دسته‌بندی نشده

شستشوی سوزن انژکتور داستر

شستشوی سوزن انژکتور داستر
شستشوی سوزن انژکتور داستر

آنچه خواهید خواند

شستشوی سوزن انژکتور داستر یکی از کار هایی است که انجام آن در سر موعد و کیلومتر های مشخص لازم و ضروری می باشد. همان طور که می دانید به قطع می توان گفت که موترو هر خودرویی از جمله همین داستر قلب خودرو است و مهم ترین قسمت هر خودرویی می باشد. روند کار در موتور هم به این شکل است که احتراقی در آن ایجاد می شود و به کمک آن احتراق نیروی لازم برای چرخیدن چرخ ها به وجود می آید. یکی از مهم ترین قطعات موتور که در احتراق هم نقشی اساسی دارد، انژکتور و سوزن انژکتور است. به همین خاطر شما باید به سلامت انژکتور داسترتان اهمیت زیادی بدهید و از مسائلی که در ادامه عنوان خواهند شد، مطلع باشید. با تعمیرگاه تخصصی داستر همراه باشید.

شستشوی سوزن انژکتور داستر

انژکتور داستر یکی از قطعات سیستم سوخت رسانی در خودرو است که وظیفه دارد تا سوخت را با فشار و دقت مناسب به درون محفظه احتراق موتور پاشش دهد. این قطعه از اجزای مختلفی تشکیل شده است که مهم‌ترین آنها سوزن انژکتور است. سوزن انژکتور با دریافت فرمان از کامپیوتر خودرو (ECU) باز و بسته می‌شود و سوخت را به صورت پودری به مخلوط هوا و سوخت اضافه می‌کند. این کار باعث می‌شود که احتراق کامل‌تر و بازدهی بالاتری داشته باشد و مصرف سوخت و آلاینده‌های خروجی را کاهش دهد. یکسری از علائم نیاز به شستشوی سوزن انژکتور داستر را که میتوانند شما را مجبور به مراجعه به مکانیک داستر در شرق شاغل در تعمیرگاهی مثل ایران رنو کنند را در زیر با هم میبینیم. در قسمت پایینی یکسری از علائمی گه نشان دهنده نیاز به شستشوی سوزن انژکتور داستر هستند را با هم مشاهده می کنیم.

  • زمانی که میس فایر یا احتراق ناقص اتفاق می‌افتد.
  • وقتی ماشین درجا کار می‌کند عملکردی خشن دارد.
  • موتور خودرو ضعیف است.
  • آلایندگی خودرو بالاست.
  • سیلندرها خراب شده‌اند.
  • چراغ چک موتور روشن شده است و اسکنر OBD کد P02(xx) را می‌خواند.
  • کامپیوتر ماشین مشکلی را در مخلوط سوخت و هوا نشان می‌دهد.

روش شستشوی سوزن انژکتور داستر

اما روش های مختلفی وجود دارند که از آنها می توان برای شستشوی سوزن انژکتور داستر اقدام کرد. یکی از این روش ها برای زمانی است که یک یا چند سوزن دچار مشکل جدی شوند و ایراداتی مانند کاهش توان ماشین را به همراه می آورد. در این زمان مسیر سوزن به دلیل نا خالصی در بنزین مسدود میشود.برای حل این مشکل باید با دستگاه اولتراسونیک و به وسیله‌ی تست سوزن انژکتور مورد شستشو قرار بگیرد. این مشکل میتواند در تمام حالات از جمله صورت گیرد.در اکثر مواقع این مشکل حل میشود و در بقیه موارد اقدام به تعویض سوزن و یا تعویض انژکتور داستر میکنیم. ضمن اینکه دقت کنید در این حالت فقط سوزن شسته میشود و نه باقی لوازم یدکی انژکتور، به علاوه حتما اورینگ های سوزن تعویض شوند.

خدمات بیشتر: تعمیر گیربکس اتوماتیک داستر

اما بهترین زمان شستشوی سوزن انژکتور داستر هم موقعی است که هر بار که روغن موتور خودروی خود را عوض می‌کنید، انژکتور را نیز بشویید. برای تمیز کردن سوزن انژکتور می‌توان از محلول شستشوی استفاده کنید. این مکمل‌ها شوینده‌هایی هستند که باید آن‌ها را با سوخت بنزین مخلوط کنید، در این صورت رسوبات سیستم سوخت رسانی خودرو از بین می‌روند، و خودروی شما با پرداخت هزینه شستشوی انژکتور داستر، کارکرد درست خود را باز میاید.

شستشوی سوزن انژکتور داستر

شستشوی سوزن انژکتور داستر

فواید شستشوی سوزن انژکتور داستر

فواید شستشوی سوزن انژکتور داستر در بخش پایینی گردآوری شده اند.

بهبود عملکرد موتور خودرو، کاهش مصرف سوخت، کاهش آلایندگی و افزایش عمر انژکتور و سایر قطعات مرتبط. شستشوی انژکتور داستر باعث می‌شود که دیگر نیازی به تعویض سوزن انژکتور رنو داستر نباشد و سوزن انژکتور بتواند سوخت را به صورت پودری و یکنواخت در محفظه احتراق پاشش دهد و احتراق ناقص را جلوگیری کند.

اما روش‌های شستشوی سوزن انژکتور داستر هم که بد نیست در بحث تعویض سوزن انژکتور داستر آن ها را هم بدانید دو روش کلی هستند.

شستشوی روی کار: شستشوی روی کار به این صورت است که با قطع پمپ بنزین، مواد شستشوی انژکتور به جای بنزین در داخل ریل سوخت تزریق می‌شود و خودرو با همان مواد روشن می‌ماند. این روش علاوه بر سوزن انژکتور، تمام مسیر سوخت رسانی و سنسورهای مربوطه را هم سرویس می‌کند.

خدمات بیشتر: تعمیر توربو شارژر داستر

شستشوی با باز کردن: شستشوی با باز کردن سوزن به این صورت است که سوزن و ریل سوخت از خودرو جدا می‌شوند و سوزن‌های انژکتور در دستگاه آلتراسونیک قرار می‌گیرند تا رسوبات حل شوند. سپس سوزن‌های انژکتور روی دستگاه شستشوی اتوماتیک بسته می‌شوند که با مواد شستشوی انژکتور از داخل سوزن عبور می‌کند و کاملا سوزن انژکتور را سرویس می‌کند. این روش دقیق‌تر و کارآمدتر از روش قبلی است اما نیاز به تخصص بالاتری دارد.

معایب شستشوی انژکتور داستر

این را هم باید بدانید که شستشوی انژکتور فقط فواید نیست و یکسری معایب هم دارد و گاهی بهتر است که با پرداخت اجرت تعویض سوزن انژکتور داستر، این کار را انجام دهید. معایب شستشوی سوزن انژکتور داستر برخی از موارد زیر هستند.

احتمال آسیب رسیدن به سوزن انژکتور با استفاده از مواد شستشوی نامناسب یا تینر.

احتمال آلودگی بیشتر سوخت و سیستم سوخت‌رسانی با حل شدن رسوبات داخل باک.

احتمال خرابی سنسورها و قطعات مرتبط با سوخت.

نیاز به تخصص و دقت بالا در شستشوی با باز کردن سوزن.

نیاز به تعویض اورینگ‌های سوزن انژکتور.

نیاز به تنظیم مجدد ECU خودرو.

بنابراین شستشوی انژکتور باید با رعایت اصول فنی و با استفاده از دستگاه و مواد مناسب انجام شود.

شستشوی سوزن انژکتور داستر

شستشوی سوزن انژکتور داستر

زمان شستشوی انژکتور داستر

معمولا در بازه ی زمانی یکسال و یا هر ۲۰۰۰۰ کیلومتر بهترین زمان برای سرویس سوزن و شستشوی سوزن انژکتور داستر است که سرویس منظم انژکتور ها علاوه بر افزایش طول عمر قطعات خودرو ، باعث کاهش مصرف سوخت ، افزایش شتاب خودرو و کاهش آلایندگی co و hc خودرو در معاینه فنی میشود. به همین خاطر توصیه می شود که اهمیت زیادی به زمان شستشوی سوزن انژکتور رنو داستر بدهید.

خدمات بیشتر: تعمیر سرسیلندر داستر

هزینه شستشوی انژکتور داستر

هزینه شستشوی سوزن انژکتور داستر به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله محل واقعیت سرویس دهی، نوع خودرو (اتومات یا دستی بودن)، سال ساخت، تعداد سوزن های مورد نیاز و همچنین قیمت تعمیرکار داستر در شرقی که به آن مراجعه میکنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر، بهتر است با کارگاه ها و تعمیرگاه های مختلف رنو تماس بگیرید یا به آن ها مراجعه کنید و قیمت های آنها را مقایسه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09128896509 تماس بگیرید.

مکانیک داستر در شرق

در آخر هم باید گفت که توصیه می شود برای انجام شستشوی سوزن انژکتور داستر و یا برای تعمیر و نگهداری خودروی داستر و در کل خودرو های رنو، بهتر است به یک یک مکانیک داستر در شرق تهران حرفه ای که در یک تعمیرگاه تخصصی رنو داستر در تهران همچون ایران رنو شاغل است، مراجعه کنید. تعمیرگاه تخصصی رنو دارای کادر مجرب و دستگاه‌های تخصصی و حرفه ای میباشد. این تعمیرگاه تخصصی رنو ایران رنو در تهرانپارس، بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی، پلاک ۱۰ واقع شده است و خدمات متنوعی را با گارانتی ارائه می‌دهد.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *