دسته‌بندی نشده

علت روشن شدن چراغ باطری ال 90

علت روشن شدن چراغ باطری ال 90
دریافت نوبت
علت روشن شدن چراغ باطری ال 90

آنچه خواهید خواند

اگر که صاحب خودروی ال 90 هستید و چراغ باطری خودرویتان روشن شده است، بهتر است که در مورد علت روشن شدن چراغ باطری ال 90 هم اطلاعاتی کسب نمایید. باطری خودرو ها نقشی مهم و اساسی در روند کاری خودرو ها دارند و نقش آن ها به گونه ای مهم است که اگر خراب شوند یا مشکلی برای آن ها به وجود بیاید، خودرو امکان کار کردن را نخواهد داشت. به همین خاطر شمایی که صاحب ال 90 یا هر خودروی دیگری هستید، حواستان باید به سلامت خودرویتان باشد. برای این که بیشتر در مورد باتری ال 90 و علت روشن شدن چراغ باطری ال 90 بدانید در ادامه هم همراه تعمیرگاه تخصصی ال 90 باشید.

علائم خرابی دینام و باتری ال 90

در ابتدای بحث علت روشن شدن چراغ باطری ال 90، به سراغ تعریف دینام می رویم. دینام یک ماشین الکتریکی است که وظیفه تولید برق برای شارژ باتری و تأمین انرژی الکتریکی مورد نیاز سایر قطعات خودرو را بر عهده دارد. دینام از یک روتور، استاتور، و یک ژنراتور تشکیل شده است. روتور توسط تسمه دینام به موتور متصل می شود و با چرخش خود، میدان مغناطیسی ایجاد می کند. این میدان مغناطیسی باعث چرخش سیم پیچ استاتور می شود و در نتیجه جریان الکتریکی تولید می شود.

دینام نقش بسیار مهمی در عملکرد صحیح خودرو ایفا می کند. بدون دینام، باتری خودرو به سرعت تخلیه می شود و سایر قطعات خودرو که به برق نیاز دارند، مانند چراغ ها، رادیو، و سیستم تهویه مطبوع، کار نمی کنند. به همین خاطر است که خراب شدن دینام خودرو، می تواند یکی از موراد علت روشن شدن چراغ باطری ال 90 باشد.

اما علائم خرابی دینام و باتری که معمول علت روشن شدن چراغ باطری ال 90 هم هستند هم عبارتند از، روشن نشدن خودرو، کم نور شدن چراغ ها، خاموش شدن سایر قطعات برقی خودرو، روشن شدن چراغ باتری، صدای تق تق از زیر موتور، گرم شدن بیش از حد دینام و مواردی از این قبیل.

سرویس دوره ای ال 90 در تهران

علت روشن و خاموش شدن چراغ باتری

نمیتوان در مورد علت روشن شدن چراغ باطری ال 90 صحبت کرد اما اشاره ای به تعریف اولیه باتری نکرد. باتری ماشین مهم‌ترین قطعه در سیستم الکتریکی خودرو است. وظیفه‌ی این سیستم تامین، ذخیره و تقسیم انرژی الکتریکی مورد نیاز بخش‌های مختلف خودرو است. با توجه به پیچیده‌تر شدن سیستم برقی خودروهای امروزی، باتری ماشین روز به روز از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. سیستم برای شروع به کار به انرژی ذخیره شده در باتری نیاز دارد. علاوه بر این تامین انرژی مورد نیاز بسیاری از اجزای خودرو بر عهده‌ی باتری است.

علت روشن شدن چراغ باطری ال 90

علت روشن شدن چراغ باطری ال 90

اما هنگامی که چراغ باتری در زمان کارکردن خودرو سوسو می زند، احتمال وجود دو مشکل هست که دلیل روشن و خاموش شدن چراغ باتری میشود. این مورد از علت روشن شدن چراغ باطری ال 90 یا دقیق تر علت روشن و خاموش شدن چراغ باتری می تواند در اثر لغزش تسمه دینام یا خرابی دینام به وجود بیاید

دلایل روشن شدن چراغ باتری ال 90

در مورد بحث اصلی یعنی علت روشن شدن چراغ باطری ال 90 هم باید گفت که روشن شدن چراغ باتری به معنی وجود اختلالاتی در سیستم برق یا باتری خودرو است و اتفاقا جزء هشدارهای مهمی ست که صفحه کنسول می تواند به ما بدهد. در قسمت زیرین پیش از این که به سراغ مباحثی مثل علت روشن و خاموشن شدن چراغ باتری برویم، به یکسری از مهم ترین دلایل روشن شدن چراغ باتری کپچر اشاره شده است.

سولفاته شدن یا شل شدن سرباتری ها: یکی از علت روشن شدن چراغ باطری ال 90، سولفاته شدن سر باتری ها یا همان بست ها مانع از عبور جریان الکتریکی به طور مناسب می شود. همینطور شل بودن سرباتری ها باعث روشن شدن چراغ باتری ماشین خواهد شد. اولین موردی که بعد از روشن شدن چراغ باتری با گاز دادن یا بدون گاز دادن باید بررسی کنید این است.

قطع شدن بست سیم دینام به باتری: وظیفه اصلی دینام این است که پس از روشن شدن خودرو، انرژی مکانیکی را تبدیل به انرژی الکتریکی کرده و باتری را شارژ نماید . چنانچه در مسیر این انتقال انرژی الکتریکی به باتری اختلالی ایجاد شود، چراغ باتری روشن شده و باید ایراد توسط برقکار یا مکانیک تعمیرگاه رنو کپچر رفع شود.

ضعیف شدن باتری ماشین: باتری ها متشکل از صفحات دی اکسید سرب و سرب اسفنجی هستند که در محلول الکترولیت اسید سولفوریک در هر یک از شش سلول باتری قرار گرفته اند. با افزایش طول عمر باتری، احتمال ایجاد خوردگی و نشتی الکترولیت وجود دارد و در این زمان است که باید نسبت به تعویض باتری اقدام کرد.

مشکل در دینام یا تسمه دینام: انرژی مکانیکی از طریق تسمه دینام از موتور به دینام می رسد و با قطع تسمه دینام این انتقال با مشکل مواجه می شود و در نتیجه در انقال انرژی به باتری هم خلل ایجاد شده و باعث پیدایش یکی از علت روشن شدن چراغ باطری ال 90 می شود. همچنین وجود مشکل در دینام هم باعث روشن شدن چراغ باتری ماشین می شود که برطرف کردن آن تخصصی است و باید توسط متخصص برق و دینام خودرو تعمیرگاه تخصصی ال 90 شرق تهران برطرف شود.

از کجا بفهمیم باتری خراب است یا دینام؟

برای از کجا بفهمیم باتری خراب است یا دینام تا بتوانیم بهتر علت روشن شدن چراغ باطری ال 90 را تشخیص دهیم باید با یکسری مسائل که در زیر آمده اند آشنا باشید.

بررسی چراغ‌های کم نور. اگر چراغ‌های جلو کم نور باشند، دینام در حال خاموش شدن است.

بررسی چراغ‌های هشدار. اگر چراغ‌های هشدار مانند چراغ باتری، چراغ ABS یا چراغ چک انجین روشن شوند، ممکن است دینام مشکل داشته باشد.

علت روشن شدن چراغ باطری ال 90

علت روشن شدن چراغ باطری ال 90

بررسی صدای ناهنجار. اگر صدایی مانند سوت، زنگ، گریز یا لرزش از دینام شنیده شود، ممکن است تسمه دینام، بلبرینگ دینام یا قطعات داخلی دینام خراب باشند.

بررسی ولتاژ دینام با استفاده از یک ولت متر. برای این کار باید خودرو را روشن کرده و ولت متر را به باتری متصل کنید. ولتاژ باید بین 13.5 تا 14.5 ولت باشد. اگر کمتر یا بیشتر از این باشد، ممکن است دینام نقص داشته باشد.

بررسی شارژ باتری با استفاده از یک آمپر متر. برای این کار باید خودرو را روشن کرده و آمپر متر را به باتری متصل کنید. جریان باید بین 0 تا 5 آمپر باشد. اگر بیشتر از این باشد، ممکن است دینام بیش از حد شارژ کند و باتری را خراب کند.

تعمیرگاه تخصصی ال نود شرق تهران

در آخر هم باید گفت که اگر که بدنبال یک تعمیرگاه ال 90 شرق تهران حرفه ای و کار درست می گردید، تعمیرگاه تخصصی ال نود شرق تهران ایران رنو را که یکی از نمایندگی‌های مرکزی ال ۹۰ شرق تهران است، انتخاب کنید. تعمیرگاه تخصصی ایران رنو چندین سال تجربه در عرصه تعمیرات و خدمات تخصصی خودروهای رنو دارد و تیمی از تعمیرکاران متخصص و حرفه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. این تعمیرگاه از خدمات تخصصی فوری نیز پشتیبانی می‌کند و از قطعات اصلی و با کیفیت برای تعمیر و تعویض قطعات خراب استفاده می‌کند و مسائلی مثل علت روشن شدن چراغ باطری ال 90 را نیز برای شما روشن می کند.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *