مقالات

لرزش موتور مگان

دلایل لرزش موتور مگان
دلایل لرزش موتور مگان

آنچه خواهید خواند

لرزش موتور مگان از مسائلی است که اگر توجه کافی را به خودروی مگان تان نداشته باشید ممکن است برای شما هم پیش بیاید. موتور قلب خودرو است و به طبع اگر نگوییم که مهمترین نقش را در خودرو دارد، میتوان گفت که یکی از مهمترین نقشها را در هر خودرویی همچون مگان دارد. به همین خاطر مهم است که به سلامت آن توجه بسیار ویژه ای داشته باشید و اگر مسئله ای پیش آمد، به دنبال علت لرزش موتور و تعمیر موتور مگان باشید تا از وقوع مشکلات اساسی و در نتیجه ایجاد شدن هزینه های سنگین در یک مرکز موتور خودرو جلوگیری کنید. برای اینکه در مورد لرزش موتور و موضوعاتی همچون نحوه تشخیص علت لرزش موتور بیشتر بدانید در ادامه هم همراه بمانید.

لرزش موتور مگان

قبل از این که با علت لرزش موتور مگان آشنا شویم، بهتر است که کمی در مورد خود مگان بدانیم. مگان در ایران در دو تیپ E1 و E2 عرضه می‌شود. تیپ E1 مگان امکاناتی مانند ترمز ABS، EBD، ESP، کیسه‌های هوا، فرمان هیدرولیک، شیشه‌های برقی، آینه‌های برقی و تهویه مطبوع را دارد. تیپ E2 مگان علاوه بر امکانات تیپ E1، امکانات دیگری مانند سانروف، رینگ آلومینیومی و سیستم صوتی با CD Player را نیز دارد.

اما نمیتوان در مورد تعمیر لرزش موتور مگان صحبت کرد ولی در مورد موتور مگان چیزی نگفت. موتور مگان یک موتور چهار سیلندر خطی است که توسط شرکت رنو فرانسه طراحی و تولید می‌شود. این موتور در دو نوع ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ سی‌سی تولید می‌شود. موتور ۱۶۰۰ سی‌سی دارای ۱۶ سوپاپ است و از سیستم تزریق سوخت انژکتوری استفاده می‌کند. موتور ۱۶۰۰ سی‌سی مگان ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۵۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. موتور ۲۰۰۰ سی‌سی نیز دارای ۱۶ سوپاپ است و از سیستم تزریق سوخت انژکتوری استفاده می‌کند. موتور ۲۰۰۰ سی‌سی مگان ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

دلایل لرزش موتور مگان

دلایل لرزش موتور مگان

در مورد خود لرزش موتور مگان هم باید گفت که لرزش موتور خودرو از آن دسته مواردی‌ست که می‌تواند هر صبح و هنگام روشن کردن خودرو، اوقاتتان را حسابی تلخ کند. این که چرا موتور خودرو پس از روشن کردن و یا حین حرکت می‌لرزد، شاید علتی جزئی داشته باشد؛ اما شکل لرزش و ناآگاهی نسبت به آن، یک صبح زیبای آفتابی را تلخ کرده و جیب شما را به هراس خرج تراشی جدیدی، برای تعمیر خودرو می‌اندازد. اما اگر از چرایی لرزش موتور خودرو آگاه بوده و به موقع نسبت به رفع آن با مراجعه به یک مرکز تعمیر موتور مگان اقدام کنید؛ هزینه چندانی برایتان ایجاد نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: دلایل کم کردن روغن موتور مگان

علت لرزش موتور مگان

علت لرزش موتور مگان می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، مثل خرابی دسته موتور، دسته موتور قطعه‌ای است که موتور را به شاسی خودرو متصل می‌کند. خرابی شمع: شمع قطعه‌ای است که جرقه لازم برای احتراق سوخت و هوا را در موتور ایجاد می‌کند، خرابی سیستم سوخت رسانی، سیستم سوخت رسانی وظیفه تأمین سوخت مورد نیاز موتور را بر عهده دارد، خرابی سیستم جرقه زنی، سیستم جرقه زنی وظیفه ایجاد جرقه لازم برای احتراق سوخت و هوا را بر عهده دارد، خرابی سیستم تعلیق، سیستم تعلیق وظیفه جذب ضربات و لرزش‌های ناشی از حرکت خودرو بر روی ناهمواری‌های جاده را بر عهده دارد و سایر موارد.

روش های رفع لرزش موتور مگان

قطعا اگر که خودروی مگان تان و به خصوص موتور آن دچار مشکل و لرزش بشود، این سوال برای تان ایجاد شود که برای تعمیر آن باید چه کار کرد، برای تعمیر لرزش موتور مگان، باید علت لرزش موتور تشخیص داده شود. سپس با استفاده از نحوه تشخیص تشخیص علت لرزش موتور مگان می‌توان اقدام به تعمیر یا تعویض قطعه یا قطعات معیوب موتور خودرو کرد. به طور کلی توصیه می شود که برای تعمیر موتور مگان،  به یک مرکز تعمیر تخصصی مگان مراجعه کنید. در این مراکز، تعمیرکاران متخصص با استفاده از تجهیزات پیشرفته، اقدام به تعمیر موتور مگان می‌ کنند.

روش های رفع لرزش موتور مگان

روش های رفع لرزش موتور مگان

نحوه تشخیص علت لرزش موتور مگان

برای تشخیص علت لرزش موتور مگان، خود شما یا یک تعمیرکار متخصص پس از بررسی خودرو، باید اقدامات و فعالیت هایی را انجام دهید همچون، آزمایش موتور، بررسی سیستم سوخت رسانی، بررسی سیستم جرقه زنی، بررسی سیستم تعلیق. با انجام این موارد و بررسی بخش های گفته شده شما می توانید تشخیص دهید که علت لرزش موتور خودروی مگان شما چیست. اما برای رفع لرزش موتور، در ابتدا باید علت لرزش تشخیص داده شود، . پس از تشخیص علت لرزش، همان طور که گفته شد می ‌توان اقدام به تعمیر یا تعویض قطعه یا قطعات موتوری معیوب کرد. ممکن است این مشکل از هر جای خودرو از دسته موتور ها گرفته تا سرسیلندر، پیشتون ها و سایر بخش های خودرو باشد.

نکات مهم در مورد لرزش موتور مگان

یکسری نکات مهمی در مورد لرزش موتور مگان وجود دارند که بهتر است شما از آن ها مطلع باشید، لرزش موتور می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. بنابراین، برای تشخیص علت لرزش، باید خودرو توسط یک متخصص مرکز تعمیر موتور مگان که قبلا سابقه برخورد با خودرو هایی با همچین مشکلی را داشته است بررسی شود. همچنین این نکته را هم باید بدانید که لرزش موتور می‌تواند باعث کاهش عمر قطعات خودرو شود. به همین خاطر است که اکیدا توصیه می شود که در صورت مشاهده لرزش، هر چه سریع تر برای رفع آن اقدام کنید و آن را به هیچ عنوان پشت گوش نیندازید.

مرکز تعمیر موتور مگان

موتور خودروی مگان از قطعات مختلفی تشکیل شده است که هر یک از آنها می‌تواند دچار خرابی شود. در نتیجه این خرای ها ممکن است علت لرزش موتور خود را نشان دهد. به همین سبب مطالب تعمیر لرزش موتور و نحوه تشخیص لرزش موتور مگان برای شما بیان شدند تا کمی اطلاعات بیشتری در مورد این مشکل خودرویی داشته باشید. در نهایت اما به شما توصیه می شود که برای حل کردن مشکل لرزش موتور خودرویتان به سایت تعمیرگاه تخصصی ایران رنو که یک مرکز تعمیر موتور مگان هم می باشد، سری بزنید. تعمیرگاه ایران رنو، مرکزی تخصصی برای تعمیر و نگهداری انواع خودروهای رنو است. این مرکز با بهره‌گیری از کادر مجرب و متخصص و تجهیزات پیشرفته، قادر به تعمیر انواع خرابی‌های خودورهای رنو است

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *