مقالات

دلایل روشن شدن چراغ باتری کپچر

دلایل روشن شدن چراغ باتری کپچر

آنچه خواهید خواند

دلایل روشن شدن چراغ باتری کپچر چه می باشد؟ حتما برای شمایی هم که صاحب خودروی رنو کپچری هستید، پیش آمده است. خودروی رنو کپچر یکی از خودرو های کراس اور شرکت رنو می باشد که به صورت نسبتا محدودی ما بین سال های 95 تا 98 که تحریم ها برداشته شده بودند توسط شرکت رنو، مشتریان ایرانی ارائه شد. رفتن آمریکا از برجام و به موازات آن رفتن شرکت رنو از ایران اما، باعث شد که شرکت رنو هم بازار ایران را ترک کند و دغدغه هایی برای افرادی که صاحب رنو کپچر هستند و به دنبال تعمیرگاهی معتبر برای رفع مشکلات خودرویشان یا عیب یابی، و دریافت پاسخ سوالاتشان در مورد آن مثل فهمیدن همین دلایل روشن شدن چراغ باتری کپچر هستند، به وجود بیاید.

در صورتی که شما هم صاحب خودروی رنو کپچر هستید به شما توصیه می شود که در ادامه بحث هم همراه ایران رنو بمانید تا با موضوعاتی مثل دلایل روشن شدن چراغ باتری کپچر، علت روشن و خاموش شدن چراغ باتری، خاموش شدن چراغ باتری با گاز دادن، تعمیرگاه رنو کپچر و... بیشتر آشنا شوید.

دلایل روشن شدن چراغ باتری کپچر

نمیتوان در مورد دلایل روشن شدن چراغ باتری کپچر صحبت کرد اما اشاره ای به تعریف اولیه باتری نکرد. باتری ماشین مهم‌ترین قطعه در سیستم الکتریکی خودرو است. وظیفه‌ی این سیستم تامین، ذخیره و تقسیم انرژی الکتریکی مورد نیاز بخش‌های مختلف خودرو است. با توجه به پیچیده‌تر شدن سیستم برقی خودروهای امروزی، باتری ماشین روز به روز از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود.

سیستم برای شروع به کار به انرژی ذخیره شده در باتری نیاز دارد. علاوه بر این تامین انرژی مورد نیاز بسیاری از اجزای خودرو بر عهده‌ی باتری است. وقتی خودرو خاموش است، چراغ‌های داخلی و خارجی، سیستم تهویه، سان روف، دستگاه پخش، دزدگیر، بالابر شیشه‌ و برف پاک‌کن از باتری تغذیه می‌کنند. وقتی هم که خودرو روشن می‌شود، وظیفه‌ی تامین انرژی الکتریکی بر عهده‌ی قطعه‌ای به نام دینام است.

بیشتر بخوانید: تعمیر موتور کپچر

قسمتی از انرژی تولید شده توسط دینام در باتری ذخیره می‌شود. زمانی که دینام نتواند انرژی مورد نیاز خودرو را تأمین کند، باتری از ذخیره خود برای کمک به دینام استفاده می‌کند. که همین می تواند یکی از دلایل روشن شدن چراغ باتری کپچر باشد.

اما در مورد دینام هم در بحث دلایل روشن شدن چراغ باتری کپچر باید گفت که دینام می تواند یکی از کلیدی ترین قطعات خودرو به منظور تولید و هدایت جریان برق باشد. همان طور که پیش تر هم به آن اشاره شد باتری در حین فعالیت ماشین، انرژی را به شکل اتوماتیک به تمامی بخش های برقی خودرو انتقال می دهد اما نمی‌ تواند به تنهایی برق مورد نیاز را تامین کند. اینجاست که دینام وارد عمل میشود و نقش خود را با شارژ پیوسته باطری ایفا می کند. یعنی سیو و هدایت انرژی با کمک دینام صورت می پذیرد.

دلایل روشن شدن چراغ باتری کپچر

دلایل روشن شدن چراغ باتری کپچر

در مورد بحث اصلی یعنی دلایل روشن شدن چراغ باتری کپچر هم باید گفت که روشن شدن چراغ باتری به معنی وجود اختلالاتی در سیستم برق یا باتری خودرو است و اتفاقا جزء هشدارهای مهمی ست که صفحه کنسول می تواند به ما بدهد. در قسمت زیرین پیش از این که به سراغ مباحثی مثل علت روشن و خاموشن شدن چراغ باتری برویم، به یکسری از مهم ترین دلایل روشن شدن چراغ باتری کپچر اشاره شده است.

سولفاته شدن یا شل شدن سرباتری ها

یکی از دلایل روشن شدن چراغ باتری کپچر سولفاته شدن سر باتری ها یا همان بست ها مانع از عبور جریان الکتریکی به طور مناسب می شود. همینطور شل بودن سرباتری ها باعث روشن شدن چراغ باتری ماشین خواهد شد. اولین موردی که بعد از روشن شدن چراغ باتری با گاز دادن یا بدون گاز دادن باید بررسی کنید این است.

قطع شدن بست سیم دینام به باتری

وظیفه اصلی دینام این است که پس از روشن شدن خودرو، انرژی مکانیکی را تبدیل به انرژی الکتریکی کرده و باتری را شارژ نماید . چنانچه در مسیر این انتقال انرژی الکتریکی به باتری اختلالی ایجاد شود، چراغ باتری روشن شده و باید ایراد توسط برقکار یا مکانیک تعمیرگاه رنو کپچر رفع شود.

بیشتر بخوانید: تعمیر توربو سارژر کپچر

ضعیف شدن باتری ماشین

باتری ها متشکل از صفحات دی اکسید سرب و سرب اسفنجی هستند که در محلول الکترولیت اسید سولفوریک در هر یک از شش سلول باتری قرار گرفته اند. با افزایش طول عمر باتری، احتمال ایجاد خوردگی و نشتی الکترولیت وجود دارد و در این زمان است که باید نسبت به تعویض باتری اقدام کرد.

مشکل در دینام یا تسمه دینام

 انرژی مکانیکی از طریق تسمه دینام از موتور به دینام می رسد و با قطع تسمه دینام این انتقال با مشکل مواجه می شود و در نتیجه در انقال انرژی به باتری هم خلل ایجاد شده و باعث پیدایش یکی از دلایل روشن شدن چراغ باتری کپچر می شود. همچنین وجود مشکل در دینام هم باعث روشن شدن چراغ باتری ماشین می شود که برطرف کردن آن تخصصی است و باید توسط متخصص برق و دینام خودرو تعمیرگاه رنو کپچر برطرف شود.

دلایل روشن شدن چراغ باتری کپچر

دلایل روشن شدن چراغ باتری کپچر

علت روشن و خاموش شدن چراغ باتری کپچر

هنگامی که چراغ باتری در زمان کارکردن خودرو سوسو می زند، احتمال وجود دو مشکل هست که دلیل روشن و خاموش شدن چراغ باتری میشود. این مورد از دلایل روشن شدن چراغ باتری کپچر یا دقیق تر علت روشن و خاموش شدن چراغ باتری می تواند در اثر لغزش تسمه دینام یا خرابی دینام به وجود بیاید.

خاموش شدن چراغ باطری با گاز دادن

یکی دیگر از مواردی که در دانستن آن در کنار دلایل روشن شدن چراغ باتری کپچر می تواند مفید باشد، این است که گاهی چراغ باتری روشن می شود اما در زمان گاز دادن خودرو خاموش می شود. لازم است گفته شود که علت خاموش شدن چراغ باتری با گاز دادن این است که باتری با گاز دادن و دور موتور بالاتر شارژ خواهد شد. جایی که دینام باتری خودرو را همراه با جریان زیاد تری تغذیه می کند که همین موضوع می تواند نشان از خراب بودن دینام باشد.

بیشتر بخوانید: تعمیر تخصصی گیربکس کپچر

تعمیرگاه رنو کپچر

امید است مطالبی که در طی بحث دلایل روشن شدن چراغ باتری کپچر عنوان شدند همچون دلایل روشن شدن چراغ باتری کپچر، علت روشن و خاموش شدن چراغ باتری، خاموش شدن چراغ باتری با گاز دادن، تعمیرگاه رنو کپچر و... برای شما مفید واقع شده باشند. برای این که خیالتان از بابت تعمیر، عیب یابی، و یا یافتن سوالاتتان در مورد خودروی رنو کپچر تان مثل همین سوال که دلایل روشن شدن چراغ باتری کپچر چه می باشد راحت باشد، همواره به شما توصیه می شود که یک تعمیرگاه رنو کپچر خوب را سراغ داشته باشید.

یک تعمیرگاه رنو کپچر خوب اما تعمیرگاهی است که تمامی نیز های رنو کپچر شما را تامین کند، به طوری که قادر باشد سرویس های دوره ای خودرو شما را انجام دهد، قطعات مصرفی خودرو را در زمان مورد نیاز عوض کند، خودروی شما را عیب یابی کند و این عیب هارا رف کند و در کل تمامی اعمال تعمیرات بخش های برقی، جلوبندی، موتوری و... خودروی شما را انجام دهد. خوشبختانه مجموعه تعمیرگاه تخصصی رنو با متشکل بودن از کادری مجرب از تعمیرکاران و متخصصین خودرو های رنو، آماده است تا تعمیرگاه رنو داستر شما باشد و تمامی نیاز های خودروی داستر شما را برطرف کند.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

1 دیدگاه در “دلایل روشن شدن چراغ باتری کپچر

  1. احمدی گفت:

    سلام وقت بخیر من ماشینو برای سرویس بردم روز اول چراغ باتری کپچر خاموش شد ولی دوباره روشن شده ارور میده علتش چی میتونه باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *