مقالات

تعویض شمع کپچر

تعویض شمع کپچر
تعویض شمع کپچر

آنچه خواهید خواند

تعویض شمع کپچر از اقداماتی است که سر کیلومتر مشخصی باید انجام شود تا خودرو دچار مشکل و آسیب نشود. اما برای شمایی که قصد تعویض شمع رنو کپچر را دارید ممکن است سوالاتی پیش بیاید از جمله این که نحوه تعویض شمع چگونه است، و یا این که زمان تعویض شمع چه موقعی است، و اصلا ممکن است این ذهن تان را درگیر کند که بهترین شمع برای خودرویتان کدام برند است. پاسخ این سوالات برای شمایی که خودروی کپچری دارید و به سلامت آن اهمیت می دهید، بسیار مهم هستند، به همین خاطر بهتر است در ادامه بحث هم همراه تعمیرگاه تخصصی کپچر باشید تا با پاسخ سوالاتتان و مطالب دیگری که مربوط به شمع رنو کپچر میشوند بیشتر آشنا شوید.

توضیحی درباره شمع رنو کپچر

قبل از این که با نحوه تعویض شمع کپچر آشنا شویم، بهتر است که ببینیم شمع رنو کپچر و در کل شمع خودرو چیست. شمع خودرو قطعه‌ای است که در سرسیلندر موتور قرار دارد و با ایجاد جرقه الکتریکی، مخلوط سوخت و هوا را احتراق می‌دهد. شمع خودرو نقش مهمی در روشن شدن موتور، کاهش مصرف سوخت، افزایش قدرت و کاهش آلایندگی دارد. برای عملکرد بهینه موتور، باید شمع خودرو را در زمان تعویض شمع و با پرداخت هزینه تعویض شمع کپچر در یک مرکز تعمیر کپچر شرق تهران معتبری همچون ایران رنو تعویض کنید تا خرابی شمع باعث ایجاد مشکلات برای سایر قسمت های خودرویتان نشود.

بیشتر بخوانید: علل خرابی گیربکس رنو کپچر

تعویض شمع کپچر

تعویض شمع کپچر

تعویض شمع کپچر

اما برای تعویض شمع کپچر، ابتدا باید نوع و مدل مناسب و به معنای دیگر بهترین شمع کپچر را برای خودروی خود بدانید. این اطلاعات را می‌توانید از دفترچه راهنمای خودرو یا متخصصین خودرویی حاضر در یک مرکز تعمیر کپچر شرق تهران پیدا کنید. بعضی از شمع‌ها با جنس‌های مختلفی ساخته می‌شوند که عمر و کارایی آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند. به‌طورکلی شمع‌های مسی کم‌بازده‌تر و کم‌عمرتر هستند و شمع‌های پلاتین یا ایریدیوم بازده و عمر بالاتری دارند. به همین خاطر توصیه می شود در زمانی که قصد تهیه و پرداخت قیمت شمع کپچر را دارید، به برند و نوع شمعی که قرار است بر روی کپچرتان بگذارید، توجه ویژه ای بکنید.

نحوه تعویض شمع کپچر

در مورد نحوه تعویض کردن شمع کپچر باید گفت که، وقتی که زمان تعویض شمع کپچر فرا رسید شما باید به ابزارهای لازم مانند چکش، پیچ‌گوشتی، کلید شمع و دستکش دسترسی داشته باشید. همچنین باید مطمئن شوید که موتور خودرو سرد باشد و باتری آن را قطع کنید. سپس باید لوله هواکش را جدا کنید و سیم‌های شمع را یک به یک از روی شمع‌ها بکشید. با استفاده از کلید شمع، شمع قدیمی را باز کنید و آن را از سوراخ خارج کنید.

بیشتر بخوانید: هزینه تعمیر گیربکس کپچر

قبل از نصب شمع جدید، باید فاصله الکترود آن را با استفاده از گوج گپ تنظیم کنید. فاصله مناسب الکترود بستگی به نوع خودرو و شمع دارد و معمولاً در دفترچه راهنمای خودرو ذکر شده است. پس از تنظیم فاصله الکترود، شمع جدید را در سوراخ قرار داده و با کلید شمع به آرامی محکم کنید. سپس سیم‌های شمع را به جای خود برگردانید و لوله هواکش را نصب کنید. در نهایت باتری خودرو را وصل کنید و موتور را روشن کنید تا عملکرد شمع جدید را بررسی کنید.

زمان تعویض شمع کپچر

برای تشخیص زمان تعویض شمع کپچر، باید به علائم و نشانه‌هایی که نشانگر فرسودگی یا خرابی شمع این خودرو هستند توجه کنید. برخی از این علائم که هر کدام می توانند نشانه نیاز به فرسوده شدن شمع های خودرو و نیاز به تهیه شمع های جدید هستند عبارت از مواردی همچون، سخت روشن شدن موتور، بالارفتن مصرف سوخت، کاهش قدرت و شتاب خودرو، احتراق ناقص یا میس‌فایر، صدای ناهماهنگ و تپش موتور، افزایش دود و آلایندگی خروجی و… . در صورت دیدن هر کدام از این علائم، سریعا برای تعویض شمع خودرویتان اقدام نمایید.

بهترین شمع برای کپچر

 برای انتخاب بهترین شمع برای کپچر، باید به نوع و مدل موتور، جنس و طول عمر شمع، فاصله الکترود و قیمت شمع کپچر توجه کنید و سپس تعویض شمع کپچر را انجام دهید. شمع‌های سوزنی پلاتینیوم یا ایریدیوم با عملکرد و بازده بالاتری نسبت به شمع‌های نیکلی یا مسی برخوردار هستند. این شمع‌ها جرقه قوی‌تر و پایدار‌تری ایجاد می‌کنند و رسوب کم‌تری روی الکترودها تشکیل می‌دهند. همچنین عمر آن‌ها نسبت به شمع‌های دیگر بالاتر است. بنابراین، پیشنهاد می‌شود از شمع‌های سوزنی پلاتینیوم یا ایریدیوم برای خودروی کپچر استفاده کنید. البته بستگی به نوع موتور خودرو دارد که چه نوع شمع سوزنی مناسب آن باشد. به عنوان مثال، برای موتور TCe توربوشارژ، شمع سوزنی پلاتینیوم VR7SPP331 و برای موتور H4M آسپیراسیون طبیعی، شمع سوزنی ایریديوم LFR6AIX-112 مناسب است.

بیشتر بخوانید: تعمیر موتور کپچر در تهران

تعویض شمع کپچر

تعویض شمع کپچر

اجرت تعویض شمع کپچر

هزینه تعویض شمع کپچر شامل نوع خود شمع و هزینه نصب آن است. این که شما از کدام یک از شمع های موجود در بازار برای خودروی کپچرتان قرار است استفاده کنید و نحوه و پیچیدگی نصب آن به چه شکلی می باشد، یکی از موضوعاتی است که در هزینه تعویض شمع خودرو تاثیر دارد. هزینه تعویض کردن شمع کپچر همچنین نیز بستگی به نحوه دسترسي به سيلندر و تخصص مکانيک دارد و در هر تعمیرگاه یا مرکز تعمیر کپچری متفاوت است.

قيمت شمع كپچر

 قيمت شمع كپچر بستگي به نوع و جنس آن دارد. در بازار، انواع مختلفي از شمع كپچر با برندهاي مختلف وجود دارد كه قيمت آن‌ها متفاوت است. برخي از برندهاي معروف شمع كپچر عبارتند از: بوش، نور، NGK، پارس و پولستار و… . در زمان تعویض شمع کپچر، این که شما کدام یک از شمع ها را برای خودرویتان می پسندید و یا این که کدام یک از انواع شمع توسط مکانیک به شما توصیه می شود با افراد دیگر متفاوت است، به همین خاطر نمی توان قیمت دقیقی را برای شمع کپچر عنوان کرد.

 مرکز تعمیر کپچر شرق تهران

با هزینه تعویض شمع کپچر و قیمت شمع کپچر در طی مقاله آشنا شدیم. در نهایت هم اما در صورتی که احساس می کنید زمان تعویض شمع کپچر رسیده و دنبال تهیه بهترین شمع خودرو هستید تا آن را به یک مرکز تعمیر کپچر شرق تهران ببرید تا مکانیک ها با توجه به نحوه تعویض شمع آن را جایگزین شمع قدیمی کنند، به شما توصیه می شود که سری هم به سایت تعمیرگاه تخصصی رنو بزنید. ایران رنو دارای کادر مجرب و متخصص، تجهیزات پیشرفته و قطعات اصلی است و می‌تواند خدمات با کیفیتی را به شما عزیزان ارائه دهد.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

1 دیدگاه در “تعویض شمع کپچر

  1. امید گفت:

    سلام وقت بخیر اجرت تعویض شمع کپچر چقدره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *