مقالات

تعمیر پمپ بنزین کپچر

تعمیر پمپ بنزین کپچر
تعمیر پمپ بنزین کپچر

آنچه خواهید خواند

تعمیر پمپ بنزین کپچر یکی از خدماتی است ممکن است روزی برای شما هم لازم باشد. نیازی نیست به آن اشاره شود که سوخت در خودرو دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد وبه طور عامیانه چیزی است که خودرو را به حرکت در می آورد. در این میان اما قطعات و بخش هایی هستند که سوخت را از محفظه نگهداری بنزین یا همان باک خودرو به موتور می رسانند موجب شکل گیری احتراق در موتور به شکل صحیح می شوند. یکی از این قطعات پمپ بنزین خودرو می باشد و کپچر هم از آن بی بهره نیست. در ادامه این مطلب با تعمیرگاه تخصصی کپچر همراه با ایران رنو باشید.

پمپ بنزین فشار قوی رنو کپچر

قبل از این که به مباحث پیچیده ترین مثل فیلتر بنزین رنو کپچر یا تعمیر پمپ بنزین کپچر بپردازیم، بیاید تا کمی در مورد خود پمپ بنزین خودرو بدانیم. پمپ بنزین ماشین قطعه‌ای مکانیکی یا برقی است که معمولاً در درون باک خودرو قرار می‌گیرد. ساختار پمپ بنزین خودرو در داخل باک موجب کاهش دمای ناشی از فعالیت آن از طریق تماس با بنزین می‌شود و به عملکرد روان این قطعه نیز کمک می‌کند. 

در خودروهای قدیمی از پمپ‌های مکانیکی استفاده می‌شد اما با ظهور خودروهای انژکتوری به دلیل نیاز به فشار بالاتر سوخت، پمپ‌های برقی جایگزین مدل‌های پیشین شدند. پمپ‌های برقی  انرژی خود را از باتری خودرو تامین می‌کنند. برای تعمیر پمپ بنزین فشار قوی رنو کپچر که از نوع برقی هم هست می توانید به تعمیرگاه تخصصی رنو کپچر ایران رنو مراجعه نمایید.

فیلتر بنزین رنو کپچر

فیلتر بنزین رنو در سر راه مسیر ورودی بنزین به موتور قرار می گیرد و باعث پاکسازی بنزین از وجود رسوبات و آلاینده ها می شود و موجب می شود که خودروی شما دیر تر نیاز به تعمیر پمپ بنزین کپچر نیاز پیدا کند. عمل فیلتراسیون بنزین توسط کاغذ های مقاوم در برابر بنزین انجام می شود. به صورتی که آلودگی های درون بنزین در این کاغذ گیر افتاده و به داخل موتور خودرو نفوذ نخواهند کرد. یکی از موضوعات مهم در مورد سلامت پمپ بنزین هم این است که بدانید زمان تعویض فیلتر بنزین رنو کپچر چه موقع میباشد.

بیشتر بخوانید: تعمیر موتور کپچر

تعمیر پمپ بنزین کپچر

تعمیر پمپ بنزین کپچر

تعمیر پمپ بنزین کپچر

در واقع سوخت، مسیر بین باک و موتور را به کمک پمپ طی می‌کند. وظیفه پمپ بنزین، فرستادن بنزین از باک به موتور خودرو است. اگر پمپ بنزین عملکرد مطلوبی داشته باشد، سوخت را با فشار استاندارد به سمت موتور هدایت می‌کند. فشاری که پمپ به بنزین وارد می‌کند، ۴ تا ۶ بار است. در صورت کم‌کاری یا بد کار کردن پمپ سوخت خودرو، فشار سوخت کمتر از حد استاندارد بوده و بنزین به‌خوبی به محفظه احتراق نخواهد رسید. در صورتی که بنزین با فشار کمتری به سمت موتور هدایت شود، موتور به‌درستی کار نخواهد کرد. فشار سوخت بیشتر از این مقدار هم باعث می‌شود به قطعات دیگر در مسیر بنزین، صدمه وارد شود. به همین خاطر تعمیر پمپ بنزین کپچر در زمان درست و در تعمیرگاه تخصصی رنو کپچر چه اهمیت بالایی دارد.

همان طور که به آن بارها در طی بحث تعمیر پمپ بنزین کپچر به آن اشاره شد معمولا در خودروهای امروزی، پمپ بنزین به صورت الکتریکی طراحی می شود و انرژی مورد نیاز خود را از باتری اتومبیل دریافت می کند. هنگامی که پشت خودروی خود می نشینید، اگر سوئچ را باز کنید اما خودرو را استارت نزنید، در همان یک الی دو ثانیه اول پس از باز کردن سوئیچ، صدای به کار افتادن پمپ بنزین را می توانید بشنوید. این عمل که قبل از استارت زدن انجام می شود، موجب می شود تا پمپ بنزین، سوخت را به ورودی محفظه احتراق برساند تا در زمان استارت زدن، خودرو سریعا روشن شود.

بیشتر بخوانید: تعویض روغن موتور کپچر

از همین رو یکی از روش های ساده تست کار کردن یا خرابی پمپ بنزین گوش دادن به همین صدا در هنگام باز کردن سوئیچ می باشد. عدم شنیدن صدا از پمپ بنزین، می تواند معنی از کار افتادن آن، و نیازمند بودن به تعمیر پمپ بنزین کپچر را داشته باشد. معمولا به سبب جلوگیری از وارد آمدن خسارت به پمپ بنزین، در مسیر جریان الکتریکی از باتری به پمپ، یک فیوز قرار می گیرد تا در صورت نوسانات برق، این فیوز مانع از سوختن پمپ بنزین شود.

تعمیر پمپ بنزین کپچر

تعمیر پمپ بنزین کپچر

زمان تعویض فیلتر بنزین رنو کپچر

تعویض و یا تعمیر پمپ بنزین کپجر و یا صافی بنزین کپچر در زمان مناسب یکی از مراحل مهم تعمیر و نگهداری خودرو است. پمپ بنزین مسئول جابجایی سوخت از مخزن به موتور خودرو است و برای عملکرد صحیح و بهینه خودرو، باید در حداکثر کارایی عمل کند. در زمان تعمیر پمپ بنزین کپچر یا تعویض صافی بنزین اما همواره توصیه می شود که از جنس باکیفیت استفاده نمایید زیرا تعویض پمپ بنزین با کیفیت پایین باعث خسارت های جدی به خودرو می شود و هزینه های بیشتری را در آینده برای تعمیر خودرو ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: تعمیر توربو شارژر کپچر

 با توجه به اینکه کیفیت سوخت در ایران با استاندارد جهانی فاصله داشته و ذرات ریزی در آن وجود دارد. در پاسخ به زمان تعویض فیلتر بنزین رنو کپچر هم باید گفت که به طور کلی زمان تعویض صافی بنزین کپچر در بازه 7 تا 10 هزار کیلومتر هست.

تعمیرگاه تخصصی رنو کپچر

مواردی مثل همچنین پمپ بنزین فشار قوی کپچر، فیلتر بنزین رنو کپچر، تعمیر پمپ بنزین کپچر، زمان تعویض فیلتر بنزین کپچر، تعمیرگاه تخصصی رنو کپچر و… در طی بحث تعمیر پمپ بنزین کپچر برای شما عنوان شدند که امید است برای شما کاربردی بوده باشند. در نهایت اما این را باید عنوان کرد که تعویض پمپ بنزین خودرو باید توسط تعمیرکاران مجرب و با تجربه انجام شود.

 این کار با استفاده از ابزارهای مناسب و با رعایت دقیق فرآیند مورد نیاز تعمیر پمپ بنزین کپچر بنزین انجام می شود. در نتیجه به شما توصیه می شود که برای انجام این که به تعمیرگاه تخصصی رنو کپجر ایران رنو مراجعه نمایید. با انتخاب تعمیرگاه تخصصی ایران رنو، شما مطمئن هستید که خودرویتان همواره به بهترین شکل تعمیر و نگهداری می شود و مشکلات آن برطرف می شود.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

1 دیدگاه در “تعمیر پمپ بنزین کپچر

  1. نیما گفت:

    سلام زمان تعویض فیلتر بنزین کپچر کی هستش؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *