مقالات

تعویض تسمه دینام داستر

تعویض تسمه دینام داستر
تعویض تسمه دینام داستر

آنچه خواهید خواند

دینام یکی از قطعات مهم خودرویی می باشد و وظایف مختلفی دارد، به همین سبب تعویض تسمه دینام داستر در زمان مناسب، دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد. تسمه دینام نقش مهمی در خودرو دارد که بعد تر به آن مفصل تر پرداخته خواهد شد و به همین دلیل اهمیت این قطعه است که مطلع بودن از مطالبی مثل سایز تسمه دینام و زمان تعویض تسمه دینام بسیار اهمیت دارد، و باید در موعد و زمان تعویض کیت تسمه دینام، باید به کمک روش تعویض تسمه دینام در یک تعمیرگاه داستر یا در خانه خودتان، برای تعویض این قطعه مهم اقدام نمایید.

توضیحی تسمه دینام رنو داستر

در ابتدا و پیش از صحبت درباره تعویض تسمه دینام داستر باید کمی در مورد خود دینام بدانیم. دینام خودرو در واقع یک موتور مولد الکتریکی و تولید کننده برق ماشین است. هنگامی که موتور روشن می‌شود، این قطعه الکتریکی به‌وسیله آرمیچر داخلی که شامل یک سیم پیچ میدان است و به‌واسطه میدان مغناطیسی ایجاد شده برق لازم را تولید می‌کند.

اما تسمه دینام به سر میل‌لنگ وصل است و با استارت زدن پیشرانه و چرخش میل‌لنگ، تسمه نیز به حرکت درمی‌آید تا نیروی تولیدی را به بخش‌های مختلف شامل دینام، واترپمپ و کولر منتقل کند. همان‌طور که مشخص است تسمه موردبحث نقش مهمی در کارکرد خودرو بر عهده دارد و هرگونه خرابی یا پارگی در آن باعث از کار افتادن بخش‌های مهم پیشرانه خواهد شد. به همین خاطر است که توجه به تعویض تسمه دینام داستر با توجه به سایز تسمه دینام رنو داستر دارای اهمیت بالایی می باشد.

تعویض تسمه دینام داستر

وظیفه اصلی تسمه دینام، همان‌طور که از اسمش پیداست، برقراری ارتباط دینام با موتور و انتقال نیروی چرخشی موتور به دینام است. به این ترتیب، دینام که نوعی ژنراتور جریان مستقیم است، انرژی مکانیکی را از موتور و به کمک تسمه مخصوصش دریافت کرده و به انرژی الکتریکی موردنیاز باتری تبدیل می‌کند. عدم تعویض تسمه دینام داستر در یک نمایندگی داستر معتبر همچون ایران رنو، عواقبی را در بر خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: تعویض تسمه تایم داستر

تعویض تسمه دینام داستر

تعویض تسمه دینام داستر

دلیل توجه به زمان تعویض کیت تسمه دینام داستر و اهمیت تعویض تسمه دینام داستر این است که مجموعه تسمه تایم و تسمه دینام در محیطی قرار دارند که در معرض گرمای خیلی زیادی هستند، فن رادیاتور همواره گرمای حاصل از موتور را به سمت تسمه ها می دَمد و این شرایط در فصل های گرم سال بسیار بحرانی تر می شود، در فصل تابستان، علاوه بر اینکه دمای هوا افزایش می یابد، گرمای حاصله از کندانسور که در اثر روشن شدن سیستم تهویه مطبوع ایجاد می شود، به گرمای موجود در اتاق موتور اضافه می شود.

سایز تسمه دینام رنو داستر

در مورد سایز تسمه دینام رو داستر باید گفت که آن کسانی که متخصص و تعمیرکار خودرو های رنو هستند و از روش تعویض تسمه دینام داستر هم مطلع هستند، حتما می دانند که سایز تسمه دینام رنو داستر چقدر است و نیازی نیست که شما نگران آن باشید. اما به طور کلی اگر که اصرار دارید از اندازه دقیق آن مطلع شوید، می توانید به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: تعمیر گیربکس داستر

زمان تعویض کیت تسمه دینام داستر

تسمه دینام که از جنس لاستیک است، همانطور که به آن اشاره شد به دلیل چرخش مداوم هنگام کارکرد موتور و همین‌طور قرار داشتن در معرض گرمای موتور، به‌مرور فرسوده شده و پس از مدتی حتماً باید اقدام به تعویض تسمه دینام داستر کرد. هرچند برای زمان تعویض کیست تسمه دینام داستر تایم دقیقی نمی‌توان ذکر کرد اما به‌طورکلی، گفته می‌شود پس از حدود 60 هزار کیلومتر یا چهار سال باید تسمه دینام عوض شود. دراین‌بین، فقط نباید کارکرد خودرو را معیار قرار داد و باید به طول عمر آن هم توجه داشت زیرا ممکن است خودرویی کارکرد کمی داشته باشد اما تاریخ انقضای تسمه دینام آن گذشته و تسمه به دلیل طول عمر زیاد فرسوده شده و ترک خورده باشد.

تعویض تسمه دینام داستر

تعویض تسمه دینام داستر

روش تعویض تسمه دینام داستر

در مورد روش تعویض تسمه دینام داستر باید گفت که قطعا آموزش هایی وجود خواهند داشت که به شما یاد بدهند چگوته برای تعویض کردن تسمه دینام خودروی داستر تان اقدام نمایید، اما بحث مهمی که وجود دارد این است که این قطعه، قطعه مهمی در خودرو است و سلامت، دینام، باطری و در کل بخش برقی خودرو به آن وابستگی زیادی دارد، به همین خاطر توصیه می شود که برای تعویض این تسمه، حتما به یک نمایندگی داستر معتبر مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: تعمیر جلوبندی داستر

نمایندگی داستر

هنگام تعویض تسمه دینام سیمبل، کیفیت تسمه و اینکه آن را از چه نمایندگی داستری خریداری کنید، بسیار مهم است و می‌بایست با توجه به سایز تسمه دینام داستر، تسمه دینام این خودرو را از فروشگاه‌های معتبرتهیه کنید که از اصل بودن و اورجینال بودن آنها اطمینان حاصل کنید. زیرا اگر که زمان تعویض کیت تسمه دینام سیمبل فرا برسد و شما روش تعویض تسمه دینام داستر را مو به مو اجرا کنید، اما از یک تسمه بی کیفیت استفاده کرده باشید، مشکلات متعددی برای سلامت خودرویتان پیش خواهد آمد. به همین خاطر پیش از اینکه برای تعویض تسمه خودرویتان اقدام کنید، توصیه میشود که حتما سری هم به سایت ایران رنو بزنید.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *