مقالات

تعمیر اکسل عقب ساندرو

تعمیر اکسل عقب ساندرو
تعمیر اکسل عقب ساندرو

آنچه خواهید خواند

اگر که گمان می کنید، نحوه کارکرد اکسل عقب خودرویتان تغییر کرده است و به خوبی قبل کار نمیکند، بهتر است که برای تعمیر اکسل عقب ساندرو اقدام نمایید. نقش اکسل عقب در خودروها بسیار مهم است، زیرا این اکسل ها هستند که باعث درست کارکردن چرخ ها و چرخش مناسب آن ها می شوند. به همین خاطر مهم است که اگر علائم خرابی اکسل را مشاهده کردید، به دنبال نحوه تعویض اکسل خودرویتان باشید یا که به دنبال یک مرکز تعمیر ساندرو در شهر محل زندگی تان باشید، تا خودرویتان را به آن جا برده و برای تعمیر یا تعویض آن اقدام نمایید تا آسیب های جدی ای به خودروی ساندروی شما وارد نشود.

تعمیر اکسل عقب ساندرو

بهتر است که قبل از این که به سراغ نحوه کارکرد اکسل ساندرو برویم، یا در مورد تعمیر اکسل عقب ساندرو صحبت کنیم، کمی در مورد خود خودروی رنو ساندرو بدانیم. خودروی ساندرو یک خودروی سواری است که توسط شرکت رنو فرانسه تولید می‌ شود. این خودرو در ایران پیش از خروج شرکت رنو توسط شرکت پارس خودرو تولید می‌ شد. ساندرو یک خودروی هاچ‌بک است و در دو مدل با موتور 5/1 لیتری و 6/1 لیتری عرضه می ‌شود. درست به مانند همه خودرو ها خودروی ساندرو هم در قسمت عقب دارای یک اکسل است که وظیفه انتقال نیروی چرخشی از دیفرانسیل به چرخ‌های عقب را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: تعویض روغن موتور ساندرو

تعمیر اکسل عقب ساندرو

تعمیر اکسل عقب ساندرو

اما در مورد تعمیر اکسل عقب ساندرو و ماهیت این قطعه هم باید گفت که اکسل خودرو یک قطعه مکانیکی است که وظیفه انتقال نیروی چرخشی از گیربکس یا دیفرانسیل به چرخ‌ها را بر عهده دارد. اکسل خودرو از دو قسمت اصلی تشکیل شده است محور که نیروی چرخشی را از گیربکس یا دیفرانسیل به چرخ‌ها منتقل می‌کند، چرخ‌ هایی که نیروی چرخشی را به سطح جاده منتقل می‌کنند. به دلیل نقش اکسل عقب ساندرو بهتر است که اگر گمان می کنید، زمان تعمیر اکسل عقب ساندرو فرا رسیده است، برای انجام آن به یک مرکز تعمیر ساندرو در تهران معتبر همچون تعمیرگاه ایران رنو باشید.

نحوه کارکرد اکسل ساندرو

در مورد نحوه کارکرد اکسل ساندرو و در کل خودرو ها باید گفت که اکسل کارکردی به نظر ساده اما مهم و دقیق دارد، اکسل به این صورت کار می‌ کند که، نیروی چرخشی از گیربکس یا دیفرانسیل به محور اکسل منتقل می ‌شود، محور اکسل نیروی چرخشی را به چرخ‌ ها منتقل می ‌کند. و چرخ‌ ها هم نیروی چرخشی را به سطح جاده منتقل می ‌کنند. اگر که هر گونه علائم خرابی اکسل عقب ساندرو را در این چرخه دیدید، باید گفت که زمان تعمیر اکسل عقب ساندرویتان فرا رسیده است و باید انجام دادن آن را مد نظر قرار دهید.

بیشتر بخوانید: تعویض تسمه دینام ساندرو

نقش اکسل عقب ساندرو

همان طور که پیش تر هم به آن اشاره شد و احتمالا متوجه شده اید، اکسل عقب ساندرو وظیفه انتقال نیروی چرخشی از دیفرانسیل به چرخ‌های عقب را بر عهده دارد. انجام همین وظیفه و مهم بودن نقش اکسل عقب ساندرو است که انجام دادن تعمیر اکسل عقب ساندرو، و دانستن دلایل خرابی اکسل عقب ساندرو را حائز اهمیت می کند.

تعمیر اکسل عقب ساندرو

تعمیر اکسل عقب ساندرو

بوش اکسل ساندرو

این را هم بد نیست در بحث تعمیر اکسل عقب ساندرو بدانید که بوش اکسل ساندرو یک قطعه لاستیکی است که در قسمت انتهایی اکسل عقب خودرو قرار دارد. این قطعه وظیفه جذب ضربات و لرزش‌های ناشی از حرکت خودرو بر روی ناهمواری‌های جاده را بر عهده دارد. همچنین، بوش اکسل از اصطکاک بین اکسل و سایر قطعات خودرو جلوگیری می‌کند. بوش اکسل ساندرو از دو قسمت اصلی تشکیل شده است، بدنه بوش که این قسمت از جنس لاستیک یا پلیمر ساخته شده است و وظیفه جذب ضربات و لرزش‌ها را بر عهده دارد، و سیبک بوش که از جنس فلز ساخته شده است و وظیفه اتصال اکسل به سایر قطعات خودرو را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: هزینه سرویس بخاری ساندرو

خرابی بوش اکسل ساندرو

یکی از علائم خرابی اکسل عقب ساندرو و ضروری بودن تعمیر اکسل عقب ساندرو می ‌تواند خرابی بوش اکسل ساندرو باشد که می تواند باعث بروز مشکلاتی مانند ایجاد صدا و ضربه در هنگام عبور از ناهمواری‌ها، لق شدن اکسل، کاهش فرمان پذیری خودرو، افزایش استهلاک سایر قطعات خودرو، و مواردی این چنینی بشود.

دلایل خرابی اکسل عقب ساندرو

اکسل عقب ساندرو ممکن است به دلایل مختلفی دچار خرابی و نیازمند تعمیر اکسل عقب ساندرو شود که از جمله دلایل خرابی آن می‌ توان به مواردی همچون، ضربه خوردن به اکسل، فرسایش و پوسیدگی قطعات اکسل، خرابی بلبرینگ‌های اکسل، خرابی یاتاقان‌های اکسل و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

علائم خرابی اکسل عقب ساندرو

در صورت نیاز و لازم بودن تعمیر اکسل عقب ساندرو و خراب شدن اکسل عقب ساندرو، ممکن است علائم خرابی اکسل عقب ساندرو مانند، لرزش در فرمان، صدای تق تق از چرخ‌های عقب، کج شدن چرخ‌های عقب، افزایش مصرف سوخت و… مشاهده شوند. لازم به ذکر است که بهتر است پس از مشاهده این علائم در مورد نحوه تعویض اکسل عقب ساندرو اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

نحوه تعویض اکسل عقب ساندرو

تعویض یا تعمیر اکسل عقب ساندرو یک کار تخصصی است و باید توسط یک مکانیک ماهر مرکز تعمیر ساندرو در انجام شود. اما به طور کلی نحوه تعویض اکسل عقب ساندرو این گونه است که، ابتدا باید خودرو را روی جک قرار دهید و چرخ‌ های عقب را باز کنید، سپس باید پیچ ‌های اتصال اکسل عقب را باز کنید، پس از آن باید اکسل عقب را از خودرو جدا کنید، این کار را که انجام دادید باید اکسل جدید را به خودرو متصل کنید، پس از اتمام کار سوار کردن اکسل جدید پیچ ‌های اتصال اکسل عقب را محکم کنید، و در آخر هم چرخ ‌های عقب را نصب کنید.

مرکز تعمیر ساندرو در تهران

همانطور که دیدید، نقش اکسل عقب ساندرو مهم است و نحوه کارکرد اکسل عقب اینگونه است که این قطعه در سیستم تعلیق خودرو است که وظیفه انتقال نیروی چرخشی از دیفرانسیل به چرخ‌های عقب را بر عهده دارد. به همین خاطر است که باید به علائم خرابی اکسل عقب ساندرو توجه کنید زیرا خرابی اکسل عقب ساندرو می‌تواند باعث بروز مشکلات مختلفی در خودرو شود، بنابراین باید به طور منظم بررسی شود و در صورت خرابی، برای تعمیر اکسل عقب ساندرو اقدام گردد. برای انجام این کار هم به شما توصیه میشود که به یک مرکز تعمیر ساندرو معتبر در تهران همچون تعمیرگاه تخصصی ایران رنو مراجعه کنید.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *