مقالات

همه چیز درباره گیربکس ال 90

همه چیز درباره گیربکس ال 90
همه چیز درباره گیربکس ال 90

آنچه خواهید خواند

اگر که صاحب خودروی ال 90 هستید، بهتر است که همه چیز درباره گیربکس ال 90 را بدانید. همانطور که می دانید انواع گیربکس خودرو ها متفاوت هستند و به دسته های کلی دستی و اتوماتیک تقسیم می شوند. هر دوی این انواع گیربکس ممکن است خرابی گیربکس برایشان پیش بیاید. به همین خاطر بهتر است که شما در مورد مطالبی مثل نحوه باز کردن گیربکس، هزینه تعمیر گیربکس ال 90 و… بدانید تا در صورتی که مشکلی برای خودرویتان به وجود آمد، به یک مکانیک خوب مراجعه نمایید. در ادامه بحث هم صفحه را ترک نکنید تا اطلاعات بیشتر در مورد موضوعاتی که به آن ها اشاره شد به دست آورید.

همه چیز درباره گیربکس ال 90

بدون فوت وقت می رویم تا همه چیز درباره گیربکس ال 90 را با هم ببینیم. قبل از این که با انواع گیربکس ال نود آشنا شویم، باید بدانید که گیربکس ال ۹۰ یکی از قطعات مهم و اساسی موتور خودروی ال ۹۰ است که وظیفه انتقال قدرت و جا به جایی نیروی موتور خودرو را بر عهده دارد. انواع گیربکس ال نود به طور کلی نسبت دنده های مناسب را برای خودروی ال ۹۰ ارائه می دهد. نسبت دنده ها برای تبدیل سرعت موتور به گشتاور استفاده می شود و گیربکس ال ۹۰ به منظور تقویت گشتاور موتور و در عین حال کاهش سرعت چرخش موتور، استفاده می شود. در زیر همه چیز درباره گیربکس ال 90 را با هم مشاهده خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: نمایندگی ال 90 در تهران

انواع گیربکس ال نود

برای این که همه چیز درباره گیربکس ال 90 را بدانید، به این نکته هم باید توجه کنید که انواع گیربکس ال نود در دو نوع شش دنده دستی و شش دنده اتوماتیک عرضه شده است. هر دو نوع گیربکس از نوع JH3 هستند که در سال 1390 به JHQ ارتقا پیدا کرده اند. محل قرارگیری اهرم تعویض دنده آنها هم در کنسول میانی و پدال پشت فرمان تعبیه شده است. همچنین، برخی از خودروهای ال ۹۰ به گیربکس  CVTمجهز شده اند که به صورت پیوسته نسبت دنده را تغییر میدهد. برای اینکه همه چیز درباره گیربکس ال 90 را بدانید، و در صورتیکه هرگونه مشکل خرابی گیربکس ال نود برای خودرویتان به وجود آمد به شما توصیه میشود که به یک مکانیک خوب ال 90 همچون مکانیک های تعمیرگاه تخصصی ایران رنو مراجعه نمایید.

همه چیز درباره گیربکس ال 90

همه چیز درباره گیربکس ال 90

خرابی گیربکس ال نود

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد، گیربکس ال نود از قطعات حساس و پیچیده خودرو است که در صورت عدم رعایت سرویس‌های دوره‌ای و استفاده نادرست ممکن است خراب شود. برای این که همه چیز درباره گیربکس ال 90 را بدانید باید با یکسری علل مختلفی که می ‌توانند باعث خرابی گیربکس ال نود شوند هم آشنا شوید. برخی از این علل عبارتند از کم بودن میزان روغن گیربکس، آلودگی روغن گیربکس، نشت روغن گیربکس، خراب شدن تغییر دهنده دنده، خراب شدن سنسور گیربکس، اصطکاک بین قطعات گیربکس و… که بهتر است پس از مشاهده آن ها به یک مکانیکی خوب که از نحوه بازکردن گیربکس ال 90 هم مطلع است مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: تعویض روغن گیربکس ال 90

نحوه بازکردن گیربکس ال 90

دانستن همه چیز درباره گیربکس ال 90، مستلزم این که با موضوعی مثل نحوه باز کردن گیربکس ال 90 هم آشنا باشید. قبل از بازکردن گیربکس باید مطمئن شوید که موتور خودرو خاموش و سرد باشد. اما به طور کلی باید گفت که کار باز کردن گیربکس به دلیل حساسیت و اهمیت بالایی که دارد کاری سخت و تخصصی است و بهتر است که با پرداخت هزینه تعمیر گیربکس ال نود توسط متخصصین خودرویی و مکانیک ها انجام بگیرد تا خدایی ناکرده مشکل و آسیب جدی ای به گیربکس وارد نشود که مجبور شوید به دنبال قیمت گیربکس ال 90 دست دوم، و ناچارا و تخت اجبار به سراغ خرید گیربکس و یا تعویض کردن کل گیربکس باشید.

هزینه تعمیر گیربکس ال نود

هزینه تعمیر گیربکس ال نود بستگی به نوع خرابی، نوع قطعات مورد نیاز، نوع خدمات و نوع تعمیرگاهی که برای تعمیر خودرویتان به آن مراجعه میکنید، دارد. در بحث همه چیز درباره گیربکس ال 90 این موضوع را هم باید بدانید که امروزه روز فاکتور جدیدی هم به بحث هزینه تعمیرات خودرویی و قطعات آنها اضافه شده است. این فاکتور بحث قیمت لحظه ای میباشد که وابسته به قیمت دلار است و دائما نوسان دارد و همواره بالا و پایین میشود، به همین خاطر قیمت قطعات خودرو که وارداتی هستند هم همش تغییر میکنند و لحظه ای شده اند. به همین خاطر برای دقیق تر شدن بحث هزینه، بهتر است به تعمیرگاه های معتبر مراجعه کنید و نظر کارشناسان را بپرسید.

همه چیز درباره گیربکس ال 90

همه چیز درباره گیربکس ال 90

قیمت گیربکس ال 90 دست دوم

برای خرید و اطلاع از قمیت گیربکس ال 90 دست دوم، شما می‌ توانید از فروشگاه‌های مختلفی که این قطعه را به صورت نو، استوک، فابریک یا شرکتی عرضه می‌ کنند، استفاده کنید. قیمت گیربکس ال ۹۰ دست دوم بستگی به نوع، کیفیت، سال تولید و وضعیت آن دارد. این موضوع از همه چیز درباره گیربکس ال 90 که با هزینه تعمیر گیربکس ال نود هم مشترک است، بحث نوسانات دائمی بازار است و این که قیمت دلار همواره تغییر می کند، به همین خاطر قیمت دقیقی را در اینجا نمی توان عنوان کرد زیرا این قیمت ممکن است با توجه به نوسانات بازار تغییر کند، به همین دلیل است که پیشنهاد می شود شما با فروشندگان مختلف تماس بگیرید و قیمت دقیق و روز را استعلام کنید.

مکانیک خوب ال 90

در کل توصیه میشود پس از این که همه چیز درباره گیربکس ال 90 را دانستید، و شاهد خرابی گیربکس ال نود تان با انواع گیرکس ال نود دستی یا اتومات بودید، با پرداخت هزینه تعمیر گیربکس ال 90، به یک مکانیک خوب ال 90 همچون مکانیک های مجرب تعمیرگاه تخصصی ال 90 مراجعه کنید. مکانیک های تعمیرگاه رنوی ایران رنو دارای مهارت، تجربه، دانش و تجهیزات لازم برای نگهداری و انجام انواع تعمیرات بر روی خودروهای مختلف رنو هستند. مکانیکهای ایران رنو با ویژگی‌ها، قطعات و سیستم‌های خودروهای رنو آشنا هستند و می توانند خرابی ‌ها را به سرعت تشخیص و آنها را رفع کند. همچنین مکانیک های ایران رنو قیمت منصفانه و خدماتی با کیفیت را به مشتریان ارائه میدهند.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *