دسته‌بندی نشده

علت بوی بنزین داخل کابین ساندرو

علت بوی بد بنزین داخل کابین ساندرو
علت بوی بد بنزین داخل کابین ساندرو

آنچه خواهید خواند

اگر که جدیدا به جز موقعی که بنزین می زنید، در ساندرویتان بوی بنزین استشمام میکنید، زمان آن رسیده است که بدنبال علت بوی بنزین داخل کابین ساندرو باشید. بنزین سوخت اصلی قسمت اعظمی از خودرو های جهان، و می توان گفت که حدود 90 درصد خودرو های شخصی داخل کشور ما ایران است، که قدرت و انرژی مورد نیاز خودرو برای حرکت و جابجا کردن ما را به آن می دهد. بنزین در خودرو توسط سیستم خاصی به سمت موتور هدایت و انرژی تولید میکند. اگر اما در میان حرکت آن نشتی یا مشکلی پیش بیاید، می تواند باعث پخش بوی بنزین در کابین شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علت وجود بوی بنزین در خودرو در ادامه هم همراه تعمیرگاه تخصصی ساندرو باشید.

علت بوی بنزین داخل کابین ساندرو

بنزین یکی از مشتقات نفت خام است که به عنوان سوخت در موتورهای اشتعال جرقه‌ای و درون‌سوز استفاده می‌شود. بنزین شامل مواد آلی مثل هیدروکربن‌های سبک دارای ۴ تا ۱۲ اتم کربن است. بنزین با تقطیر نفت خام در دمای ۷۰ تا ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد به دست می‌آید. بنزین با احتراق در موتور، انرژی مورد نیاز برای حرکت خودرو را تأمین می‌کند. اما علت بوی بنزین داخل کابین ساندرو می‌تواند مختلف باشد. برخی از دلایل ممکن را در زیر با هم مشاهده می کنیم. برای رفع بوی بنزین در ساندرو می توانید به تعمیرکار ساندرو در تهران شاغل در ایران رنو مراجعه کنید و اقدام به تعمیر پمپ بنزین ساندرو نمایید.

نشتی بنزین در باک، لوله‌ها، انژکتورها یا کنیستر. این نشتی می‌تواند باعث ایجاد خطر آتش‌سوزی و آلودگی هوا شود. برای رفع این مشکل باید علت نشتی را پیدا و تعمیر کرد.

 خرابی درپوش باک سوخت. این خرابی می‌تواند باعث کاهش فشار در باک و خروج بخارات بنزین به هوا شود. برای رفع این مشکل باید درپوش باک را تعویض کرد.

خرابی شمع‌ها. این خرابی می‌تواند باعث احتراق ناقص بنزین و ورود بخارات سوخت به سیستم تهویه مطبوع، و در نهایت علت بوی بنزین داخل کابین شود. برای رفع این مشکل باید شمع‌ها را چک و در صورت نیاز تعویض کرد.

استارت زدن پیاپی هنگام روشن کردن ماشین. این کار می‌تواند باعث افزایش مصرف بنزین و تولید بخارات زیاد شود. برای رفع این مشکل باید از استارت زدن بیش از حد خودداری کرد.

بیشتر بخوانید: علت بالا رفتن آمپر آب ساندرو

علت بوی بد بنزین داخل کابین ساندرو

علت بوی بد بنزین داخل کابین ساندرو

علائم بنزین ریزی ساندرو

بنزین ریزی یکی از مشکلات رایج در خودروهای ساندرو است که می‌تواند باعث ایجاد خطر آتش‌سوزی و آلودگی هوا شود. برخی از علائم بنزین ریزی در ساندرو که به اندازه دانستن علت بوی بنزین داخل کابین ساندرو مهم هستند در زیر گردآوری شده اند.

  • بوی بنزین داخل کابین یا اطراف خودرو.
  • کاهش میزان بنزین در باک.
  • روشن شدن چراغ بنزین در داشبورد.
  • دیدن لکه‌های بنزین زیر خودرو.
  • افزایش مصرف بنزین.

علت بوی بنزین در روغن موتور ساندرو

علت بوی بنزین در روغن موتور ساندرو هم به اندازه علت بوی بنزین داخل کابین ساندرو این مشکل می‌تواند خطرناک باشد و حواستان باید به آن باشد. برخی دلایلی که می توانند باعث علت بوی بنزین داخل کابین ساندرو یا در روغن موتور خودرو شوند را در پایین میبینیم.

  • نشتی بنزین در باک، لوله‌ها، انژکتورها یا کنیستر.
  • خرابی شمع‌ها که با علت بوی بنزین داخل کابین ساندرو هم مشترک است.
  • تنظیم نادرست نسبت هوا به سوخت.
  • سایش قطعات داخل موتور.
  • اشتباه ریختن بنزین درون محل روغن موتور خودرو.

علت وجود بنزین در رادیاتور ساندرو

علت بوی بنزین داخل کابین ساندرو یا همان علت وجود بنزین در رادیاتور ساندرو می‌تواند به دلیل خرابی در سر سیلندر یا واشر آن باشد. این خرابی می‌تواند باعث شود که بنزین از محفظه احتراق به محفظه خنک کننده نفوذ کند و با آب رادیاتور مخلوط شود. برای رفع این مشکل باید سر سیلندر یا واشر آن را تعمیر یا تعویض کنید.

بیشتر بخوانید: علت روشن شدن چراغ گیربکس ساندرو

بوی بنزین در رادیاتور

بوی بنزین در رادیاتور ممکن است نشانه‌ای از نشتی سوخت در سیستم خنک‌کننده، و علت بوی بنزین داخل کابین ساندرو هم باشد. این مشکل می‌تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود، اما عموماً به خاطر ترکیدگی یا آسیب دیدگی سرسیلندر یا میان بلوک موتور و سرسیلندر رخ می‌دهد. این باعث می‌شود که بخارات بنزین از موتور به سیستم خنک‌کننده نفوذ کنند و با آب رادیاتور مخلوط شوند. این موضوع می‌تواند خطرناک باشد چون می‌تواند باعث افزایش فشار در سیستم خنک‌کننده و احتمال انفجار شلنگ‌ها یا رادیاتور شود.

برای رفع این مشکل، لازم است که سرسیلندر و میان بلوک موتور را بررسی و تعمیر کنید. همچنین باید آب رادیاتور را تخلیه و تمیز کنید و با آب تازه جایگزین کنید. اگر بوی بنزین هنوز ادامه داشت، ممکن است نشتی در شلنگ‌ها یا رادیاتور وجود داشته باشد که باید آن‌ها را نیز عوض کنید.

بوی بنزین در رادیاتور

بوی بنزین در رادیاتور

صدای باک بنزین ساندرو

صدای باک بنزین ساندرو ممکن است به دلیل ناهماهنگی سیستم تزریق سوخت که یکی از موارد علت بوی بنزین داخل کابین ساندرو است، باشد. این مشکل می‌تواند باعث شود که سوخت اضافی وارد سیلندرها شود و در آن‌ها احتراق نکند. سپس این سوخت اضافی به محفظه کاتالیزور منتقل می‌شود و در آنجا با اکسیژن وارد واکنش شیمیایی می‌شود. این واکنش باعث تولید گازهای گرم و فشار زیاد می‌شود که ممکن است منجر به صدای باک یا ترکیدگی کاتالیزور شود .

برای رفع این مشکل، لازم است که سیستم تزریق سوخت را تنظیم و تعمیر کنید. همچنین باید کاتالیزور را بررسی و در صورت لزوم تعویض کنید. اگر صدای باک هنوز ادامه داشت، ممکن است مشکل در سیستم جرقه‌زنی یا تایمینگ موتور باشد که باید آن‌ها را نیز تصحیح کنید.

کنیستر ساندرو کجاست؟

این را هم در بحث علت بوی بنزین داخل کابین ساندرو بدانید که کنیستر یا منبع ذخیره بخار بنزین یک قطعه است که وظیفه آن جذب و احیا بخارات بنزین است. کنیستر ساندرو یک مخزن استوانه‌ای شکل است که دارای دو شلنگ ورودی و خروجی بنزین و یک خروجی هوا است. کنیستر ساندرو در زیر صندوق عقب خودرو قرار دارد و به باک بنزین و منیفولد هوا متصل است. کنیستر ساندرو با کد قطعه 82004693 شناخته می‌شود و برای تندر ۹۰ هم مناسب است.

بیشتر بخوانید: علت روشن شدن چراغ روغن ساندرو

قیمت کنیستر ساندرو

قیمت کنیستر ساندرو بستگی به برند و کیفیت آن دارد. قیمت‌ها ممکن است در بازار متفاوت باشند و به روز نباشند. برای اطمینان از قیمت کنیستر ساندرو، بهتر است از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید یا با تعمیرگاه‌های تخصصی ساندرو مشورت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علت بوی بنزین داخل کابین ساندرو و قیمت کنیستر میتوانید با شماره 09128896509 تماس بگیرید.

تعمیرکار ساندرو در تهران

اگر خودروی ساندرو دارید و به دنبال یک تعمیرکار ماهر و متخصص در تهران هستید، می‌توانید به تعمیرگاه ایران رنو که تعمیرکار ساندرو در تهران های حرفه ای و کاربلد در آن شاغل هستند، استفاده کنید. ایران رنو با داشتن تجربه و دانش فنی بالا، قادر به ارائه خدمات متنوع و با کیفیت به خودروی شما هستند. تعمیرکاران متخصص ایران رنو آمادگی گفتن پاسخ هر سوال خودرویی از جمله علت بوی بنزین داخل کابین ساندرو را به شما، دارند.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *