مقالات

شستشو سوزن انژکتور ال 90

شستشو سوزن انژکتور ال 90
شستشو سوزن انژکتور ال 90

آنچه خواهید خواند

یکی از کارهایی که پس از گذشت مدت زمان مشخصی از کارکرد خودروی ال 90 تان باید انجام دهید، شستشوی سوزن انژکتور ال 90 می باشد. فرایند های مختلفی در خودرو اتفاق می افتند تا یک خودرو کار و حرکت کند. این فرایند ها همچون زنجیره هایی متصل به هم می مانند که برای کارکرد درست خودرو، هر کدام اهمیت زیادی دارند. یکی از این فرایند های مهم هم اما، فرایند سوخت پاشی در موتور و تامین ماده لازم برای احتراق است که توسط انژکتور صورت می گیرد. برای این که بیشتر در مورد موضوعاتی مثل علائم خرابی سوزن انژکتور ال 90، شستشوی سوزن انژکتور ال 90، زمان شستشوی سوزن انژکتور ال 90، قیمت سوزن انژکتور ال 90، تعمیرگاه تخصصی ال 90 در تهران و… بدانید، در ادامه هم صفحه را ترک نکید.

علائم خرابی سوزن انژکتور ال 90

این وسیله اولین بار توسط یک شخص فرانسوی به نام آنری ژیفار در سال ۱۸۵۸ میلادی اختراع شد. انژکتورها از انواع شیرهای سولنوییدی هستند و عمل باز و بسته شدن مجرای خروجی انژکتور توسط فرمان صادره از واحد کنترل ECU صورت می‌گیرد برای این منظور در انتهای سوزن انژکتور یک سولنویید وجود دارد که هنگام صدور فرمان از واحد کنترل ECU جریان ضعیفی از درون سیم پیچ آن عبور کرده و باعث مغناطیسی شدن هسته آن شده و سبب به حرکت درآمدن سوزن انژکتور می‌گردد. انژکتورها نقش بسیار مهمی در سیستم سوخت رسانی اتومبیل های امروزی دارند. به همین خاطر توجه به علائم خرابی سوزن انژکتور ال 90 و یا انجام شستشوی سوزن انژکتور ال 90 در زمان مناسب و و در یک تعمیرگاه تخصصی ال 90 در تهران معتبر، همچون تعمیرگاه تخصصی ایران رنو بسیار حائز اهمیت می باشد.

بیشتر بخوانید: تعمیر تخصصی گیربکس ال 90

شستشو سوزن انژکتور ال 90

شستشو سوزن انژکتور ال 90

شستشوی سوزن انژکتور ال 90

همانگونه که به آن اشاره شد سوزن انژکتور یکی از قطعات در سیستم سوخت رسانی خودرو است. این قطعه وظیفه پاشش سوخت را درون موتور بر عهده دارد هدف از سوزن انژکتور فراهم آوردن میزان صحیح سوخت در موتور می باشد که می تواند آن را به روشی موثر جهت قدرت دهی به موتور بسوزاند. در عملکرد موتور نیاز است که میزان صحیحی از سوخت و هوا وارد محفظه احتراق شود. در صورتی که میزان سوخت و هوای ورودی کمتر و یا بیشتر از میزان مورد نظر باشد، ممکن است حتی موتور استارت نخورد. سوزن انژکتور در واقع یک شیر یا دریچه مکانیکی است که به صورت الکترونیکی کنترل می شود. این قطعه با زاویه مشخصی به منظور تزریق میزان مشخصی از سوخت به درون محفظه احتراق، نصب می گردد. در پایین، یکسری از علائم خرابی سوزن انژکتور ال 90، که نشانگر نیاز به شستشوی سوزن انژکتور ال 90 هستند را میبینیم.

افزایش میزان آلایندگی: انتشار آلایندگی بیش از حد از علائم نیاز به شستشوی سوزن انژکتور ال 90 است. گفته شد که احتراق‌ ناقص منجر به سوختن نادرست و ناهماهنگ سوخت که نتیجه‌ی آن افزایش تولید آلاینده‌ها است.

کاهش شتاب ماشین: وقتی موتور خودرو با تمام توان خود عمل نکند و یک یا چند سیلندر با مشکل خرابی سوزن انژکتور روبرو باشند، شتاب ماشین به‌صورت ملموس کاهش پیدا می‌کند. دلیل این موضوع عملکرد نامناسب سیلندرها و نرسیدن سوخت به‌شکل مناسب به آنها است. بعضی وقت‌ها این مشکل با رسوب گرفتن محفظه پشت سوزن انژکتور ایجاد می‌شود و با شستشوی انژکتور ال 90 و یا شستشوی سوزن انژکتور ال 90 بر طرف می‌شود اما بعضی وقت‌ها هم مشکل به این‌ راحتی برطرف نمی‌شود و نیاز به تعویض انژکتور یا تعویض سوزن انژکتور وجود دارد.

افزایش مصرف سوخت: زمانی که احتراق کند پیش رود بیشتر گاز می‌دهید تا سطح عملکرد دلخواه شما حاصل شود. گاز دادن بیشتر برابر است با افزایش مصرف سوخت است.

ایجاد صدا و لرزش در ماشین: وقتی سوزن انژکتور یکی از سیلندرها خراب شود روشن نشدن آن صدا و لرزش در بدنه ماشین درست می‌کند که به این حالت به‌اصطلاح سه کار کردن ماشین گفته می‌شود. برای حل این مشکل در بیشتر موارد شستشوی سوزن انژکتور ال 90 یا تعویض سوزن انژکتور می‌تواند موثر باشد.

شستشو سوزن انژکتور ال 90

شستشو سوزن انژکتور ال 90

زمان شستشوی انژکتور ال 90

یکی از سوالاتی که همواره در مورد شستشوی سوزن انژکتور ال 90 و وجود دارد، این است که زمان شستشوی انژکتور ال 90 چه موقعی می باشد؟. در پاسخ به این سوال باید گفت که به طور معمول اکثر خودروها پس از طی‌کردن مسافتی در حدود ۴۰ هزار کیلومتر به سرویس‌هایی همچون شستشوی سوزن انژکتور ال 90 نیاز پیدا می‌کنند. زمانی که خودروی شما در حدود ۴۰ هزار کیلومتر مسافت را طی می‌کند، انژکتورهای آن آلوده می‌شوند و نیاز است آنها را شستشو دهید یا با پرداخت قیمت سوزن انژکتور ال 90 آن ها را تعویض کنید.

قیمت سوزن انژکتور ال 90

قیمت هر محصول نقش مهمی در انتخاب شما برای خرید ایفا می ‌کند که این موضوع در مورد شستشوی سوزن انژکتور ال 90 و خود سوزن انژکتور هم وجود دارد. پیش از هر چیز بودجه‌ای را که برای خرید در نظر گرفته‌اید بررسی کنید، به این ترتیب کالا‌هایی که با بودجه موردنظر شما همخوانی ندارند حذف خواهند شد سپس با کوچک‌تر شدن طیف محصولات انتخابی در جایگاه بهتر و مشخص‌تری برای خرید قرار می‌گیرید. به دلیل طیف گسترده‌ای از مقادیر گوناگون قیمت سوزن انژکتور ال 90  و عدم ثبات قیمت آنها، در این بخش از ذکر قیمت‌ های کلی پرهیز میشود.

بیشتر بخوانید: تعویض صفحه کلاچ ال 90

هزینه شستشوی سوزن انژکتور

مباحثی همچون علائم خرابی سوزن انژکتور ال 90، شستشوی سوزن انژکتور ال 90، زمان شستشوی سوزن انژکتور ال 90، قیمت سوزن انژکتور ال 90، تعمیرگاه تخصصی ال 90 در تهران و… در طی موضوع شستشوی سوزن انژکتور ال 90 بیان شدند که امید است برای شما کاربردی بوده باشند. از آنجایی که سوزن انژکتور یکی از قطعات مهم خودرو است، کیفیت قطعه استفاده شده اهمیت زیادی دارد. بنابراین به شما توصیه میشود که قطعه استاندارد و مورد تایید شرکت رنو را خریداری کنید تا ضمن بهره مندی از کیفیت مورد تایید رنو از وارد آمدن خسارت های احتمالی بیشتر و تحمیل هزینه های بیشتر جلوگیری کنید. در نهایت هم به شما توصیه می شود برای این که خیالتان از بابت تعمیر انژکتور و سوزن انژکتور خودروی ال 90 تان راحت باشد، حتما سری هم به سایت تعمیرگاه رنو بزنید.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *