مقالات

علائم خرابی اکسل ال 90

علائم خرابی اکسل ال 9
علائم خرابی اکسل ال 9

آنچه خواهید خواند

علائم خرابی اکسل ال 90 موضوعات مختلفی می توانند باشند که در ادامه بیشتر با آن ها آشنا خواهیم شد. ال 90 یک خودروی محبوب در بازار خودرویی ایران می باشد که به طول عمر بالا و کارکرد منظم مشهور است. یکی از قطعات تشکیل دهنده هر خودرویی که در روند درست حرکت کردن هر خودرویی از جمله همین ال 90 نقش مهمی دارد هم قطعه ای نیست به جز اکسل خودرو. به همین خاطر بهتر است که در ادامه بحث علائم خرابی اکسل ال 90 هم همراه باشید تا از مطالبی مثل اکسل عقب ال 90 اصلی کدام است، علائم خرابی اکسل ال 90، تعویض بوش اکسل ال 90، قیمت اصلی اکسل ال 90، تعمیرگاه تخصصی ال 90 و… هم مطلع شوید.

اکسل عقب ال 90 اصلی

سیستم عقب بندی قسمتی از سیستم تعلیق خودرو می باشد که به وسیله کمک فنر، طبق، تعدادی بازویی و مندر، و همین اکسل عقب اصلی ال 90، وظیفه حفظ تعادل خودرو را در شرایط مختلف مخصوصا در سرعت های بالا را بر عهده دارد و این امر توسط کمک فنر و بازویی هایی که شامل بوش لاستیکی می باشند صورت می گیرد و هر گونه خرابی در قطعات سیستم عقب بندی سبب خارج شدن خودرو از کنترل و انحراف آن می گردد. به همین علت در سیستم عقب بندی تعویض بوش اکسل عقب ال 90، توجه به علائم خرابی اکسل ال 90، توجه به سلامت کمک و تنظیم بودن زوایای چرخ های عقب بسیار مهم می باشد و در صورت وقوع مشکل برای مثال، برای اکسل خودرو، باید به یک مکانیک خوب ال 90 همچون مکانیک های شاغل در تعمیرگاه تخصصی ایران رنو مراجعه نمایید.

علائم خرابی اکسل ال 90

اکسل یا همان Axle با عنوان محور مرکزی یک چرخ یا دنده شناخته می شود. اکسل عقب اصلی ال 90 در واقع یکی از قطعات با اهمیت و ثابت خودرو محسوب می شود که به عنوان یک محور مرکزی برای نصب چرخ ‌ها کاربرد دارد. اکسل در اغلب مواقع با یک یاتاقان و یا بوش مکانیکی در داخل سوراخ دنده یا چرخ نگه داشته شده و ثابت در جای خود باقی می ماند تا به این وسیله چرخ یا دنده بتواند به طور آزاد به دور آن بچرخد و حرکت خودرو، یک نواخت، دقیق و بدون مشکل باشد و شما با مواجه نشدن با علائم خرابی اکسل ال 90، تجربه رانندگی خوبی را داشته باشید.

بیشتر بخوانید: علت کم شدن آب ال 90

علائم خرابی اکسل ال 9

علائم خرابی اکسل ال 9

در بیشتر موارد، اتومبیل ها برای چرخش چرخ ها دو محور دارند. وسایل نقلیه بزرگتر که مسافر بیشتری دارند و چرخ بیشتری دارند ممکن است محور های بیشتری داشته باشند. به راحتی می توان تعداد محور هایی را که ماشین شما یا هر وسیله نقلیه دیگر در اختیار دارد شناسایی کرد. فقط کافی است از سمت اتومبیل خود نگاه کنید، سپس جفت لاستیک ها را بشمارید. اکثر اتومبیل ها در مجموع چهار لاستیک دارند یا دو جفت تایر دارند که یک جفت در جلو و دیگری در عقب واقع شده است. دو جفت لاستیک برابر دو محور است. در مورد تعداد اکسل در خودرو هم باید گفت که خودرو ها دو اکسل دارند. در قسمت پایینی این بخش یکسری علائم خرابی اکسل ال 90 که شما را مجبور به تهیه و پرداخت قیمت اکسل اصلی ال نود خواهند کرد را با هم می بینیم.

  • شنیدن صدای تق تق با ریتم سریع از سمت عقب.
  • شکستگی محفظه نگهدارنده گریس و نشت آن.
  • تنظیم نبودن فرمان در اثر ضربه شدید.
  • لرزش فرمان و خودرو در هنگام رانندگی.
  • پارگی و پوسیدگی بوش اکسل عقب خودرو.
  • خرابی پلوس خودرو.                                                         

تعویض بوش اکسل عقب ال 90

همان طور که پیش تر هم به آن اشاره شد یک یاتاقان و یا بوش مکانیکی در داخل سوراخ دنده یا چرخ نگه داشته شده و ثابت در جای خود باقی می ماند تا به این وسیله چرخ یا دنده بتواند به طور آزاد به دور آن بچرخد. به همین خاطر همین قطعه کوچک یعنی بوش، نقش مهمی در خودرو و به خصوص در اکسل خودرو دارد و به تنهایی می تواند از بسیاری از علائم خرابی اکسل ال 90 جلوگیری کند. همین موضوع هم است که باعث می شود افراد متخصص همواره توصیه کنند که حواستان به تعویض بوش اکسل ال 90 در زمان مناسب باشد تا سیستم عقب بندی ال 90 و در کل خودرویتان دچار مشکل و هزینه اساسی نشود.

بیشتر بخوانید: تعمیر پمپ هیدرولیک ال 90

علائم خرابی اکسل ال 9

علائم خرابی اکسل ال 9

قیمت اکسل اصلی ال نود

به طور کلی عوامل زیادی در تعیین قیمت یک قطعه خودرو یا لوازم یدکی، مانند جنس مواد سازنده، فرایند تولید و بسته‌ بندی و توزیع تاثیرگذار هستند. همان طور هم که مشخص است این مورد در ارتباط با قیمت اکسل اصلی ال نود هم وجود دارد. به همین خاطر توصیه می شود که علائم خرابی اکسل ال 90 را مشاهده کردید، پیش از اقدام برای خرید اکسل عقب اصلی ال 90 حتما با افراد خبره و حرفه ای در زمینه خودرو های ساخت رنو مشورت کنید، تا یک اکسل اورجینال و با کیفیت بالا را با پرداخت قیمت اکسل اصلی ال نود خریداری نمایید، تا هم کارکرد روانی داشته باشید و از رانندگی لذت ببرید، و هم در طولانی مدت دیگر نیاز به خرید و تعمیر اکسل ال 90 پیدا نکنید.

مکانیک خوب ال 90

مطالبی مثل اکسل عقب ال 90 اصلی کدام است، علائم خرابی اکسل ال 90، تعویض بوش اکسل ال 90، قیمت اصلی اکسل ال 90، مکانیک خوب ال 90 و… در بحث علائم خرابی اکسل ال 90 گفته شدند تا کمی اطلاعات شما در زمینه مباحث فنی خودرویتان بالا تر بود. همان‌طور که گفته شد اکسل ماشین به عنوان سیستم نگهدارنده چرخ‌ها از اجزای مختلفی تشکیل شده است و گاهی اوقات خرابی برخی قطعات این سیستم سبب اختلال در حرکت خودرو می شود.

بیشتر خوانید: تعمیر واشر سرسیلندر ال 90

مشاهده علائم خرابی اکسل ال 90 که در بخش‌های قبل بیان شد نشان از وجود خرابی اکسل عقب خودرو است. در صورت مشاهده کردن این علائم هم همواره توصیه می شود که به یک مکانیک خوب ال 90 مراجعه نمایید. در نهایت هم باید گفت که اگر به دنبال یک مکانیک خوب برای رفع علائم خرابی اکسل ال 90 تان هستید، حتما سری هم به سایت تعمیرگاه رنو که به طور تخصصی بر روی خودرو های ساخت شرکت رنو کار می کند، بزنید.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *