مقالات, آموزشی

دلایل بیشتر شدن صدای موتور مگان

دلایل بیشتر شدن صدای موتور مگان
دریافت نوبت
نشانه های مصرف سوخت بالای داستر

آنچه خواهید خواند

دلایل بیشتر شدن صدای موتور مگان موضوعات و مسائل مختلفی می توانند باشند. صدای موتور یکی از موضوعاتی است که وقتی خودروی خارجی خریداری می کنید، انتظار آن را نخواهید داشت. این داستان در مورد خودروی مگان هم که یک خودروی فرانسوی ساخت شرکت خودروسازی رنو است وجود دارد. در حالت نرمال صدای موتور مگان چندان زیاد نیست و در مقایسه به خودرو های داخلی خیلی کمتر است. به همین خاطر اگر که احساس کردید صدای موتور خودرویتان زیاد شده است، حتما به دنبال دلایل بیشتر شدن صدای موتور مگان بگردید. با تعمیرگاه مگان همراه باشید.

دلایل بیشتر شدن صدای موتور مگان

صدای موتور مگان ممکن است به دلایل مختلفی مثل علت لرزش موتور مگان 2000 بیشتر شود. برخی از عوامل موثر بر افزایش صدای موتور و به عبارتی دلایل بیشتر شدن صدای موتور مگان که برای اطلاع از آن ها به طور دقیق تر می توانید به سایت تعمیرگاه تخصصی ایران رنو مراجعه کنید، عبارتند از مواردی که در بخش پایینی آمده اند.

سایش و فرسودگی قطعات موتور مانند پیستون، شمع، سوپاپ، تسمه، دینام و غیره. این عوامل باعث کاهش کارایی موتور و افزایش اصطکاک و ارتعاش در آن می‌شوند. برای رفع این مورد از دلایل بیشتر شدن صدای موتور مگان باید قطعات فرسوده را تعویض کرد و موتور را تعمیر کرد.

نوسانات فشار سوخت در سیستم تزریق. این عامل می‌تواند باعث شود که سوخت به صورت نامنظم و ناهمگن به سیلندرها برسد و باعث اختلال در احتراق و تولید صدا شود. برای رفع این مشکل باید سیستم تزریق را تنظیم و تعیین کرد و از کیفیت سوخت مناسب استفاده کرد. برای تعمیر تخصصی موتور مگان با ایران رنو همراه باشید.

نقص و نشتی در سیستم خنک کننده موتور. این عامل می‌تواند باعث افزایش دمای موتور و کاهش راندمان آن شود. همچنین ممکن است باعث ترکیدگی یا شکستگی قطعات موتور شود که صدای زیادی تولید می‌کنند. برای رفع این برای رفع این مورد از دلایل بیشتر شدن صدای موتور مگان هم باید سیستم خنک کننده را بررسی و تعمیر کرد و از مایع خنک کننده مناسب استفاده کرد.

علت لرزش موتور مگان ۲۰۰۰

لرزش موتور مگان می‌تواند نشانه یک مشکل اساسی در خودرو و از دلایل بیشتر شدن صدای موتور مگان باشد که برای ایمنی هنگام رانندگی در جاده باید فوراً برطرف شود. علل مختلفی می‌تواند باعث لرزش موتور رنو مگان ۲۰۰۰ شود. برخی از این علل عبارتند از مواردی که در زیر آمده اند.

وجود مشکل در قرقره میل لنگ: این قرقره که به آن قرقره دمپر نیز می گویند برای کاهش ارتعاشات موتور استفاده می شود. در صورتی که این قرقره ترک خورده یا دچار شکستگی شود اولین نشانه دلایل بیشتر شدن صدای موتور مگان است.

دلایل بیشتر شدن صدای موتور مگان

دلایل بیشتر شدن صدای موتور مگان

لرزش موتور رنو مگان 2000 بدلیل مشکلات موجود در شمع خودرو: اگر یک یا چند شمع در خودرو کثیف یا فرسوده شده باشند، جرقه اتفاق افتاده و در نتیجه انفجار در یک یا چند سیلندر ایجاد می‌شود..

شکستگی شفت ها: گاهی اوقات به دلیل ایجاد مشکل در سایر قطعات خودرو که در قسمت جلویی قرار دارند موتور رنو مگان ۲۰۰۰ لرزش پیدا می کند.

مشکلات دیسک ترمز: در این حالت لرزش تنها هنگام ترمزگیری قابل مشاهده است. توجه داشته باشید که تاب خوردن ناشی از گرم شدن بیش از حد دیسک ها که می‌تواند ناشی از رانندگی که در طی آن ترمز گیری شدید و به طور مکرر انجام می شود یا حتی به دلیل مسدود شدن کالیپر که لنت را به طور مداوم روی دیسک فشار می‌دهد و باعث گرم شدن شدید آن می شود، باشد.

گیربکس معیوب: شدن گیربکس نیز می تواند باعث لرز در رنو مگان ۲۰۰۰ شود و لازم است توسط تعمیرکار ماهر بررسی شود.

فلایویل/ کلاچ: مشکل در فلایویل که کلاچ روی آن قرار می گیرد هم می تواند باعث لرزش قابل توجهی شود و هم کلاچ را در چند ماه کاهش دهد.

اطلاعات بیشتر: دلایل کم کردن روغن موتور مگان

بوستر پمپ / لوله های ورودی هوا: مشکل در منبع سوخت ممکن است به دلیل وجود حباب های هوا در لوله ها باشد که باعث لرزش در رنو مگان ۲۰۰۰ می شود.

انژکتور: انژکتور در رنو مگان ۲۰۰۰ باعث ایجاد لرزش در این خودرو ها چه در حالت ساکن و چه در حالت حرکت می شود.

دلایل بیشتر شدن صدای موتور مگان

دلایل بیشتر شدن صدای موتور مگان

سیستم تعلیق خودرو: تغییر شکل سیستم تعلیق بر اثر ضربه های احتمالی می تواند باعث لرزش در سرعت های خاص شود..

نامتعادل بودن چرخ ها: اگر چرخ های خودرو بالانس نباشند یا عاج های لاستیک ها فرسوده شده باشند، می توانند باعث لرزش خودرو و ایجاد دلایل بیشتر شدن صدای موتور مگان شوند.

علائم خرابی موتور مگان

برای انواع مشکلات موتوری مگان، که پس از گذشت عمر مفید موتور مگان خود را نشان میدهند، باید قطعات فرسوده را تعویض کرد و موتور را تعمیر و تنظیم کرد. همچنین باید از کیفیت سوخت و مایع خنک کننده مناسب استفاده کرد. علائم خرابی موتور مگان که ممکن است با دلایل بیشتر شدن صدای موتور مگان هم یکسان باشند، شامل موارد پایین میباشند.

  • سروصدای اضافی و بیش از حد لرزش خودرو.
  • عدم انطباق شلنگ‌های شکسته تسمه و رادیاتور.
  • آسیب رسانی به موتور.
  • نوسانات فشار سوخت در سیستم تزریق.
  • نقص و نشتی در سیستم خنک کننده موتور.
  • ترکیدگی یا شکستگی قطعات موتور.
  • کاهش قدرت و راندمان موتور.
  • افزایش مصرف سوخت و دود کردن خروجی موتور

علت سفت شدن فرمان مگان

فرمان خودرو یکی از قسمت‌های مهم کنترل و هدایت خودرو است که باید راحت و روان باشد. اگر فرمان خودروی مگان شما سفت شده باشد، ممکن است مثل دلایل بیشتر شدن صدای موتور مگان علل مختلفی داشته باشد که برای کسب اطلاعات درباره آن می توانید موارد زیر را مشاهده کنید.

  • مشکل در جعبه فرمان.
  • مشکل در فرمان برقی.
  • مشکل در تنظیم فشار تایرها.
  • مشکل در اندازه یا نوع لاستیک و رینگ.
  • مشکل در تسمه هیدرولیک یا کمربند مارپیچ:.
  • مشکل در روغن هیدرولیک.

اجرت تعمیر موتور مگان

اجرت تعمیر موتور مگان بستگی به نوع و میزان خرابی و قطعات مورد نیاز دارد. از آنجایی که قیمت‌ها ممکن است در تعمیرگاه‌های مختلف متفاوت باشند و علاوه بر این هم قیمت ها ثبات ندارند، به شما توصیه می شود که به یک مرکز تعمیر موتور مگان همچون ایران رنو برای اطلاع دقیق دلایل بیشتر شدن صدای موتور مگان مراجعه کنید و یا برای بدست آوردن اطلاعات اولیه و برای فهمیدن قیمت دقیق اجرت تعمیر اساسی موتور مگان با شماره تعمیرگاه ایران رنو یعنی با شماره 09128896509 تماس حاصل کنید.

مرکز تعمیر موتور مگان

اما در نهایت اگر که به دنبال پاسخ دقیق دلایل بیشتر شدن صدای موتور مگان هستید، به شما توصیه می شود که به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو که یک مرکز تعمیر موتور مگان هم می باشد، سری بزنید. تعمیرگاه تخصصی ایران رنو یک مرکزی است که متخصص در تعمیر و نگهداری خودرو های رنو و مشکلات مربوط به آن ها است. این مرکز می‌تواند مشکلات موتور مگان یا سایر مشکلات فنی، برقی، جلوبندی و… خودرو های برند رنو را با استفاده از قطعات اصلی و تجهیزات مناسب حل کند. همچنین تعمیرگاه تخصصی ایران رنو برای اعمال نگهداری خودرو همچون تعویض ، رفع کردن دلایل بیشتر شدن صدای موتور مگان، روغن و… نیز یک تعمیرگاه مگان و در کل تعمیرگاه رنوی عالی می باشد.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *