مقالات

علل خرابی گیربکس رنو کپچر

علل خرابی گیربکس رنو کپچر
علل خرابی گیربکس رنو کپچر

آنچه خواهید خواند

علل خرابی گیربکس رنو کپچر موضوعات و مطالب مختلفی می تواند باشد. اگر که احساس می کنید برای گیربکس خودرویتان مشکلی پیش آمده است، باید بدانید که گیربکس خودرو چیست و با یکسری مطالب همچون علل خرابی گیربکس در حالت کلی، علائم خرابی گیربکس، زمان تعویض گیربکس و دبل کلاچ خودرو های اتو آشنا باشید تا پس از آن ببینید که آیا واقعا مشکل از گیربکس خودرویتان یا از جای دیگر خودرو، و اگر که به این نتیجه رسیدید که مشکل از گیربکس است با پرداخت قیمت گیربکس به یک مرکز تعمیرگاه کپچر معتبر، ایرادات گیربکس رنو کپچرتان را رفع نمایید. در ادامه بحث به موضوعات گفته شده به طور مفصلی پرداخته شده است.

گیربکس خودرو چیست؟

پیش از این که ببینیم علل خرابی گیربکس رنو کپچر چه مواردی هستند، بهتر است ببینیم که اصلا گیربکس چیست. گیربکس یا جعبه دنده، قطعه ای است که نیروی تولید شده توسط موتور را به چرخ های خودرو منتقل می کند. گیربکس با تغییر نسبت انتقال بین موتور و چرخ ها، امکان حرکت در سرعت های مختلف را برای خودرو فراهم می کند. گیربکس ها به دو نوع دستی و اتوماتیک تقسیم می شوند. در گیربکس دستی، راننده با استفاده از دسته دنده و پدال کلاچ، سرعت دنده را تغییر می دهد. در گیربکس اتوماتیک، سرعت دنده به صورت خودکار تغییر می کند و راننده نیازی به استفاده از پدال کلاچ ندارد و قطعاتی مثل دبل کلاچ کپچر در سیستم گیربکس وجود دارند.

بیشتر بخوانید: تعویض تسمه دینام کپچر

علل خرابی گیربکس رنو کپچر

علل خرابی گیربکس رنو کپچر

علل خرابی گیربکس رنو کپچر

اما گیربکس رنو کپچر هم مانند هر قطعه دیگر خودرو، ممکن است با خرابی های مختلف روبرو شود. در صورتی که مشکلی برای گیربکس خودرویتان پیش آمد، به شما توصیه می شود که حتما سری به سایت تعمیرگاه تخصصی رنوی ایران رنو، که یک مرکز تعمیر گیربکس کپچر هم هست بزنید و با مراجعه به آنجا ایرادات خودرویتان را برطرف نمایید. برخی از علل خرابی گیربکس رنو کپچر عبارتند از مواردی که در زیر آن ها را با هم مشاهده می کنیم.

فاسد شدن و نشت روغن گیربکس اولین مورد از علل خرابی گیربکس رنو کپچر: روغن گیربکس برای روان کاری قطعات و جلوگیری از سایش آن ها ضروری است. اگر روغن گیربکس فاسد شود یا از جای خود نشت کند، عملکرد گیربکس تحت تاثیر قرار می گیرد و صدا، لغزش و لرزش ایجاد می شود. باید در فواصل زمانی منظم، روغن گیربکس را تعویض و سطح آن را بررسی کرد.

خراب شدن سنسورهای دنده: سنسورهای دنده نقش مهمی در تشخیص وضعیت و حالت گیربکس دارند. اگر این سنسورها خراب شوند، عمل تغییر دنده به صورت صحیح انجام نمی شود و خودرو در حالت حذف (limp mode) قرار می گیرد. در این حالت، خودرو فقط با سرعت پایین حرکت می کند و باید به تعمیرگاه ببرید.

بیشتر بخوانید: تعمیر گیربکس کپچر

خراب شدن تعليق يا بلبرينگ‌های گيربكس: تعليق يا بلبرينگ‌های گيربكس برای اتصال و چرخش محورها و چرخ دنده‌های گيربكس به كار می روند. اگر این قطعات ساییده یا خراب شوند، عملکرد گيربكس ناهماهنگ و ناپیوسته می شود و صدا و لغزش ایجاد می شود و علل خرابی گیربکس رنو کپچر خود را نشان می دهند.

دبل کلاچ کپچر

دبل کلاچ کپچر قطعه ای است که در سیستم EDC (Efficient Dual Clutch) به کار میرود. این سیستم با استفاده از دو کلاچ، قادر است سرعت دنده را به صورت پیوسته و بدون قطع نیرو تغییر دهد. این سبب میشود که خودرو راندمان بالا و مصرف سوخت پایین داشته باشد. این سیستم از دو کلاچ تشکیل شده است، یکی با دنده های زوج و دیگری با دنده های فرد و عقب. هر کلاچ روی یک شفت با طرح هم مرکز جا خوش کرده است. در هنگام تغییر دنده، یک کلاچ فعال میشود و دیگری غیر فعال. به این ترتیب، خبری از اختلال ارتباط بین پیشرانه و گیربکس نخواهد بود و تعویض دنده با سرعت بالایی صورت میگیرد. یکی از علل خرابی گیربکس رنو کپچر، میتواند خرابی دبل کلاچ کپچر باشد.

علائم خرابی گیربکس رنو کپچر

 برخی از علائم خرابی گیربکس رنو کپچر که باید به آن ها توجه کرد تا از پرداخت قیمت گیربکس کپچر جلوگیری کرد عبارتند از تولید صدای ناخوشایند از سمت گیربکس، لغزش دنده، عدم تغییر دنده، روشن شدن چراغ های هشدار، و… که برخی برخی از آن ها را می توان با انجام تعویض روغن گیربکس در زمان تعویض روغن گیربکس رنو کپچر، درمان کرد. اما برخی دیگر از آن ها به مرور در صورت عدم مراقبت فوری از خودرو، می توانند به علل خرابی گیربکس رنو کپچر تبدیل شوند و شما را مجبور به مراجعه به مرکز تعمیر گیربکس کپچر کنند.

بیشتر بخوانید: تعویض روغن گیربکس کپچر

علل خرابی گیربکس رنو کپچر

علل خرابی گیربکس رنو کپچر

زمان تعویض روغن گیربکس رنو کپچر

 روغن گیربکس یک نقش مهم در خنک و روان کردن قطعات داخلی جعبه دنده دارد. به همین دلیل، باید به زمان تعویض روغن گیربکس رنو کپچر توجه کرد تا از وقوع علل خرابی گیربکس رنو کپچر جلوگیری کرد.. شرکت رنو برای خودروهای خود، زمان و حجم مناسب برای تعویض روغن گیربکس را در دفترچه راهنمای خودرو آورده است. به طور کلی، زمان مناسب برای تعویض روغن گیربکس رنو کپچر حدود ۵۰۰۰۰ کیلومتر است. همچنین حجم روغن لازم برای پر کردن گیربکس کپچر هم حدود ۱.۷ لیتراست.

 قیمت گیربکس رنو کپچر

این را هم در بحث علل خرابی گیربکس رنو کپچر بدانید که قطعات گیربکس رنو کپچر به علت پیچیدگی و حساسیت فنی، قابل تولید در بازار داخل نیست و باید از خارج وارد شود. به همین دلیل، قطعات گیربکس این خودرو قیمت بالایی دارند. قیمت گیربکس رنو کپچر بستگی به نوع و برند آن دارد. با توجه به عدم ثبات قیمت ها در بازار ایران که همه بخاطر نوسانات دلار می باشد، نمیتوان قیمت دقیق و ثابتی برای قیمت گیربکس رنو کپچر اعلام کرد.

 مرکز تعمیر گیربکس کپچر

 تعمیر گیربکس رنو کپچر نیاز به دانش و تجهیزات تخصصی دارد. به عنوان مثال یک تعمیرکار رنو کپچر باید از مسائلی مثل علل خرابی گیربکس رنو کپچر، علائم خرابی گیربکس رنو کپچر، زمان تعویض روغن گیربکس کپچر و ساختار گیربکس کپچر شما همچون دبل کلاچ کپچر مطلع باشد. به همین دلیل، توصیه می‌شود که در صورت وقوع علل خرابی گیربکس رنو کپچر برای تعمیر گیربکس خودرو، به مراکز تخصصی و مجهز مراجعه کنید. یکی از این مرکز تعمیر گیربکس کپچر های معتبر هم تعمیرگاه رنو میباشد. این مرکز با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و متخصصین مجرب، خدمات با کیفیت و با گارانتی به شما عزیزان ارائه می‌ دهد.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *