مقالات, دسته‌بندی نشده

کپچر تسمه تایم دارد یا زنجیر تایم؟

کپچر تسمه تایم دارد یا زنجیر تایم؟
کپچر تسمه تایم دارد یا زنجیر تایم؟

آنچه خواهید خواند

این که رنو کپچر تسمه تایم دارد یا زنجیر تایم، سوالی است که ممکن است برای خیلی از افرادی که به دنبال خرید کپچر هستند وجود داشته باشد. تایمینگ یک روند خیلی مهم در خودرو ها هست که توسط یک قطعه بسیار مهم یعنی تسمه یا زنجیر تایم صورت می گیرد، به همین خاطر فرق تسمه تایم و زنجیر تایم در زمینه عملکردی هیچ است. اما نکته ای که وجود دارد این است که امکان تبدیل تسمه تایم به زنجیر تایم و بالکس در هیچ خودرویی وجود ندارد و حتی زمان تعویض زنجیر تایم با تسمه تایم هم متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه هم صفحه را ترک نکنید. با تعمیرگاه تخصصی کپچر همراه ما باشید.

تسمه تایم یا زنجیر تایم چه هستند؟

قبل از این که ببینیم رنو کپچر تسمه تایم دارد یا زنجیر تایم، بهتر است که به تایم گیری آشنا شویم، تایم گیری خودرو به احتراق و فرایند جرقه زنی شمع ها و ایجاد احتراق در محفظه احتراق خودرو اشاره دارد. تایمینگ شما باید دارای تنظیم درستی باشد تا ماشین شما در سطح بالایی عمل کند و بر سرعت و کارایی موتور تأثیر بگذارد و میان اجزا هماهنگی لازم برقرار باشد که این کار توسط تسمه تایم یا زنجیر تایم انجام می گیرد و میتوان گفت زنجیر و تسمه تایم وسایلی هستند که کار تایمینگ به وسیله آنها انجام میشود و فرق تسمه تایم و زنجیر تایم، در عملکرد آنها وجود ندارد.

کپچر تسمه تایم دارد یا زنجیر تایم؟

کپچر تسمه تایم دارد یا زنجیر تایم؟

رنو کپچر تسمه تایم دارد یا زنجیر تایم؟

در پاسخ به این که رنو کپچر تسمه تایم دارد یا زنجیر تایم باید گفت که رنو کپچر دارای زنجیر تایم می باشد. زنجیر تایم وظیفه کنترل پیستون و سوپاپ‌ها را برعهده دارد و دقیقاً در زمانی که نیاز است، در سیلندر موتور را باز می‌کند. موتورهای چهارزمانه در یک چرخه چهارزمانه کار می‌کنند: مرحله مکش؛ تراکم؛ انفجار؛ تخلیه. در طول یک چرخه، میل بادامک یک‌بار و میل‌لنگ دو‌بار می‌چرخد. در طول این فاز، چهار کار جداگانه اتفاق می‌افتد. این همان چیزی است که به‌عنوان زمان‌بندی یا همگام‌سازی (تایمینگ) مکانیکی شناخته می‌شود. شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه رنو کپچر تسمه تایم دارد یا زنجیر تایم و برای تعویض زنجیر تایم خودرویتان میتوانید به نمایندگی کپچر رنو ایران رنو مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: تعمیر گیربکس اتوماتیک کپچر

درست است که کپچر زنجیر تایم دارد و تبدیل تسمه تایم به زنجیر تایم و در این کیس، برعکس آن وجود ندارد، اما بد نیست که پس از این که دیدیم رنو کپچر تسمه تایم دارد یا زنجیر تایم، کمی هم در مورد تسمه تایم بدانیم. تسمه تایم  تسمه‌ای دندانه‌دار و بخشی از موتور احتراق داخلی است که زمان‌بندی سوپاپهای موتور را کنترل می‌کند و برای هماهنگ‌کردن زمان باز و بسته شدن سوپاپ‌ها حرکت میل‌لنگ را به میل‌بادامک منتقل می‌کند. در برخی از موتورها برای این کار به جای تسمه، چرخ‌دنده به کار می‌رود.

فرق تسمه تایم با زنجیر تایم

حال که پاسخ رنو کپچر تسمه تایم دارد یا زنجیر تایم را دیدیم بد نیست فرق تسمه تایم با زنجیر تایم را هم بدانیم. زنجیر تایم و تسمه تایم دو تفاوت عمده و اصلی دارند که یکی از آن ها جنس و دیگری دوام است. زنجیر تایم از فلز ساخته می شود و تسمه از پلاستیک مقاوم، همین تفاوت موجب می شود زنجیر از تسمه سخت تر شود و دوام بیش تری داشته باشد. همین موضوع هم باعث شده است که زمان تعویض زنجیر تایم کپچر کمی طولانی تر از زمان تعویض تسمه تایم ها باشد.

بیشتر بخوانید: تعمیر موتور کپچر

آیا امکان تبدیل تسمه تایم به زنجیر تایم وجود دارد

در پاسخ به امکان تبدیل تسمه تایم به زنجیر تایم در بحث رنو کپچر تسمه تایم دارد یا زنجیر تایم باید گفت که برای تبدیل یک موتور تسمه تایمی به زنجیری باید کانال های روغن روش ایجاد شوند و جای زنجیر و بالشتک روی آن تهبیه بشوند که می توان گفت حتی که غیر ممکن و خیلی خیلی سخت می باشد این موضوع و سختی آن را می توان با تعویض کردن کل موتور خودرو مقایسه کرد.

علائم خرابی زنجیر تایم کپچر چه هستند؟

برای اینکه در مقاله رنو کپچر تسمه تایم دارد یا زنجیر تایم بدانید که زمان تعویض زنجیر تایم کپچر کی میباشد، بهتر است که با برخی علائم خرابی زنجیر تایم کپچر آشنا باشید. ایجاد سر و صدا از سمت سینی موتور که با افزایش دور موتور صدای آن افزایش پیدا می‌کند در اثر شل شدن زنجیر تایم، بد استارت خوردن خودرو بر اثر از تایم خارج شدن موتور، افت توان و گشتاور موتور در اثر از تایم خارج شدن موتور، موتور روشن نمی‌‌شود در اثر پارگی زنجیر، افزایش صدای موتور در اثر رد کردن زنجیر تایم، لرزش موتور هنگام کار کردن خودرو. اینها علائم خرابی زنجیر تایم بودند که شما را مجبور به پرداخت قیمت زنجیر تایم رنو کپچر خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: تعمیر توربو شارژر کپچر

کپچر تسمه تایم دارد یا زنجیر تایم؟

کپچر تسمه تایم دارد یا زنجیر تایم؟

زمان تعویض زنجیر تایم کپچر

اما این را هم در کنار اینکه رنو کپچر تسمه تایم دارد یا زنجیر تایم بدانید که در حالت کلی مدت های مختلفی برای تعویض این قطعه وجود دارد. بهترین زمان تعویض زنجیر تایم کپچر به صورت دوره است که طبق دفترچه راهنمای آن عمل کنید. حالت دیگر در صورت پاره شدن تسمه تایم و یا بروز ایراد در آن است که باید اقدام به تعویض نمایید. در کل حدود ۸۰ هزار کیلومتر برای تعویض این قطعه در نظر گرفته شده است.

قیمت زنجیر تایم رنو کپچر

همانطور که می دانید برندهای محصولات تاثیر زیادی در قیمت محصول دارد. با قیمت زنجیر تایم رنو کپچر پایین بلافاصله وسوسه نشوید زیرا این قطعه بسیار حیاتی است به هنگام خرید دقت کنید درست همانند دقتی که در فهمیدن رنو کپچر تسمه تایم دارد یا زنجیر تایم داشتید. به همین خاطر همانگونه که به مطلب کپچر تسمه تایم دارد یا زنجیر تایم، به کیفیت زنجیر تایمی که برای خودرویتان می خرید هم توجه کنید و از اجناس مرغوب و با کیفیت استفاده نمایید.

نمایندگی کپچر رنو

برخی از مردم پس از این که فهمیدند رنو کپچر تسمه تایم دارد یا زنجیر تایم، فکر می کنند که زنجیر تایم نیازی به تعویض ندارد، بنابراین شما برای عمر خودرو راحت خواهید بود. اما برخی نیز معتقدند که این قطعه باید هر از چند گاهی بررسی شود و در صورت نیاز تعمیر و تعویض شود. با توجه به زمان تعویض زنجیر تایم کپچر برای خودرو توصیه می شود هر ۲۰۰۰۰۰ کیلومتر سلامت آن را بررسی کنید و در صورت دیدن علائم خرابی زنجیر تایم کپچر، با پرداخت قیمت زنجیر تایم رنو کپچر قطعه جدید را قدیمی در یک نمایندگی کپچر رنوی معتبری همچون ایران رنو، جایگزین نمایید.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *