مقالات

همه چیز درباره گیربکس کپچر

همه چیز درباره گیربکس کپچر
دریافت نوبت
نشانه های مصرف سوخت بالای داستر

آنچه خواهید خواند

دانستن همه چیز درباره گیربکس داستر، برای شما امتیازات مختلفی را برای شما خواهد داشت. گیربکس یکی از مهم ترین قسمت های خودرو است که نقشی بسیار اساسی و مهم در هر خودرویی دارد. همان طور که احتمالا مستحضر هستید، گیربکس در خودرو نقش هدایت سرعت خودرو و تنظیم و فعال کردن دنده ها را بر عهده دارد، و گیربکس است که سرعت خودرو را بالا می برد و باعث حرکت اولیه و متداول خودرو می شود. به همین خاطر است که باید حواستان حسابی به گیربکس خودرویتان باشد و ترجیجا همه چیز درباره گیربکس داستر را بدانید. برای این که بیشتر در مورد داستر اطلاعات کسب کنید، در ادامه هم صفحه را ترک نکنید.

همه چیز درباره گیربکس داستر

اما در اولین مرحله از بحث همه چیز درباره گیربکس داستر، بیاید تا کمی با خود گیربکس این خودرو آشنا شویم. گیربکس داستر یک قطعه مکانیکی است که نیروی تولید شده توسط موتور را به چرخ‌ها منتقل می‌کند و امکان تغییر سرعت و گشتاور را فراهم می‌کند. گیربکس داستر دارای دو نوع دستی و اتوماتیک است.

در نوع دستی راننده باید با فشردن پدال کلاچ و تعویض دنده، سرعت خودرو را کنترل کند و در نوع اتوماتیک این کار به صورت خودکار توسط یک پردازنده الکترونیکی انجام می‌شود. اگر که احساس می کنید گیربکس داستر تان به مشکل خورده است، به شما توصیه می شود که برای دانستن همه چیز درباره گیربکس داستر و برای تعمیر گیربکس داستر در نمایندگی رنو داستر در شرق تهران یا دستی، یا همان تعمیرگاه ایران رنو اقدام نمایید. یکسری از اجزای گیربکس را در زیر باهم مشاهده می کینم.

مبدل گشتاور: یک قطعه شبیه به یک فن است که جایگزین کلاچ می‌شود و ارتباط میان موتور و گیربکس را قطع و وصل می‌کند.

چرخ دنده‌ها: قطعاتی هستند که با چرخیدن روی یکدیگر، نسبت سرعت و گشتاور را تغییر می‌دهند و سطح مختلفی از قدرت را به چرخ‌ها انتقال می‌دهند.

شافت‌ها: میله‌هایی هستند که چرخ دنده‌ها روی آن‌ها نصب شده‌اند و نیروی چرخشی را از یک قسمت به قسمت دیگر منتقل می‌کنند.

سیستم کنترل: قسمتی است که مسئول تعیین دنده مناسب برای شرایط رانندگی است و از قطعات الکترونیکی، هیدرولیکی و مکانیکی تشکیل شده است.

همه چیز درباره گیربکس داستر

همه چیز درباره گیربکس داستر

مشکل گیربکس رنو داستر

همان طور که به آن اشاره شد به طور کلی، گیربکس رنو داستر دو نوع است، دستی و اتوماتیک. گیربکس دستی دو نسخه 5 و 6 سرعته دارد و گیربکس اتوماتیک 4 سرعته است. هر دو نوع گیربکس ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند که علت آن‌ها می‌تواند از عوامل مختلفی باشد. در ادامه بحث همه چیز درباره گیربکس داستر به برخی از موارد مشکل گیربکس رنو داستر اشاره می‌ شود.

تعویض نکردن به موقع روغن گیربکس: یکی از مهم‌ترین موارد مشکل گیربکس رنو داستر، تعویض نکردن به موقع روغن گیربکس داستر است. اگر روغن گیربکس به موقع تعویض نشود، دمای گیربکس بالا می‌رود و باعث سایش و آسیب دیدن قطعات می‌شود.

کثیف شدن و کیپ شدن صافی گیربکس: این را در بحث همه چیز درباره گیربکس داستر بدانید که صافی گیربکس یک قطعه است که مسئول جداسازی ذرات ریز و آلودگی‌ها از روغن گیربکس است. اگر صافی گیربکس کثیف و کیپ شود، جریان روغن به قطعات گیربکس کاهش می‌یابد و باعث افت عملکرد و خرابی گیربکس می‌شود.

تعویض نادرست و نامناسب روغن گیربکس: تعویض روغن گیربکس یک کار حساس است که باید با دقت و توسط یک تعمیرکار حرفه‌ای انجام شود. اگر روغن گیربکس را کم یا زیاد ریخته شود، میزان فشار روغن به قطعات گیربکس تغییر می‌کند و ممکن است باعث خرابی گیربکس شود.

صداهای نامطبوع از گیربکس: گاهی ممکن است گیربکس داستر صداهایی مانند بلند، تق تق، سنگ زنی و ناله ایجاد کند. دانستن این موضوع هم برای فهمیدن همه چیز درباره گیربکس داستر ضروری است که این صداها ممکن است نشانه‌هایی از خرابی گیربکس باشند. علت این صداها می‌تواند از کم بودن روغن گیربکس، برخورد دنده‌ها، عدم حرکت مایع در گیربکس و یا سایش قطعات گیربکس باشد.

خدمات بیشتر: تعویض روغن گیربکس داستر

علائم خرابی گیربکس اتومات داستر

علائم خرابی گیربکس اتومات داستر نشان می‌دهند که ممکن است مشکلی در شیر برقی، توربین، کلاچ، ساعت یا روغن گیربکس وجود داشته باشد. برای رفع این مشکلات باید به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید و با توجه به همه چیز درباره گیربکس داستر برای تعمیر گیربکس داستر اقدام نمایید.علائم خرابی گیربکس اتوماتیک داستر عبارتند از مواردی که در زیر آمده اند.

  • احساس لرزش و تقه زدن هنگام درگیر شدن گیربکس.
  • بوی سوختگی از سمت جعبه دنده.
  • نشت مایع گیربکس.
  • عدم تغییر دنده.
  • شنیدن صدای زوزه مانند در حالت خلاص.
  • خارج شدن دنده از وضعیت خود.
  • درگیر نشدن گیربکس بعد از انتخاب حالت درایو.
علائم خرابی گیربکس اتومات داستر

علائم خرابی گیربکس اتومات داستر

تعمیر گیربکس داستر

تعمیر گیربکس داستر یک کار تخصصی است که باید توسط یک تعمیرکار ماهر انجام شود. تعمیر گیربکس داستر معمولاً هزینه بالایی دارد. به همین علت اهمیت وظیفه گیربکس داستر، بهتر است که بری نگهداری از گیربکس داستر برای افزایش طول عمر گیربکس داستر، نکات زیر را رعایت کنید: تعویض روغن گیربکس طبق توصیه سازنده، استفاده از روغن گیربکس با کیفیت، اجتناب از تعویض دنده در سرعت های بالا، عدم استفاده از دنده خلاص در سربالایی ها، چک کردن گیربکس به صورت دوره ای، این را هم طبیعتا تا این جای بحث همه چیز درباره گیربکس داستر متوجه شده اید که گیربکس یک قطعه مهم در خودرو است که نقش مهمی در عملکرد خودرو دارد. با رعایت نکات ذکر شده تا حد زیادی می توانید از گیربکس داستر خود به بهترین شکل ممکن محافظت کنید.

خدمات بیشتر: سرویس دوره ای داستر

اما باید در مورد دانستن همه چیز درباره گیربکس داستر به این هم اشاره کرد که تعمیرات گیربکس داستر به دو دسته کلی تقسیم می شوند، تعمیرات اساسی، این تعمیرات شامل تعمیر یا تعویض قطعات داخلی گیربکس است. تعمیرات سطحی، این تعمیرات شامل رفع مشکلات جزئی گیربکس است.

نمایندگی رنو داستر در شرق تهران

اگر که به دنبال نمایندگی رنو داستر در شرق تهران معتبری برای تعمیر گیربکس داستر و دانستن همه چیز درباره گیربکس داستر هستید، پیشنهاد می شود سری هم به سایت ایران رنو بزنید. تعمیرگاه تخصصی داستر دارای کادری مجرب و متخصص است که دارای دانش و تجربه زیادی در زمینه تعمیر این خودرو هستند. این تعمیرکاران با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و قطعات اصلی، می‌توانند به صورت اصولی و صحیح خودروی شما را تعمیر و نگهداری کنند. این تعمیرگاه همچنین دارای گارانتی و پشتیبانی مناسبی برای خدمات خود همچون تعمیر گیربکس داستر می‌باشد.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *