مقالات

علت روشن شدن چراغ گیربکس ساندرو

علت روشن شدن چراغ گیربکس ساندرو
علت روشن شدن چراغ گیربکس ساندرو

آنچه خواهید خواند

علت روشن شدن چراغ گیربکس ساندرو می تواند خرابی گیربکس و یا مسائل مختلف دیگری باشد. گیربکس بعد از موتور، مهم ترین بخش خودرو است که در حرکت خودرو نقشی بسیار مهم و اساسی دارد و بدون آن خودرو به هیچ وجه قادر به حرکت نخواهد بود. به همین دلیل توجه به گیربکس و علائم خرابی آن مثل توجه به علامت چراغ گیربکس و خطای گیربکس اتوماتیک، یا دانستن معنی چراغ های پشت آمپر خودرو، موضوعات مهمی است که بهتر است از آن ها مطلع باشید تا بهتر بتوانید از خودرویتان مراقبت کنید. در ادامه به این مباحث به طور بسیار مفصل تری اشاره شده است. با تعمیر گیربکس ساندرو همراه ما باشید.

علامت چراغ گیربکس ساندرو

در ابتدا بهتر است که پیش از فهمیدن علت روشن شدن چراغ گیربکس ساندرو، با خود گیربکس ساندرو و علامت چراغ گیربکس ساندرو آشنا شویم. گیربکس ساندرو یک دستگاه است که قدرت موتور را به چرخ‌های خودرو انتقال می‌دهد و امکان تغییر نسبت دور و گشتاور را فراهم می‌کند. گیربکس ساندرو از دو نوع دستی و اتوماتیک الکتروهیدرولیکی است. در صورت وقوع هرگونه مشکل برای گیربکس ساندرویتان، برای تعمیر آن می توانید به تعمیرگاه ساندرو شمال تهران، یعنی ایران رنو مراجعه کنید.

اما علامت چراغ گیربکس ساندرو که برای فهمیدن علت روشن شدن چراغ گیربکس ساندرو باید با آن آشنا باشید، یک نماد است که دو دایره در کنار هم و شکل یک عینک را می‌سازد. در قسمت بالای آن هم یک مستطیل با خطوط زیگزاگ وجود دارد. این چراغ هشدار می‌دهد که مشکلی در گیربکس اتوماتیک ساندرو وجود دارد و نیاز به بررسی و تعمیر آن است.

معنی چراغ های پشت آمپر ساندرو

چراغ‌های پشت آمپر ساندرو نشان‌دهنده وضعیت مختلف خودرو هستند که می‌توانند به رنگ‌های قرمز، زرد، نارنجی، سبز و آبی باشند. برخی از این چراغ‌ها برای هشدار دادن در مورد مشکلات جدی یا نیاز به سرویس فوری خودرو روشن می‌شوند، مثل علت روشن شدن چراغ گیربکس ساندرو، و برخی دیگر برای اطلاع‌رسانی در مورد سیستم‌های فعال یا نوع عملکرد خودرو است. برخی از چراغ های پشت آمپر ساندرو را در زیر می بینیم.

علت روشن شدن چراغ گیربکس ساندرو

علت روشن شدن چراغ گیربکس ساندرو

چراغ مه شکن جلو: یک چراغ سبز است که نشان می‌دهد که چراغ‌های مه شکن جلو خودرو روشن هستند.

چراغ ایراد در سیستم فرمان هیدرولیک: یک چراغ قرمز است که نشان می‌دهد که سیستم فرمان خودرو دچار مشکل شده است و نیاز به تعمیر دارد.

چراغ کم بودن سطح آب شیشه شور: یک چراغ زرد است که نشان می‌دهد که مایع شیشه شور خودرو به اندازه کافی نیست و باید اضافه شود.

چراغ هشدار دمای موتور: یک چراغ قرمز است که نشان می‌دهد که موتور خودرو بیش از حد گرم شده است و باید خنک شود.

بیشتر بخوانید: تعویض روغن گیربکس ساندرو

خطای گیربکس اتوماتیک

خطای گیربکس اتوماتیک هم مثل علت روشن شدن چراغ گیربکس ساندرو، یک نشانه است که نشان می‌دهد که گیربکس اتوماتیک ساندرو دچار ایراد شده است و نیاز به بررسی و تعمیر گیربکس ساندرو است. این خطا ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود مانند:

وجود مشکل برقی در قطعات برقی خودرو.

انسداد در شیرهای برقی گیربکس.

خراب شدن پدال گاز.

مشکل در پردازش ECU.

علت روشن شدن چراغ گیربکس ساندرو

چراغ گیربکس ساندرو نشان‌دهنده‌ی وجود مشکل در عملکرد گیربکس اتوماتیک است. این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود، اما برخی از مهم‌ترین موارد علت روشن شدن چراغ گیربکس ساندرو عبارتند از مورد هایی که در زیر آن ها را مشاهده می کنیم.

وجود مشکل برقی در قطعات برقی خودرو.

انسداد در شیرهای برقی گیربکس.

خراب شدن پدال گاز.

مشکل در پردازش ECU.

 کم‌بودن سیال انتقال در گیربکس.

انتقال حرارت بیش از حد گیربکس هم یکی از موارد علت روشن شدن چراغ گیربکس ساندرو است.

  • خرابی اینترلاک دنده.
  • بدنه سوپاپ ناکارآمد گیربکس.
  • مبدل گشتاور معیوب.
  • خرابی انتقال داخلی.
  • خرابی سیستم برق یا کامپیوتر.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره گیربکس ساندرو

نحوه خاموش کردن چراغ گیربکس ساندرو

پس از فهمیدن علت روشن شدن چراغ گیربکس ساندرو، در مورد نحوه خاموش کردن چراغ گیربکس ساندرو باید گفت که، ابتدا باید علت مشکل را تشخیص و رفع کنید. برای این کار، بهتر است از دستگاه دیاگ استفاده کنید و پارامترهای مشخص شده را چک کنید. اگر مشکل برقی باشد، ممکن است با ریست کردن کامپیوتر خودرو چراغ خاموش شود. اگر مشکل مکانیکی باشد، باید قطعه خراب را تعویض کنید. برای ریست کردن کامپیوتر خودرو، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

روش اول: باز کردن کلید خودرو و فشار دادن دکمه انتهای دسته برف پاکن تا گزینه SERVICE DUE NOW ظاهر شود. سپس دکمه را ثابت نگه دارید تا چراغ خاموش شود.

روش دوم: باز کردن کلید خودرو و فشار دادن دکمه انتهای دسته برف پاکن تا گزینه SERVICE DUE NOW ظاهر شود. سپس دکمه را رها کرده و دوباره فشار داده و نگه دارید تا چراغ خاموش شود.

روش سوم: باز کردن کلید خودرو و فشار دادن دکمه انتهای دسته برف پاکن تا گزینه SERVICE DUE NOW ظاهر شود. سپس دکمه را رها کرده و سه بار به سرعت فشار داده و نگه دارید تا چراغ خاموش شود.

علت روشن شدن چراغ گیربکس ساندرو

علت روشن شدن چراغ گیربکس ساندرو

تعمیر گیربکس ساندرو

گیربکس ساندرو یک گیربکس اتوماتیک چهار دنده است که با موتور 1598 سی‌سی چهار سیلندر 16 سوپاپ هماهنگ شده است. این گیربکس بسیار حساس است و در صورت بروز مشکل، باید توسط متخصصین مجرب و کارآزموده تعمیر گیربکس ساندرو انجام شود. برخی از علائم نشان‌دهنده‌ی مشکل در گیربکس ساندرو مثل علت روشن شدن چراغ گیربکس ساندرو در زیر گردآوری شده اند.

  • روشن شدن چراغ گیربکس.
  • تغییر نکردن دنده‌ها به صورت صحیح.
  • شنیدن صداهای ناخوشایند از گیربکس.
  • افت قدرت و شتاب خودرو.
  • افزایش مصرف سوخت.
  • نشت روغن گیربکس.
  • ارتعاش و لرزش خودرو.
  •  بوی سوخته از گیربکس.

بیشتر بخوانید: سرویس دوره ای ساندرو در تهران

هزینه تعمیر گیربکس ساندرو

هزینه تعمیر گیربکس ساندرو مثل علت روشن شدن چراغ گیربکس ساندرو، به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما به طور کلی می‌توان گفت که برخی از عوامل موثر بر هزینه تعمیر گیربکس ساندرو یکسری موارد هستند، مانند نوع و مدل گیربکس، نوع و میزان خرابی، نوع و کیفیت قطعات، نوع و میزان روغن گیربکس، نوع و مدت گارانتی، نوع و میزان تخفیف و… . برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره 09128896509 تماس بگیرید.

نمایندگی ساندرو در شمال تهران

نمایندگی ساندرو در شمال تهران یعنی تعمیرگاه تخصصی رنو یک مرکز خدماتی است که به تعمیر خودروهای رنو می‌پردازد. نمایندگی ساندرو در شمال تهران یعنی ایران رنو انواع خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌دهد، از جمله گفتن دلیل مشکلات خودرو مثل علت روشن شدن چراغ گیربکس ساندرو، تعمیر و نگهداری خودروهای رنو با استفاده از قطعات اصلی و کادری متخصص، ارائه مشاوره و راهنمایی به مشتریان در زمینه خرید، فروش، تعمیر و سرویس خودروهای رنو و… .

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *