مقالات

علت لرزش داشبورد ال 90

علت لرزش داشبورد ال 90
علت لرزش داشبورد ال 90

آنچه خواهید خواند

علت لرزش داشبورد ال 90 می تواند بخاطر خرابی قطعات و آسیب های وارد شده مختلفی باشد که بهتر است با آن ها آشنا باشید تا بهتر بتوانید آن ها را رفع کنید و مجدد از سواری خودرویتان لذت ببرید. رانندگی یکی از لذت بخش ترین کار های دنیا است. اما رانندگی لذت بخش رانندگی ای است که در آن خودرو کارکرد درستی داشته باشد و از تکان ها یا صدا ها و لرزش های آزار دهنده خبری نباشد. به همین خاطر برای این که بتوانید دائما رانندگی لذت بخشی را داشته باشید، خودرو سالمی داشته باشید. برای رفع این مشکل می بایست برای تعمیر جلوبندی ال 90 اقدام کنید. برای این کار ایران رنو در خدمت شما می باشد.

علت لرزش داشبورد ال 90 چیست؟

موضوعات مختلفی هستند که می توانند علت لرزش داشبورد ال 90 باشند. در قسمت پایینی یکسری از مهم ترین آن ها را با هم مشاهده می کنیم. اگر که خودرویتان لرزش داشبورد دارد و به دنبال نحوه رفع لرزش داشبورد ال 90 هستید، حتما سری هم سایت تعمیرگاه تخصصی رنو ال نود شمال تهران، یعنی ایران رنو بزنید.

کاهش سطح روغن گیربکس: این مشکل باعث می‌شود که قطعات گیربکس با هم برخورد کنند و لرزش ایجاد کنند. برای رفع این مشکل، باید روغن گیربکس را شارژ یا تعویض کنید.

سودگی میل گاردان: این قطعه وظیفه انتقال نیروی موتور به چرخ‌ها را دارد. اگر میل گاردان فرسوده شده باشد، می‌تواند باعث علت لرزش داشبورد ال 90 شود. برای رفع این مشکل، باید میل گاردان را تعمیر یا تعویض کنید

 فرسودگی کمک فنرها: این قطعات به تثبیت خودرو در هنگام رانندگی کمک می‌کنند. اگر کمک فنرها فرسوده شده باشند، می‌توانند باعث لرزش داشبورد رنو ال 90 شود. برای رفع این مشکل، باید کمک فنرها را تعمیر یا تعویض کنید

مشکلات موجود در سیستم کامپیوتری خودرو: این سیستم‌ها به اکثر قسمت‌های خودرو متصل هستند و یک خطا در آن‌ها می‌تواند باعث لرزش دنده شود. برای رفع این مشکل، باید سیستم کامپیوتری خودرو را توسط متخصص بررسی و عیب‌یابی کنید

خرابی پلوس: این قطعه نیز وظیفه انتقال نیروی موتور به چرخ‌ها را دارد. اگر پلوس خراب شده باشد، می‌تواند باعث علت لرزش داشبورد ال 90 شود. برای رفع این مشکل، باید پلوس را تعمیر یا تعویض کنید.

بیشتر بخوانید: دلایل بیشتر شدن صدای موتور ال 90

علت لرزش داشبورد ال 90

علت لرزش داشبورد ال 90

علت لرزش ال 90 در حالت ایستاده

علت لرزش ال 90 در حالت ایستاده هم درست مثل علت لرزش داشبورد ال 90، ممکن است یکی از موارد زیر باشد.

کثیفی یا خرابی انژکتور سوخت: این قطعات وظیفه تزریق مقدار مناسب سوخت به سیلندرهای موتور را دارند. اگر انژکتورها کثیف یا مسدود شده باشند، می‌توانند باعث کاهش بازدهی موتور و لرزش در حالت ایستاده شوند. برای رفع این مشکل، باید انژکتورها را تمیز یا تعویض کنید.

خرابی شمع‌های ماشین، سیم‌کشی شمع و کویل احتراق: این قطعات وظیفه ایجاد جرقه برای احتراق مخلوط هوا و سوخت را دارند. اگر شمع‌ها، سیم‌کشی آن‌ها یا کویل‌ها خراب یا فرسوده شده باشند، می‌توانند باعث کاهش قدرت احتراق و لرزش موتور در حالت ایستاده شوند. برای رفع این مشکل، باید شمع‌ها، سیم‌کشی آن‌ها یا کویل‌ها را تعویض کنید.

علت لرزش دنده ال 90

لرزش دنده ال 90 هم مثل علت لرزش داشبورد ال 90، یکی از مشکلات شایع موجود در این خودروها است که بسیاری از رانندگان از آن شکایت دارند. لرزش هنگام تعویض دنده می‌تواند نگران کننده باشد، زیرا بیشتر اوقات این لرزش به دلیل مشکلات موجود در گیربکس اتفاق می‌افتد.

علت لرزش فرمان ال 90

علت لرزش فرمان ال 90 هم مانند علت لرزش داشبورد ال 90، ممکن است به موضوعات مختلفی مرتبط باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است.

بالانس نبودن تایرها: اگر تایرهای خودرو بالانس نباشند، می‌توانند باعث لرزش فرمان در سرعت‌های بالا شوند. این مشکل می‌تواند به دلیل ساییدگی ناهموار تایرها، تغییر شکل یا تورم نامناسب آن‌ها یا وجود ذرات خارجی روی آن‌ها ایجاد شود.

فرسودگی یا خرابی قطعات جلوبندی: قطعات جلوبندی مانند سیبک‌ها، بلبرینگ‌ها، بازوهای فرمان، میل تعادل و میل موجگیر نقش مهمی در اتصال چرخ‌ها به بدنه خودرو و کنترل حرکت آن‌ها دارند. اگر این قطعات فرسوده یا خراب شده باشند، می‌توانند باعث لرزش فرمان در هنگام چرخش، ترمز، شتاب گیری و عبور از سطوح ناهموار شوند.

بیشتر بخوانید: علت ریپ زدن ال 90 چیست؟

علت لقی دسته دنده ال 90

علت لقی دسته دنده ال 90، هم مثل علت لرزش داشبورد ال 90 یکی از موضوعات آزار دهنده است و می تواند بخاطر یکسری از دلایلی که در زیر آمده اند، به وجود بیاید.  

خرابی ماهک و میل ماهک: ماهک یک اهرم هلالی شکل است که با گیربکس ارتباط دارد و با حرکت خطی شکل ماهک، فشاری بر کشویی دنده وارد می‌شود و شما می‌توانید دنده را عوض کنید. این قطعات خراب یا فرسوده شده باشند، می‌توانند باعث لق شدن دسته دنده و حرکات غیر عادی آن شوند.

مستهلک شدن دسته دنده: گاهی اوقات به دلیل پایین بودن کیفیت ساخت و مونتاژ قطعات، ممکن است دسته دنده با مشکل مواجه شود. این مشکل معمولا درر خودروهای ایرانی و چینی بیشتر دیده می‌شود.

علت لقی دسته دنده ال 90

علت لقی دسته دنده ال 90

علت صدای زیاد موتور ال 90

سر و صدا و لرزش هر دو به یک اندازه می توانند آزار دهنده باشند، به همین خاطر به جز علت لرزش داشبورد ال 90، بهتر است که علت صدای زیاد موتور ال 90 را هم بدانید تا بتوانید برای رفع آن اقدام کنید.

پایین بودن میزان اکتان در سوخت: اکتان عددی است که نشان دهنده قابلیت احتراق سوخت است. اگر اکتان موجود در سوخت خودرو کمتر از حد مورد نیاز باشد، ممکن است باعث ایجاد صدای ضربه در موتور شود.

خرابی شمع های ماشین: شمع های ماشین نقش مهمی در ایجاد جرقه برای احتراق سوخت دارند. اگر از شمع های غیراستاندارد و یا شمع هایی که با خودروی شما همخوانی ندارند استفاده کنید، ممکن است عملیات احتراق به خوبی اجرا نشده و مشکل برای خودرو پیش بیاید.

بالا بودن دور موتور ال 90 در حالت درجا و نرمال

بالا دور موتور ال 90 در حالت درجا و نرمال ممکن است خود باعث علت لرزش داشبورد ال 90 شود و به موضوعات مختلفی مرتبط باشد که بیشتر مربوط به تنظیمات سیستم کامپیوتری خودرو و خرابی استپر موتور می شوند.

تعمیرگاه تخصصی رنو ال نود شرق تهران

برای این که علت لرزش داشبورد ال 90 تان به درستی تشحیص داده شده و به بهترین شکل رفع شود، توصیه می شود به ایران رنو مراجعه کنید. تعمیرگاه تخصصی رنو ال نود شمال تهران یعنی ایران رنو، یک مرکز خدماتی است که به تعمیر و نگهداری خودروهای رنو تخصص دارد. ایران رنو از قطعات اصلی و با کیفیت برای تعمیر خودروها استفاده می‌کند و از تجهیزات مدرن و دیاگ رنو برای بررسی و عیب‌یابی خودروها بهره می‌برد.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *