مقالات

کاهش مصرف سوخت ال 90

روش های کاهش مصرف سوخت ال 90

روش های کاهش مصرف سوخت ال 90 چیست؟ دلایل افزایش مصرف سوخت خودور ال نود چه چیزی می باشد؟ چگونه می توان این مشکل را حل کرد؟ کار را به کاردان بسپارید. در صورتی که در خودور ال نود خود متوجه ایرادی شده اید می توانید به مرکز تخصصی تعمیر ال نود در تهران مراجعه کنید. تنها کافیست با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید.

تعمیرگاه تخصصی ایران رنو واقع در تهران، تهرانپارس بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی پلاک 10 با کادر مجرب و مهندسین کارآزموده در نظر دارد شما را در راستای نگهداری هرچه بهتر از خودروی خود یاری کرده و در صورت بروز مشکلات احتمالی به صورت آنلاین و شبانه روزی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.تمامی مقالات به قلم مهندسین لایق مجموعه تعمیرگاه تخصصی رنو گردآوری شده است امیداست با نظرات خود ما را در این امر مهم یاری کنید.
شما میتوانید سوالات فنی در مورد خوردوی خود را  با کارشناسان مادرمیان گذاشته و در اسرع وقت پاسخ مطلوب خود را دریافت کنید.به همین منظور پرسش و پاسخ برای اشتراک گذاشتن نظرات کارشناسانه و سوالات همگی شما عزیزان در نظر گرفته شده است.

2 نکته کاهش مصرف سوخت ال 90

چگونه مصرف بنزین را پایین آوریم و برای کاهش مصرف سوخت باید به چه نکاتی توجه کرد؟ این ها سوالاتی هستند که همه روزه توسط مراجعین به تعمیرگاه های تخصصی سوال میشود و یا به دنبال پاسخ این سوال در ابزارهای جست و جو مانند گوگل هستید این مقاله با هدف پاسخ دادن به سوال ” چگونگی کاهش مصرف سوخت رنو ال 90  ” توسط مهندسین تعمیرگاه تخصصی ایران رنو نگارش شده است.همواره میتوانید سوالات خود را در قسمت نظرات با ما درمیان بگذارید و در اسرع وقت پاسخ مناسب را دریافت کنید.

دو عامل بسیار مهم در کاهش مصرف سوخت خودروی شما نقش اساسی و تعیین کننده دارند این دو عامل عبارتند از:

الف:سلامت خودرو
ب:رانندگی صحیح

الف:سلامت خودرو

منظور از سلامت خودرو سرویس موتور میباشد که عبارت است از:
1.سرویس و استفاده ازشمع مناسب در خودرو

این قطعه بر روی سرسیلندر قرار دارد ،شمع ارتباط مستقیم با مصرف سوخت دارد زیرا یکی از مهمترین عوامل در فرآیند احتراق خودرو است.

روش های کاهش مصرف سوخت ال 90

روش های کاهش مصرف سوخت ال 90

2. از صحت کارکرد سنسور اکسیژن توسط مراکز فنی و تخصصی اطمینان حاصل کنید

سنسور اکسیژن عملا برای کاهش سوخت و آلاینده های سوخت طراحی شده است.

روش های کاهش مصرف سوخت ال 90

روش های کاهش مصرف سوخت ال 90

3. سرویس سوزن انژکتورها و تعویض صافی بنزین
هنگام کثیف بودن سوزن انژکتورها سوزن ها عملا نمی توانند سوخت را به ذره های ریز برای احتراق بهتر تبدیل کنند و این عمل باعث می شود خودرو توان و سوخت بیشتری مصرف کند.

روش های کاهش مصرف سوخت ال 90

روش های کاهش مصرف سوخت ال 90

4. تنظیم باد لاستیک ها
کم بودن باد لاستیک اصطکاک را بیشتر و باعث مصرف سوخت زیاد 2 درصدی می شود.

5. فیلتر هوا

فیلتر هوا ارتباط مستقیم با مصرف سوخت دارد و باید در هر سرویس روغن فیلتر هوا تعویض شود.
حال شاید این سوال برای شما پیش بیاید که هزینه ی این سرویس ها بیشتر از مصرف بیش از حد سوخت خودرو است پس انجام این سرویس ها چه لزومی دارد؟
ولی در عمل اینطورنیست سرویس این موارد در خودرو هم توان خودرویتان را بالا میبرد و هم عمر موتور شما را بیشتر می کند. شما با یک بار سرویس اساسی توسط مراکز تخصصی و استفاده از لوازم اورجینال ماه ها می توانید از نظر فنی سلامت خودروی خود را تضمین کنید.

روش های کاهش مصرف سوخت ال 90

روش های کاهش مصرف سوخت ال 90

عامل دوم در کاهش مصرف سوخت:

ب: رانندگی صحیح

1. حرکت با سرعت مناسب
مسلمأ منظور از کاهش سرعت, حرکت حلزونی در اتوبان ها یا خیابان ها نیست. کاهش سرعت فشار روی موتور را کاهش میدهد.
مثال:
خیابان یا بزرگراهی که دارای سرعت مجاز 70 کیلومتر بر ساعت است اگر شما با سرعت کیلومتر بر ساعت رانندگی کنید با کم کردن تنها کیلومتر بر ساعت از سرعت خودرو 7 درصد در مصرف سوخت خودرو صرفه جویی کرده اید.

روش های کاهش مصرف سوخت ال 90

روش های کاهش مصرف سوخت ال 90

2.حرکت یکنواخت خودرو

شتاب گیری و ترمزکردن ناگهانی خود به خود مصرف سوخت رابالا میبرد، وقتی شما به یکباره تصمیم به شتاب گیری می کنید عملا برای حرکت سریع, موتور نیاز به سوخت بیشتر دارد. در این هنگام موتور کاملا سوخت را می مکد. هنگامی که به طور ناگهانی و پی در پی ترمز می کنید برای ادامه حرکت خودرو رساندن خودرو به  سرعت قبلی به مصرف سوخت بیشتری نیازاست.

روش های کاهش مصرف سوخت ال 90

روش های کاهش مصرف سوخت ال 90

3.صندوق عقب راخالی نگه دارید
حمل هر 45 کیلوگرم بار اضافی مصرف انرژی خودرو را به اندازه ی 2 درصد افزایش می دهد. پس از نگهداری لوازم غیر ضروری در صندوق عقب برای کاهش مصرف سوخت خودداری نماید.

4.روشن ماندن خودرو
سعی کنید برای توقف بیشتر از 60 ثانیه خودروی خود را خاموش کنید. هنگام روشن ماندن خودرو عملا مسافتی طی نمی کند و سوخت کاملا هدر می رود، به همین دلیل در خودروهای پیشرفته ی امروزی از سیستم (استاپ استارت) استفاده شده است این طراحی کمک می کند خودرو پشت چراغ قرمزها یا ترافیک ها به صورت اتوماتیک خاموش و روشن شود.

این مقاله به بررسی کاهش مصرف سوخت رنو ال 90|رنو مگان پرداخت برای مطالعه مقالات بیشتر به وب سایت ایران رنو مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *