مقالات

سرویس دوره ای ال 90 در تهران فوری

سرویس دوره ای ال 90
سرویس دوره ای ال 90

آنچه خواهید خواند

یکی از مهم ترین خدماتی که می توانید در حق خودرو ال نود خود کنید سرویس دوره ای ال 90 می باشد. با معرفی سرویس دوره ای ال 90 در تهران در خدمت شما هستیم. بسیاری از خودروها به دلیل اینکه سرویس دوره ای نمی شوند بسیار سریع تر از حد معمول خراب شده و هزینه های زیادی را برای صاحب خودرو بر جای می گذارند. در حالت کلی می توان گفت در سرویس دوره ای ال 90 تمامی بخش های مکانیکی و برقی خودرو توسط مهندسین بررسی می شود تا از خرابی های بزرگتر جلوگیری شود. همانطور که انسان نیاز به چکاب دارد، خودروها نیز برای اینکه سالم بمانند نیاز به سرویس دوره ای دارند. در صورتی که دارای خودرو رنو ال نود می باشید و جهت سرویس دوره ای ال 90 خود نیاز به مراجعه به تعمیرگاه ال نود هستید بهترین پیشنهاد برای شما تعمیرگاه تخصصی رنو می باشد.

سرویس دوره ای ال 90 شامل چیست؟

 فیلتر روغن: حتما باید به همراه روغن موتور تعویض شود روغن موتور اولیه و فابریک کارخانه نباید در زمان تعویض اولیه ساکشن شود باید حتما با باز کردن پیچ زیر کارتل از موتور خودرو تخلیه شود. با بهترین تعمیرگاه ال نود در تهران همراه باشید.

تعویض روغن موتور ال نود

هر قدر روغن موتور فابریک و فیلتر روغن فابریک کارخانه زودتر تعویض گردد بهتر است . هر ۱۰ هزار کیلومتر و ترجیحا روی ۸ هزار تعویض شود . اگر اتومبیل شما در شرایط سخت کار می کند و یا اغلب درجا کار می کند روغن موتور باید هر ۵۰۰۰ کیلومتر به همراه فیلتر روغن عوض شود. مارک روغن موتور اورجینال  Elf Compitition ST 10w40 با سطح ACEA A3 /API SL و حجم روغن موتور با عوض کردن فیلتر روغن ۴٫۵ لیتر است.

کسب اطلاعات بیشتر: بهترین مرکز تعمیر موتور ال نود

تعویض روغن گیربکس ال نود

 هر ۴۰ هزار کیلومتر عوض شود . مارک روغن گیربکس فابریک Elf TRANSELF TRJ 75W80 می باشد.حجم روغن گیربکس ۳ لیتر است. برای تعویض روغن گیربکس ال نود با ایران رنو همراه باشید.

کسب اطلاعات بیشتر: بهترین مرکز تعمیر گیربکس ال نود

سرویس دوره ای ال 90 شامل چیست؟

سرویس دوره ای ال 90 شامل چیست؟

تعویض روغن ترمز ال نود

تعویض روغن موتور ال نود هر ۲ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر برای تعویض مناسب می باشد و احتیاجی به تعویض کردن زودتر از موعد نیست .مارک روغن ترمز فابریک  Elf FRELUB 650 DOT4 می باشد. حجم روغن ترمز  ۵۰۰ سی سی یا ۰٫۵ لیتر است .

زمان تعویض روغن هیدرولیک فرمان ال نود

هر ۴۰ هزار کیلومتر به همراه روغن گیربکس عوض شود. مارک روغن هیدرولیک فابریک  Elf RENAULTMATIC D2 این روغن  همان روغن گیربکس اتوماتیک مگان می باشد . حجم روغن هیدرولیک فرمان  ۸۰۰ سی سی است. سرویس دوره ای ال 90.

زمان تعویض مایع خنک کننده موتور ال نود

هر ۲ سال یک بار یا هر ۶۰ هزار کیلومتر یک بار تنها اگر در این مدت به علل کاملا طبیعی مایع خنک کننده در منبع انبساط کمتر از سطح ماکس شد با آب دو دفعه جوشیده شده و یا کمبود سطح آب حاصل از تقطیر دستگاه های خشک شویی تا ماکس جبران گردد .

نکته مهم : فقط موقعی که موتور کاملا خنک هست درب منبع انبساط را باز کنید در غیر این صورت علاوه بر خطر سوختگی ، سیستم هوا را به داخل میکشد و باید حتما هواگیری انجام گردد.

مارک مایع خنک کننده فابریک Glaceol RX Type D محصول مشترک RENAULT و Elf می باشد . به ازای هر یک لیتر از این مایع ۲ لیتر آب را ترکیب کنید و بعد آن را در درون رادیاتور بریزید.حجم مجموع سیستم خنک کننده و رادیاتور برای مایع خنک کننده ۴٫۵ لیتر که با احتساب هدر رفتش در هنگام تعویض ۵ لیتر کامل می شود (۲ لیتر گلاسئول و ۳ لیتر آب برای مناطق با آب و هوای سرد و یا گرمسیر این درصد ها به کار می رود ۲٫۵ لیتر گلاسئول و ۲٫۵ لیتر آب )

زمان تعویض فیلتر روغن موتور ال نود

هر ۸ هزار یا ۱۰ هزار کیلومتر به همراه روغن موتور تعویض شود.

کسب اطلاعات بیشتر: تعمیر گیربکس اتوماتیک ال 90

زمان تعویض فیلتر هوای موتور ال نود

هر دو دفعه سرویس دوره ای ۱بار یعنی هر ۲۰ هزار کیلومتر که مورد تایید تعمیر کاران ماهر می باشد ، این مقدار بسیار بالا ست و باید نهایتا روی ۱۰ هزار کیلومتر عوض شود . در نتیجه بهترین روش ممکن به منظور تعویض روغن موتور را میتوانید به این ترتیب مد نظرخود قرار بدهید : هر ۹ هزار کیلومتر تعویض شود و هر ۳ هزار کیلومتر با فشار دستگاه باد در مراکز تعویض روغنی ها و یا لاستیک فروشی ها تمیز شود.

سرویس دوره ای ال 90 شامل چیست؟

سرویس دوره ای ال 90 شامل چیست؟

زمان تعویض فیلتر بنزین ال نود

هر ۱۲۰ هزار کیلومتر البته این میزان با توجه به بنزین باکیفیت و مرغوب اروپا در نظر گرفته شده با توجه به کیفیت بسیار پایین و آشغال و املاح بسیار زیاد در بنزین کشور ایران ترجیحا هر ۸ هزار الی ۹ هزار کیلومتر به همراه روغن موتور و فیلتر روغن و فیلتر هوا تعویض شود. سرویس دوره ای ال 90.

زمان تعویض شمع موتور ال نود

هر ۲۰ هزار کیلومتر البته اگر زودتر از موعد تعویض شود بهتراست چرا که کوئل های موتور ال نود دارای حساسیت بالایی هستند و با تمام شدن عمر مفید عملکرد شمع بسیار تحت فشار قرار می گیرد و خیلی زود نیم سوز می شوند . مارک شمع موتور فابریک  شمع موتوری که در کارخانه روی خودرو نصب می شودChampion می باشد اما این شمع در بازار بسیار کمیاب است ضمن این که نسخه ی تقلبی این شمع به وفور یافت می شود. شمع موتور پیشنهاد شده برای رنو در نمایندگی ها و لوازم یدکی ها شمع RENAULT ساخت مکزیک میباشد که البته باز نسخه ی تقلبی این شمع در بازار  بسیار است.

کسب اطلاعات بیشتر: علائم خرابی شمع ال نود

زمان تعویض لنت های ترمز ال نود

لنت ترمز زمان تعویض خاصی ندارد و کاملا بستگی به نحوه رانندگی و اندازه استفاده راننده از ترمز دارد . بهتر هست همیشه هر ۱۰ هزار کیلومتر لنت های ترمز جلو بررسی شوند چرا که در صورت تمام شدن لنت بر روی دیسک ترمز خط میاندازد و دیسک ترمز هم دیگر قابل استفاده نخواهد بود و باید هر دو تعویض شوند . لنت های ترمز عقب بخاطر کاسه ای بودن عمر کارکرد خیلی بالایی دارند و تا ۱۰۰ الی ۱۲۰ هزار کیلومتر احتیاجی به تعویض ندارند . فقط باید هر ۵۰ هزار کیلومتر کاسه های ترمز عقب باز و سرویس شوند و در صورت احتیاج رگلاژ

تعویض تسمه تایم ال نود

تسمه تایمینگ و مجموعه آن باید هر ۶۰ هزار کیلومتر یا ۴ سال یکبار تعویض شوند. مارک تسمه تایمینگ فابریک :RENAULT ساخت انگلستان + ۲عدد هرزگرد و پیچ که کلا متشکل از مجموعه کیت تسمه تایمینگ می باشد که یکی از هرز گرد ها ساخت کشور چین و دیگری ساخت کشور فرانسه می باشد. برای تعویض تسمه تایم ال نود می توانید به ایران رنو مراجعه کنید.

زمان تعویض تسمه دینام ال نود

تسمه دینام و مجموعه آن هم باید هر ۶۰ هزار کیلومتر یا ۴ سال یک بار عوض شود.

نکته مهم: این تسمه در مدل های فرمان هیدرولیک با مدل های غیر فرمان هیدرولیک فرق دارد و باید در هنگام خرید دقت شود.

مارک تسمه دینام فابریک REANULT به همراه ۲ عدد هرزگرد و پیچ که مجموعه کیت تسمه دینام را تشکیل میدهد. سرویس دوره ای ال 90.

نکته قابل توجه: تسمه تایم و تسمه دینام در کیلومتر ۶۰ هزار حتما به صورت کامل و به صورت کیت تعویض گردد و فقط به تعویض کردن تسمه ها و عوض نکردن هرزگرد ها اکتفا نشود.

کسب اطلاعات بیشتر: تعمیر تخصصی جلوبندی ال نود

سرویس دوره ای ال 90 در تهران

در صورتی که قصد دارید سرویس دوره ای ال 90 خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید می توانید به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو رنو واقع در تهرانپارس مراجعه کنید. در نظر داشته باشید متخصصین ایران رنو پس از بررسی خودرو شما زمان مراجعه بعدی شما برای سرویس دوره ای را از طریق پیامک در اختیارتان می گذارند. تعمیرگاه ایران رنو یکی از بهترین تعمیرگاه های خودرو رنو در تهران می باشد.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

4 دیدگاه در “سرویس دوره ای ال 90 در تهران فوری

  1. امیر سهیلی گفت:

    سلام، بنده ال ۹۰ دارم، مهر ۹۸ استپرم خراب شد و تعویض کردم و ارجینال خود رنو انداختم، از پارسال تا الان بهش دست نزدم و تمیزش نکردم.
    نیاز هست تا تمیز بشه؟ اگه نیاز هست هر چند وقت؟

  2. محسن گفت:

    سلام،
    لطفاً بازرسی گردگیر پلوس رو هم بهش اضافه کنید چون هیچ علامتی نداره. ال 90 من تو دنده 5 زوزه می کشید. به قصد تعویض روغن دنده بردم تعویض روغنی که متوجه شدم گردگیر پلوس پاره شده. هم تعویض روغنی و هم تعمیرگاه به من گفتند پاره شدن گردگیر پلوس ال 90 یکی از ضعف های اصلیشه و باید هر 3000 کیلومتر یک بار سلامتش بررسی بشه.

  3. کیوان گفت:

    روغن موتور با تعویض فیلتر طبق دفترچه ۴.۸لیتر نیاز هست نه ۴.۵ لیتر

  4. علی گفت:

    سلام وخداقوت
    تعمیرگاه ماهر برای ال نود در اصفهان میتونید معرفی کنید لطفاً.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *