مقالات

تعمیر بخاری داستر در تهران 09128896509

تعمیر بخاری داستر
تعمیر بخاری داستر

آنچه خواهید خواند

برای این که در فصل پاییز و زمستان که اکنون در آن هستیم بتوانید ماشین گرم و با دمای مطبوعی داشته باشید، حتما باید برای تعمیر بخاری داسترتان اقدام نمایید. بخاری شاید در فصل تابستان آن چنان به کار نیاید، ام در فصول سرد سال یعنی زمستان و پاییز که هوا سرد می شود و حتی گاها با کاپشن هم نمی توان در خیابان ایستاد، وجود و کارکرد درستش لازم و ضروری است تا در زمان سرد بودن هوا به ماشین و بخاری آن پناه ببریم. اما به دلیل مهم بودن بخاری در خودرو، بهتر است که در مورد دلایل و علائم خرابی بخاری و این که فن بخاری خودرو کجاست که در ادامه به آن ها اشاره شده است، کمی بدانید. با تعمیرگاه تخصصی داستر همراه باشید.

تعمیر بخاری داستر در تهران

بخاری خودرو داستر یکی از الزامات فصل سرما است که با استفاده از گرمای تولید شده توسط موتور، کابین خودرو را گرم می‌کند. بخاری خودرو داستر از اجزای مختلفی تشکیل شده است که هر کدام نقش مشخصی در انتقال گرما دارند. این اجزا عبارتند از مواردی که در زیر آن ها را با هم مشاهده می کنیم. اگر که گاهی احساس کردید که برای رادیاتور بخاری یا دیگر اجزای بخاری مشکلی پیش آمده، به خصوص با این برودت هوا، بهتر است که برای تعمیر بخاری داستر در یک تعمیرگاه داستر شرق تهران معتبر همچون ایران رنو اقدام کنید.

آب موتور: مایعی است که در موتور جریان دارد و وظیفه خنک کردن موتور را دارد. این مایع گرمای موتور را به خود جذب می‌کند و به رادیاتور بخاری منتقل می‌کند.

رادیاتور بخاری: قطعه‌ای است که آب موتور را در خود جریان می‌دهد و گرمای آن را به محیط اطراف پخش می‌کند. رادیاتور بخاری داستر از جنس آلومینیوم است که رسانای خوبی برای گرما است.

دمنده بخاری: فنی است که با استفاده از برق باتری، هوای گرم را از رادیاتور بخاری به درون کابین خودرو می‌فرستد. دمنده بخاری قابلیت تنظیم قدرت باد ورودی را دارد.

ترموستات: قطعه‌ای است که دمای آب موتور را کنترل می‌کند و باز و بسته شدن آن را تعیین می‌کند. ترموستات باعث می‌شود که آب موتور در دمای مناسب بماند و از گرم شدن بیش از حد یا سرد شدن زودهنگام آن جلوگیری کند.

دریچه‌ها: قطعاتی هستند که هوای گرم را به مسیرهای مختلف کابین هدایت می‌کنند. دریچه‌ها قابلیت تنظیم جهت و میزان هوای خروجی را دارند.

بیشتر بخوانید: تعویض تسمه دینام داستر

تعمیر بخاری داستر

تعمیر بخاری داستر

چگونه بخاری داستر را روشن کنیم؟

در بحث تعمیر بخاری داستر و پیش از صحبت درباره این که فن بخاری داستر کجاست، و برای پاسخ به این که چگونه بخاری داستر را روشن کنیم باید گفت که، برای روشن کردن بخاری خودروی داستر، شما باید از دو اهرم کنترلی که در داشبورد قرار دارند استفاده کنید. اهرم سمت راست دمای بخاری را تنظیم می‌کند و اهرم سمت چپ جهت و شدت باد را تعیین می‌کند. برای افزایش دمای بخاری، شما باید اهرم سمت راست را به سمت رنگ قرمز بکشید. برای کاهش دمای بخاری، باید اهرم سمت راست را به سمت رنگ آبی ببرید. برای تغییر جهت و شدت باد، شما باید اهرم سمت چپ را بر روی یکی از حالت‌های موجود در خودرو قرار دهید.

فن بخاری داستر کجاست؟

پس یا پیش از تعمیر بخاری داستر ممکن است این سوال ذهن تان را درگیر کند که فن بخاری داستر کجاست؟. فن بخاری خودروی داستر قطعه‌ای است که با استفاده از برق باتری، هوای گرم را از رادیاتور بخاری به درون کابین خودرو می‌فرستد. فن بخاری خودروی داستر در زیر داشبورد و فرمان و در کنار رادیاتور بخاری قرار دارد. شما می‌توانید با باز کردن کاپوت خودرو و برداشتن پوشش پلاستیکی، فن بخاری را مشاهده کنید. فن بخاری به یک موتور الکتریکی متصل است که قدرت باد را تنظیم می‌کند.

کلید بخاری داستر

کلید بخاری داستر یک قطعه الکتریکی است که در بعد از این که تعمیر بخاری داستر را انجام دادید، با استفاده از آن می‌توانید بخاری را روشن یا خاموش کنید، دمای هوا را تنظیم کنید و حالت‌های مختلف باد را انتخاب کنید. کلید بخاری داستر در داشبورد خودرو قرار دارد و دارای چهار دکمه است که در زیر آن ها را می بینیم.

دکمه AUTO که با فشار دادن آن، بخاری به طور خودکار دمای محیط را کنترل می‌کند و باد را با سرعت مناسب پخش می‌کند.

دکمه AC که با فشار دادن آن، بخاری هوا را خنک می‌کند و رطوبت را کاهش می‌دهد.

دکمه OFF که با فشار دادن آن، بخاری را خاموش می‌کند و هیچ بادی پخش نمی‌شود.

دکمه MODE که با فشار دادن آن، می‌توانید حالت‌های مختلف باد را تغییر دهید.

حالت‌های موجود که پس از تعمیر بخاری داستر باید آن ها را بدایند عبارت اند از، باد از دریچه‌های داشبورد، باد از دریچه‌های داشبورد و پایین، باد از دریچه‌های پایین و… .

بیشتر بخوانید: تعمیر برق داستر

تعمیر بخاری داستر

تعمیر بخاری داستر

دلایل و علائم خرابی بخاری داستر

حتما پیش از انجام تعمیر بخاری داستر، بهتر است که از مسائلی مثل دلایل و علائم خرابی بخاری داستر و هزینه تعمیر بخاری داستر آشنا باشید. علائم خرابی بخاری داستر ممکن است شامل موارد زیر باشد.

  • گرم نشدن یا کم گرم شدن فضای داخل خودرو بعد از روشن کردن بخاری.
  • پخش نشدن یا کم شدن جریان باد از دریچه‌های تهویه.
  • بوی بد یا دود از دریچه‌های تهویه.
  • افزایش دمای موتور یا روشن شدن چراغ هشدار.
  • نشت مایع خنک‌کننده یا آب زیر خودرو.

همچنین دلایل خرابی بخاری داستر هم ممکن است به دلیل مشکلات مختلفی باشد و شما را مجبور به تعمیر بخاری داستر کند، مانند:

  • خرابی یا گرفتگی رادیاتور بخاری خرابی یا گرفتگی شلنگ‌ها یا لوله‌های آب‌رسانی.
  • خرابی یا گیر کردن ترموستات.
  • خرابی یا سوختن فن بخاری.
  • خرابی یا سوختن قطعات الکتریکی یا الکترونیکی.
  • خرابی یا ضعیف شدن واترپمپ.
  • کاهش یا نشت مایع خنک‌کننده.
  • هواگیری سیستم خنک‌کننده.

بیشتر بخوانید: تعویض تسمه تایم داستر

هزینه تعمیر بخاری داستر

هزینه تعمیر بخاری داستر بستگی به نوع و مدل بخاری، نوع و تعداد قطعات مورد نیاز، میزان زمان و دشواری کار و مهارت و تجربه تعمیرکار دارد. برای اطلاع از قیمت دقیق و هزینه تعمیر بخاری داستر، بهتر است با یک تعمیرکار مجرب و معتبر مشورت کنید و پیشنهادات قیمت خود را از چندین تعمیرکار دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است با شماره 09128896509 تماس بگیرید.

تعمیرگاه داستر در شرق

پیشنهاد می شود اگر که به دنبال یک تعمیرگاه داستر در شرق تهران معتبر برای تعمیر بخاری داستر هستید، حتما سری هم به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو بزنید. ایران رنو در تهرانپارس قرار دارد و از قطعات اصلی رنو استفاده می‌کند و دارای کادری مجرب و متعهد است. ایران رنو خدمات مختلفی را به شما عزیزان ارائه می دهد و آماده خدمت رسانی و رفع مشکلات خودروی شما عزیزان می باشد.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *