال 90، و سایر خودرو های ساخت شرکت رنو را دارند، آماده می باشد که در صورت وقوع مشکل برای هر کدام از قسمت های ال 90 تان برای رفع آن به شما عزیزان کمک کند، و متخصصین آن مباحثی مثل دلیل روشن شدن چراغ آچار کپچر را به طور کامل و دقیق برایتان توضیح دهند.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *