مقالات

تعویض تسمه دینام کپچر

تعویض تسمه دینام کپچر
تعویض تسمه دینام کپچر

آنچه خواهید خواند

در زمانی که احساس کردید تسمه دینام و یا حتی دینام به خوبی کار نمیکنند، باید برای تعویض تسمه دینام کپچر اقدام کنید. تهیه کیت تسمه دینام کپچر برای انجام تعویض تسمه دینام کپچر یک امر ضروری و لازم الاجرا است، به خصوص در زمانی که علائم خرابی تسمه دینام را مشاهده کنید. به طور کلی توصیه می شود در موعد زمان تعویض تسمه دینام، با پرداخت قیمت تسمه دینام، برای تعویض آن در یک تعمیرگاه کپچر معتبر اقدام نمایید. زیرا دینام و تسمه دینام دو قطعه ای هستند که نقش های مهمی را در خودروها بر عهده دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دینام و تسمه دینام، در ادامه بحث امروز با تعمیرگاه تخصصی کپچر همراه باشید.

کیت تسمه دینام کپچر

قبل از این که ببینیم کیت تسمه دینام کپچر چیست یا در مورد تعویض تسمه دینام کپچر بدانیم، بهتر است که با خود دینام آشنا شویم. دینام خودرو یک قطعه در خودرو هاست که نقش شارژ کردن باطری خودرو را دارد. دینام با استفاده از انرژی حرکتی موتور، برق را تولید می‌کند و به باطری منتقل می‌کند. این برق برای روشن کردن چراغ‌ها، رادیو، سیستم تهویه مطبوع و سایر قطعات الکتریکی خودرو مورد نیاز است.

دینام با یک تسمه به موتور خودرو متصل است که باعث چرخش آن می‌شود. این تسمه را تسمه دینام یا تسمه دینام کپچر می‌گویند که شما برای تعویض آن در زمان تعویض تسمه دینام کپچر، میتوانید به تعمیرگاه کپچر در شرق تهران ایران رنو مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: تعمیر پمپ بنزین کپچر

تعویض تسمه دینام کپچر

تعویض تسمه دینام کپچر

تعویض تسمه دینام کپچر

تسمه دینام خودرو یک نوار فلزی یا پلاستیکی است که به چندین قرقره یا پولی متصل است. این قرقره‌ها به بخش‌های مختلف خودرو که نیاز به انرژی الکتریکی دارند، مانند دینام، پمپ آب، پمپ فرمان هیدرولیک و کمپرسور کولر، متعلق هستند. تسمه دینام با چرخش قرقره‌ای که به میل لنگ موتور خودرو وصل است، باعث می‌شود که سایر قرقره‌ها نیز چرخش پیدا کنند و انرژی حرکتی را به این بخش‌ها منتقل کنند.

به همین خاطر، این نقش مهم تسمه دینام در کپچر و همه خودرو ها است که توجه به علائم خرابی تسمه دینام و تعویض تسمه دینام کپچر در موعد مقرر ضروری و لازم است. زیرا اگر که تسمه دینام نباشد دینام نمیچرخد و خبری از شارژ باطری نخواهد بود.تسمه دینام کپچر یک قطعه لاستیکی است که با زمان ساییده و خسته می‌شود. اگر این تسمه شکسته یا خورده شود، دینام قادر به تولید برق نخواهد بود و باطری خودرو خالی می‌شود.

بنابراین، لازم است که تسمه برای تعویض تسمه دینام کپچر در زمان مناسب اقدام کنید. به دلیل اهمیت دینام و تسمه دینام همان طور که پیش تر هم به آن ها اشاره شد، برای جلوگیری خرابی از خسارات جدّي به خودرو، لازم است در صورت بروز هر گونه آسیب برای تسمه دینام کپچر، فوراً به تعمیرگاه کپچر در شرق تهران مراجعه کنید و تسمه دینام خودرو را بررسي و در صورت لزوم اقدام به تعويض دینام کپچر كنيد.

بیشتر بخوانید: دلایل روشن شدن چراغ باتری کپچر

علائم خرابی تسمه دینام کپچر

همواره باید توجه داشته باشید که یکسری موارد هستند تحت عنوان علائم خرابی تسمه دینام کپچر، که پیش از این که کار از کار بگذرد، به شما هشدار می دهند، که موعد تعویض تسمه دینام کپچر رسیده است و توجه به آن ها باعث خواهد شد که آسیبی به سیستم برقی خودروی شما وارد نشود. برخی از علائم خرابی تسمه دینام کپچر عبارت اند از

موارد و مطالبی همچون صدای سوت یا جیرجیرک وقتی که خودرو را روشن می ‌کنید یا در حال حرکت هستید، نور چشمک زن باطری روی صفحه نمایش یا صفحه کیلومتر خودرو، عدم روشن شدن چراغ‌ های جلو یا عقب خودرو، عدم کارکرد سایر قطعات الکتریکی مانند رادیو، سانروف، پنجره ‌های برقی و غیره، خاموش شدن خودرو به طور ناگهانی.

تعویض تسمه دینام کپچر

تعویض تسمه دینام کپچر

زمان تعویض تسمه دینام کپچر

به طور کلی باید عنوان کرد که زمان تعویض تسمه دینام کپچر بستگی به نوع و مدل خودرو (اتومات یا دستی بودن)، سال تولید آن، شرایط رانندگی و کارکرد خودرو دارد. اما در نهایت باید گفت که، توسط متخصصان و مکانیک ها پیشنهاد می‌ شود که هر 60 هزار کیلومتر یا 4 سال (بستگی به اینکه کدام زودتر فرا برسد)، تسمه دینام کپچر را بررسی و در صورت نیاز اقدام به تعویض تسمه دینام کپچر کنید. 

البته، اگر علائم خرابی تسمه دینام کپچر را مشاهده کردید، باید بلافاصله به تعمیرگاه رنو در شرق تهران مراجعه کنید و با پرداخت قیمت تسمه دینام کپچر، این قطعه مهم و کلیدی را تعویض و خیال تان را از بابت کارکرد درست خودرویتان راحت و آسوده کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر گیربکس کپچر

قیمت تسمه دینام کپچر

این که بخواهد در این جا گفته شود که بله قیمت تسمه دینام کپچر فلان قدر است کاری بیهوده و ناممکن است، زیرا در بازار ایران قیمت ها هیچ گونه ثباتی ندارند و دائم بخاطر نوسانات دلار و ارز، بالا و پایین می شوند و اگر هم قیمتی در اینجا بیان شود، ممکن است چند دقیق بعد معتبر نباشد. اما در کل باید گفت که قیمت تسمه دینام کپچر بستگی به نوع و برند آن، سال تولید، وارداتی یا داخلی بودن، قیمت شخصی تعمیرگاهی که به آن جا مراجعه کرده اید و… دارد.

 این نکته را هم باید مورد توجه داشته باشید که قیمت تسمه دینام کپچر، هزینه نصب آن را شامل نمی‌شود. هزینه نصب تسمه دینام کپچر بستگی به نوع خودرو و تعمیرگاه دارد.

تعمیرگاه کپچر در شرق تهران

در نهایت اما باید گفت که اگر شاهد علائم خرابی تسمه دینام کپچر هستید، و یا زمان تعویض تسمه دینام کپچر تان فرا رسیده است، و اگر به دنبال یک تعمیرگاه مجهز و متخصص در زمینه تعویض تسمه دینام کپچر هستید، می‌توانید به تعمیرگاه کپچر در شرق تهران ایرن رنو مراجعه کنید. این تعمیرگاه با ارائه قیمت های مناسب در زمینه تعمیرات خودرو همچون قیمت تسمه دینام کپچر زمینه خدمات خودرو، از بهترین و معتبرترین تعمیرگاه‌های کپچر در شرق تهران است.

 این تعمیرگاه با استفاده از قطعات اصلی و با کیفیت، خدمات حرفه‌ای و با ضمانت را به شما ارائه می‌دهد. برای اطلاع از آدرس و شماره تلفن تعمیرگاه تخصصی رنو، می‌توانید به سایت ایران رنو مراجعه کنید و از کارشناسان تعمیرگاه ایران رنو کسب اطلاعات کنید.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *