مقالات

علت نشتی روغن ساندرو چیست؟

علت نشتی روغن ساندرو
علت نشتی روغن ساندرو

آنچه خواهید خواند

اگر که احساس می کنید خودرویتان روغن ریزی دارد، بهتر است که به دنبال علت نشتی روغن ساندرو باشید تا خرابی آن کار دستتان نداده است. روغن ریزی خودرو می تواند از بخش های مختلفی از خودرو باشد. دلیل این امر هم این است که در قسمت های مختلف خودرو از جماه موتور، سیستم فرمان، ترمز ها، چرخ ها و… هر کدام از روغن خاصی استفاده شده است که ریختن هر کدام از آن ها می تواند علت نشتی روغن ساندرو باشد. اگر که احساس می کنید خودرویتان دچار روغن ریزی شده است و به دنبال علت نشتی روغن ساندرو هستید، حتما در ادامه هم صفحه را ترک نکنید. با تعمیرگاه تخصصی ساندرو همراه باشید.

علت نشتی روغن ساندرو

نشتی روغن ساندرو به معنی ریختن روغن موتور از قطعات مختلف خودرو است. این مشکل می‌تواند باعث کاهش عملکرد موتور، افزایش مصرف سوخت، آسیب به محیط زیست و هزینه‌های تعمیر و نگهداری شود. بنابراین باید در اسرع وقت علت نشتی روغن ساندرو را شناسایی و رفع کنید. علت نشتی روغن ساندرو ممکن است به بخش‌های مختلف خودرو مربوط باشد. برخی از علل رایج نشتی روغن ساندرو را در قسمت پایینی می بینیم.

خرابی واشر کارتر: واشر کارتر یک قطعه لاستیکی است که بین سینی روغن و بلوک موتور قرار می‌گیرد و از نشتی روغن جلوگیری می‌کند. اگر این واشر کهنه، گشاد یا خراب شود، ممکن است روغن از آن رد شود و بر روی زمین بریزد.

سوراخ شدن کارتر: کارتر یا سینی روغن یک قطعه فلزی است که در کف موتور قرار دارد و روغن موتور را در خود نگه می‌دارد. اگر این قطعه به دلیل برخورد با موانع جاده، زنگ زدگی یا تصادف سوراخ شود، روغن موتور از آن خارج می‌شود و می‌تواند باعث خرابی موتور شود.

بیشتر بخوانید: علت بوی بنزین داخل کابین ساندرو

خرابی فیلتر روغن: فیلتر روغن یک قطعه است که از ورود ذرات خارجی به روغن موتور جلوگیری می‌کند و روغن را تمیز نگه می‌دارد. اگر فیلتر روغن معیوب باشد یا به درستی نصب نشده باشد، ممکن است علت نشتی روغن ساندرو شود و بر روی کارتر یا زمین بریزد.

خرابی کاسه نمد: کاسه نمد یک قطعه لاستیکی است که بر روی میل‌های موتور قرار می‌گیرد و از نشتی روغن از این میل‌ها جلوگیری می‌کند. اگر کاسه نمد فرسوده، ترک خورده یا ناهمگون شود، ممکن است روغن از آن رد شود و بر روی سرسیلندر یا میل سوپاپ بریزد.

علت نشتی روغن ساندرو

علت نشتی روغن ساندرو

خرابی دوشاخه تخلیه: دوشاخه تخلیه یک قطعه فلزی است که روغن را از کارتر به موتور منتقل می‌کند. اگر این قطعه شکسته یا نشتی داشته باشد، ممکن است روغن از آن خارج شود و بر روی کارتر یا موتور بریزد.

علت روغن ریزی از سمت تسمه تایم ساندرو

علت روغن ریزی از سمت تسمه تایم ساندرو ممکن است که با علت نشتی روغن ساندرو یکسان باشد و می تواند یکی از موارد زیر باشد.

فرسودگی قاب تسمه تایم که از ورود کثیفی‌ها، آلودگی‌ها و گرد و غبار به داخل فضای موتور جلوگیری می‌کند.

از بین رفتن آب‌بندی میان سرسیلندر و واشر سرسیلندر که این موضوع نشان‌دهنده سوختن واشر سرسیلندر می‌باشد.

خرابی شیر تهویه مثبت میل لنگ یا شیر PCV که از تعادل فشار داخل موتور مسئول است.

علت نشت روغن از بالای موتور ساندرو

علت نشت روغن از بالای موتور که عوامل آن با علت نشتی روغن ساندرو هم یکسان هستند، موارد پایینی را شامل میشوند.

خرابی در کف سرسیلندر یا خرابی واشر سرسیلندر که از جدا شدن فضای سوخت و روغن مسئول است. این واشر ممکن است به دلیل حرارت زیاد، فشار بالا یا نصب نادرست سوخته یا پاره شود و سبب نشت روغن شود.

خرابی واشر قالپاق سوپاپ که از ورود روغن به داخل سوپاپ‌ها و احتراق آن جلوگیری می‌کند. این واشر ممکن است به دلیل فرسودگی، حرارت زیاد یا نصب نادرست آسیب ببیند و سبب نشت روغن شود.

خرابی فیلتر روغن که از رسوبات و ذرات ریز در روغن جدا می‌کند. این فیلتر ممکن است به دلیل تعویض نکردن به موقع، نصب نادرست یا آسیب دیدن اورینگ آن نشت کند.

بیشتر بخوانید: علت روشن شدن چراغ گیربکس ساندرو

عوارض نشتی روغن ساندرو

عوارض نشتی روغن ساندرو یا همان عوارض علت نشتی روغن ساندرو را در پایین مشاهده می کنیم.

کاهش عملکرد و بازده موتور که منجر به افزایش مصرف سوخت و کاهش قدرت می‌شود.

آسیب به محیط زیست که ناشی از احتراق روغن و تولید دود و گازهای آلاینده است.

هزینه‌های تعمیر و نگهداری که ناشی از تعویض قطعات خراب شده مانند یاتاقان‌ها، میل لنگ، سوپاپ‌ها و پیستون‌ها است.

تشخیص محل نشتی روغن ساندرو

برای پیدا کردن منبع علت نشتی روغن ساندرو باید ابتدا مشخص کنید که روغن ریزی مربوط به کدام بخش از خودرو است. این کار را می‌توانید با بررسی رنگ و بوی روغن روی زمین یا بر روی قطعات خودرو انجام دهید.انواع روغن ریزی ساندرو به شرح زیر است

  • روغن ریزی موتور.
  • روغن ریزی ترمز.
  • روغن ریزی هیدرولیک فرمان.
  • روغن ریزی گیربکس.
علت نشتی روغن ساندرو

علت نشتی روغن ساندرو

نحوه رفع نشتی روغن ساندرو

برای رفع نشتی روغن ساندرو باید ابتدا محل نشتی را تشخیص داده و سپس اقدام به تعمیر یا تعویض قطعات معیوب کنید. راهکارهای تشخیص علت نشتی روغن ساندرو و رفع نشتی روغن ساندرو به شرح زیر است.

رفع نشتی روغن موتور: برای رفع این نوع روغن ریزی باید قطعات مربوط به موتور را بررسی کرده و در صورت لزوم تعویض کنید. مثلا اگر قاب تسمه تایم فرسوده باشد، باید آن را با قطعه جدید عوض کنید.

رفع نشتی روغن ترمز: برای رفع این نوع روغن ریزی باید قطعات مربوط به سیستم ترمز را بررسی کرده و در صورت لزوم تعویض کنید. مثلا اگر لنت ترمز فرسوده باشد، باید آن را با قطعه جدید عوض کنید.

رفع نشتی روغن هیدرولیک فرمان: برای رفع این نوع روغن ریزی باید قطعات مربوط به سیستم هیدرولیک فرمان را بررسی کرده و در صورت لزوم تعویض کنید.

رفع نشتی روغن گیربکس: برای رفع این نوع روغن ریزی باید قطعات مربوط به گیربکس را بررسی کرده و در صورت لزوم محلی که علت نشتی روغن ساندرو شده است را ترمیم کرد.

بیشتر بخوانید: علت بالا رفتن آمپر آب ساندرو

هزینه رفع نشتی روغن ساندرو

هزینه رفع نشتی روغن ساندرو بستگی به محل و علت نشتی، نوع روغن و قطعات مورد نیاز دارد. به طور کلی، برای رفع نشتی روغن موتور، ترمز، هیدرولیک فرمان و گیربکس، باید از چند میلیون تا چند ده میلیون تومان هزینه پرداخت کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09128896509 تماس بگیرید.

مکانیک ساندرو در تهران

برای انتخاب مکانیک ساندرو در تهران، باید به چند نکته توجه کنید. اول اینکه مکانیک باید تخصص و تجربه کافی در تعمیر خودروهای رنو داشته باشد و از ابزارها و دستگاه‌های مناسب برای عیب‌یابی و تعمیر استفاده کند. دوم اینکه مکانیک باید از قطعات اصلی و با کیفیت برای تعویض و تعمیر استفاده کند و از قطعات تقلبی و غیراستاندارد پرهیز کند. سوم اینکه مکانیک باید قیمت مناسب و رقابتی برای خدمات خود ارائه کند و از افزایش بی‌دلیل هزینه‌ها خودداری کند. چهارم اینکه مکانیک باید از نظر اخلاقی و رفتاری مورد اعتماد و رضایت مشتریان باشد و از تعهد و صداقت در کار خود برخوردار باشد. در نهایت اگر که به دنبال یک مکانیک حرفه ای برای یافتن علت نشتی روغن ساندرو، توصیه می شود به سایت ایران رنو و مکانیک های تعمیرگاه تخصصی ایران رنو مراجعه کنید.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *